Sida 13 av 20 FörstaFörsta ... 31112131415 ... SistaSista
Visar resultat 361 till 390 av 585

Diskussion: PSJAILBREAK tråden

  1. #361
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nu verkar den fria downgradern ha släppts, skall precis testa.
    hur fungerar testandet?

  2. #362
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Rasmus96 Visa Inlägg
    En enkel fråga, jag skulle gärna vilja ha en sån där Jailbreak, men det är viktigt att jag måste kunna använda downgrade också, så därför behöver jag en orginal, right?
    Men vart köper jag en Orginal, vart är det smidigast och enklast.
    Även om vi inte längre står listade som officiell distrubitör är donglarna vi har i lager ORIGINAL
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #363
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Nån mer äm jag som får timeout när man ska "downloada" filerna....
    Är det överbelastat eller är det ngt fel.Jag får serienr från Dongeln i programmet
    men sen blir det inge mer :-(

  4. #364
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jetcat Visa Inlägg
    Nån mer äm jag som får timeout när man ska "downloada" filerna....
    Är det överbelastat eller är det ngt fel.Jag får serienr från Dongeln i programmet
    men sen blir det inge mer :-(
    kan nog vara överbelastat eftersom det är första dagen och allt. men däremot har man sett att det är många som skrivit att det inte funkar riktigt fullt ut.

  5. #365
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla har problem just nu, även vi. Bara vänta tills det lugnar ner sig...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #366
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    jodå.. 2 filer får jag.. ena prog_xxxxxxxxxxxx.fla och upgrader_xxxxxxxxxxxxxx.fla provat o flasha upgrader ett par ggr utan resultat. jag märkte av misstag när jag dragit ut dongeln att det går lika bra att flasha utan någon dongel.. blir FLASH SUCESS varesig med eller utan dongel. så jag tror inte d flashas över huvud taget.
    någon som kan bekräfta samma fel?

    /mvh malle

  7. #367
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Provat flasha i XP kompabilitetsläge med Admin rättigheter på en burk som kör alla senaste Win updates o .net pack ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #368
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    jupp har provat allt d.. ska dra fram en gammel xp burk ja har o prova på den..

  9. #369
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    exakt lika dant under xp som win7. hittar dongeln, hittar serial nummret.
    drar ner de 2 filerna. sen under update så kan man flasha med eller utan dongeln i.
    och funkar inte i vanlig ordning o downgradea. så jag tror inte dongeln blir flashad alls.

    nån som igentligen har lyckats å få jailbreak dongeln att downgreada?

    /mvh malle

  10. #370
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av malacai Visa Inlägg
    exakt lika dant under xp som win7. hittar dongeln, hittar serial nummret.
    drar ner de 2 filerna. sen under update så kan man flasha med eller utan dongeln i.
    och funkar inte i vanlig ordning o downgradea. så jag tror inte dongeln blir flashad alls.

    nån som igentligen har lyckats å få jailbreak dongeln att downgreada?

    /mvh malle
    Jag får bara felmeddelande när ja ska ladda ner filerna via PS Upgrader

  11. #371
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Psdowngade och PSJailbreaks sidor är lite överbelastade just nu
    Mer än så kan jag inte säga, vi har inte hämtat hem några downgraders själva sedan de släppte dem fritt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #372
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av joxah Visa Inlägg
    När jag sätter i min psjailbreak lyser den rött och grönt. ska den det eller bara lysa grönt? Jag lyckas inte få något serial, och dom filerna jag får ner är tomma.
    Efter en del efterforskningar värkar jag ha en äkta psjailbreak. i alla fall om man ska kunna lite på dvs bilder som visar på skillnader mellan clone och äkta. köpte den ifrån ******.com förra månaden.
    ****** säljer sina psjailbreak för $20 och har aldrig varit med på någon distributörslista, så du kan nog glömma att du har en original psjailbreak tyvärr. Är det någon annan som köpt sin psjailbreak från udda asiatisk leverantör och fått den billigare än säg 6-700:- så var vänlig och låt bli att skräpa ner i den här tråden som är till för oss som har originalet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #373
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    då vet att den till största sannolikhet är en clone. får hoppas på att det dyker upp en downgrade till min ps3key som jag vet är original.

  14. #374
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ni som fått hem .fla-filer, öppna dom i t.ex. notepad och kolla att det inte bara står t.ex.

    bad magic

    eller

    invalid request

    eller något annat som man kan tänka sig inte är det som det borde vara.

    Blir nog inte så bra att flasha med en sådan fil.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #375
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Nu får dom fixa så man kan ladda ner uppdateringen. Orkar inte vänta längre

  16. #376
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag pillade lite i psupgrader.exe.config och lyckades få en nergradering, dock problem att flasha dongeln så jag försöker med en ny dongel nu...

    Kod:
    <?xml version="1.0"?>
    <configuration>
    <startup><supportedRuntime version="v2.0.50727"/></startup><system.serviceModel>
            <bindings>
                <basicHttpBinding>
                    <binding name="DealerDataServiceSoap" closeTimeout="00:05:00"
                        openTimeout="00:05:00" receiveTimeout="00:10:00" sendTimeout="00:05:00"
                        allowCookies="false" bypassProxyOnLocal="false" hostNameComparisonMode="StrongWildcard"
                        maxBufferSize="65536" maxBufferPoolSize="524288" maxReceivedMessageSize="65536"
                        messageEncoding="Text" textEncoding="utf-8" transferMode="Buffered"
                        useDefaultWebProxy="true">
                        <readerQuotas maxDepth="32" maxStringContentLength="8192" maxArrayLength="16384"
                            maxBytesPerRead="4096" maxNameTableCharCount="16384" />
                        <security mode="None">
                            <transport clientCredentialType="None" proxyCredentialType="None"
                                realm="" />
                            <message clientCredentialType="UserName" algorithmSuite="Default" />
                        </security>
                    </binding>
                </basicHttpBinding>
            </bindings>
            <client>
                <endpoint address="http://91.207.7.238/Services/DealerDataService.asmx"
                    binding="basicHttpBinding" bindingConfiguration="DealerDataServiceSoap"
                    contract="ServiceReference.DealerDataServiceSoap" name="DealerDataServiceSoap" />
            </client>
        </system.serviceModel>
    </configuration>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #377
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag pillade lite i psupgrader.exe.config och lyckades få en nergradering, dock problem att flasha dongeln så jag försöker med en ny dongel nu...

    Kod:
    <?xml version="1.0"?>
    <configuration>
    <startup><supportedRuntime version="v2.0.50727"/></startup><system.serviceModel>
            <bindings>
                <basicHttpBinding>
                    <binding name="DealerDataServiceSoap" closeTimeout="00:05:00"
                        openTimeout="00:05:00" receiveTimeout="00:10:00" sendTimeout="00:05:00"
                        allowCookies="false" bypassProxyOnLocal="false" hostNameComparisonMode="StrongWildcard"
                        maxBufferSize="65536" maxBufferPoolSize="524288" maxReceivedMessageSize="65536"
                        messageEncoding="Text" textEncoding="utf-8" transferMode="Buffered"
                        useDefaultWebProxy="true">
                        <readerQuotas maxDepth="32" maxStringContentLength="8192" maxArrayLength="16384"
                            maxBytesPerRead="4096" maxNameTableCharCount="16384" />
                        <security mode="None">
                            <transport clientCredentialType="None" proxyCredentialType="None"
                                realm="" />
                            <message clientCredentialType="UserName" algorithmSuite="Default" />
                        </security>
                    </binding>
                </basicHttpBinding>
            </bindings>
            <client>
                <endpoint address="http://91.207.7.238/Services/DealerDataService.asmx"
                    binding="basicHttpBinding" bindingConfiguration="DealerDataServiceSoap"
                    contract="ServiceReference.DealerDataServiceSoap" name="DealerDataServiceSoap" />
            </client>
        </system.serviceModel>
    </configuration>

    Hur går det?

  18. #378
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Från PSJAILBREAKS sida:
    PS Upgrader 1.2 NOW AVAILABLE FOR ALL USERS!!!
    [2010.11.30]
    We would like to apologize for an error in our PS Upgrader. Please download our new version 1.2 that has had all bugs corrected. Thank you for your understanding and continued support. PS Jailbreak and PS Downgrade are now available for download.

  19. #379
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Thumbs down Fungerar fortfarande inte

    Inga problem att ladda program samt updates men får samma fel igen "couldn't open fla file

  20. #380
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Funkar inte så bra. Får upp detta när jag ska uppdatera det "device found and openedserial: xxxserialxxxcouldn't open fla file"

  21. #381
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Flytta .fla-filen till en annan katalog på hårddisken så går den att öppna.

    Flasha däremot...hoppas någon lyckas, jag har testat på 2 datorer med 10 olika jailbreak varav en är död nu...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #382
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    device found and openedserial:
    XXXXXXXXXXXXflashing:............................. .FLASH FAILED:
    1serial: XXXXXXXXXXXXXXXXX


    Tror det är någon sadistisk psykopat som ligger bakom det hela...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #383
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Har gjort som Hansi.Men ......med updater 1.2 får jag samma resultat som han.Med updater 1.1 står det "flash success" men det funkar inte ändå.Har provat på min egen Ps3 iofs med 3.41 men får inget service mode :-)
    Så jag tror det är lite programfel ännu......

  24. #384
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Man börjar bli rätt trött på psjailbreak teamet. Så släpper dom en ny version av updater men så funkar inte den heller. Dom får ju göra lite tester först innan dom släpper det.

  25. #385
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag ber er avvakta. Vi kommer testa med jämna mellanrum tills det fungerar. Skriv BARA om psdowngrade i tråden om ni fått det att FUNGERA. Så fort det blir stabilt så gör vi en bra guide (om ingen annan hinner före) och ger support till alla som trots att det skall fungera fastnar i något moment. Innan det fungerar så finns det ingen anledning att be om hjälp att komma förbi problemen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #386
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

  27. #387
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    En korkad fråga kanske? Jag har fått nya Assassins Creed i present till min PS3 som är helt orörd i jailbreaking synpunkt och har 3.41 idag.
    Vad händer om jag försöker installera och spela detta spel? kommer den kräva en uppgradering? gör den det automatiskt? eller kan jag lira detta spel och jailbreaka efteråt om jag vill?

    kort, är jag körd om jag installerar ett orginalspel?

  28. #388
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Uppdatering:

    Nu går det iaf för tillfället att få till fungerande filer till downgradern!

    Använd den senaste updater 1.2

    Ladda hem .fla filerna

    Öppna upgrader_######.fla filen i en bra texteditor

    Klipp ut texten

    Klistra in den på t.ex. denna sida

    http://webnet77.com/cgi-bin/helpers/base-64.pl

    Klistra in den i fönstret BASE64 TO DECODE

    Klicka på Process Now knappen

    Klicka på DOWNLOAD BINARY FILE NOW

    Spara filen som t.ex. FLASHAMIG.FLA

    Öppna FLASHAMIG.FLA i psjailbreak updatern


    Bättre guide kommer :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #389
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Bengelito Visa Inlägg
    En korkad fråga kanske? Jag har fått nya Assassins Creed i present till min PS3 som är helt orörd i jailbreaking synpunkt och har 3.41 idag.
    Vad händer om jag försöker installera och spela detta spel? kommer den kräva en uppgradering? gör den det automatiskt? eller kan jag lira detta spel och jailbreaka efteråt om jag vill?

    kort, är jag körd om jag installerar ett orginalspel?
    Spelet kommer fråga om uppdatering, gör du den är du körd från jailbreak men går ju nu att upp och nedgradera sin ps3:a omman har en original psjailbreak.Nya assassins creed går ju dock att lira jailbreakat....

  30. #390
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Uppdatering:

    Nu går det iaf för tillfället att få till fungerande filer till downgradern!

    Använd den senaste updater 1.2

    Ladda hem .fla filerna

    Öppna upgrader_######.fla filen i en bra texteditor

    Klipp ut texten

    Klistra in den på t.ex. denna sida

    http://webnet77.com/cgi-bin/helpers/base-64.pl

    Klistra in den i fönstret BASE64 TO DECODE

    Klicka på Process Now knappen

    Klicka på DOWNLOAD BINARY FILE NOW

    Spara filen som t.ex. FLASHAMIG.FLA

    Öppna FLASHAMIG.FLA i psjailbreak updatern


    Bättre guide kommer :-)
    Så allt fungerar som det ska nu? Både downgrade och flash?

    Fick nämligen mitt psjailbreak precis från er och ska hämta den hos posten om 1h. (Tack för snabb leverans btw! Läskigt att ett stort företag som CDON.com tar minst 1 vecka innan nåt kommer fram.. trodde det var fel på posten)

Sida 13 av 20 FörstaFörsta ... 31112131415 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites 2010 tråden
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 302
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 00:30
  2. Tjafs / Benzema tråden
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:44
  3. Off Topic Tråden
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 18:51
  4. Hitachi 78 Tråden, Hur gör man nu ? :D
    By Postal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 20:12
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •