Sida 12 av 20 FörstaFörsta ... 21011121314 ... SistaSista
Visar resultat 331 till 360 av 585

Diskussion: PSJAILBREAK tråden

  1. #331
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Skicka ett mail till oss och beskriv det så får du svar på den frågan... jag vet inte riktigt hur du ska göra :/ det är upp till hansi typ...
    Okej! tack för hjälpen! hoppas det löser sig iallafall

  2. #332
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    PSJAILBREAK har ändrat sin psdowngrade policy till hur det borde ha varit från början: Den blir GRATIS och OBEGRÄNSAD!

    Så vem som helst som har en psjailbreak kan hjälpa sig själv och sina vänner att nergradera. Och vi kommer kunna erbjuda nergradering till överkomliga priser i butiken.
    Nu börjar det likna något... bara de börjar släppa lite uppdaterade hexfiler också så börjar det se finfint ut...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  3. #333
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Nu börjar det likna något... bara de börjar släppa lite uppdaterade hexfiler också så börjar det se finfint ut...
    hex? nja, snarare fla
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #334
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Tummen upp för psjailbreak ang. gratis psdowngrade! De hade nog grävt sin egen grav om de fortsätt ta betalt per st. och inte fokuserat på deras primära produkt.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  5. #335
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Riktigt schyst att dom erbjuder gratis downgrade, då kan man ju på sätt och vis säga att man har 3.50 stöd Nu är det bara att vänta på riktigt 3.50 stöd, och att downgrade kommer till gratisalternativen.

  6. #336
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Riktigt schyst att dom erbjuder gratis downgrade, då kan man ju på sätt och vis säga att man har 3.50 stöd Nu är det bara att vänta på riktigt 3.50 stöd, och att downgrade kommer till gratisalternativen.
    Downgrade är inte i närheten samma sak som 3.50 stöd.. kanske om man släpper en CFW
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #337
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Hej, joo....jag hade tänk införskaffa mig en sån här "Dongel", tyvär har jag Firmware 3.50, så frågan är ganska enkel, vad är det smidigaste sättet att göra det på?
    Jag läste att PSJailbreak skulle ha gratis "downgrading", men exakt hur fungerar det?

  8. #338
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Rasmus96 Visa Inlägg
    Hej, joo....jag hade tänk införskaffa mig en sån här "Dongel", tyvär har jag Firmware 3.50, så frågan är ganska enkel, vad är det smidigaste sättet att göra det på?
    Jag läste att PSJailbreak skulle ha gratis "downgrading", men exakt hur fungerar det?
    Det lär komma upp info om hur exakt du ska göra efter den 29:e
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #339
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man kör deras psupdater program som genererar en downgrade.fla som man sedan flashar in, precis som man uppdaterar till 1.1 nu (spekulerar jag)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #340
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Okej....då avvaktar jag några dagar då. Tackar

  11. #341
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej, har nu skickat tillbaka PS JB dongeln för felsökning, hade den över helgen och försökte ytterligare gånger utan framgång för att vara säker på att det inte var ett handhavande fel. Den borde ha kommit fram idag, tacksam för mer info när ni fått lägga vantarna på den!

  12. #342
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    den hade landat i posten när jag kom hem från jobbet igår, funkade klock-jävla-rent på första försöket. vilken otroligt lättad : ). tack för er snabba hjälp!

  13. #343
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    hej har en psjailbreak köpt från psx-care. nu till mitt problem.. kör ps updater 1.1.
    problemet är att jag får ingen "downgrader *.fla" utan bara en JB *.fla.
    gör jag fel eller funkar det helt enkelt inte som det ska?

    /mvh malle

  14. #344
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av malacai Visa Inlägg
    hej har en psjailbreak köpt från psx-care. nu till mitt problem.. kör ps updater 1.1.
    problemet är att jag får ingen "downgrader *.fla" utan bara en JB *.fla.
    gör jag fel eller funkar det helt enkelt inte som det ska?

    /mvh malle
    Downgradern släpps på måndag enligt psjailbreak.com
    (Och om den verkligen släpps då så är det första gången dom håller ett utlovat datum...)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #345
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    nån som vill förklara exakt vad som menas med downgrade har 3,41 är downgrade bara för dom som har 3,50 och vill ha ner sin maskin till 3,41 igen

  16. #346
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av mr_mupp Visa Inlägg
    nån som vill förklara exakt vad som menas med downgrade har 3,41 är downgrade bara för dom som har 3,50 och vill ha ner sin maskin till 3,41 igen
    Jepp http://www.psdowngrade.com/
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  17. #347
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mr_mupp Visa Inlägg
    nån som vill förklara exakt vad som menas med downgrade har 3,41 är downgrade bara för dom som har 3,50 och vill ha ner sin maskin till 3,41 igen
    Mer eller mindre, med downgrade dongeln får du in din PS3:a i riktiga service läget, som gör det möjligt att skriva vilken mjukvara som helst iprincip...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #348
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    så det är inget jag behöver tänka på då eftersom jag har 3,41

  19. #349
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Downgradern släpps på måndag enligt psjailbreak.com
    (Och om den verkligen släpps då så är det första gången dom håller ett utlovat datum...)
    ahh tack så mkt då vet jag =)

  20. #350
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mr_mupp Visa Inlägg
    så det är inget jag behöver tänka på då eftersom jag har 3,41
    exakt.

  21. #351
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    är man "dum" om man införskaffar en PSJailbreak+Downgrader eller rekommenderar ni att avvakta på en open source version? (vill gärna ha den bästa kompabiliteten)

    EDIT: har 3.50 för tillfället

  22. #352
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
    är man "dum" om man införskaffar en PSJailbreak+Downgrader eller rekommenderar ni att avvakta på en open source version? (vill gärna ha den bästa kompabiliteten)

    EDIT: har 3.50 för tillfället
    Har du bråttom så kör på en psjailbreak. När du väl nergraderat så kan du ju använda vilken dongle som helst sedan. Eller låna en psjailbreak av polaren. Eller kom till oss för nergradering.

    Vi kommer preliminärt ta 350:- för en nergradering utan backup/restore och 500:- för nergradering med backup/restore.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #353
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Har du bråttom så kör på en psjailbreak. När du väl nergraderat så kan du ju använda vilken dongle som helst sedan. Eller låna en psjailbreak av polaren. Eller kom till oss för nergradering.

    Vi kommer preliminärt ta 350:- för en nergradering utan backup/restore och 500:- för nergradering med backup/restore.
    si-sådär, men om man enbart kollar på kompabiliteten mellan de olika payloadsen, är det en väldigt markant skillnad eller är den väldigt liten?
    och vad brukar det vanligast vara när PSJ är "sämre" än de andra?

  24. #354
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu verkar den fria downgradern ha släppts, skall precis testa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #355
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nu verkar den fria downgradern ha släppts, skall precis testa.
    Äntligen! Verkar ha blivit blåst av ps-downgrade.com då ja inte fått ett skit av dem Men men ska testa i helgen att nedgradera!

  26. #356
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag uppdaterade precis min dongle för ca tre timmar sen för första gången. Fick ner båda en prog_serienummer.flv och upgrader_serienummer.flv som jag uppdaterade donglen med, och nu har den slutat att fungera. Dvs den lyser inte när jag kopplar in den i datorn och windows säger "usb device not recognized"
    Har jag på något sätt råkat förstört den nu? D:
    Last edited by Tegelsten; 2010-11-29 at 20:51.

  27. #357
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tegelsten Visa Inlägg
    Jag uppdaterade precis min dongle för ca tre timmar sen för första gången. Fick ner båda en prog_serienummer.flv och upgrader_serienummer.flv som jag uppdaterade donglen med, och nu har den slutat att fungera. Dvs den lyser inte när jag kopplar in den i datorn och windows säger "usb device not recognized"
    Har jag på något sätt råkat förstört den nu? D:
    Most likely?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #358
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Känns ju lite dumt när jag gjorde precis som det står i upgradern o.O
    "After you have downloaded the updates (usually in the same directory where PS Upgrade is installed),choose the files one by one and click apply update button"
    Jag kan fatta att troligtvis ingen här kan hjälpa till med sånt här eftersom ni inte jobbar med utvecklarna, just checking om någon annan varit med om det eller har några tips ^^

    *skickat mejl till dem... som om de skulle svara ^^'
    Last edited by Tegelsten; 2010-11-29 at 21:59.

  29. #359
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    En enkel fråga, jag skulle gärna vilja ha en sån där Jailbreak, men det är viktigt att jag måste kunna använda downgrade också, så därför behöver jag en orginal, right?
    Men vart köper jag en Orginal, vart är det smidigast och enklast.

  30. #360
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Rasmus96 Visa Inlägg
    En enkel fråga, jag skulle gärna vilja ha en sån där Jailbreak, men det är viktigt att jag måste kunna använda downgrade också, så därför behöver jag en orginal, right?
    Men vart köper jag en Orginal, vart är det smidigast och enklast.
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1253
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 12 av 20 FörstaFörsta ... 21011121314 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites 2010 tråden
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 302
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 00:30
  2. Tjafs / Benzema tråden
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:44
  3. Off Topic Tråden
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 18:51
  4. Hitachi 78 Tråden, Hur gör man nu ? :D
    By Postal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 20:12
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •