Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Backup av hårddisk?

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0

Backup av hårddisk?

Jag fick ett infall och kunde helt enkelt inte motstå att köpa en xbox360 slim. Det var ett impulsköp helt enkelt.

Hur tar jag backup på gamla hårddisken?
    Måste jag köpa en överföringskabel? Eller kan jag på något sätt komma undan billigare och framförallt slippa vänta på att kabeln levereras?

Kan jag överföra till min externa hårddisk på något sätt? Jag vill alltså ha över allt jag köpt och laddat ner.

Läste något om USB-minne. Men dom är väl för små för att klara av detta...

Nu när jag sitter med två xbox360 så kan jag lika gärna ställa en fråga här ang. pris också, så får nån gärna svara på det om den är villig också.

Vad kan jag få för en gammal xbox360 (20gb hdd, utan hdmi)?
    Jag tänkte slänga med en trådlös nätverksadapter, 4-10 spel(äldre, beroende på hur mycket det höjer priset), trådlöst headset samt 2 handkontroller inkl. laddningskit. Vad kan man få ut för detta? Jag förstår att det är svårt att värdera eftersom jag inte specificerar vilka spel det är. Och ja, allt är självklart orginal.
    Edit: Xboxen har varit inne och nyligen blivit lagad för ring of death, om det nu påverkar priset negativt eller positivt?

Tack på förhand.

/Fredde
    mossdog rulez

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av LooPP Visa Inlägg
    Jag fick ett infall och kunde helt enkelt inte motstå att köpa en xbox360 slim. Det var ett impulsköp helt enkelt.

Hur tar jag backup på gamla hårddisken?
    Måste jag köpa en överföringskabel? Eller kan jag på något sätt komma undan billigare och framförallt slippa vänta på att kabeln levereras?
    Du kan bara göra en backup med den medföljande USB - 360 HDD kabeln om du inte vill skruva upp kabinetten vilket jag inte rekommenderar. Överföringskabel får du ju gratis från Microsoft om du ringer o säger att du köpt en slim o att du vill överföra datan från din gamla. De hade så på Elite o de bör ha så på Slim med mig veterligen.
    Ring o kika med dem på 020-79 11 33

Kan jag överföra till min externa hårddisk på något sätt? Jag vill alltså ha över allt jag köpt och laddat ner.
    Inte ens med Ms originalkabel + Överförings disk eller tredjepartskablar är det 100% att man alltid lyckas, går strömmen medan är det ju jobbigt.

Läste något om USB-minne. Men dom är väl för små för att klara av detta...
    Med FW/Dash v.9199 klarar man av att göra max 16Gb 360 minnen av valfria USB stickor.

Nu när jag sitter med två xbox360 så kan jag lika gärna ställa en fråga här ang. pris också, så får nån gärna svara på det om den är villig också.
    Vi utför även den tjänsten för 350 kr och det tar ungefär en timma och förr i tiden innan Slim skulle man använda sig av sin gamla 360 för att överföra data till en ny HDD och då har man sin gamla HDD på sin gamla 360 o sätter på den nya på USB transferkabeln o bootar en skiva.
    Nu har jag inte sett hur en Slim HDD ser ut i kontakterna o jag vet inte om de gamla officiella kitten passar... *Ringde MS nyss o de påstod att det skulle fungera galant*

Vad kan jag få för en gammal xbox360 (20gb hdd, utan hdmi)?
    Jag tänkte slänga med en trådlös nätverksadapter, 4-10 spel(äldre, beroende på hur mycket det höjer priset), trådlöst headset samt 2 handkontroller inkl. laddningskit. Vad kan man få ut för detta? Jag förstår att det är svårt att värdera eftersom jag inte specificerar vilka spel det är. Och ja, allt är självklart orginal.
    Edit: Xboxen har varit inne och nyligen blivit lagad för ring of death, om det nu påverkar priset negativt eller positivt?

Tack på förhand.

/Fredde
    Du får väl ungefär en 1.000kr till 1.500 kr kan jag tänka på någon köp o säljsida.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi utför även den tjänsten för 350 kr och det tar ungefär en timma och förr i tiden innan Slim skulle man använda sig av sin gamla 360 för att överföra data till en ny HDD och då har man sin gamla HDD på sin gamla 360 o sätter på den nya på USB transferkabeln o bootar en skiva.
    Nu har jag inte sett hur en Slim HDD ser ut i kontakterna o jag vet inte om de gamla officiella kitten passar... *Ringde MS nyss o de påstod att det skulle fungera galant*
    Nya slim disken har standard SATA kontakter (ingen special) slim diskarna har egentligen bara ett skal runt omkring dom så att dom passar in och för att göra det svårare för dig att helt enkelt kunna sätta i vilken disk som helst... men som sagt du har vanliga SATA kontakter på den eftersom du kopplar disken direkt till moderkortet (mer eller mindre, det sitter en kabel på insidan som omvandlar strömmen till en special på insidan)

Så jag antar att du sätter gamla disken på Transfer kitet och kör in i slimen... köper man en slim får man INTE med en sådan kabel tyvär, det är ju lite dumt egentligen eftersom många som köper slim redan har en 360 sedan tidigare med gamla hårddiskarna... oh well, man får väl skaffa sig en... alternativt kan man köpa en löst hos t.ex. hallen [dom har börjat sälja dessa] eller så köper man den hos oss, det fungerar också bra... men köper man av oss får man inte med den skivan man behöver för att föra över grejerna... vet ej hur det e med hallens variant, men kan tänka mig att det är skivan också...
    Last edited by Swizzy; 2010-08-17 at 14:13.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nya slim disken har standard SATA kontakter (ingen special) slim diskarna har egentligen bara ett skal runt omkring dom så att dom passar in och för att göra det svårare för dig att helt enkelt kunna sätta i vilken disk som helst... men som sagt du har vanliga SATA kontakter på den eftersom du kopplar disken direkt till moderkortet (mer eller mindre, det sitter en kabel på insidan som omvandlar strömmen till en special på insidan)

Så jag antar att du sätter gamla disken på Transfer kitet och kör in i slimen... köper man en slim får man INTE med en sådan kabel tyvär, det är ju lite dumt egentligen eftersom många som köper slim redan har en 360 sedan tidigare med gamla hårddiskarna... oh well, man får väl skaffa sig en... alternativt kan man köpa en löst hos t.ex. hallen [dom har börjat sälja dessa] eller så köper man den hos oss, det fungerar också bra... men köper man av oss får man inte med den skivan man behöver för att föra över grejerna... vet ej hur det e med hallens variant, men kan tänka mig att det är skivan också...
    Enligt Ms är det inbyggt i Slimmen o du kör andra vägen runt med kabeln
    Du behöver ingen skiva för Slim.

Förmodligen är det så att de från Fw v.9199 lagt in minneskortsstöd samt den överföringsfunktionen i mjukvaran och en flagga för slim att den tar data från en extern disk via transferkabel o skjuter in i Slimdisken o inte andra vägen runt som med gammel360boxarna
    Last edited by Pendragon; 2010-08-17 at 14:24.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ahh, ok det visste jag inte eftersom jag inte provat det själv
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Vill du inte vänta på en "gratis" transferkabel finns det på OnOff (Ingen kinakopia kom ut iochmed att slimmen kom) eller bara använda en USB sticka/HDD som nämts ovan

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vi säljer ju Tredjepartkablar för 195 kr
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1215&xSec=91
    / Pendragon

Vi säljer ju Tredjepartkablar för 195 kr
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1215&xSec=91
    Jag har för mig att de inte går att använda för att föra över information från HDD till annat xbox?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Jag har för mig att de inte går att använda för att föra över information från HDD till annat xbox?
    jodå, det går... men vissa grejer är låsta, då får man även flytta licensen... (Via xbox.com)
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Fungerar alldeles utmärkt, jag har även testat den med Microsofts Transfer mjukvara på DVD samt en egendumpad version av den ( Backup av originalet vi har ) o det funkade fint på en moddad 360 med.

Här har vi inte för oss saker, vi testar o skriver som det är

Som jag även skrev innan måste man binda om sina nedladdade originalspel från MS Marketplaces licencer via http://www.xbox.com/DRM själv sedan.
    Jag tog mig friheten att lägga upp en av oss utförd tjänst med:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1248&xSec=89
    / Pendragon

Fungerar alldeles utmärkt, jag har även testat den med Microsofts Transfer mjukvara på DVD samt en egendumpad version av den ( Backup av originalet vi har ) o det funkade fint på en moddad 360 med.

Här har vi inte för oss saker, vi testar o skriver som det är

Som jag även skrev innan måste man binda om sina nedladdade originalspel från MS Marketplaces licencer via http://www.xbox.com/DRM själv sedan.
    Jag tog mig friheten att lägga upp en av oss utförd tjänst med:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1248&xSec=89
    Jag var lite otydlig där.. Man måste ju använda sig av deras mjukvara som man inte får med när man köper tredjepartsprodukten.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag var lite otydlig där.. Man måste ju använda sig av deras mjukvara som man inte får med när man köper tredjepartsprodukten.
    Fw 9199 har Transfer-content inbyggt så nej
    Skall räcka med att man uppdaterar sin 360 innan man för över bara enligt samtalet jag hade idag med Microsoft.

Men kan även med Tredjepartsprogram hacka sin disk o föra över data, dock måste man fortfarande DRM binda licencerna till den nya konsolen o ladda ned det man köpt på nytt.
    / Pendragon

Fw 9199 har Transfer-content inbyggt så nej
    Skall räcka med att man uppdaterar sin 360 innan man för över bara enligt samtalet jag hade idag med Microsoft.

Men kan även med Tredjepartsprogram hacka sin disk o föra över data, dock måste man fortfarande DRM binda licencerna till den nya konsolen o ladda ned det man köpt på nytt.
    jaha det måste jag pröva saknade det förut när jag skaffade mig en ny 60Gb HDD :'(

Det vet JAG redan, bra info till andra dock.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Absolut
    Jag tvekade lite så jag ringde "Storebror" igår faktiskt o frågade.
    Har ju ingen slim själv men har hört att det inte är samma kontakt på disken som de gamla inuti...

Så jag var själv lite förbryllad över hur man för över data till sin nya Slim
    Det förklarar varför kablarna säljs nu i affärer utan skivor.
    Men som sagt så har jag inte testat det själv så man vet ju aldrig om det funkar eller inte... Microsoft har ju haft fel förut.
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Backup på backup?
    By GroGGmanneN.se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 10:28
  2. 360 Elite 120GB -> FETARE Hårddisk?
    By Stenkross76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 22:18
  3. Göra backup av backup
    By Adler in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 00:37
  4. Spela från hårddisk
    By Baffe in forum XBOX 360 - Allmänt