Sida 19 av 20 FörstaFörsta ... 917181920 SistaSista
Visar resultat 541 till 570 av 585

Diskussion: PSJAILBREAK tråden

  1. #541
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    USB minne... du vet sådant där man kan köpa vart som helst där det säljs dator tillbehör (mer eller mindre) PS3Key'n är enbart till för att du ska få in ps3:an i olika lägen... inte för att du ska lagra massa grejer på den
    Ja, USB-minne vet jag vad det är och sånt har jag. Några frågor (sorry, det är en otydlig process och vi hittar ingen enkel guide):

    1. Det står i readme-filen att man i PS3KeyUpdater.exe ska öppna en .upd, men var hittar man den? Vi har laddat ned PS3KeyUpdater och även Silabs-paketet.
    2. På USB-minnet, ska .self och .pup-filerna ligga i foldrar (de gör det där jag laddat ned dem) eller ska själva filerna ligga i rooten? (vilket borde vara svårt eftersom två filer har samma namn)

  2. #542
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. PS3KeyUpdater programmet är till för atmel varianten, om du har silabs dyker den upp som en minnes enhet efter en liten stund, radera då firmware.bin och ersätt den med den som du vill använda dig av

    2. Dom ska ligga direkt i rooten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #543
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. PS3KeyUpdater programmet är till för atmel varianten, om du har silabs dyker den upp som en minnes enhet efter en liten stund, radera då firmware.bin och ersätt den med den som du vill använda dig av

    2. Dom ska ligga direkt i rooten
    Hm, hur kan jag då lägga båda .self-filerna i rooten? Döper jag om en?

  4. #544
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av corner Visa Inlägg
    Hm, hur kan jag då lägga båda .self-filerna i rooten? Döper jag om en?
    Du använder 1 av dom i taget... 2:an är till för att få ut konsollen ur service mode när det väl är klart... http://forum.psxcare.com/support/sho...å-Factory-mode... <--- läs inlägg 3
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #545
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Tack så mycket! :-) Nu kör vi ett nytt försök.

  6. #546
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Det funkade fint att nedgradera till 3.41 med PS3Key men nu undrar vi hur vi jailbreakar ... Jag har sökt i forumet en lång stund med blir inte klockare för det.

  7. #547
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av corner Visa Inlägg
    Det funkade fint att nedgradera till 3.41 med PS3Key men nu undrar vi hur vi jailbreakar ... Jag har sökt i forumet en lång stund med blir inte klockare för det.
    Inte klokare heller ;-)

  8. #548
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Men jösses, läs guiden "jailbreak för dummies", kan inte bli mycket mer glasklart.
    Ladda ner en manager, lägg på usbminne. Starta ps3 med din jailbreakusb i och tryck snabbt därefter på eject knappen.Då hörs ett dubbel-pip om du lyckats.
    Gå in på install package files, installera managern.
    Sen kan du föra över spel via ftp eller helt enkelt rippa spel från skiva. Men läs guiden om detta

  9. #549
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av corner Visa Inlägg
    Det funkade fint att nedgradera till 3.41 med PS3Key men nu undrar vi hur vi jailbreakar ... Jag har sökt i forumet en lång stund med blir inte klockare för det.
    du jailbreakar på exakt samma sätt som downgraden (det du började med för att få in den i servicemode)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #550
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Men jösses, läs guiden "jailbreak för dummies", kan inte bli mycket mer glasklart.
    Ladda ner en manager, lägg på usbminne. Starta ps3 med din jailbreakusb i och tryck snabbt därefter på eject knappen.Då hörs ett dubbel-pip om du lyckats.
    Gå in på install package files, installera managern.
    Sen kan du föra över spel via ftp eller helt enkelt rippa spel från skiva. Men läs guiden om detta
    Jösses och jösses, så glasklart var det inte då vi inte förstod att man gör psjailbreak även om man har använt ps3key, vi trodde det var annat tillvägagångssätt då. Bl a för att det i den här tråden finns steg-för-steg-guide men står att det kommer ps3key-guide sen. Det är alltså sammanhanget och hur det hänger ihop vi inte fattat, en tydlig guide kan vi absolut läsa. (och den tråden för dummies var den första jag gick till, men som sagt, hajjar man inte hur det hänger ihop hjälper det inte).

  11. #551
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du jailbreakar på exakt samma sätt som downgraden (det du började med för att få in den i servicemode)
    Ok, tack så mycket! Då tar vi och laddar ned managern och beter oss på samma sätt (för det funkade fint när du vägledde oss då). :-)

  12. #552
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av corner Visa Inlägg
    Ok, tack så mycket! Då tar vi och laddar ned managern och beter oss på samma sätt (för det funkade fint när du vägledde oss då). :-)
    Tänk på att återställa dongeln till en Jailbreak dongel bara, så du inte fortsätter med jig dongeln
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #553
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Tänk på att återställa dongeln till en Jailbreak dongel bara, så du inte fortsätter med jig dongeln
    Ah, det får du gärna utveckla (eller länka till tråd där det beskrivs).

  14. #554
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Hm...finns det någon logisk förklaring till varför priset på PS3Key har sjunkit med hundra kronor?
    Eller är ni bara snälla?

  15. #555
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Rasmus96 Visa Inlägg
    Hm...finns det någon logisk förklaring till varför priset på PS3Key har sjunkit med hundra kronor?
    Eller är ni bara snälla?
    Det är jule tider?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #556
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av corner Visa Inlägg
    Ah, det får du gärna utveckla (eller länka till tråd där det beskrivs).
    På samma sätt som ni gjorde ps3key'n till en jig dongel gör ni för att återställa den till jailbreak mode, skillnaden; lägg in annan mjukvara än jig !
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #557
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Det vi gjorde då var att byta ut firmware.bin men vad byter vi ut den mot nu?

  18. #558
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av corner Visa Inlägg
    Det vi gjorde då var att byta ut firmware.bin men vad byter vi ut den mot nu?
    Börja med att ladda hem en annan version på ps3key.com och byt ut firmware.bin igen mot den firmware.bin du laddat hem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #559
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    psjailbreak.com har varit nere bra länge nu. Hittade denna sida med info om såväl psjailbreak som andra nya hacks http://psjailbreak.co.cc/ Finns lite info för dom som blivit av med bluray stödet och annat. Hoppas detta är intressant för er.

    //Virtual

  20. #560
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Hej, när jag har kopierat över ett spel till den interna hårddisken och ska starta spelet blir det bara svart och jag slängs tillbaka till XMB, någon som vet varför?

  21. #561
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Rasmus96 Visa Inlägg
    Hej, när jag har kopierat över ett spel till den interna hårddisken och ska starta spelet blir det bara svart och jag slängs tillbaka till XMB, någon som vet varför?
    hur menar du med starta spelet? är det i typ backup manager du trycker på X så spottas du ut i XMB eller är det efter det?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #562
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hur menar du med starta spelet? är det i typ backup manager du trycker på X så spottas du ut i XMB eller är det efter det?
    Nej, jag öppnar Gaia Manager och kör spelet, kommer ut till XMB och sen kör spelet därifrån, sen blir det svart och efter fem sekunder slängs jag ut igen. Har testat på två spel och samma sak händer

  23. #563
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kan bero på spelen, vilka spel är det vi pratar om? och du kör spelen med en annan spel skiva i läsaren? (inte genom den andra metoden för att starta spel utan skivan)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #564
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kan bero på spelen, vilka spel är det vi pratar om? och du kör spelen med en annan spel skiva i läsaren? (inte genom den andra metoden för att starta spel utan skivan)
    Vi pratar om, James Bond Bloodstone och Mafia II, och ja jag har ett orginalspel i. Däremot fungerar Call of Duty': Black Ops helt felfritt

  25. #565
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Black ops om man backuppar sitt original måste patchas för att gå igång, har du hyrt filerna på nätet lär de vara färdigpatchade
    Samma lär gälla på de andra spelen du har, kika på nätet efter kompabilitetslistor o listor som berättar för dig om spelen måste patchas o hur ist
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #566
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15
    Hej. Denna frågan har säkert ställts många gånger men här kommer den igen .

    Mitt 360 har nyss gått sönder så ja ska ska jailbreaka mitt ps3 och slänga 360. Ja har kollat runt lite men ja vet inte villket ''USB'' ja ska köpa så om någon kan tipsa om någon som funkar bra. Funkar alla nya spelen och finns det någon tracker ?


    MVH Wwe

  27. #567
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av wwe Visa Inlägg
    Hej. Denna frågan har säkert ställts många gånger men här kommer den igen .

    Mitt 360 har nyss gått sönder så ja ska ska jailbreaka mitt ps3 och slänga 360. Ja har kollat runt lite men ja vet inte villket ''USB'' ja ska köpa så om någon kan tipsa om någon som funkar bra. Funkar alla nya spelen och finns det någon tracker ?


    MVH Wwe

    PS3KEY är en bra dongel. Eller avvakta och se vad det kommer för "dongelfria" lösningar i framtiden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #568
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    PS3KEY är en bra dongel. Eller avvakta och se vad det kommer för "dongelfria" lösningar i framtiden.
    Okej då får det bli en sådan. Hur står det till på spel sidan finnes de mycket där ute att få tag på ?

  29. #569
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av wwe Visa Inlägg
    Okej då får det bli en sådan. Hur står det till på spel sidan finnes de mycket där ute att få tag på ?
    kolla på random tracker, finns över 100 spel ute... och dom spel som inte finns får du väl hyra/låna och kopiera själv

    dom flesta spelen ska fungera bra som dom är
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #570
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Någon som vet om den här CFW funkar med ett vanligt usb minne ?

    http://psx-scene.com/forums/f6/geoho...working-74836/

Sida 19 av 20 FörstaFörsta ... 917181920 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites 2010 tråden
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 302
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 00:30
  2. Tjafs / Benzema tråden
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:44
  3. Off Topic Tråden
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 18:51
  4. Hitachi 78 Tråden, Hur gör man nu ? :D
    By Postal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 20:12
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •