Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Nya spel startar ej på R4DS

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Nya spel startar ej på R4DS

    Finns det något sätt att få igång nyare spel på mitt r4ds? Har kernel 1.18 inlagt.
    Men kan inte få igång nyare spel som Lego Harry Potter m.fl.
    Blir bara en svart skärm när jag väljer att starta spelet.

    Sonen vill gärna ha in nya spel och tyvärr verkar jag inte kunna lösa det själva.

    Har läst något om wood r4 1.11 att det skulle fungera med detta. Men vet inte hur jag ska få igång det ändå.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1.18 är riktigt gammal mjukvara, det kan vara därför du inte får det att fungera... (den släpptes 2008) det finns inte någon nyare vad jag kan se på www.r4ds.me eller www.r4ds.com (båda verkar vara samma) men kolla på tillverkarens hemsida (den som står på förpackningen) det finns nämligen olika R4 tillverkare som har olika mjukvara till sina kort, det vill säga du kan inte plocka mjukvaran för ett annat R4 och tro att det kommer fungera, utan det måste vara från den tillverkaren du kör med...

    ett enligt min åsikt bättre kort är M3 (Real eller Perfect) eller M3i Zero (samma tillverkare) dom uppdaterar ganska mycket oftare än vad R4 verkar göra... och det är lättare att hålla på med eftersom det bara finns 1 tillverkare, inte flera... Acekard är också bra, men dessa har jag inte testat själv... får du det inte att fungera med R4:an kanske du ska byta kort till någon av dessa istället...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Jag har en urgammal NDS ... Den är så utdaterad med nuvarande(sista programvaran) programvara så det är banne mig inte nåt spel från de senaste åren funkar ... Tror jag har första revisionen på mitt R4 NDS Kort ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kanske har en annan tillverkare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    www.r4ds.com står där på min förpackning.
    Är det helt kört med nyare spel då?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det verkar tyvär så, du kan ju prova att ladda hem dom systemfilerna på nytt...

    Alternativt kan du skaffa ett annat flashkort
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Kan inte se hårdisk spel i menyn
    By TuleboX in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 14:08
  2. Filstorleken på nya spel?
    By whad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 08:24
  3. Hur kunna spela nya spel med CycloWiz?
    By freeman_swe in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 13:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •