Sida 3 av 20 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 585

Diskussion: PSJAILBREAK tråden

  1. #61
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Det är den senaste nu ... Snabba dig uppdatera för det kommer en ny version ganska snart tror jag ...
    eller så tankar du hem uppdateringen från
    http://us.playstation.com/support/sy.../ps3/index.htm
    och väntar på att det verkligen stämmer (är lite skeptiskt fortfarande) vill att hansi å grabbarna säger att det fungerar.

    Men vill inte förlora Other OS funktionen i onödan. Så jag väntar med att uppdatera tills ni ger grönt ljus

  2. #62
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    eller så tankar du hem uppdateringen från
    http://us.playstation.com/support/sy.../ps3/index.htm
    och väntar på att det verkligen stämmer (är lite skeptiskt fortfarande) vill att hansi å grabbarna säger att det fungerar.

    Men vill inte förlora Other OS funktionen i onödan. Så jag väntar med att uppdatera tills ni ger grönt ljus
    Jag ligger fortfarande på 2.60 på en av mina Ps3or och 3.15 på den andra o vägrar uppgradera tills Sony löst Other-OS o kastar bajs på dem på deras oficiella forum hela tiden pg.av avsaknaden av funktionen

    Ang att uppdatera nu o sen vänta o se tycker jag personligen är dumt ifall det inte visar sig att det funkar så blir det ju skitjobbigt att "backa" mjukvara, rentutav omöjligt...

    Vi "Grabbarna" lovar att posta info o en helt egen tråd så fort vi får in donglarna o testat dessa
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    eller så tankar du hem uppdateringen från
    http://us.playstation.com/support/sy.../ps3/index.htm
    och väntar på att det verkligen stämmer (är lite skeptiskt fortfarande) vill att hansi å grabbarna säger att det fungerar.

    Men vill inte förlora Other OS funktionen i onödan. Så jag väntar med att uppdatera tills ni ger grönt ljus
    det ska vad jag förstår fungera även på äldre mjukvara än senaste
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #64
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Enda kruxet kan nog ligga i ett nyare spel kräver nyare mjukvara för att starta men det kommer nog lösningar på det som på PSP där man patchar isona
    Framtiden får säga sitt tycker jag.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #65
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Enda kruxet kan nog ligga i ett nyare spel kräver nyare mjukvara för att starta men det kommer nog lösningar på det som på PSP där man patchar isona
    Framtiden får säga sitt tycker jag.
    Jag tror som du att det kan nog bli svårt att få det här tricket hålla nån längre tid men man ska aldrig ropa hej före man hoppat över bäcken ... Framtiden får visa hur det blir och vi kan ju bara sitta och hoppas ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #66
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    och nu ska leveranserna bli försenade?
    http://psx-scene.com/forums/showthread.php?t=65067

  7. #67
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har en extra ps3a som bara står och samlar damm som har en trasig blueray laser.
    Men som jag förstod så måste man ha en skiva i för att få det att fungera?

    Fungerar det utan att använda skivor alls skulle det här vara toppen

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    och nu ska leveranserna bli försenade?
    http://psx-scene.com/forums/showthread.php?t=65067
    Haha, det är ju inte utan att konspirationsteoretikern i en går igång. Någon som minns Medison Celebrity?

    Är det förresten någon utomstående aktör bortsett från ozmodchips som har testat den? Kompatibilitetslistor från diverse håll, och det faktum att det ploppar upp rips på diverse torrentsiter tyder ju på det, men det spikar ju ingenting.

  9. #69
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    hehe ja, det rycker lite i konspirationstarmen men att efterfrågan blev stor förvånar mig inte.

  10. #70
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Haha, det är ju inte utan att konspirationsteoretikern i en går igång. Någon som minns Medison Celebrity?

    Är det förresten någon utomstående aktör bortsett från ozmodchips som har testat den? Kompatibilitetslistor från diverse håll, och det faktum att det ploppar upp rips på diverse torrentsiter tyder ju på det, men det spikar ju ingenting.
    Ja det återstår ju att se, men spelrips har det funnits på alla ps3 spel sen det första ps3 spelet släpptes på tex usenet (som visserligen inte gått att använda tills nu då förhoppningsvis).

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Är det förresten någon utomstående aktör bortsett från ozmodchips som har testat den? Kompatibilitetslistor
    Det finns ganska många som testat den, bland annat ett antal butiker här i sverige som fått varsit prov ex...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #72
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    inte för att vara den som är den, men är inte oddsen rätt stor att programvaran kommer att finnas tillgänglig för nerladdning inom en snar framtid?

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    inte för att vara den som är den, men är inte oddsen rätt stor att programvaran kommer att finnas tillgänglig för nerladdning inom en snar framtid?
    det är inte säkert att det bara är mjukvara på en vanlig USB sticka... det kan vara någon form av hårdvara som krävs också...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #74
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Det är iaf uppenbart att dom stora leverantörerna försöker samla ihop ett jättelager innan dom börjar kränga iväg dom, för efter några dagar kommer definitivt mycke billigare kopior dyka upp (särskilt när denna lösning "verkar" så simpel.

  15. #75
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ps3key
    Good news everyone! Our mad scientist has confirmed that getting into the console is as simple as pretending to be a USB hub!
    http://twitter.com/PS3Key

    Är det en klon eller har de kommit på något eget?
    detv verkar som vi har en spännande höst framför oss

    https://www.comcourts.gov.au/file/Fe...7/2010/actions
    Verkar som de kommer bli ännu mer förseningar
    Last edited by caballerial; 2010-08-27 at 14:52.

  16. #76
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    USB-dongeln är INTE något flashminne med något speciellt innehåll. Den består av en mikroprocessor som kör ett program som inte går att läsa ur på något enkelt sätt. Precis som t.ex. Wiikey 2 m.fl. chip.

    Problemet för psjailbreak-leveransen är att dom vill att alla butiker skall få alla beställda chip på ett bräde, men mikroprocessorchippen har inte räckt. Kan ju vara så att dom fått precis så det räcker, men vid programmeringen av chippen så har det varit för hög felprocent.

    Och som vanligt kommer fler tillverkare att kopiera lösningen, antingen genom att analysera hur dongeln fungerar med hjälp av t.ex. logikanalysator och sedan skriva en egen kod som utför samma funktioner, eller genom att forcera skydden och extrahera koden ur chippet.

    Det vi kan vara säkra på är att donglarna kommer bli billigare, samt att Sony kommer uppdatera PS3 så att dom slutar fungera på ett eller annat sätt. Man kan alltid välja att inte uppdatera sin PS3 men då kommer nya spel inte fungera. Detta kommer i sin tur troligen lösas med någon form av "custom firmware" eller liknande hack så att spelen fungerar ändå.

    Detta har vi ju redan sett på PSP, WII och jtag-hackade XBOX 360.

    Onlinespelande med ps3-dongel kan man ju glömma direkt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #77
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg

    https://www.comcourts.gov.au/file/Fe...7/2010/actions
    Verkar som de kommer bli ännu mer förseningar
    Det där innebär ju att grabbarna i Australien får det hett om öronen. Det påverkar inte leveranserna till övriga distributörer ÄN så länge.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #78
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    En annan klon som hittills inte bevisats som fejk

    http://x3jailbreak.com/
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  19. #79
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Mja, att kommande donglar kommer bli billigare kan man vara 101% säker på. PSJ är inte precis någon avancerad pryl, den här artikeln (som tyvärr är på tyska) beskriver vad det är frågan om ganska väl:

    http://www.gamefreax.de/psjailbreak-...ngineered.html

    Orkar man leta finns den säker på engelska också, de där TV-spelsnyhetssidorna brukar norpa material av varandra ganska friskt.

    Ett DS-flashcart, som är en bra mycket mer avancerad manick rent elektroniskt, kan man ju som slutkonsument få tag på för en 50-lapp. Det höga priset nu handlar alltså knappast om tillverkningskostnad, utan om att det finns en marknad för den till det priset. Man var först ut med en ny pryl helt enkelt, och alternativkostnaden för användarna är originalspelspriserna.
    Jag är dock rätt övertygad om att man inte trodde den skulle bli klonad så snabbt när man släppte prisuppgifterna. Det skulle inte direkt förvåna mig om även PSJ kommer rasa grymt i pris. Som sagt, marginalerna finns där, eftersom den i princip består av en billig standardcontroller, ett litet PCB, några SM-komponenter och en casing. Inga dyra eller konstiga grejer.

    Köpte mig en PS3 häromdagen, och väntar nu på att det ska komma någon lösning till ett rimligt pris.

    Jag läste förresten något om att det var nåt på gång för PSP, vilket i alla fall i teorin är möjligt, då det som krävs är en "programmerbar" usbport, och PSP har just en sådan. Varför krångla med PSP när man kan göra samma sak på en PC är det första man tänker. I det fallet tror jag det blir problematiskt, eftersom USB-portarna på en PC, liksom PS3:ans dito, är strömmatande, och utan att gå in på för mycket tekniska detaljer, så är det big nono att koppla ihop två strömmatande USB-portar.

  20. #80
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av wmadoss Visa Inlägg
    Ja det återstår ju att se, men spelrips har det funnits på alla ps3 spel sen det första ps3 spelet släpptes på tex usenet (som visserligen inte gått att använda tills nu då förhoppningsvis).
    Jojo, men det har ju varit frågan om 1:1-dumpar av skivorna (läs: isos), som då gjorts mest i arkiveringssyfte. Nu har jag inte ryckt hem några av de nya PS3-ripparna, men om jag fattat det rätt så ska de vara specifika för PSJ, och inga 1:1-dumpar. De innehåller alltså bara "det nödvändiga", och är inga korrekta avbildningar av skivorna.

  21. #81
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    "The PS Jailbreak Team has confirmed, exclusively to PSX-SCENE, that they will be launching a new Backup Manager (version 1.1) soon with new features & tweaks.

    They would also like to clarify that the launch delay was not caused by a parts shortage as originally reported. They are finishing their retail packaging and finalizing the new software."

    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  22. #82
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Jojo, men det har ju varit frågan om 1:1-dumpar av skivorna (läs: isos), som då gjorts mest i arkiveringssyfte. Nu har jag inte ryckt hem några av de nya PS3-ripparna, men om jag fattat det rätt så ska de vara specifika för PSJ, och inga 1:1-dumpar. De innehåller alltså bara "det nödvändiga", och är inga korrekta avbildningar av skivorna.
    Det har du säkert rätt i, men då spelen finns i sin helhet iaf så är det nog en enkel sak att anpassa dessa 1:1 isos till PSJ också (om det nu behövs).

  23. #83
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Mja, att kommande donglar kommer bli billigare kan man vara 101% säker på. PSJ är inte precis någon avancerad pryl, den här artikeln (som tyvärr är på tyska) beskriver vad det är frågan om ganska väl:

    http://www.gamefreax.de/psjailbreak-...ngineered.html

    Orkar man leta finns den säker på engelska också, de där TV-spelsnyhetssidorna brukar norpa material av varandra ganska friskt.
    Det är alltid dyrt i början pg.av komponentpris samt utvecklingskostnad, men med tiden så förfinar man hårdvara samt kanske köper in större kvantiteter komponenter o kan sänka priser
    Att sitta och koda något eller koppla på logikanalysatorer kan ta både tid o kosta en slant. Sånt vill man ju kanske få igen.

    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Ett DS-flashcart, som är en bra mycket mer avancerad manick rent elektroniskt, kan man ju som slutkonsument få tag på för en 50-lapp. Det höga priset nu handlar alltså knappast om tillverkningskostnad, utan om att det finns en marknad för den till det priset. Man var först ut med en ny pryl helt enkelt, och alternativkostnaden för användarna är originalspelspriserna.
    Jag är dock rätt övertygad om att man inte trodde den skulle bli klonad så snabbt när man släppte prisuppgifterna. Det skulle inte direkt förvåna mig om även PSJ kommer rasa grymt i pris. Som sagt, marginalerna finns där, eftersom den i princip består av en billig standardcontroller, ett litet PCB, några SM-komponenter och en casing. Inga dyra eller konstiga grejer.
    Gamla DS kort är snorbilliga, det stämmer.
    Nyare o ny utvecklade går efter samma devis som svaret ovanför
    I DS världen får man lite vad man betalar för, ju billigare man får tag på korten ju större risk att det är en klon. Inte alltid kloner är bra saker det har vi ju lärt oss genom att titta på StarWars

    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Köpte mig en PS3 häromdagen, och väntar nu på att det ska komma någon lösning till ett rimligt pris.
    Den som väntar för länge
    Nu är det ju precis i början av modperiioden för Ps3 och mycket är osäkert, men om man tittar på PSP scenen så har sony försökt motarbeta dessa skitlänge tills de släppte ett moderkort som man inte kan bacjka mjukvara på och då lugnade det ned sig efter de uppdaterade maskinerna med högre mjukvara innan de såldes.
    Katt o råtta lek...

    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Jag läste förresten något om att det var nåt på gång för PSP, vilket i alla fall i teorin är möjligt, då det som krävs är en "programmerbar" usbport, och PSP har just en sådan. Varför krångla med PSP när man kan göra samma sak på en PC är det första man tänker. I det fallet tror jag det blir problematiskt, eftersom USB-portarna på en PC, liksom PS3:ans dito, är strömmatande, och utan att gå in på för mycket tekniska detaljer, så är det big nono att koppla ihop två strömmatande USB-portar.
    PS3 har likt en PC en USB port som agerar (Host), PSP en port som inte fungerar på samma sätt (UNIT) likt USB minnen... Du kan ju inte koppla på en strömmatad USB hubb och dela ut samma minne till fler datorer...
    Detta diskuteras blandannat friskt på psp-hacks.com under forumets OTG sektion ( USB on The Go ) där man vill koppla en partabel Minneskorts transfer device i form av en 2.5" HDD i ett kabinett o stega ned i menyer för att kopiera över filer från HDD till PSPS via USB porten men då måste kabinettet agera som en PC med en (HOST) funktion för att koppla PSP (UNIT) och initera en överföring/Kopiering eller borttagning.

    Vänligen kika in här:
    http://www.psp-hacks.com/forums/f126...p-290-t182513/

    Sök på mina inlägg så bör jag ha postat i en del av deras forum ang OTG devices med. Hittade den: http://www.psp-hacks.com/forums/f126...s-otg-t142335/
    Last edited by Pendragon; 2010-08-30 at 12:04.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #84
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det är alltid dyrt i början pg.av komponentpris samt utvecklingskostnad, men med tiden så förfinar man hårdvara samt kanske köper in större kvantiteter komponenter o kan sänka priser
    Att sitta och koda något eller koppla på logikanalysatorer kan ta både tid o kosta en slant. Sånt vill man ju kanske få igen.
    Skulle inte oroa mig för komponentpriserna jag, det handlar om några kronor per enhet. Controllern är en standardkomponent, och dess funktionalitet kommer helt och hållet från mjukvara. Den kostar inte många spänn att köpa in oavsett volym. Det enda hårdvaruförfinande man kan göra är i princip att kanske byta en SM-resistor till en med annan resistans, ändra mönsterkortets layout eller nåt sånt.

    Nej, logikanalysatorer och sånt är inte gratis, men å andra sidan är det sådant de här killarna redan lär ha.

    Jag är alltså fortfarande helt övertygad om att det handlar om att krama så mycket pengar som möjligt ur folk så länge det går. Vad vi båda kan vara överens om är att dryga tusenlappen för en PSJ fortfarande är bra mycket billigare än att köpa originalspel för the average gamer, så marknaden för det finns ju bevisligen. När de väl blir lite konkurrensutsatta så lär de dock sänka priserna drastiskt.

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Gamla DS kort är snorbilliga, det stämmer.
    Nyare o ny utvecklade går efter samma devis som svaret ovanför
    I DS världen får man lite vad man betalar för, ju billigare man får tag på korten ju större risk att det är en klon. Inte alltid kloner är bra saker det har vi ju lärt oss genom att titta på StarWars
    Visst är det så, har man något som de andra inte kan erbjuda, så kan man ta mer betalt, så enkelt är det. Men att man får vad man betalar för vet jag dock inte. Kan ju inte säga att exempelvis ett M3 Zero är 4-5 ggr bättre än ett DSTT



    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Den som väntar för länge
    Nu är det ju precis i början av modperiioden för Ps3 och mycket är osäkert, men om man tittar på PSP scenen så har sony försökt motarbeta dessa skitlänge tills de släppte ett moderkort som man inte kan bacjka mjukvara på och då lugnade det ned sig efter de uppdaterade maskinerna med högre mjukvara innan de såldes.
    Katt o råtta lek...
    Exakt, att Sony är sällsynt rabiata med det där har man ju fått erfara på PSP-scenen, och även i en viss mån under PSX och PS2-erorna. Så jag tyckte det var lika bra att köpa på mig en exploitable PS3 nu medans det går, och ge fan i att ha den uppkopplad. Jag tror inte det vore främmande för Sony att återkalla exploitable enheter från handlarna, eller kabla ut en silent update som pajar hela grejen via PSN. De är ju inte direkt något Nintendo, som bara tar och tar utan att ens försöka göra nåt åt saken :>

    Men att Sony ska lyckas sätta stopp för det här på juridisk väg är jag inte särskilt orolig för, nu när det verkar som varenda kines som kan etsa ett kretskort sitter och bygger PSJ-kloner. Enhetens funktionssätt är så spritt nu att det alltid kommer finnas någon annan som kan ta vid om Sony lyckas få stopp på en tillverkare, om det var eventuell strypning av tillgången på PSJ/kloner du pekade på när du sa "den som väntar för länge". Hade det däremot bara funnits en tillverkare hade jag sett till att få tag på en illa kvickt

    Visst är mycket osäkert, men det känns som PS3 verkligen blev totalraped över en natt, det är inte frågan om små trevande steg under en lång tid som det vart med så många andra konsoller. Vi har devmode, nu väntar vi i princip bara på att någon smart typ ska få arslet ur vagnen och skriva den där cfw:n vi vill ha. Och tills dess kan vi köra backups i devmode

    Förresten, DSi mode semiknäcktes förra veckan också, någon smart snubbe kom på hur man dunkade in ett program och körde det i ett ledigt minnesområde på wifimodulen. Fy fan vilka intressanta tider det är


    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    PS3 har likt en PC en USB port som agerar (Host), PSP en port som inte fungerar på samma sätt (UNIT) likt USB minnen... Du kan ju inte koppla på en strömmatad USB hubb och dela ut samma minne till fler datorer...
    Detta diskuteras blandannat friskt på psp-hacks.com under forumets OTG sektion ( USB on The Go ) där man vill koppla en partabel Minneskorts transfer device i form av en 2.5" HDD i ett kabinett o stega ned i menyer för att kopiera över filer från HDD till PSPS via USB porten men då måste kabinettet agera som en PC med en (HOST) funktion för att koppla PSP (UNIT) och initera en överföring/Kopiering eller borttagning.

    Vänligen kika in här:
    http://www.psp-hacks.com/forums/f126...p-290-t182513/

    Sök på mina inlägg så bör jag ha postat i en del av deras forum ang OTG devices med. Hittade den: http://www.psp-hacks.com/forums/f126...s-otg-t142335/

    Mjo, det var ju precis det jag ville få fram, men då det egentliga problemet att hostenheter är strömmatande, och inte att de är hostenheter per se, så valde jag att presentera det på det sätt jag gjorde.
    I teorin skulle man förmodligen kunna köra PS3:an mot PC, om man använde en specialkabel där bara signalledarna var framdragna. Det enda PC:n ska göra är ju att rapa upp de bytes som PS3:an förväntar sig få, och det kan du göra både från en host och en unit, då USB är bidirektionellt.

    I praktiken är det dock lättare att hitta en programmerbar unit och använda den, än att ha folk att bygga specialkablar, som obönhörligen kommer resultera i att en del schabblar och eldar upp både dator och PS3:a
    Last edited by kaputnik; 2010-08-30 at 20:16.

  25. #85
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av wmadoss Visa Inlägg
    Det har du säkert rätt i, men då spelen finns i sin helhet iaf så är det nog en enkel sak att anpassa dessa 1:1 isos till PSJ också (om det nu behövs).
    Mjo, givetvis, det är bara frågan om att någon ska skriva programmet som gör det. Kan du rippa från en originalskiva, så kan du också rippa från en exakt kopia av en originalskiva

    vad jag ville få fram var dock att det börjat ploppa upp rippar som uppenbart är gjorda med PSJ. Men det är väl en ganska meningslös argumentation nu, det har ju hänt sjukt mycket de här dagarna som varit, och det borde inte råda någon tvekan längre om att både PSJ och i alla fall ett par kloner är the real McCoy.


    Ska bli kul att se hur PS3key blir förresten, den kommer ju från ett välrenommerat team, och inte en uppstickare.
    Last edited by kaputnik; 2010-08-30 at 20:09.

  26. #86
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    According to Mathieulh via Twitter, he and his team have successfully cloned the PSJailbreak dongle.

    When asked "Will you be releasing the files now?" the response "Not yet, we plan on improving the shell code first, we have no interest in releasing yet another clone" was given.

    See the twitter feed here for the source: http://twitter.com/Mathieulh

    Doesn't look like there will be long to wait until the ingredients to make your own will be available, just upload to programmable USB chips and cook on gas mark 5 for 30 mins...


    Update: Mathieulh has now stated "We are not releasing anything, we didn't just rip things off, we know how it works ,the clone is just a POC, we plan on documenting"
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  27. #87
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Skulle inte oroa mig för komponentpriserna jag, det handlar om några kronor per enhet. Controllern är en standardkomponent, och dess funktionalitet kommer helt och hållet från mjukvara. Den kostar inte många spänn att köpa in oavsett volym. Det enda hårdvaruförfinande man kan göra är i princip att kanske byta en SM-resistor till en med annan resistans, ändra mönsterkortets layout eller nåt sånt.

    Nej, logikanalysatorer och sånt är inte gratis, men å andra sidan är det sådant de här killarna redan lär ha.

    Jag är alltså fortfarande helt övertygad om att det handlar om att krama så mycket pengar som möjligt ur folk så länge det går. Vad vi båda kan vara överens om är att dryga tusenlappen för en PSJ fortfarande är bra mycket billigare än att köpa originalspel för the average gamer, så marknaden för det finns ju bevisligen. När de väl blir lite konkurrensutsatta så lär de dock sänka priserna drastiskt.
    Jag tänkte mest scenariot att man inte använder en generic dongel utan en egenutvecklad eller en generic med egen programvara o lite hårdvarutweeks, att köpa t.ex hårdvarulås-donglar kan kosta en del men ju större partier man köper ju billigare borde man få dessa.
    Men man måste tänka på material/layout och utvecklingskostnader med. Argumentet är lite som att alla CD skivor inte borde kosta mer än 100 kr totalt och således varför jag personligen inte köper audiocd lika ofta som förr efter 140 kr gränsen *brrr* Jag köper dock skivor fortf men inte lika mycket :D

    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Visst är det så, har man något som de andra inte kan erbjuda, så kan man ta mer betalt, så enkelt är det. Men att man får vad man betalar för vet jag dock inte. Kan ju inte säga att exempelvis ett M3 Zero är 4-5 ggr bättre än ett DSTT :)
    Jag köper hellre en "Bil" av en stabil och pålitligt märke/företag som funnits några år på marknaden än något nytt som bara haft några år på marknaden :) Hellre av en bilhandlare än en privatperson pg.av garantier och säkerhet gällande funktionalitet :D *Du förstår nog vad jag menar* :D Hellre en Volvo (M3) än en Citt o träng ( DSTT ) och defenetivt inga R4 wroom room Smartcars :D

    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Exakt, att Sony är sällsynt rabiata med det där har man ju fått erfara på PSP-scenen, och även i en viss mån under PSX och PS2-erorna. Så jag tyckte det var lika bra att köpa på mig en exploitable PS3 nu medans det går, och ge fan i att ha den uppkopplad. Jag tror inte det vore främmande för Sony att återkalla exploitable enheter från handlarna, eller kabla ut en silent update som pajar hela grejen via PSN. De är ju inte direkt något Nintendo, som bara tar och tar utan att ens försöka göra nåt åt saken :>

    Men att Sony ska lyckas sätta stopp för det här på juridisk väg är jag inte särskilt orolig för, nu när det verkar som varenda kines som kan etsa ett kretskort sitter och bygger PSJ-kloner. Enhetens funktionssätt är så spritt nu att det alltid kommer finnas någon annan som kan ta vid om Sony lyckas få stopp på en tillverkare, om det var eventuell strypning av tillgången på PSJ/kloner du pekade på när du sa "den som väntar för länge". Hade det däremot bara funnits en tillverkare hade jag sett till att få tag på en illa kvickt :)
    Jag menar nog att om man väntar för länge kanske bakdörrar täpps igen och ja lite att tillgången minskar.
    Personligen hade jag hellre sett till en unisont framtågande genom att låta Team Jungle gå ihop med de som bäst kan hårdvarudongla maskinen så man dels kan köra från Blålaser och installera annat gott på enheten samt dumpa till USB disk eller intern eller annat.
    Lite som att C4eva skulle gå ihop med de som Nanddumpar maskinen och kanske göra en gemensam mjukvara som inte bara tillåter spelande från USB eler körandes av *nix os utan även kunna flasha DVD enheten native via 360 genom några val i menyerna och automagisk firmware uppdatering till CFW på läsaren :D ( Likt M33 uppdateringarna på PSP innan DarkAlex skaffade flickvän o andra prioriteringar som Skola etc efter lite påtryckningar från dels den otacksamma scenen som bara vill ha o ha och från Sony som bara skriker sluta sluta.. )

    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Visst är mycket osäkert, men det känns som PS3 verkligen blev totalraped över en natt, det är inte frågan om små trevande steg under en lång tid som det vart med så många andra konsoller. Vi har devmode, nu väntar vi i princip bara på att någon smart typ ska få arslet ur vagnen och skriva den där cfw:n vi vill ha. Och tills dess kan vi köra backups i devmode :)
    Nja sanning med modifikation, i böärjan så hittade en kotte en owerflow i grafikbussen o tydligen hade han sålt lösningar för att spela .iso filer via en *nix pc länkad till ps3 eller via other os på ps3an nästan ett år efter ps3 släpptes för fyra fem år sen, Sony täppte ju till detta rejält fort med en ny Fw som lät *nix folk inte använda hela grafikminnet lika mycket som förut och detta vart de skitsura över på b.la Ubuntuscenen.. Att sedan GeoHot som revvar i-phones för skojs skull attakerade samma buss var ju bara smart :D Men han lärde sig att Spelscenen är värre än Telefonscenen som skriker ( DU ÄR EN IDIOT DET ÄR DITT FEL ATT SONYY SLOPADE OTHER OS OCH DU ÄR EN SKIT GE OSS ISOSTÖD NU DIN JÄVLA SOPA O DET GRATIS MEN HELST IGÅR!!! ) gjorde honom inte mer sugen att fortsätta då han likt många föräldrar eller folk med flickvänner IRL kände att nej nu får det vara nog...
    GeoHot koncenterade sig därför på I-Pad och I-Phone scenen mer än Ps3 biten o släppte sina fynd publikt för andra att ta över o vidareutveckla.

    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Förresten, DSi mode semiknäcktes förra veckan också, någon smart snubbe kom på hur man dunkade in ett program och körde det i ett ledigt minnesområde på wifimodulen. Fy fan vilka intressanta tider det är :D :D
    Sweet, vi kan ta det i DS forumet tycker jag, ser fram emot vad du har o länka till :D

    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Mjo, det var ju precis det jag ville få fram, men då det egentliga problemet att hostenheter är strömmatande, och inte att de är hostenheter per se, så valde jag att presentera det på det sätt jag gjorde.
    I teorin skulle man förmodligen kunna köra PS3:an mot PC, om man använde en specialkabel där bara signalledarna var framdragna. Det enda PC:n ska göra är ju att rapa upp de bytes som PS3:an förväntar sig få, och det kan du göra både från en host och en unit, då USB är bidirektionellt.

    I praktiken är det dock lättare att hitta en programmerbar unit och använda den, än att ha folk att bygga specialkablar, som obönhörligen kommer resultera i att en del schabblar och eldar upp både dator och PS3:a ;)
    Det fins ju laplink kablar i USB form som tillåter dataöverföring från USB till USB men via lite hårdvara mitt på kabeln såklart men utan extern strömmatning... http://www.usbgear.com/link/index.html
    Tog länken från Google då jag vet att den svenska butik som säljer dessa ( de flesta datoräffärer gör ) cencureras i vårt cencurfilter :D

    Så USB till USB transfer är nog inte problemet... det är logiken bakom :D
    Men att sätta upp en laptop att emulera PS jailbreak donglarna tror jag är helt möjligt.

    PS-Jailbreak teamet skall nu tydligen donera lite pengar till OzModchips som ett ( Lycka till i rättegångssalen ) gåva och får Oz igenom att donglarna inte är olagliga så har u alla vunnit på det :D
    Så om 300 kr av 1000 kr för en dongel jag köper får till ett sådant ändanmål så stödjer jag det gärna :D Om det senare kommer bättre donglar ellr funktioner tack vare att fler vågar visa vilka de är är ju bara positivt isf :D
    http://www.ps3-hacks.com/2010/08/29/...lbreak-update/
    Last edited by Pendragon; 2010-08-31 at 10:00.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #88
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag tänkte mest scenariot att man inte använder en generic dongel utan en egenutvecklad eller en generic med egen programvara o lite hårdvarutweeks, att köpa t.ex hårdvarulås-donglar kan kosta en del men ju större partier man köper ju billigare borde man få dessa.
    Men man måste tänka på material/layout och utvecklingskostnader med. Argumentet är lite som att alla CD skivor inte borde kosta mer än 100 kr totalt och således varför jag personligen inte köper audiocd lika ofta som förr efter 140 kr gränsen *brrr* Jag köper dock skivor fortf men inte lika mycket
    Jasså, jo, det kan förstås stämma att det är frågan om någon generisk dongle. Det finns ju programmerbara donglar, som du kan programmera att göra lite vad du vill, och det är ju ganska exakt vad som skulle behövas för att åstadkomma det PSJ och dess kloner gör. Däremot är jag ganska säker på att jag sett "psjailbreak.com" tryckt på mönsterkortet på nån bild av en dissekerad PSJ, vilket tyder på att det är custom i den meningen.

    Nä, alltså, jag menar inte att det vore fel att ta bra betalt för något som kostar kaffepengar att tillverka, alla gör det, och det vore rent av korkat att inte göra det. Jag försöker bara analysera och ställa en prognos om vilken prisutveckling man kan vänta sig. Jag vill mena på att det inte ligger någon större utvecklingskostnad bakom det här projektet, och att tillverkningskostnaderna är låga. Därmed tror jag man kan förvänta sig en drastisk förändring av prisbilden när det blir lite konkurrens på marknaden.

    Musikskivor är ett rätt bra exempel. Visst kostar en cdpress en del, men det gör vilken mojäng som tillverkar plastprylar som helst också. Det krävs inte nåt realkapital att tala om för att producera musik (studioutrustning för ett par miljoner och lite instrument bara). Det bör alltså inte vara mycket dyrare per enhet att tillverka en CD än det är att tillverka en tandborste, men ändå kostar den förstnämnda produkten ~15 ggr mer än den sistnämnda. Det handlar om vad marknaden är beredd att betala, och hur konkurrensbilden ser ut. Säljer du en musik-CD är du ensam om att kunna leverera dess innehåll pga copyright och sånt. Tandborstar hade nog också varit svindyra om någon hade monopol på dem.

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag köper hellre en "Bil" av en stabil och pålitligt märke/företag som funnits några år på marknaden än något nytt som bara haft några år på marknaden Hellre av en bilhandlare än en privatperson pg.av garantier och säkerhet gällande funktionalitet *Du förstår nog vad jag menar* Hellre en Volvo (M3) än en Citt o träng ( DSTT ) och defenetivt inga R4 wroom room Smartcars
    Förstår precis vad du menar, kör M3 Zero och AK2i själv. Har ett par gamla DSTT som ligger och samlar damm, haft dem att leka med lite typ. Flashcarts kostar kaffepengar vad man än väljer, så det är lika bra att köra det "bästa". Vad jag menade är dock att prisskillnaden knappast kan motiveras av de extra features man får med premiumcartsen.

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag menar nog att om man väntar för länge kanske bakdörrar täpps igen och ja lite att tillgången minskar.
    Personligen hade jag hellre sett till en unisont framtågande genom att låta Team Jungle gå ihop med de som bäst kan hårdvarudongla maskinen så man dels kan köra från Blålaser och installera annat gott på enheten samt dumpa till USB disk eller intern eller annat.
    Lite som att C4eva skulle gå ihop med de som Nanddumpar maskinen och kanske göra en gemensam mjukvara som inte bara tillåter spelande från USB eler körandes av *nix os utan även kunna flasha DVD enheten native via 360 genom några val i menyerna och automagisk firmware uppdatering till CFW på läsaren ( Likt M33 uppdateringarna på PSP innan DarkAlex skaffade flickvän o andra prioriteringar som Skola etc efter lite påtryckningar från dels den otacksamma scenen som bara vill ha o ha och från Sony som bara skriker sluta sluta.. )
    Jo, visst hade det vart optimalt om alla snillen i svängen hade gått ihop och unisont jobbat mot ett mål innan de släppte nåt, då vi kunde fått en komplettare lösning på det sättet. Men det kan ju bara ske om det inte finns något kommersiellt intresse hos någon av parterna.

    Du visste det säkert redan, men om du inte gjorde det; c4e har ju tillsammans med någon av profilerna inom PS3-scenen hackad firmware a la iXtreme på gång till PS3. Som jag förstod det har de gjort en del framsteg.


    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nja sanning med modifikation, i böärjan så hittade en kotte en owerflow i grafikbussen o tydligen hade han sålt lösningar för att spela .iso filer via en *nix pc länkad till ps3 eller via other os på ps3an nästan ett år efter ps3 släpptes för fyra fem år sen, Sony täppte ju till detta rejält fort med en ny Fw som lät *nix folk inte använda hela grafikminnet lika mycket som förut och detta vart de skitsura över på b.la Ubuntuscenen.. Att sedan GeoHot som revvar i-phones för skojs skull attakerade samma buss var ju bara smart Men han lärde sig att Spelscenen är värre än Telefonscenen som skriker ( DU ÄR EN IDIOT DET ÄR DITT FEL ATT SONYY SLOPADE OTHER OS OCH DU ÄR EN SKIT GE OSS ISOSTÖD NU DIN JÄVLA SOPA O DET GRATIS MEN HELST IGÅR!!! ) gjorde honom inte mer sugen att fortsätta då han likt många föräldrar eller folk med flickvänner IRL kände att nej nu får det vara nog...
    GeoHot koncenterade sig därför på I-Pad och I-Phone scenen mer än Ps3 biten o släppte sina fynd publikt för andra att ta över o vidareutveckla.

    Spelscenen består av bortskämda 15-åringar till en ganska stor grad, det har nog med saken att göra. Och jo, visst hoppar folk av, men det tror jag mer har att göra med att folk ledsnar efter de första spännande stegen är tagna. Dark Alex är det perfekta exemplet, i sluttampen där var det ju bara frågan om att uppdatera M33 med nya basfirmwares.
    But then again, nördar brukar vara ganska benägna till dramaqueenfasoner i allmänhet, så visst kan det vara så att de här killarna tar sjukt illa upp för vad folk de absolut inte känner säger också

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sweet, vi kan ta det i DS forumet tycker jag, ser fram emot vad du har o länka till
    Dunkar upp lite länkar när jag skrivit klart detta då Gå inte igång för mycket bara, det är inte direkt så att någon har släppt den customfirmware för DSi vi alla längtat efter :>

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det fins ju laplink kablar i USB form som tillåter dataöverföring från USB till USB men via lite hårdvara mitt på kabeln såklart men utan extern strömmatning... http://www.usbgear.com/link/index.html
    Tog länken från Google då jag vet att den svenska butik som säljer dessa ( de flesta datoräffärer gör ) cencureras i vårt cencurfilter

    Så USB till USB transfer är nog inte problemet... det är logiken bakom
    Men att sätta upp en laptop att emulera PS jailbreak donglarna tror jag är helt möjligt.
    Ja, men då är vi av samma åsikt i den frågan då

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    PS-Jailbreak teamet skall nu tydligen donera lite pengar till OzModchips som ett ( Lycka till i rättegångssalen ) gåva och får Oz igenom att donglarna inte är olagliga så har u alla vunnit på det
    Så om 300 kr av 1000 kr för en dongel jag köper får till ett sådant ändanmål så stödjer jag det gärna Om det senare kommer bättre donglar ellr funktioner tack vare att fler vågar visa vilka de är är ju bara positivt isf
    http://www.ps3-hacks.com/2010/08/29/...lbreak-update/

    Framförallt är det väl givande för framtiden. Om det blir kutym att man går in och hjälper varandra på det här sättet, kanske fler vågar komma ut med sina grejer så att säga. Bara tanken på att dras in i ett civilrättsmål får nog många att hålla sina upptäckter för sig själva.

    Men vafan, nu grinar forumet om att det är för mkt smilies. Plocka bort lite och göra nytt försök :>
    Last edited by kaputnik; 2010-08-31 at 12:48.

  29. #89
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har jag förstått det hela fel eller är det så att man endast kommer att kunna lägga in originalspel? Dvs att man inte kommer att kunna lägga in nedladdade spel?

  30. #90
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bullrostaren Visa Inlägg
    Har jag förstått det hela fel eller är det så att man endast kommer att kunna lägga in originalspel? Dvs att man inte kommer att kunna lägga in nedladdade spel?
    läs igenom tråden, frågan har dykt upp tidigare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 3 av 20 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites 2010 tråden
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 302
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 00:30
  2. Tjafs / Benzema tråden
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:44
  3. Off Topic Tråden
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 18:51
  4. Hitachi 78 Tråden, Hur gör man nu ? :D
    By Postal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 20:12
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •