Sida 4 av 20 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 585

Diskussion: PSJAILBREAK tråden

  1. #91
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Musikskivor är ett rätt bra exempel. Visst kostar en cdpress en del, men det gör vilken mojäng som tillverkar plastprylar som helst också. Det krävs inte nåt realkapital att tala om för att producera musik (studioutrustning för ett par miljoner och lite instrument bara). Det bör alltså inte vara mycket dyrare per enhet att tillverka en CD än det är att tillverka en tandborste, men ändå kostar den förstnämnda produkten ~15 ggr mer än den sistnämnda. Det handlar om vad marknaden är beredd att betala, och hur konkurrensbilden ser ut.
    Jämför du på fullt allvar musik-CD med tandborstar? CD-R hade varit en okej jämförelse, men när det gäller musik är det ju inte tekniken du betalar för i första hand, utan upplevelseinnehållet - som baseras på det konstnärliga skapandet, inte på tillverkningen av en plastskiva.

  2. #92
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    http://www.joystiq.com/2010/08/27/au...yone-but-sony/

    Fan det verkar som att domstol i Australien har satt käppen i hjulet, och inte nog med de så har Sony fått tagit del av produkten för att kunna förhindra backups i kommande firmware. Hoppas bara att de blir en sån där lätt grej att kringgå, vi ser ju t.ex. hur lång tid de tar att jailbreaka Iphone när de släpps en ny firmware :P Härligt att de börjar hända saker på PS3-fronten iaf

    Föresten, finns de en chans att de kommer gå att lira PS2-spel nu? Vore ju inte helt fel
    Last edited by Krutan; 2010-09-01 at 01:28.

  3. #93
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Föresten, finns de en chans att de kommer gå att lira PS2-spel nu? Vore ju inte helt fel
    Även om denna produkt hade totalförstört allt skydd i PS3an så tycker jag det verkar osannolikt att den funktionen skulle finnas. Sony slopade den extra hårdvaran som gjorde detta möjligt i PS3orna rätt fort för att få ner kostnaden. Några har teorier om att det skulle funka bra med enbart mjukvaru-emulering, men då kan man ju fråga sig varför Sony inte hade gjort på det viset från början.

  4. #94
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Hur är kvalitén på ps3orna? Ska man satsa på en slim eller går det lika bra med en feting?
    Hårddisken kan man ju byta själv.

  5. #95
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inlägg som inte handlar väldigt specifikt om PSJAILBREAK flyttade till en annan tråd i PS3 avdelningen. Håll er till ämnet i denna tråd, då den kommer vara en supporttråd för PS JAILBREAK i första hand. Snack om tandborstar och cd-skivor och priserna på nintendokassetter hör inte hemma här då, men det finns gott om plats för detta i resten av forumet :-)

    Kloner/homebrews har/kommer få egna trådar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #96
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Har ni fått in någon leverans ännu? Vore kul att höra en utvärdering om hur dessa usb stickor fungerar :-)

  7. #97
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Finns det andra färdiga program/homebrews man kan använda som tex emulatorer?

  8. #98
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Skychaser Visa Inlägg
    Finns det andra färdiga program/homebrews man kan använda som tex emulatorer?
    inte direkt just nu i skrivande stund men det kommer väl.
    De enda Homebrews som finns hittar du här: http://www.ps3-hacks.com/downloads.php

    Dock är de gjorda långt innan Ps-Jailbreak funnits o kanske inte alls fungerar längre pg.av Sonys uppdateringar eller kompabilitets problem så som olika typer av hack som använts.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #99
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Verkar ju som att psjailbreak aldrig kommer få se dagsljus. Teamet har ju blivit dragna inför domstol i både Australien och USA och alla dom stora distributörerna runt om i världen har ju tagit bort dom från sina sidor o backup managern är ju nedtagen från jailbreaksidan.
    Tur att Groove släpptes lös för allmänheten så man kan göra sin egen.
    Inväntar mitt blackcatkort...

  10. #100
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Verkar ju som att psjailbreak aldrig kommer få se dagsljus. Teamet har ju blivit dragna inför domstol i både Australien och USA och alla dom stora distributörerna runt om i världen har ju tagit bort dom från sina sidor o backup managern är ju nedtagen från jailbreaksidan.
    Tur att Groove släpptes lös för allmänheten så man kan göra sin egen.
    Inväntar mitt blackcatkort...
    Såg att PSXCare är med på en officella listan, har du någon uppdatering åt oss Hansi?
    Last edited by caballerial; 2010-09-05 at 10:22.

  11. #101
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sista jag hörde var att dom skulle börja skicka till oss på måndag eller tisdag.

    Teamet har inte blivit dragna inför någon domstol, chippen säljs ju från Kina.

    Kan ju vara att dom drog ut på det några dagar för att ge ozmodchips en chans att vara med på releasen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #102
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Vad är mest fördelaktigt att satsa på, PS Jailbreak för 1200kr eller PSGroove för 4-500kr? För vad jag har fattat det som så är det samma sak.

  13. #103
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det beror ju på vad din ekonomi säger
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #104
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det beror ju på vad din ekonomi säger
    Skulle ju inte har något emot att betala 700kr mer för något som är betydligt bättre, men är det ingen större skillnad så ser jag ingen mening i att lägga ut så mycke mer på de :P Dessutom så är ju det billiga alternativet open source, så man kan ju förvänta sig en större utveckling på den fronten, och därför undrar jag varför 700kr mer skulle vara bättre Det enda jag kan komma på är snyggare dongel

  15. #105
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Hack your PlayStation 3
    September 6, 2010
    PS3 Firmware 3.42 Released; PS JailBreak Exploit Patched
    Posted by greg

    It?s available now via System Update ? but, you know ? if you want to stay hacked DO NOT UPDATE! I repeat: DO NOT UPDATE. We?ll keep you posted on what?s what. Stay tuned.

    Update: Updating to 3.42 (on my non-hacked console) right now?

    Update: I can confirm Sony has patched PSGroove/PSJailBreak/PSFreedom? Whatever you fancy ? it?s patched. Do not update if you wish to remain hacked. Perhaps a little homebrew can bypass this mandatory update.

    Update: My main man, Demonchild, has confirmed that Logan5 PS3 Proxy Tool works for bypassing this 3.42 update. Keep the Firmware Update box unchecked. This?ll get you back on PSN, but remember: Sony can detect Backup Manager and whatever other homebrew you run, which can likely result in your console getting banned.

    Update: Remember this IP: 67.202.81.137? It works again. Set that as your primary & secondary DNS on your PS3 and you?ll be able to bypass 3.42. Exercise caution ? who knows whose watching on the other end. Thanks MaX SLayeR!



    TP-kabel är borttagen.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  16. #106
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    TP-kabel är borttagen.
    Mmm. glöm inte W-lan
    Kan snart sätta en femma på att Sony lägger i en patch som låter w-lan auto-detekta öppna w-lan o sen nalla uppdateringar via dessa i desperata tider
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #107
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Ber er läsa tråden:
    PS3 FW 3.42 Live... VARNING!

  18. #108
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Någon som har svenska 3.41 firmwaret och vill dela med sig?

  19. #109
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av MrZANE Visa Inlägg
    Någon som har svenska 3.41 firmwaret och vill dela med sig?
    http://www. e u r a s i a.nu/wiki/index.php/Ps3OsRels

  20. #110
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Alltså:

    3.41 EU = http://bit.ly/cPwAVF (officiell)

    Lägg på en usb-sticka. Det skall vara X:\PS3\UPDATE\PS3UPDAT.PUP
    md5 på PUP-filen skall vara e07d2b84c9e9691c261b73e5f1aada20
    Last edited by N!klas; 2010-09-08 at 09:57.

  21. #111
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Ojdå, Sony stämmer spelbutiker.

    http://www.idg.se/2.1085/1.338331/so...er-spelbutiker

  22. #112
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sony oficiella firmwares:
    http://www.ps3-hacks.com/category/3
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #113
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Hmm.. undrar när det blir PSXCARE's "tur"?
    Sony går ut hårt.. det skadar bara Sony...

    Det är kanske bäst att bara sälja oflashad hårdvara så får folk göra som de vill sen. Jag är mest intresserad av homebrew och vad jag vet så finns det inget olagligt i det.
    Last edited by N!klas; 2010-09-08 at 12:42.

  24. #114
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Att dom ens orkar lägga ner kraft och pengar på att få säljstopp. Det finns redan open source, så även om dom lyckas få säljstopp av PSJailbreak i hela världen så kan dom aldrig stoppa piratkopieringen.

  25. #115
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    PS Jailbreak is now shipping and we have tons of important news!


    Firstly we would like to appolagize for the shipping delay. Our product is now officially shipping , and we have eliminated delay for future orders. All future orders will be shipped within 24 hours of payment. As this is a big project we needed to make sure that everything would be perfect for both the present and the future. Let us tell you the wait is well worth it as we have made our product even better then we thought possible. We have several new things to announce. Our Backup Manager v1.1 will be released on or before the 15th of September with a very valuable feature as well as increased reliability and expandability. We have received many emails asking about updates, we have a solution in the works (unlike all copy cat clone makers), Our solution will be released within 7 days as well and will only work with original units. As well we receive many inquiries as to price and competition. It is very important for all dealers and end users to understand that you get what you pay for. It costs a lot of money to support and provide new features. Clone makers/ Free versions do not have our associated costs for research or production , but when you buy cheap you receive an inferior quality product that will not be able to have any updates or support. Remember everybody you get exactly what you pay for. Some might say our product is priced to high , but we have to say if you want something that will continue to work then the money is well worth it!

    Thank you from the PS JAILBREAK TEAM

    Source:
    http://psjailbreak.com/news.php
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  26. #116
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Hur ser det ut med leveranser av PSJailbreak? Står att ni möjligtvis skulle få in dom idag. Har leveransen blivit uppskjuten?

  27. #117
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    Lightbulb

    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Hur ser det ut med leveranser av PSJailbreak? Står att ni möjligtvis skulle få in dom idag. Har leveransen blivit uppskjuten?
    När ikonerna i denna sektion lyser grönt har vi produkterna på lager
    ( http://www.psxcare.com/section.php?xSec=131&xPage=1 )

    Gult betyder "Beställningsvara" brukar komma om xxx antal dagar om man lägger en beställning.
    Rött betyder helt slut på lager/lång leveranstid.
    Last edited by Pendragon; 2010-09-13 at 15:26.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #118
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Chattade med dom för några timmar sedan...

    [09:32:40] psxcare NetCare AB: Dont forget my package/tracking#, are you going to ship soon?
    [12:15:56] PS Jailbreak Sales: We are 100% shipping this week
    [12:16:14] PS Jailbreak Sales: and you will be automatically emailed your tracking
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #119
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Tänkte bara fråga om det är någon större skillnad på 5400 och 7200 numera, tidigare har det ju inte varit någon markant skillnad, min stackars 40 gigare är redan fylld ..

  30. #120
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av euranion Visa Inlägg
    Tänkte bara fråga om det är någon större skillnad på 5400 och 7200 numera, tidigare har det ju inte varit någon markant skillnad, min stackars 40 gigare är redan fylld ..
    5400 rpm vs 7200 rpm är det skillnad på ja, det är hur fort diskarna snurrar i maskinen, ju snabbare dom snurrar ju snabbare kan den hitta saker den letar efter (iaf enligt min logik) det medför dock även att det låter mera, och att det blir varmare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 4 av 20 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites 2010 tråden
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 302
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 00:30
  2. Tjafs / Benzema tråden
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:44
  3. Off Topic Tråden
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 18:51
  4. Hitachi 78 Tråden, Hur gör man nu ? :D
    By Postal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 20:12
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •