Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Psxcare Jtag:ad consoll, förstörd av update ?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15

    Psxcare Jtag:ad consoll, förstörd av update ?

    Hej

    Jag är en riktig novis i området Jtag, därför lät jag psxcare jtag:a min xbox 360 och har varit sjukt nöjd, jag är en riktig liten towerdefence nerd därför vart jag sugen på att testa xbla spelet toy soliders, när jag skulle köra spelet krävde det en update, jag googlade lite och kom fram till att det var avatar stödet ifrån system update 9199 jag behövde, så jag drog ner den updaten på en usb disk och körde, först läste jag lite på detta forum och fann

    "
    Vid användning av det sistnämnda alternativet (R6T3) kan man skriva tillbaka den hackade mjukvaran så fungerar konsollen igen, om vi på PSXCare JTAG-Hackar din konsoll använder vi just den metoden. detta för att göra det lite mer användarvänligt för nybörjare (så man kan experimentera lite utan att allt går käpp rätt åt h-vete om man råkar uppdatera)"

    Så jag tänkte att det var ok att "experimentera" Nu när jag bootar min xbox kommer det genast upp "system update required" försöker jag uppdatera så står det bara att det inte gick, väljer jag NO så kommer jag in till dashboarden, dock kan jag inget göra här försöker jag boota tex xexmenu kommer det igen upp system update required to run this game...

    Hur ska jag "reparera" detta ?

    Sjukt tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    När var det du JTAG:ade konsollen? var det nyligen eller innan 9199 mjukvaran kommit?

    Anledningen till att den begär update hela tiden är troligen för att något gått snett vid updateringen, gör som så att du kopplar in hårddisken till en dator och radera mappen $SystemUpdate som ligger på Partition3 (HDD1) Därefter ska du kunna göra vad du vill som inte kräver den här uppdateringen, försök sedan på nytt uppdatera till 9199 om det är så att du har Freeboot installerat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Oj snabbt svar underbart, jag har ingen "addapter" att koppla min xbox hd till pcn med, är det enda vägen att "nollställa" detta fel ?

    Ni jtag:ade den åt mig i feburari 2010 om jag inte minns fel så det måste väl varit innan 9199 släpts ?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    gör mig en tjänst och gå in på system informationen och kolla vad det står att du har för dashboard version?

    Men det är ett av många sätt, det går att göra på andra sätt också... men det är det bästa sättet för din del egentligen, du kan annars dyka förbi butiken och be om hjälp med att ta bort den mappen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    dashboard: 021667859592

    Bor i Jönköping men i värsta fall får jag väl skicka upp den, ja eller köpa en xbox hd usb adapter antar jag :/

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    mybad dashboard : 2.0.8955.0

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du har XBR mjukvaran, följ den här guiden: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38611

    du kan köra allt utan hårddisken utan större problem, XEXMenu kan köras från skiva samt kan du köra Flash360 från USB...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    va sjukt...kunde ju ta bort cache via xbox dashboarden och nu funkar allt perfekt igen, det skummaste av allt är att jag nu också kan köra toy soliders som jag inte kunde innan...jag fattar inget men aja synd att klaga nu funkar ju allt iaf

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Lust att göra mig en tjänst? kolla på hdd1:\ och se om du hittar en mapp vid namnet "$SystemUpdate"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    japp den finns där

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ok, då var det en title update som orsakade problemen för dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    57
    Respekt
    15
    Ok skönt att det var "lätt" fixat, tack för all hjälp!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Inga problem, kul att det löste sig dock jag hade nog inte kommit på tanken att rensa cache minnet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Hejhej, jag ville uppdatera min xbox 360 som är jtag:ad och brände ner en uppdatering till det på en dvd, la in den i boxet och startade om den och uppdateringen började ske, men i mitten fastnade den och en ruta kom fram "This can't be installed, if it still presists blabla www.xbox.com"... Nu när jag sätter på xboxen och vill spela spel så går det inte, de vill att jag ska uppdatera, det är samma problem som Hausman hade, dock vet jag inte hur jag ska rensa cache? Det går inte.. jag kan bara se dashboarden .. vet ni vad jag kan göra för att återställa eller fixa till uppdateringen? Jag har ingen kabel för xbox hdd och pc.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Hejhej, jag ville uppdatera min xbox 360 som är jtag:ad och brände ner en uppdatering till det på en dvd, la in den i boxet och startade om den och uppdateringen började ske, men i mitten fastnade den och en ruta kom fram "This can't be installed, if it still presists blabla www.xbox.com"... Nu när jag sätter på xboxen och vill spela spel så går det inte, de vill att jag ska uppdatera, det är samma problem som Hausman hade, dock vet jag inte hur jag ska rensa cache? Det går inte.. jag kan bara se dashboarden .. vet ni vad jag kan göra för att återställa eller fixa till uppdateringen? Jag har ingen kabel för xbox hdd och pc.
    Att ta bort rensa cachen är numera enklare än någonsin tidigare, gå in under system menyn i vanliga dashboarden, därefter hoppar du in under memory, markerar hårddisken, trycker på gula knappen ( y ) och väljer Clear Cache

    Tidigare var det mer komplicerat... man skulle trycka in en knapp kombination för att rensa cachen: x x lb rb x x istället för att välja Clear Cache efter att man tryckt på gula (y)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Hehe. Jag visste att det var cache som skulle rensas men visste inte var det fanns, jag lyckades hitta det samma kväll men hade inte tid och kunde därför inte skriva det här, tack för hjälpen!

Liknande diskussioner

  1. wiikey2 update blocker osv
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 18:06
  2. Network Update?
    By Miick in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 23:49
  3. Ny update Wiikey 1.9s
    By WiiMii in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 22:55
  4. "an update must be applied... "
    By SpeedFreak in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 14:26
  5. Xbox 360 System (suprise) update 7 aug
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •