Sida 18 av 20 FörstaFörsta ... 81617181920 SistaSista
Visar resultat 511 till 540 av 585

Diskussion: PSJAILBREAK tråden

  1. #511
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av akaboton Visa Inlägg
    Testat allt på 3 olika datorer med 3 olika opsystem. Funkade felfritt innan hittar inte dongeln nu.

    Ska jag skicka in den till Er?
    Har du kvitto/följesedel kvar på att du köpt dongeln av oss kan du skicka den till oss så får vi ta en titt på det, visar det sig att den fungerar hos oss skickar vi bara tillbaka den, uppdaterad om du vill att vi ska göra det, i annat fall byter vi ut den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #512
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av groggpappa Visa Inlägg
    Hej igen

    det verkar inte fungera något vidare alls att downgrada.

    Som sagt köpte jag en downgrade + jialbreak från er.

    Sitter med en PS3 "fat" 3.50

    Dongeln blinkar bara rött och det tycks omöjligt att komm ain i serviceläget.

    Tänkte då att det kanske blivit fel och ville kolla dongeln så att det är rätt programvara på den.

    Laddade ned denna länk enl instruktioner

    1. Ladda ner PSUpdater
    http://psdowngrade.com/downloads


    sagt och gjort programmet installerat dongeln i men då kommer ytterligare ett problem.

    "this application failed to start beacuse libus0.dll was not found"

    har installerat om men samma problem igen.

    inte lätt att vara "ubernoob" tufft liv
    Vad kör du för operativ system? och vilken version av PSUpdater kör du? (antar att du kör senaste?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #513
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Prova med en USB-hub om du inte gjort det än.
    Testade med en USB-Hub, men får samma resultat misslyckas vid flashningen
    fattar inte.. är det nån driver fråga? vilket chip är det i donglen förresten.

  4. #514
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av HanHäxan Visa Inlägg
    Testade med en USB-Hub, men får samma resultat misslyckas vid flashningen
    fattar inte.. är det nån driver fråga? vilket chip är det i donglen förresten.
    Får du upp dongelns serienummer i updatern?

    Isåfall prova ladda hem filerna på nytt ifall dom blivit korrupta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #515
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Här säger dom att 3.50 jailbrekad sant eller ej får vi se, vore toppen dock, [URL="http://www.thetechgame.com/News/article/sid=1222.html"]

  6. #516
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Här säger dom att 3.50 jailbrekad sant eller ej får vi se, vore toppen dock, [URL="http://www.thetechgame.com/News/article/sid=1222.html"]
    vore schysst om du lät bli att att editera taggarna som skapas såhär ska det vara (minus mellanslagen):
    Kod:
    [URL ]http://www.thetechgame.com/News/article/sid=1222.html[/url ]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #517
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad kör du för operativ system? och vilken version av PSUpdater kör du? (antar att du kör senaste?)
    testat både på en winxp dator och en win7 64. Samma fel!

    Ja senaste winupdater

  8. #518
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    jag känner mig helt blåst men jag har fått tips om att använda gaia istället för backup manager men gaia hittar inte de spel som jag har på min externa men det gör backupmanager. gör jag fel när jag lägger över det till Gamez ? ska det heta ngt annat som gaia kan hitta?

  9. #519
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av snucke88 Visa Inlägg
    jag känner mig helt blåst men jag har fått tips om att använda gaia istället för backup manager men gaia hittar inte de spel som jag har på min externa men det gör backupmanager. gör jag fel när jag lägger över det till Gamez ? ska det heta ngt annat som gaia kan hitta?
    Gaia har väl 2 versioner har jag för mig? provat döpa mappen till GAMEZ? eller det kanske var någon av dom andra som hade 2 versioner... minns ej... men kolla upp det annars, borde stå i filens namn vilken det är isåfall
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #520
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vore schysst om du lät bli att att editera taggarna som skapas såhär ska det vara (minus mellanslagen):
    Kod:
    [URL ]http://www.thetechgame.com/News/article/sid=1222.html[/url ]
    aha ok, sry var första gången jag försökte lägga till en tagg, var först inte säker på om man får göra det eller ej men nu ser jag hur det ska se ut tack.

  11. #521
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av snucke88 Visa Inlägg
    jag känner mig helt blåst men jag har fått tips om att använda gaia istället för backup manager men gaia hittar inte de spel som jag har på min externa men det gör backupmanager. gör jag fel när jag lägger över det till Gamez ? ska det heta ngt annat som gaia kan hitta?
    Jag har för mig att du kan trycka typ R2 + Start så letar den upp dina spel

  12. #522
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    aha ok, sry var första gången jag försökte lägga till en tagg, var först inte säker på om man får göra det eller ej men nu ser jag hur det ska se ut tack.
    hehe ingen fara, är man inte van vid bb-tags är man inte det man behöver dock inte ha CAPS i bb... det räcker med att du skriver bokstäverna som det ska vara (i det här fallet url...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #523
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Grön och Rött i ps jailbreaken

    Har någoon nå tips vad är felet

    det lyser bara rött och grönt i jailbreaken,har provat massor av gånger att starta om men får inte det att fungera har ver.3.15 och följt guiden

  14. #524
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av custom Visa Inlägg
    Har någoon nå tips vad är felet

    det lyser bara rött och grönt i jailbreaken,har provat massor av gånger att starta om men får inte det att fungera har ver.3.15 och följt guiden
    Följt vilken guide för att göra vad?

    psjailbreak kan bara jailbreaka version 3.41
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #525
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    menar guiden för att få igång den, dra utt stöm kabbeln, tryck power samt eject i snabb följd,men vad jag har fåt höra ska den ska fungera med alla ver under 3.41

  16. #526
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av custom Visa Inlägg
    menar guiden för att få igång den, dra utt stöm kabbeln, tryck power samt eject i snabb följd,men vad jag har fåt höra ska den ska fungera med alla ver under 3.41
    Nej, bara 3.41

    Det finns psgroove-versioner till klonerna för t.ex 3.15 men inte för original psjailbreak
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #527
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Ok då vet jag litte bätre
    men nu vet jag inte om det är en klon?
    men om jag upgraderar till 3.41 fungerar då dena ps jailbreak orginal/klon
    på min ps3 och har någon nå länk till den filen 3.41 pal

  18. #528
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Fick till det allt fungerar
    tack för hjälpen

  19. #529
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Köpte en psjailbreak för några dagar sen men deras sida har ju varit nere sedan dess. Hur ska jag få min dongel att fungera nu då? Kan man använda kloner till den eller nånting annat? Känns just nu som lite pengar i sjön.

  20. #530
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag har försökt få till det här i flera dagar men jag kommer inte så långt. Vad är det man ska göra med Lv2Diag.self 1 och 2 och ps3updat.pup? Det går ju inte att lägga dem på stickan.

    Vore enormt tacksam för hjälp :-)

  21. #531
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av corner Visa Inlägg
    Jag har försökt få till det här i flera dagar men jag kommer inte så långt. Vad är det man ska göra med Lv2Diag.self 1 och 2 och ps3updat.pup? Det går ju inte att lägga dem på stickan.

    Vore enormt tacksam för hjälp :-)
    Beror på vad du "försöker få till"

    Skall du göra en downgrade så skall du använda ett USB-minne för de filerna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #532
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag hade tänkt beställa en PS3Key men sen såg jag en massa "glada" nyheter på PSX-Scen alldeles nyss, så är det bättre att kanske avvakta någon dag innan man köper?

  23. #533
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Beror på vad du "försöker få till"

    Skall du göra en downgrade så skall du använda ett USB-minne för de filerna.
    Jag har alltså en PS3Key men där får de inte plats. Ska de ligga på den, och hur gör man i så fall?

  24. #534
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av corner Visa Inlägg
    Jag har alltså en PS3Key men där får de inte plats. Ska de ligga på den, och hur gör man i så fall?
    USB minne... du vet sådant där man kan köpa vart som helst där det säljs dator tillbehör (mer eller mindre) PS3Key'n är enbart till för att du ska få in ps3:an i olika lägen... inte för att du ska lagra massa grejer på den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #535
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Rasmus96 Visa Inlägg
    Jag hade tänkt beställa en PS3Key men sen såg jag en massa "glada" nyheter på PSX-Scen alldeles nyss, så är det bättre att kanske avvakta någon dag innan man köper?
    Vad för glada nyheter? lust o länka?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #536
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad för glada nyheter? lust o länka?
    http://psx-scene.com/forums/f6/graf_...-gameos-73893/
    BREAKING NEWS UPDATE: -- FINALLY THE REAL KEY! -- Thanks Graf!
    Eller betyder det ingenting?

  27. #537
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Looks tasty! (drewl)

  28. #538
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Very very nice, hoppas bara det är äkta och inte falskt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #539
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Very very nice, hoppas bara det är äkta och inte falskt
    Vad exakt innebär det, vad kan man göra om man "hittar masterkey"?

  30. #540
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Rasmus96 Visa Inlägg
    Vad exakt innebär det, vad kan man göra om man "hittar masterkey"?
    Well, master key är inte speciellt värdefull just nu, snarare det andra han snackar om... exploita i game OS istället för linux då kan man hitta fler bakdörrar och förhoppningsvis en rejäll bakdörr som gör det möjligt o koda fram en rejäll CFW på samma sätt som till PSP'n
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 18 av 20 FörstaFörsta ... 81617181920 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites 2010 tråden
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 302
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 00:30
  2. Tjafs / Benzema tråden
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:44
  3. Off Topic Tråden
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 18:51
  4. Hitachi 78 Tråden, Hur gör man nu ? :D
    By Postal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 20:12
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •