Sida 2 av 20 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 585

Diskussion: PSJAILBREAK tråden

  1. #31
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av scw Visa Inlägg
    En svensk butik har redan lagt ut "PS Jailbreak" för 1095 kr/st. Och skickat ut följande info "Vi har i dagsläget inget slutgiltigt pris eller leveransdatum.
    Priset kommer dock ligga runt 1095kr och vi bör ha dem på lager inom 2 veckor!"
    Gör de bort sig med andra ord ?
    999:- på en annan site.

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    kanske är ganska offtopic.. men läste detta på team jungles twitter

    TeamJungle welcomes co-operation with TeamHades on PS3 BD drive

    O.o

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av scw Visa Inlägg
    En svensk butik har redan lagt ut "PS Jailbreak" för 1095 kr/st. Och skickat ut följande info "Vi har i dagsläget inget slutgiltigt pris eller leveransdatum.
    Priset kommer dock ligga runt 1095kr och vi bör ha dem på lager inom 2 veckor!"
    Gör de bort sig med andra ord ?
    Nej, dom har ju garderat sig för exakta priset, och till skillnad från de chippen jag beställde lite fort från grabbarna i australien (som enlig egen utsago skulle få absolut första leveransen) så borde manz.. ta dom utan den mellanhanden.

    Det priset jag skrev tidigare är alltså pga jag bara beställde 5st chip för att ha några att testa asap, får jaga bättre leverantör/pris senare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OK nu har jag beställt ett lite större parti, går att beställa här:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1253&xSec=131

    Eller chansa och välj någon lågprisbutik :-) Men ni som handlar av oss får ju stå ut med telefonsupport/mailsupport/forumsupport/komma-in-i-butikensupport....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    OK nu har jag beställt ett lite större parti, går att beställa här:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1253&xSec=131

    Eller chansa och välj någon lågprisbutik :-) Men ni som handlar av oss får ju stå ut med telefonsupport/mailsupport/forumsupport/komma-in-i-butikensupport....
    äsch, de e väll bara köpa en usb sticka på L!DL för en tia, och följa ---> http://www.youtube.com/watch?v=xSS0gXQFB10 vad är skillnaden....?

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av devhook Visa Inlägg
    äsch, de e väll bara köpa en usb sticka på L!DL för en tia, och följa ---> http://www.youtube.com/watch?v=xSS0gXQFB10 vad är skillnaden....?
    Guiden visar dig hur du ska göra när du väl har PSJailbreak dongeln, skillnaden är att det inte kommer fungera utan dongeln...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    hur ska det funka med "nerladdade" spel då bara skicka över till hd så borde det väl funka eller?

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Har man redan en jtag xbox360 kommer det bli tufft att ta beslut om att chippa ps3:an. Man vill ju spela online multiplayer på nån av dom...

    Jag hoppas den har nån form av on/off funktion så att man kan lira online utan att $ony märker det.

  9. #39
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15

    syfte egentligen?

    Kan man bränna en Bluray Ps3 iso som jag ex laddat ner. Sen stoppa in den i ps3an och installera spelet?

    Eller kan man bara installera spel från orginal skivor? Blir ju ett jäkla lånande av spel då känns det som.

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Kan man bränna en Bluray Ps3 iso som jag ex laddat ner. Sen stoppa in den i ps3an och installera spelet?

    Eller kan man bara installera spel från orginal skivor? Blir ju ett jäkla lånande av spel då känns det som.
    Som jag förstått det så kan du antingen lägg in backuper på den interna hårddisken eller en extern hårddisk/usb minne sen ladda spelen därifrån. Om man varit tvungen att bränna kopior på bluray-skivor hade det blivit rätt dyrt, dessutom vet jag inte om det går överhuvudtaget med tanke på filsystem osv. .

  11. #41
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Här försöker dem analysera hela chippet

    SPAM REMOVED följ min blogg !

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av zdx Visa Inlägg
    Här försöker dem analysera hela chippet
    SPAM REMOVED följ min blogg !
    Doh!

    Länka direkt till informationen (på franska...) istället för till en innehållslös blogg, det ser ju bara ut som om du försöker fiska besökare på dagens ämne till din sida :-)

    http://www.logic-sunrise.com/
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #43
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Fortfarande inte fått svar på min fråga

    Kan man spela dom ISO filerna man laddar hem? DVS få in dom till ps3ans HDD på något sätt eller kan man bara rippa in orginal spel?

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Fortfarande inte fått svar på min fråga

    Kan man spela dom ISO filerna man laddar hem? DVS få in dom till ps3ans HDD på något sätt eller kan man bara rippa in orginal spel?
    Du får svar på den frågan när någon har ett bra svar att ge dig inte så många här som vet hur allt fungerar och sådär ännu...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bra FAQ för psjailbreak
    http://psx-scene.com/forums/showthread.php?t=64970

    Nu har vi fått ordning på prissättning och leveranser av chip, så var inte rädda att boka/beställa:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1253&xSec=78

    Standardpris 1195:-/st

    Rabatt om ni går ihop ett gäng polare och köper t.ex. ett 10-pack.

    Bry er inte så mycket om det där om 1895:- det gäller som sagt endast de 5st chip jag "panikbeställde" från ozmodchips då de påstår att dom kommer få första leveransen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #46
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Om nu det verkligen är som det sägs att det kommit ett chip till PS3 så förmodar jag att vi kommer få ett krig mellan firmware/moddad firmware ... Så det säg inte hej före du hoppar över bäcken ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  17. #47
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Fortfarande inte fått svar på min fråga

    Kan man spela dom ISO filerna man laddar hem? DVS få in dom till ps3ans HDD på något sätt eller kan man bara rippa in orginal spel?
    Som det låter nu NEJ, spelen måste rippas av en PS3:a ner till hårddisken för att funka.

    Har dock redan sett att rippade PS3 spel finns på vissa torrent siter.

  18. #48
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Är det något som installeras från själva dongeln eller det är endast backupmanager som installeras?
    Det som installeras, hamnar något i maskinens hårdvara, t.ex. nåt flashminne eller så, eller allt installeras på hdd?
    Funderade på att man kunde ha en 750 gb hdd till PSjailbreak-spel och sin standarddisk för onlinespel och skifta mellan dessa utan att Sony upptäcker något.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  19. #49
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Är det något som installeras från själva dongeln eller det är endast backupmanager som installeras?
    Det som installeras, hamnar något i maskinens hårdvara, t.ex. nåt flashminne eller så, eller allt installeras på hdd?
    Funderade på att man kunde ha en 750 gb hdd till PSjailbreak-spel och sin standarddisk för onlinespel och skifta mellan dessa utan att Sony upptäcker något.
    Som jag förstått efter tittat på videos o annat så installerar man ett PS3 spel dump program "förmodligen på maskinen" o dumpar spel till interndisk eller USB disk. För att starta spelen måste man köra igång Bootstickan först varje gång för att initiera Ps3an i rätt läge så den kan ladda spel o mjukvaror ( Jämför med ChickHen trick på Psp där man laddar lite korrupta tiff bilder o kastas ut o laddar en alternativ loader och sedan startar en CFWEnabler o efter det startar spel. ) stänger man av strömmen på ChickHen så får man trolla om maskinen i rätt läge igen via Exploiten

    Lite samma metod tycker jag detta verkar vara som.

    Skall bli superspännande o få in ( om vi inte kastat +5000 kr i sjön ) några stickor för att testa själva så vi kan komma med konkreta hands on rapporter själva på "Svenska" )

    Att man inte kan uppdatera spel man dumpat så vida man inte har dem på originalskiva o lägger uppdateringen på interndisk utan att boota med stickan verkar vara enda sättet att uppgradera spel, och ang om såny inte kan se tror jag mycket väl att de kan... Det pratas nu friskt om att Sony skall släppa uppdateringar som avaktiverar USB portarna vid start. ( De har ju redan förstört Other-OS stödet så varför skall den detekta saker via USB i uppstart för kommer det nog sägas? )
    Last edited by Pendragon; 2010-08-24 at 11:56.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #50
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Jag måste säga att det är med stor glädje att se en topic ang. PS3 hacks. Det har jag väntat på i 3 år! :-D
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  21. #51
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Jag måste säga att det är med stor glädje att se en topic ang. PS3 hacks. Det har jag väntat på i 3 år! :-D
    Håller helt med, tidigare har man ju bara följt framstegen o misslyckanden på sidor som denna:
    http://www.ps3-hacks.com/

    Samma stora som ligger bakom http://www.psp-hacks.com/

    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Köpte mig en jtagad xbox 360 nyligen och vilken grym tur jag inte sålt min PS3 Slim ännu, var på väg och då dök denna underbara nyhet upp från ingenstans

    Blir att avakta ett tag och se hur det fortlöper, det låter ju nästan för lätt/bra att vara sant. ojoj hur ska man nu få nån tid över till flickvännen

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är troligen sonys interna debugdongle som läckt ut.

    Och det är betydligt mer än 5000:- jag betalt för att få leverans direkt av tillverkaren, det blir en rätt stor kartong som landar här runt den 1/9....lägg på ett par nollor typ :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #54
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Det har börjat komma ISO-rips nu på torrentsiter. 4GB storlek och ska fungera utan problem enligt kommentarerna.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  25. #55
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ja om det är så att man kan ladda ner isos och kasta in dem på en extern disk istället för att man måste rippa alla spel själv så är det ju underbart, kan bli dyrt att gå till videoaffären och börja hyra spel som en tok

    @Hansi, om man lägger en beställning på ett chip av er nu när kan man räkna med att det dyker upp på ett ungefär?

  26. #56
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Nästan så det är värt att köpa en ps3 då.

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hayvosh Visa Inlägg
    Ja om det är så att man kan ladda ner isos och kasta in dem på en extern disk istället för att man måste rippa alla spel själv så är det ju underbart, kan bli dyrt att gå till videoaffären och börja hyra spel som en tok

    @Hansi, om man lägger en beställning på ett chip av er nu när kan man räkna med att det dyker upp på ett ungefär?
    1-2 arbetsdagar efter leverans; och beräknad första leverans var ju 1/9 så räkna med leverans runt den 2-3/9 kanske någon dag senare... om du inte tar i butik, då är det 1/9 du får information om det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #58
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej.

    Jag funderar på att köpa mig en psjailbreak, men jag läste att man måste ha en firmware som ä version 3.41. Har inte uppdaterat min PS3 på ett bra tak. Om jag nu uppdaterar min PS3 med aktuell firmware version, blir det då 3.41?

    Tacksam för svar, då jag är rädd att om jag uppdaterar den, så blir det en senare version.

    / Garet Jax

  29. #59
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Det är den senaste nu ... Snabba dig uppdatera för det kommer en ny version ganska snart tror jag ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  30. #60
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack för svaret Begga. Nu är den uppdaterad till version 3.41.

Sida 2 av 20 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites 2010 tråden
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 302
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 00:30
  2. Tjafs / Benzema tråden
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:44
  3. Off Topic Tråden
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 18:51
  4. Hitachi 78 Tråden, Hur gör man nu ? :D
    By Postal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 20:12
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •