Flytta HDD mellan Jtaggade maskiner
Min Jtaggade maskin fick RROD när jag skulle starta upp Just Cause 2 efter att använt NXE2GOD. Jag har inte lyckats få igång den igen, men fått tag i en annan gammal 360 som jag skall Jtagga.
I den gamla hade jag satt intern HDD, dvs. lödat på SATA-kontakten, installerat XEXMenu m.m.
Denna gången tänkte jag byta ut 20gig originaldisken mot den jag har haft i den gamla maskinen och använda Freeboot istället för XBR.
Nu till mina frågor:
1. Kommer installerade program att fungera när jag flyttar över disken från en Jtaggad maskin till en annan? Jag tänker på t.ex. XEXMenu och NXE2GOD.
2. Fungerar spel på olika JTAggade maskiner eller de är kopplade till hårdvaran på maskinerna?
3. Är det vettigare att ta backup på installerade spel och göra om hela proceduren på nya boxen istället?
Last edited by Game_Freak_se; 2010-08-07 at 12:51.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Bookmarks