Hallo!
För ca 1.5 månad sen köpte jag mig en xbox 360 elite som jag kör på en acer 22" lcd-skärm (f.d datorskärm) med orginal vga-kabel. Upplösningen jag haft är 1650x1080 som är den rekommenderande för skärmen (även maxupplösning).
I dashboard och system settings kan jag välja upplösningar till 1980x1080 och bl.a 1650x1080. Den första månaden var det inga som helst problem men för ett par veckor sen så började det visas en ca 5cm röd rand i mitten av skärmen - men inte alltid. Som exempel.. en gång kommer felet efter 5 min - en annan gång kan jag spela i 2.5h utan att det kommer alls.
Så här ser felet ut: http://fredrik.healers.se/tmp/xbox-fel_2.jpg
Jag läste en recension om den kabeln och har även läst här i forumet vilket gör att jag misstänker den röda randen beror på att kabeln/xboxen har problem med upplösning 1650x1080..
För tillfället har jag precis bytt till 1360x768 och ingen röd rand.. dock så blir det fel aspect så bilden är lite usträckt.
Min fråga är: det felet på bilden.. beror det på kabeln och den upplösningen? finns det några andra alternativ? hdmi till dvi eller vga?
Bookmarks