Sida 16 av 20 FörstaFörsta ... 61415161718 ... SistaSista
Visar resultat 451 till 480 av 585

Diskussion: PSJAILBREAK tråden

  1. #451
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    tjena! har psjailbreak och även ps3key och jag skulle vilja göra en backup avdet nya harry potter spelet. Men det kräver 3.50. Har hört om något som kallas ps3 spoof, funkar det med min psjailbreak eller ps3key?
    eller finns det någon annan metod?

  2. #452
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Talking Fungerar äntligen

    Efter mycket googling och läsning på detta forum fungerar det äntligen.
    PS3 Slim med 3.50. Nergraderade utan något problem tog ca 5 minuter. La på managern och wips fungerade det men nu till frågor(Tycker dock att det är lite puligt med rycka ur ström kablen för varje gång man ska spela men det får man väl ta). Kan jag uppdatera spelen tex. Tiger 2011? Kan jag fortfarnade använda boxen som vanligt om jag hoppar över jailbreak(förrutom att uppdatera version så klart)? Tack på förhand!
    //Thomas

  3. #453
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag har sökt runt i 3-4 timmar nu på olika sidor och ändå inte fått klarhet i följande. Jag har verkligen försökt, men då det förekommer så himla många olika kloner och payloads etc. så är det inte alltid så lätt att första på vilka enheter det man just läst om fungerar på.

    Jag köpte PSJailbreak från er för ett par dagar sedan, främst för att jag var korkad och uppdaterade till 3.42 innan jag fick nys om att det gick att jailbreaka. Har nu lyckats nergradera och fört över ett par backup's till min externa hdd. Först fick jag olika felkoder, att det inte gick att ladda spelen, då med Gaia som backup manager. När jag bytte över till Rogeros/multiman så försvann problemen.

    Det jag däremot inte förstår... På nyare spel exv. Red Dead Redemption, AC: Brotherhood, CoD etc... Så krävs det lite mer arbete med tanke på att de är gjorda för 3.42. De flesta hemsidor jag läst på snackar om Hermes 4-nånting hit och dit, utöver att ändra SFO/Patcha/byta eboot.bin.

    Mina frågor:

    1. Enligt Gaia så har min PSJailbreak, PSGroove 1.0. Är inte det två helt olika saker, då den sistnämnda är öppen källkod? Stämmer detta? Går det att ändra payloads på PSJailbreak för att stödja "svåra/nyare" spel? Hur ska jag gå tillväga om jag vill spela nyare spel med PSJailbreak? Måste jag köpa en PS3Key/X3Max eller liknande som är fullt uppgraderingsbar?
    2. Varför har ni inga strömbrytare till PS3 Slim till salu?

    MVH,
    Valentin

  4. #454
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Valentin Hogea Visa Inlägg
    1. Enligt Gaia så har min PSJailbreak, PSGroove 1.0. Är inte det två helt olika saker, då den sistnämnda är öppen källkod? Stämmer detta? Går det att ändra payloads på PSJailbreak för att stödja "svåra/nyare" spel? Hur ska jag gå tillväga om jag vill spela nyare spel med PSJailbreak? Måste jag köpa en PS3Key/X3Max eller liknande som är fullt uppgraderingsbar?
    PsJailbreaken har fan inte uppgraderat mjukvara på donglarna ett skit sen de kom, mitt tips är att man köper en Ps3KEy som kör PL4 med Hermes blandning. Jailbreaken är bra att nedgradera med men inte mycket mer i dagsläge. ( Vi upptäckte att Downgraden kvaddar Blålaser film stödet med nyss... Spel går bra men film saknar krypteringscodec förmodligen... ) Vi nedgraderade en tjock till 3.15, sen till 3.41 o nu nyss till 3.50 o det fungerar fortf inte... )

    Citat Original inlägg av Valentin Hogea Visa Inlägg
    2. Varför har ni inga strömbrytare till PS3 Slim till salu?
    För att de är SKIT... Jag fick hem en sådan med en P3Go dongel av våra leveantörer som prov för att skriva en recension om och switchen var så sopigt lödd att den lätt kunnat orsaka kortslutning o skada enheten, den jag har o faktiskt använder har jag lött om o lagt på krympslang på och givetvis varnat leverantören om som skulle höra sig av titill tillverkaren o be dem isolera om de ens kommer ta in dem som produkt i sitt sortiment först.

    Köp en sån här från claes ollson Art: 36-4010 kostar 99 kr
    Last edited by Pendragon; 2010-12-02 at 15:16.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #455
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    VIKTIG INFO GÄLLANDE DOWNGRADE!!!

    ( Vi upptäckte att Downgraden kvaddar Blålaser film stödet med nyss... Spel går bra men film saknar krypteringscodec förmodligen... ) Vi nedgraderade en tjock till 3.15 från 3.50, sen till 3.41 o nu nyss upp till 3.50 o det fungerar fortf inte...

    Rätt sugigt.
    Någon annan som har samma problem eller en lösning får gärna dela med sig av den infon

    Summa summarum: Nedgraderar du gör du det för SPEL funktionen inte för Blålaser film stödet... Den verkar försvinna helt. DVD film fungerar fortf okej.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #456
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Valentin Hogea Visa Inlägg
    Hej!

    Jag har sökt runt i 3-4 timmar nu på olika sidor och ändå inte fått klarhet i följande. Jag har verkligen försökt, men då det förekommer så himla många olika kloner och payloads etc. så är det inte alltid så lätt att första på vilka enheter det man just läst om fungerar på.

    Jag köpte PSJailbreak från er för ett par dagar sedan, främst för att jag var korkad och uppdaterade till 3.42 innan jag fick nys om att det gick att jailbreaka. Har nu lyckats nergradera och fört över ett par backup's till min externa hdd. Först fick jag olika felkoder, att det inte gick att ladda spelen, då med Gaia som backup manager. När jag bytte över till Rogeros/multiman så försvann problemen.

    Det jag däremot inte förstår... På nyare spel exv. Red Dead Redemption, AC: Brotherhood, CoD etc... Så krävs det lite mer arbete med tanke på att de är gjorda för 3.42. De flesta hemsidor jag läst på snackar om Hermes 4-nånting hit och dit, utöver att ändra SFO/Patcha/byta eboot.bin.

    Mina frågor:

    1. Enligt Gaia så har min PSJailbreak, PSGroove 1.0. Är inte det två helt olika saker, då den sistnämnda är öppen källkod? Stämmer detta? Går det att ändra payloads på PSJailbreak för att stödja "svåra/nyare" spel? Hur ska jag gå tillväga om jag vill spela nyare spel med PSJailbreak? Måste jag köpa en PS3Key/X3Max eller liknande som är fullt uppgraderingsbar?
    2. Varför har ni inga strömbrytare till PS3 Slim till salu?

    MVH,
    Valentin
    Ok
    När PSjailbreak släppte den allra första dongeln som klarade att jailbreaka en PS3 så lyckades en trevlig prick läsa ut det och döpte det till
    PSGroove. Sen brakade det hela lös eftersom du kunde då köra detta på flera olika usbchip (bla teensy som PSXcare säljer). Och folk började
    vidareutveckla detta program. Bla funkade inte det att uppdatera spelen den vanliga vägen i början men det kom en såkallad payload som fixade detta.
    Och detta fortsatte med alla möjliga uppdateringar och en av dessa killar som grejade med detta och gjorde det riktigt bra heter Hermes, därav namnet.

    Men problemet med PSJailbreak är att den inte har blivit uppdaterad alls sedan release och att det inte går att slänga in några andra uppdateringar än de
    som just kommer från PSjailbreak. Så många spel fungerar då inte tyvärr.

    Så svaret på dina fråga är:
    1. Vad gaia säger till dig är att du har ett PSjailbreak med programvaran PSGroove 1.0
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  7. #457
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Ok
    När PSjailbreak släppte den allra första dongeln som klarade att jailbreaka en PS3 så lyckades en trevlig prick läsa ut det och döpte det till
    PSGroove. Sen brakade det hela lös eftersom du kunde då köra detta på flera olika usbchip (bla teensy som PSXcare säljer). Och folk började
    vidareutveckla detta program. Bla funkade inte det att uppdatera spelen den vanliga vägen i början men det kom en såkallad payload som fixade detta.
    Och detta fortsatte med alla möjliga uppdateringar och en av dessa killar som grejade med detta och gjorde det riktigt bra heter Hermes, därav namnet.

    Men problemet med PSJailbreak är att den inte har blivit uppdaterad alls sedan release och att det inte går att slänga in några andra uppdateringar än de
    som just kommer från PSjailbreak. Så många spel fungerar då inte tyvärr.

    Så svaret på dina fråga är:
    1. Vad gaia säger till dig är att du har ett PSjailbreak med programvaran PSGroove 1.0

    Eftersom PSGroove 1.0 använder payloaden från original psjailbreak så kan inget program se någon skillnad mellan dom...det är lite fel att säga att ett psjailbreak använder PSGroove när PSGroove 1.0 i praktiken stulit den verksamma koden från psjailbreak.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #458
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Ok
    När PSjailbreak släppte den allra första dongeln som klarade att jailbreaka en PS3 så lyckades en trevlig prick läsa ut det och döpte det till
    PSGroove. Sen brakade det hela lös eftersom du kunde då köra detta på flera olika usbchip (bla teensy som PSXcare säljer). Och folk började
    vidareutveckla detta program. Bla funkade inte det att uppdatera spelen den vanliga vägen i början men det kom en såkallad payload som fixade detta.
    Och detta fortsatte med alla möjliga uppdateringar och en av dessa killar som grejade med detta och gjorde det riktigt bra heter Hermes, därav namnet.

    Men problemet med PSJailbreak är att den inte har blivit uppdaterad alls sedan release och att det inte går att slänga in några andra uppdateringar än de
    som just kommer från PSjailbreak. Så många spel fungerar då inte tyvärr.

    Så svaret på dina fråga är:
    1. Vad gaia säger till dig är att du har ett PSjailbreak med programvaran PSGroove 1.0
    går det inte bara att ta bort update katalogen för det spelet det gäller isf?
    eller är man "körd"?

    en till fråga, när det kommer till att patcha olika spel. funkar detta även med en PSJB eller gäller det endast för andra payloads?
    Last edited by _Fiskarn; 2010-12-02 at 16:01.

  9. #459
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    På förekommen anledning...

    När man kör psjailbreak update så får man TVÅ filer.

    upgrader_############.fla
    prog_#########.fla

    upgrader = gör din psjailbreak till servicemodedongel
    prog = gör din psjailbreak till psjailbreak igen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #460
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    VIKTIG INFO GÄLLANDE DOWNGRADE!!!

    ( Vi upptäckte att Downgraden kvaddar Blålaser film stödet med nyss... Spel går bra men film saknar krypteringscodec förmodligen... ) Vi nedgraderade en tjock till 3.15 från 3.50, sen till 3.41 o nu nyss upp till 3.50 o det fungerar fortf inte...

    Rätt sugigt.
    Någon annan som har samma problem eller en lösning får gärna dela med sig av den infon

    Summa summarum: Nedgraderar du gör du det för SPEL funktionen inte för Blålaser film stödet... Den verkar försvinna helt. DVD film fungerar fortf okej.
    INGEN annan har rapporterat problem, jag hoppas du testat på t.ex. slimmen som står i serviceläge och skräpar sedan vi testade första downgradedongeln för några veckor sedan. Den där tjocka på R's bord som jag nergraderade till 3.15 igår är ju ett gammalt lik som vi skrämt liv i igen, inget som säger att den kunde spela upp blurayfilmer ens innan jag nergraderade den...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #461
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    INGEN annan har rapporterat problem, jag hoppas du testat på t.ex. slimmen som står i serviceläge och skräpar sedan vi testade första downgradedongeln för några veckor sedan. Den där tjocka på R's bord som jag nergraderade till 3.15 igår är ju ett gammalt lik som vi skrämt liv i igen, inget som säger att den kunde spela upp blurayfilmer ens innan jag nergraderade den...
    Vi har upptäckt detta fenomen på två Tjocka Ps3or som vi nedgraderat men vår Ps3Slim spelade Blå-laserfilm alldeles utmärkt när vi provade en nedgradering den 3/12-2010. Vi kommer försöka nedgradera en till Tjock Ps3 men innan detta testa filmer ( detta missade vi på de två vi nedgraderade innan så det stödet kan varit trasigt redan innan. ) och se vad som händer.

    Folk i forumet kan väl kika lite o se om de upplever samma problem eller om det bara var vi som råkade få två kissiga Ps3 Fat maskiner på en gång
    Last edited by Pendragon; 2010-12-03 at 11:48.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #462
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    fick precis hem min dongel från min order som jag la igår, tummen upp för snabb leverans!

    får meddelande om att (fick dessa samtidigt), läs följande:

    felmeddelande
    ruta1.jpg
    nerladdat
    ruta2.jpg

    är det något fel eller är det rätt. dock antar jag att de är för små?

    downgrader_############.fla 5kb
    prog_#########.fla 8kb
    Last edited by _Fiskarn; 2010-12-03 at 13:48.

  13. #463
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
    fick precis hem min dongel från min order som jag la igår, tummen upp för snabb leverans!

    får meddelande om att (fick dessa samtidigt), läs följande:

    felmeddelande
    ruta1.jpg
    nerladdat
    ruta2.jpg

    är det något fel eller är det rätt. dock antar jag att de är för små?

    downgrader_############.fla 5kb
    prog_#########.fla 8kb
    Ser rätt ut. Prova. Dongeln kräks bara om den får en felaktig fil, sedan mår den bra igen, så det är ingen fara att prova.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #464
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ser rätt ut. Prova. Dongeln kräks bara om den får en felaktig fil, sedan mår den bra igen, så det är ingen fara att prova.
    okey, vad bra.
    testade filen downgrader_############.fla och det gick bra att flasha med den.
    ska man även dra in prog_#########.fla i samma veva och flasha också?

    EDIT: såg tidigare post om prog_#########.fla

    vart får man tag i de andra resterande filerna, ps3updat.pup, lv2diag.self osv?
    Last edited by _Fiskarn; 2010-12-03 at 14:21.

  15. #465
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Googla på psdowngrade dgf
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #466
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Konstigt att de förutsätter att man känner till läkta filer samt att de inte står för den delningen på sin egna server.


    Mycket tacksam för all hjälp man har fått ifrån er!

  17. #467
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
    Konstigt att de förutsätter att man känner till läkta filer samt att de inte står för den delningen på sin egna server.


    Mycket tacksam för all hjälp man har fått ifrån er!
    Det kan vara problem med upphovsrätten på vissa av filerna, så ingen vill "stå" för dom på sin egen server...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #468
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Är det möjligt att jag har köpt en defekt dongel med dålig isolering?
    Läste att det kunda hända för ps3keys med samma "symptom" som min (ingen lampa, inget händer när det kopplas in), fast då kanske den inte ens skulle funkat till att börja med och en gång senare?
    Någon trevlig tekniker som har lust att öppna och sätta tejp på den eller nåt?
    Last edited by Tegelsten; 2010-12-04 at 17:28.

  19. #469
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    tjena! har psjailbreak och även ps3key och jag skulle vilja göra en backup av det nya harry potter spelet. Men det kräver 3.50. Har hört om något som kallas ps3 spoof, funkar det med min psjailbreak eller ps3key? (ifall ja hur installerar man det?)
    eller finns det någon annan metod?
    Last edited by Dawnspire; 2010-12-04 at 10:07.

  20. #470
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Prova att uppdatera din ps3key till 4.3... därefter dumpar du om du kan, annars får du vänta...

    PSJailbreak dongeln finns det ingen direkt ny funktion till annat än downgrade...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #471
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    http://psx-scene.com/forums/f6/firmw...6/index27.html

    OM med betoning på OM detta är sant, och det bara kommer att gälla x3max, kommer ni att börja sälja dom då?

  22. #472
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    http://psx-scene.com/forums/f6/firmw...6/index27.html

    OM med betoning på OM detta är sant, och det bara kommer att gälla x3max, kommer ni att börja sälja dom då?
    Det är upp till hansi... Men det är isåfall bara en tidsfråga innan andra hittar samma lösning
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #473
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Ser ut som Hansi's hjälp är efterfrågad på psx-scene

    Quote:
    Today, 07:55 PM
    Originally Posted by moh.sakhaii
    Now that they confirmed it, it's more like it. Anyways a USB protocol analyzer log always works, because this would be no service jig encryption or anything

    Hope so, can someone pass this news onto Hansi? He has an analyzer and can help.
    http://psx-scene.com/forums/f6/firmw...6/index38.html

  24. #474
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Ser ut som Hansi's hjälp är efterfrågad på psx-scene

    Quote:
    Today, 07:55 PM
    Originally Posted by moh.sakhaii
    Now that they confirmed it, it's more like it. Anyways a USB protocol analyzer log always works, because this would be no service jig encryption or anything

    Hope so, can someone pass this news onto Hansi? He has an analyzer and can help.
    http://psx-scene.com/forums/f6/firmw...6/index38.html
    Ja, till skillnad från servicedongel/downgradern så är det tveksamt om det handlar om krypterad trafik och problem att hitta nycklar. Är det ett exploit som liknar en 3.41 jailbreak minsta lilla, dvs exploit av en buffer + en payload så kommer min lilla beaglelåda läsa av trafiken utan problem och sedan kan psgroove-hackarna skriva kod som genererar samma trafik utan minsta problem...

    Det "värsta" jag kan tänka mig är att man lägger in payload i flera steg så att den första payloaden innehåller en krypteringsrutin så att steg 2 kan krypteras men då lär det bara ta en dag extra att nysta upp koden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #475
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Tegelsten Visa Inlägg
    Är det möjligt att jag har köpt en defekt dongel med dålig isolering?
    Läste att det kunda hända för ps3keys med samma "symptom" som min (ingen lampa, inget händer när det kopplas in), fast då kanske den inte ens skulle funkat till att börja med och en gång senare?
    Någon trevlig tekniker som har lust att öppna och sätta tejp på den eller nåt?

    Köpt av oss ?
    Isf. kom förbi så tittar vi på din Ps3KEy ( är det en PSJaulbreak så är dessa superlimmade med epoxy o inbrottssäkra )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #476
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Stora problem med min psjailbreak. Har fungerat klockrent från dag 1 ooch aldrig svikit mig. Nu idag, vägrar den gå in i debug-läge, hur jag än försöker. Slå av ström, sätt i psjailbreak, slå på ström, on och halv sekund eject (även provat olika tidskillnader), i och utan skiva. PS3:an säger okänd UBS-enhet när den kommer in i menyn. Jag har haft på trådlöstnät igång, men aldrig ordnat inställningarna i ps3:an att den ens skall försöka gå ut på nätet. Firmwaret är 3.41 och jag har inte godkänt eller sett nå uppdateringsmeddelande.

    psjailbreak led-lamporna kör grön-röd när ps3:an bootas men övergår sen till endast röd.

    Vad händer? Är det garantiärende hos psxcare? Jag är mållös.
    Jag har exakt samma problem! Funkade problemfritt tills igår! Vad är lösningen?

  27. #477
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Köpt av oss ?
    Isf. kom förbi så tittar vi på din Ps3KEy ( är det en PSJaulbreak så är dessa superlimmade med epoxy o inbrottssäkra )
    Köpt av er och är en psjailbreak :/

  28. #478
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Downgrade verkar inte så optimalt om de nu kan orsaka fel, speciellt när stöd för 3.50 är på intåg för X3Max donglarna, och förhoppningsvis för open source.

    http://psx-scene.com/forums/f6/firmw...e-x3max-72176/

  29. #479
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tips till er som har problem med PSJailbreak donglarna; uppdatera dom! laddar ni hem psupgrader 1.3 eller vad den nu heter, PSJailbreaks uppdaterings program och uppdaterar med "Prog_*serial*" uppdateras dongeln till PSJailbreak, vet inte om det är så att det är en ny version av deras tidigare mjukvara eller helt enkelt samma men att man flashar om den...

    Etheir way, brukar hjälpa på donglar som mongat sig och inte vill byta färg till grön eller röd... typ dom som bara lyser med grönt och rött samtidigt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #480
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Tips till er som har problem med PSJailbreak donglarna; uppdatera dom! laddar ni hem psupgrader 1.3 eller vad den nu heter, PSJailbreaks uppdaterings program och uppdaterar med "Prog_*serial*" uppdateras dongeln till PSJailbreak, vet inte om det är så att det är en ny version av deras tidigare mjukvara eller helt enkelt samma men att man flashar om den...

    Etheir way, brukar hjälpa på donglar som mongat sig och inte vill byta färg till grön eller röd... typ dom som bara lyser med grönt och rött samtidigt...
    Japp, jag förvandlade en hög med 15st "trasiga" psjailbreak till 3st trasiga + 12st fungerande...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 16 av 20 FörstaFörsta ... 61415161718 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites 2010 tråden
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 302
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 00:30
  2. Tjafs / Benzema tråden
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:44
  3. Off Topic Tråden
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 18:51
  4. Hitachi 78 Tråden, Hur gör man nu ? :D
    By Postal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 20:12
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •