Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Min ena ps3 knäckte min andra ps3s bluray spelare

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18

Min ena ps3 knäckte min andra ps3s bluray spelare

Hej!

Jag hade en ps3 med defekt bluray, så kom jag över en annan som hade en som bara kunde läsa CD och DVD så testa jag att swappa den och sätta den i den som inte läste alls (först gjorde jag tvärt om) och då funka den ett tag sedan tog den kål på lasern så nu läser den inte skivor alls inte ens när jag sätter tillbaka den i den ursprungliga maskinen.

Antagligen har väl den matat med för mycket ström så att den knäckt lasern på läsarn. Men då undrar jag, om jag byter läsare på den sista av maskinerna som ville läsa allt utom bluray, kan det avhjälpa felet. Maskin nummer två som nu antagligen förverkat sin andra läsare får jag väl döma ut och endast ha som mediacenter antar jag.

Men va tror ni där ute, kan det vara läsaren som är kass och det räcker med att byta den. Nu efter att jag haft läsaren i den andra maskinen så snurrar skivan inte ens.

Tacksam för svar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det kan ju vara lite chansning, har man otur så tar en dålig laser ihjäl styrkretsen på konsollen, och en dålig styrkrets bränner sedan lasern om man byter den...Vet inte om det är så vanligt i praktiken att lasern knäcker styrkretsen på PS3, men det är vanligt att en trasig ps3 bränner alla lasrar man stoppar i. Multimeter och laserstyrkemätare är bra att ha...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Tack för svar!

Nu blev jag lite bekymmrad så jag kopplade ur bluray spelaren helt, drog ström och bandkabeln. Vet inte om det var rätt men jag antar det?!?

Har inte någon laser / multimeter verktyg men multimeter borde jag väl kunna låna. Men hur går jag till väga?

Och är det stor chans att den nu dåliga lasern i ps3 nr2 har förstört även styrkortet eller att den andra lasern jag haft i kort gjort det?

Just det, hur lång tid behöver den dåliga lasern ha på sej för att eventuellt förstöra styrkortet? några timmar, dagar eller ännu längre.. den har ju inte suttit i så länge

Tacksam för svar.
    Last edited by frizzby; 2010-08-13 at 22:24.

Liknande diskussioner

1. PS3: Ingen bild, inget ljud och blinkande kontroller
    By Henkolainen in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 12:30
  2. Märkligt problem. Min save borta på GTA4. Teori? Hjälp?
    By KristianB in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 01:11
  3. Jag har köpt en andra 360 och har ett par frågor...
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 16:49
  4. Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 13:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner