Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Tar JTAG-konsoller alla waves?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Tar JTAG-konsoller alla waves?

    Är så att jag funderar på att sälja min vanliga 360 med iXtreme 1.4 och köpa upp mig till en som har JTAG.

    Problemet är då att jag har hur många gamla backup-spel som helst hemma, dessa har jag "downpatchat" från en en wave till en annan med hjälp av olika guider och på senare tid ett program, för att kunna köra dom i min konsoll med 1.4.

    Frågan lyder då; Fungerar mina patchade spel i en JTAG-konsoll?
    Om jag kommer ihåg rätt har alla mina spel Wave2.


    PS. Jag är inte säker på vilken iXtreme version jag har men den var nyast i januari 2009.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    en JTAG maskin tar inga brända spel alls om du inte flashar DVD enheten i samband med JTAG, om den sedan tar alla waves eller ej beror helt på vilken version av iXtreme du flashar med...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ni säljer ju boxar med Xexmenu och senaste iXtreme. Skulle det gå att köpa med en äldre version av iXtreme? Hört att LT tar alla waves, men bara om man har kryssat i SplitDVD eller något sånt när man brände. Har inte gjort något det=(

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Läsarna är flashade med senaste versionen av mjukvaran som vi använder oss av; i det här fallet LT 1.1

    Det ska inte vara några som helst problem att köra spel utan splitvid heller på LT... förstår inte vart du fått det ifrån att det inte fungerar? du har troligtvis misstolkat lite bara, det går att köra spelen men dom är INTE livesäkra... du kan inte köra på live med en JTAG maskin ändå så vad spelar det för roll på den fronten?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Läsarna är flashade med senaste versionen av mjukvaran som vi använder oss av; i det här fallet LT 1.1

    Det ska inte vara några som helst problem att köra spel utan splitvid heller på LT... förstår inte vart du fått det ifrån att det inte fungerar? du har troligtvis misstolkat lite bara, det går att köra spelen men dom är INTE livesäkra... du kan inte köra på live med en JTAG maskin ändå så vad spelar det för roll på den fronten?
    Tack för svaret, jag tror jag läste fel

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    en JTAG maskin tar inga brända spel alls om du inte flashar DVD enheten i samband med JTAG, om den sedan tar alla waves eller ej beror helt på vilken version av iXtreme du flashar med...
    Waves påverkar endast vilka skivor som kan läsas in via 360:ns DVD-läsare då ?
    Om jag har ett wave 6 spel men lägger in det på extern HDD via PC så kommer det att fungera på min JTAG-maskin oavsett ?

    Har man dessutom då senaste iXtreme i sin läsare så fungerar allting, alltid ?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av morthar Visa Inlägg
    Waves påverkar endast vilka skivor som kan läsas in via 360:ns DVD-läsare då ?
    Om jag har ett wave 6 spel men lägger in det på extern HDD via PC så kommer det att fungera på min JTAG-maskin oavsett ?

    Har man dessutom då senaste iXtreme i sin läsare så fungerar allting, alltid ?

    Wave är en Dashboards-uppdaterings-partition på ett spel
    De boxar vi moddar får senaste 9199mjukvaran o få spel kräver nyare just i dagsläge

    Får man en ny uppdatering bör man kunna dumpa spelet till HDD o sen ta bort $Update och starta spelet manuellt genom Default.xex
    Då kringgår man att man måste uppdatera maskinen o $update katalogen kan med fördel raderas helt.

    Sen om det kommer fungera i framtiden vet vi inte

    Vissa spel kräver högre mjukvara för att fungera bättre, ny information om hur handkontroller skall fungera o annat kan slinka med i uppdateringar, nya grafikaddresseringsregler etc förmodligen med.
    Trist o ha ett spel som är felkodat o läcker minne som med en uppdatering flyter kontra utan uppdatering hackar o laddar inte textur korrekt som GTAiV t.ex.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Det finns ingen möjlighet att köra uppdateringen för de spelen, för att få dem att fungera korrekt, utan att riskera att något går galet med JTAGningen?
    Det kanske inte är någon större mängd det handlar om men precis som du säger är det ju trist att ha ett lir som inte fungerar korrekt.

    Tack för svaret på den förra frågan, då är jag med på att JTAG kör vad som helst oavsett waves.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av morthar Visa Inlägg
    Det finns ingen möjlighet att köra uppdateringen för de spelen, för att få dem att fungera korrekt, utan att riskera att något går galet med JTAGningen?
    Det kanske inte är någon större mängd det handlar om men precis som du säger är det ju trist att ha ett lir som inte fungerar korrekt.

    Tack för svaret på den förra frågan, då är jag med på att JTAG kör vad som helst oavsett waves.
    När man J-Taggar bränner man bort ( Löder loss ) en resistor som skall förhindra uppdatering så du måste kompilera om en ny Nand med en högre mjukvara ( Freestyle/FreeBoot ) o flsaha maskinen på nytt.
    Så det "Skall" inte gå att uppdatera maskinen från skivor o lyckas man o det strular får man be en stilla bön att det finns en Nandbackup o den biter.

    Har vi J-Taggat den bör den köra Freestyle Fw 9199 o det bör du klara dig på en två månader minst tycker jag om inte Ms trollar om något inni vassen nu när Kinetic (Nathal) kommer släppas.

    Dumpa spelet, plocka bort Updatefilerna o starta Default.xex o funkar inte det så ja... Vänta o uppdatera eller köp spelet original o kör den på en ikke j-taggad maskin
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Freestyle dash är en helt annan grej pendragon, det vi installerar är FreeBOOT Freestyle dash är som XEXMenu...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Nått av dem var det iaf, jag har svårt o skilja på dem
    Tur att vi har dig ibland Swizzy ^^
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Jtag (able) xbox 360 säljes
    By Tosca in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-22, 16:08
  2. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25
  3. är alla samma
    By manyak in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 10:23
  4. Djungeln bland alla dessa Kort
    By Love_PSP in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 14:38
  5. XBMC tar bort alla inställningar?
    By hehe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-13, 17:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •