Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Nån mer äm jag som får timeout när man ska "downloada" filerna....
Är det överbelastat eller är det ngt fel.Jag får serienr från Dongeln i programmet
men sen blir det inge mer :-(
Alla har problem just nu, även vi. Bara vänta tills det lugnar ner sig...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
jodå.. 2 filer får jag.. ena prog_xxxxxxxxxxxx.fla och upgrader_xxxxxxxxxxxxxx.fla provat o flasha upgrader ett par ggr utan resultat. jag märkte av misstag när jag dragit ut dongeln att det går lika bra att flasha utan någon dongel.. blir FLASH SUCESS varesig med eller utan dongel. så jag tror inte d flashas över huvud taget.
någon som kan bekräfta samma fel?
/mvh malle
Provat flasha i XP kompabilitetsläge med Admin rättigheter på en burk som kör alla senaste Win updates o .net pack ?
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
jupp har provat allt d.. ska dra fram en gammel xp burk ja har o prova på den..
exakt lika dant under xp som win7. hittar dongeln, hittar serial nummret.
drar ner de 2 filerna. sen under update så kan man flasha med eller utan dongeln i.
och funkar inte i vanlig ordning o downgradea. så jag tror inte dongeln blir flashad alls.
nån som igentligen har lyckats å få jailbreak dongeln att downgreada?
/mvh malle
Psdowngade och PSJailbreaks sidor är lite överbelastade just nu
Mer än så kan jag inte säga, vi har inte hämtat hem några downgraders själva sedan de släppte dem fritt.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
****** säljer sina psjailbreak för $20 och har aldrig varit med på någon distributörslista, så du kan nog glömma att du har en original psjailbreak tyvärr. Är det någon annan som köpt sin psjailbreak från udda asiatisk leverantör och fått den billigare än säg 6-700:- så var vänlig och låt bli att skräpa ner i den här tråden som är till för oss som har originalet...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
då vet att den till största sannolikhet är en clone. får hoppas på att det dyker upp en downgrade till min ps3key som jag vet är original.
Ni som fått hem .fla-filer, öppna dom i t.ex. notepad och kolla att det inte bara står t.ex.
bad magic
eller
invalid request
eller något annat som man kan tänka sig inte är det som det borde vara.
Blir nog inte så bra att flasha med en sådan fil.
Nu får dom fixa så man kan ladda ner uppdateringen. Orkar inte vänta längre
Jag pillade lite i psupgrader.exe.config och lyckades få en nergradering, dock problem att flasha dongeln så jag försöker med en ny dongel nu...
Kod:<?xml version="1.0"?> <configuration> <startup><supportedRuntime version="v2.0.50727"/></startup><system.serviceModel> <bindings> <basicHttpBinding> <binding name="DealerDataServiceSoap" closeTimeout="00:05:00" openTimeout="00:05:00" receiveTimeout="00:10:00" sendTimeout="00:05:00" allowCookies="false" bypassProxyOnLocal="false" hostNameComparisonMode="StrongWildcard" maxBufferSize="65536" maxBufferPoolSize="524288" maxReceivedMessageSize="65536" messageEncoding="Text" textEncoding="utf-8" transferMode="Buffered" useDefaultWebProxy="true"> <readerQuotas maxDepth="32" maxStringContentLength="8192" maxArrayLength="16384" maxBytesPerRead="4096" maxNameTableCharCount="16384" /> <security mode="None"> <transport clientCredentialType="None" proxyCredentialType="None" realm="" /> <message clientCredentialType="UserName" algorithmSuite="Default" /> </security> </binding> </basicHttpBinding> </bindings> <client> <endpoint address="http://91.207.7.238/Services/DealerDataService.asmx" binding="basicHttpBinding" bindingConfiguration="DealerDataServiceSoap" contract="ServiceReference.DealerDataServiceSoap" name="DealerDataServiceSoap" /> </client> </system.serviceModel> </configuration>
Från PSJAILBREAKS sida:
PS Upgrader 1.2 NOW AVAILABLE FOR ALL USERS!!!
[2010.11.30]
We would like to apologize for an error in our PS Upgrader. Please download our new version 1.2 that has had all bugs corrected. Thank you for your understanding and continued support. PS Jailbreak and PS Downgrade are now available for download.
Inga problem att ladda program samt updates men får samma fel igen "couldn't open fla file
Funkar inte så bra. Får upp detta när jag ska uppdatera det "device found and openedserial: xxxserialxxxcouldn't open fla file"
Flytta .fla-filen till en annan katalog på hårddisken så går den att öppna.
Flasha däremot...hoppas någon lyckas, jag har testat på 2 datorer med 10 olika jailbreak varav en är död nu...
device found and openedserial:
XXXXXXXXXXXXflashing:............................. .FLASH FAILED:
1serial: XXXXXXXXXXXXXXXXX
Tror det är någon sadistisk psykopat som ligger bakom det hela...
Har gjort som Hansi.Men ......med updater 1.2 får jag samma resultat som han.Med updater 1.1 står det "flash success" men det funkar inte ändå.Har provat på min egen Ps3 iofs med 3.41 men får inget service mode :-)
Så jag tror det är lite programfel ännu......
Man börjar bli rätt trött på psjailbreak teamet. Så släpper dom en ny version av updater men så funkar inte den heller. Dom får ju göra lite tester först innan dom släpper det.
Jag ber er avvakta. Vi kommer testa med jämna mellanrum tills det fungerar. Skriv BARA om psdowngrade i tråden om ni fått det att FUNGERA. Så fort det blir stabilt så gör vi en bra guide (om ingen annan hinner före) och ger support till alla som trots att det skall fungera fastnar i något moment. Innan det fungerar så finns det ingen anledning att be om hjälp att komma förbi problemen.
En korkad fråga kanske? Jag har fått nya Assassins Creed i present till min PS3 som är helt orörd i jailbreaking synpunkt och har 3.41 idag.
Vad händer om jag försöker installera och spela detta spel? kommer den kräva en uppgradering? gör den det automatiskt? eller kan jag lira detta spel och jailbreaka efteråt om jag vill?
kort, är jag körd om jag installerar ett orginalspel?
Uppdatering:
Nu går det iaf för tillfället att få till fungerande filer till downgradern!
Använd den senaste updater 1.2
Ladda hem .fla filerna
Öppna upgrader_######.fla filen i en bra texteditor
Klipp ut texten
Klistra in den på t.ex. denna sida
http://webnet77.com/cgi-bin/helpers/base-64.pl
Klistra in den i fönstret BASE64 TO DECODE
Klicka på Process Now knappen
Klicka på DOWNLOAD BINARY FILE NOW
Spara filen som t.ex. FLASHAMIG.FLA
Öppna FLASHAMIG.FLA i psjailbreak updatern
Bättre guide kommer :-)
Så allt fungerar som det ska nu? Både downgrade och flash?
Fick nämligen mitt psjailbreak precis från er och ska hämta den hos posten om 1h. (Tack för snabb leverans btw! Läskigt att ett stort företag som CDON.com tar minst 1 vecka innan nåt kommer fram.. trodde det var fel på posten)
Bookmarks