Sida 6 av 20 FörstaFörsta ... 4567816 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 585

Diskussion: PSJAILBREAK tråden

  1. #151
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Måste man göra allt det där med Ti84 miniräknarn har inte ens en sån och blir nog confused av guiden ?
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Billigaste lösningen hos oss ja, men billigaste lösningen är att använda något man redan har hemma
    Absolut, men han hade ingen grafräknare o de kostar 1.190 kr på kjelle o köpa Det var mest det jag tyckte att det skulle vara billigare med en Teensy ist
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #152
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Absolut, men han hade ingen grafräknare o de kostar 1.190 kr på kjelle o köpa Det var mest det jag tyckte att det skulle vara billigare med en Teensy ist
    Jag syftade iofs mer på HTC Android telefoner, Ipod/Iphone... etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #153
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Nu är det olagligt att äga en psjailbreak i ryssland!! haha, helt sjukt!
    Läst lite olika forum, och det pratas en hel del om backup manager där, specielt på psx-scene, många tror att det bara är skit snack från psjailbreak för att dom ska sälja mer usb donglar! Vad tror ni?

  4. #154
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Nu är det olagligt att äga en psjailbreak i ryssland!! haha, helt sjukt!
    Läst lite olika forum, och det pratas en hel del om backup manager där, specielt på psx-scene, många tror att det bara är skit snack från psjailbreak för att dom ska sälja mer usb donglar! Vad tror ni?
    Vilken del av Backup Manager ryktena?

    Den delen med att det krävs PSJailbreak för att version 1.1 ska fungera? eller att dom i huvudtaget kommer släppa den?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #155
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vilken del av Backup Manager ryktena?

    Den delen med att det krävs PSJailbreak för att version 1.1 ska fungera? eller att dom i huvudtaget kommer släppa den?
    ha, ja jag var lite otydlig där
    Att dom ens kommer att släppa den, specielt nu med tanke på att tullen stoppar dom från att skickas i från china. Dom lär väl knappast tjäna något på att ge ut backup manager . nu ändå

  6. #156
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    hmm, digitalboxen har tydligen fått in psjailbreak?

  7. #157
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hmm, interesting! PSJailbreak.com är nere
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #158
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17

  9. #159
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    LOOOOOOOOL? PS3s hacker team på G. LMFAO xD

  10. #160
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Nån på psx-scene som haft roligt med photoshop

  11. #161
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    hmm, digitalboxen har tydligen fått in psjailbreak?
    En liten varning då, jag har aldrig sett dom på någon lista över officiella återförsäljare, och psjailbreak har inte skeppats till någon leverantör ännu. Skickar dom något så kan det handla om en klon, dvs något man inte skall betala mer än någon femhundring för.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #162
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    Nån på psx-scene som haft roligt med photoshop
    Ja jag hoppas det, läste på några forum att den bilden var fejk

  13. #163
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Ja jag hoppas det, läste på några forum att den bilden var fejk
    Jag såg på bilden att den var fejk
    Nyaste nyheten ( i love Photoshop )
    Sen har jag uppdaterat sidan varje dag sen den kom upp för o hålla mig uppdaterad här på jobbet men det har inte hänt mycket.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #164
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Ja jag hoppas det, läste på några forum att den bilden var fejk
    det är garanterat fake
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #165
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    undrar om det är värt att ha kvar sin jalbreak? dom nyare spelen kommer ju garanterat att kräva en systemuppdatering? och jag har precis införskaffat move också, lita drygt att inte kunna spela resident evil eller heavy rain med dom men dom kanske kommer med en fix snart, kan ju alltid hoppas!

  16. #166
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Heavy Rain funkar. Resident Evil 5 vet jag ej, inte hunnit testa.

  17. #167
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av binnet Visa Inlägg
    Heavy Rain funkar. Resident Evil 5 vet jag ej, inte hunnit testa.
    det fungerar inte med move kontrollen, eller jo, om du har original skivan. har hittat patchen, men som sagt, bara med original skivan

  18. #168
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    vem fan bryr sig om move? köp ett wii om du vill vifta med händerna, eller gå i ett demonstationståg, lol =P

  19. #169
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av binnet Visa Inlägg
    vem fan bryr sig om move? köp ett wii om du vill vifta med händerna, eller gå i ett demonstationståg, lol =P
    eller så håller du tr*ten och skit i att skriva om du inte har något vettigt att yttra dig om!

  20. #170
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    eller så håller du tr*ten och skit i att skriva om du inte har något vettigt att yttra dig om!
    Missade du smileyn ?
    Han var knappast allvarlig med sitt uttal om du hade öppnat kokrggluggarna
    Här är vi alla tjenis med varandra och ibland är det kul med en rå o stjärtlig gemenskap mellan folk som skrivits mycket med varandra.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #171
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    eller så håller du tr*ten och skit i att skriva om du inte har något vettigt att yttra dig om!
    Som pendragon säger menade han inte allvar på det viset du tänker... detta är ett forum där man kan vara sig själv, det här är inget forum du måste hålla dig till strikt allvar om allt, du får inte någon böteslapp eller liknande för att du är lite skojig av dig. utan det välkommnas av oss andra då det får forumet att stå ut ur mängden vart har ditt sinne för humor tagit vägen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #172
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    tja alla hacker fan

    när man använt nån av alla dessa ps3 hack måste de sitta kvar i usb på ps3 hela tiden för att den ska funka.

    mest en undrar om man behöver ha en massa enheter för att den ska funka för alla ps3 eller om man bara instalerar med den så jag å polan kan dela på en.

    sen kan väl ingen svara på dem men va händer när ett spel kräver en updatering kommer de inte funka eller måste de då fixa en updatering för att hacket ska funka på den vertionen med

    isf är de en bra ide å försök av de men den är redan dödad
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

    Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

  23. #173
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
    tja alla hacker fan

    när man använt nån av alla dessa ps3 hack måste de sitta kvar i usb på ps3 hela tiden för att den ska funka.

    mest en undrar om man behöver ha en massa enheter för att den ska funka för alla ps3 eller om man bara instalerar med den så jag å polan kan dela på en.

    sen kan väl ingen svara på dem men va händer när ett spel kräver en updatering kommer de inte funka eller måste de då fixa en updatering för att hacket ska funka på den vertionen med

    isf är de en bra ide å försök av de men den är redan dödad
    Det är 1 dongel per konsoll som gäller, dongenln används för att initiera konsollen i Debug läge

    Spel updates fungerar för närvarande inte (vanliga updates) men debug updates fungerar för många spel, dock inte alla...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #174
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    För att uppdatera ett spel krävs det att man har originalspelet som jag förstått och inte bootar med Debugläget aktivt.
    Dock inget jag provat o kommer nog heller inte prova

    Man får helt enkelt tänka såhär: man har en maskine som kör allt den kan köra i 3.41 och eventuellt patchat i framtiden o någon gång kanske man kan ful ladda ned uppdateringar o injecta på sin ps3... Detta är ju så nytt ännu.

    Vill man köra live kan man som på 360 köpa en omodifierad konsol o köra sina original man ändå har kvar ( dom du gjort backup på ) ute mot nätet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #175
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    För att uppdatera ett spel krävs det att man har originalspelet som jag förstått och inte bootar med Debugläget aktivt.
    Dock inget jag provat o kommer nog heller inte prova

    Man får helt enkelt tänka såhär: man har en maskine som kör allt den kan köra i 3.41 och eventuellt patchat i framtiden o någon gång kanske man kan ful ladda ned uppdateringar o injecta på sin ps3... Detta är ju så nytt ännu.

    Vill man köra live kan man som på 360 köpa en omodifierad konsol o köra sina original man ändå har kvar ( dom du gjort backup på ) ute mot nätet.
    det fungerar inte så bra om du laddar hem updates separat... du behöver ha debug updates...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #176
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Som jag har läst av folk som gjort en säkerhetskopia via systemmenyn på sina gamla hårddiskar innan de bytt o sen överfört kopian till nya så har de kunnat stoppa i sin originaldisk, kört uppdateringen för spelet, gjort en ny backup, bytt disk o överfört den backuppen till den nya disken.

    Lite omständigt verkar den lösningen vara dock.
    och pissjobbig om man spelat mycket med backuppdisken
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #177
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har ett mindre parti PS JAILBREAK på lager *** NU *** som troligen säljs under *** BEGRÄNSAD *** tid.

    ALLA som förbokat kommer få leverans / kan komma till butiken ock köpa.

    RING om du vill komma och köpa efter 18.00, vi kan ha öppet en timme extra isåfall men isåfall vill vi veta i förväg.

    Vi har så det borde räcka ett par dagar även för er som INTE bokat, så det är bara att komma och köpa. Denna produkt riskerar att bli helt förbjuden att sälja inom kort, så passa på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #178
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Priset på PS3Key känns ju mer attraktivt, men jävligt skoj att ni äntligen fått in the real deal nu Det tog ju bara drygt en månad för dom att komma hit

  29. #179
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    http://psjailbreak.com/news

    undrar om det är lika mycket skitsnack som det var med backup manager 1.1? har i allfall beställt en psjailbreak härifrån nu, om det nu skulle vara sant.
    Men kommer open manager o domandra backup manager fungerar med psjailbreak, eller fungerar dom bara med psgroove o det?

  30. #180
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av psjailbreak.com
    We have now shipped all our loyal dealers and we assure you, the wait has been worthwhile. We apologize for the delay of the support we promised, but it is indeed coming.
    We will officially be releasing our support for new firmwares by October 20th, and Backup Manager v1.1 a few days after.
    It will have all the features that clone makers have been providing, along with some new ones that will blow you all away.
    As mentioned in previous news updates, we are still receiving large amounts of mail about our high price compared to our competition, so we will reiterate.
    Clones are low quality, have high defect rates and will only work on firmware 3.41. So for all you dealers out there, why buy a product that limits your market?
    Ours allows you to distribute to all end users and provides your clients with more options.
    Så om denna nyhet från PSjailbreak lika trovärdig som förra (att BM1.1 skulle komma den 15:e september) så är det inte oväntat. Men stämmer detta så låter det kanon
    Last edited by Tjurig; 2010-10-07 at 18:54.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Sida 6 av 20 FörstaFörsta ... 4567816 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites 2010 tråden
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 302
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 00:30
  2. Tjafs / Benzema tråden
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:44
  3. Off Topic Tråden
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 18:51
  4. Hitachi 78 Tråden, Hur gör man nu ? :D
    By Postal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 20:12
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •