Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Spel på Skiva?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Spel på Skiva?

    Hejsan alla!

    Helt ny med detta angående jtag och ska snart beställa en och undrar över en grej!

    Som sagt en newbie och eftersom jag ej vill ställa till med nåt tok tänkte jag först bara köra några spel via skiva, innan jag vågar mig på att använda alla coola program som att spela via HDD

    Kollat runt lite överallt tycker jag och ju mer jag läser desto mer förvirrande känns det som. nåja mycket info att smälta och jag vet ej ifall jag förstått det rätt men.

    Vågar jag uppdatera ifall spelet vill det ?
    Säg jag laddat hem Gears2 och den vill uppdatera, vågar jag eller kan sånt ställa till så att hela grejen med jtag hacket blir obsolet?

    Alltså detta gäller enbart spel som jag ska köra direkt via skiva.
    När jag vågar mig på att spela som man ska göra alltså med HDD ska man väl plocka bort update mappen ifall spelet har någon sådan om jag förstått det rätt!

    Tackar på förhand ifall någon vänlig själ orkar svara!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan uppdatera förutsatt att det är SAMMA kernel som du redan har, det den då vill lägga in är en uppdatering i form av avatar stöd, en grej som endast installeras på hårddisken, om det kommer nyare uppdateringar i framtiden ska du INTE uppdatera... då dessa skriver över den hackade mjukvaran vi lagt in på maskinen...

    Att ta bort $SystemUpdate är helt ofarligt och i regel rätt bra på JTAG, dom tar endast plats och är helt onödiga, skulle man köra skivan på en annan JTAG konsoll med lägre mjukvara än uppdateringen och uppdaterar är man sedan rökt (om man inte skyddat konsollen och även har backup av mjukvaran som skall finnas på konsollen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Okey va bra då förstår jag och tackar så mycket för svaret

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    np, tack för hjälpen btw, med frågan... jag ska lägga in den i FaQ'n
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Tack igen och jättebra förklaring utav det och just vad som händer när man plockar bort R6T3 transistorn på FaQ'n

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tackar, jag försöker se till att förklara det så att ALLA förstår vad jag menar, förstår man inte får man fråga så får jag försöka förklara på ett annat vis
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    om man har en jasper med inbyggd MU bör man väl även se till att avatarerna inte installeras dit?

    det kan ju förstöra hacket annars.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ja, man bör INTE använda det interna minnet på en Jasper maskin då den gör att hela nanden kan bli korrupt om man har otur...

    eller snarare; det går o använda om man har extrem tur...

    man kan be att få den raderad helt så att det inte går att använda den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Kan det vara farligt att köra title updates också?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    nej det tror jag inte, så länge du lägger dom i rätt mapp där dom ska vara på hårddisken (HDD1:\Cache\)

    däremot får du såklart inte lägga dom på det inbyggda minnet om du har sådant (endast på vissa jasper maskiner) men som sagt ska du inte använda det till nånting, över huvud taget.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Råttan Visa Inlägg
    Kan det vara farligt att köra title updates också?
    titleupdates är något HELT annat, det är endast en uppdatering som läggs in på hårddisken, dom påverkar inte nanden i huvudtaget, däremot om du lägger dom på interna minnet på en Jasper maskin med internt minne (arcade) kommer du göra att hela NANDen blir korrupt (maskinen vägrar starta) om du har extrem tur blir det inte så, men för dom allra flesta blir det så tyvär... det kommer säkert fungera så småningom... men för tillfället fungerar det INTE
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kan uppdatera förutsatt att det är SAMMA kernel som du redan har, det den då vill lägga in är en uppdatering i form av avatar stöd, en grej som endast installeras på hårddisken, om det kommer nyare uppdateringar i framtiden ska du INTE uppdatera... då dessa skriver över den hackade mjukvaran vi lagt in på maskinen...
    Jag har Jtaggat en ny maskin då den gamla rasade, men denna gången med Freeboot för att få SystemUpdate_9199. Har också tagit bort R6T3. När jag startade upp boxen första gången skapade jag en avatar på USB-sticka eftersom min HDD fortfarande var monterad internt i den gamla boxen.
    När väl allt fungerade plockade jag ur min HDD och flyttade över den till nya boxen, men när jag nu loggar in med min profil från HDD har jag ingen avatar. Väljer jag edit så får jag meddelandet att jag måste ta ner en uppdatering.
    Fråga:
    Har jag förstått ovanstående rätt, att jag kan uppdatera med t.ex. '9199 (NXE, Wave 7)' från din sida Swizzy, utan att jag riskerar något ras på boxen?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, uppdaterar du med den får du Avatar support men inget skrivs till nanden eftersom konsollen redan har 9199 mjukvaran...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Gött mos....Tackar
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. Spel fryser.
    By gorth in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 19:32
  2. Multi-Disc för gamecube spel på wii
    By Trittan in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 20:13
  3. Nya spel = Ny firmware, Gamla spel = Gammal firmware?
    By dekeart in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 15:27
  4. Startar Spel och all blir SVART
    By MrT-2 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 09:17
  5. Xbox 360 - Japanska spel
    By Olga2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 20:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •