Sida 20 av 20 FörstaFörsta ... 10181920
Visar resultat 571 till 585 av 585

Diskussion: PSJAILBREAK tråden

  1. #571
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Geohot har inte ens släppt den än. Det är inte ens säkert att han gör det över huvud taget.

  2. #572
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Popotki Visa Inlägg
    Geohot har inte ens släppt den än. Det är inte ens säkert att han gör det över huvud taget.
    Okej men han har fått det att funka att jailbreaka med ett vanligt usb minne eller vad är det riktigt han har gjort ?

  3. #573
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 787875 Visa Inlägg
    Okej men han har fått det att funka att jailbreaka med ett vanligt usb minne eller vad är det riktigt han har gjort ?
    Han har lyckats få igång Homebrew på 3.55 utan större ändringar i firmwaren, det är mer eller mindre OFW med ett extra alternativ...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #574
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Han har lyckats få igång Homebrew på 3.55 utan större ändringar i firmwaren, det är mer eller mindre OFW med ett extra alternativ...
    jaha då är han inte ens i närheten av klar ? bara att vänta då

  5. #575
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är en start... alla jobbar som f*n på ps3'an just nu, räkna med en vettig CFW om 1-2 veckor, upp till en månad... därefter kommer det börja svalna av lite grann tror jag på den fronten... då kommer det istället komma media spelare och skit som uppdateras konstant och fler emulatorer... m.m.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #576
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    kolla på random tracker, finns över 100 spel ute... och dom spel som inte finns får du väl hyra/låna och kopiera själv

    dom flesta spelen ska fungera bra som dom är
    Okej de låter super bra ju

  7. #577
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    3 frågor som jag skulle vilja ha svar på

    1.Om man köper ett ps3 slim idag vilken FW har den, måste man nergradera eller uppdatera FW ?

    2.I framtiden kommer man måsta uppgradera sitt ps3 till framtida FW oc jailbreka igen till Tex FW 3.56, 3.57 osv

    3.Är det möjligt idag att köpa ett ps3-> jailbreaka det(utan speciell dongel) -> lägga spel på extern hårddisk -> koppla hårddisken till ps3an och kopiera spelen till ps3ans hårddisk och sedan spela ?

  8. #578
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 787875 Visa Inlägg
    3 frågor som jag skulle vilja ha svar på

    1.Om man köper ett ps3 slim idag vilken FW har den, måste man nergradera eller uppdatera FW ?

    2.I framtiden kommer man måsta uppgradera sitt ps3 till framtida FW oc jailbreka igen till Tex FW 3.56, 3.57 osv

    3.Är det möjligt idag att köpa ett ps3-> jailbreaka det(utan speciell dongel) -> lägga spel på extern hårddisk -> koppla hårddisken till ps3an och kopiera spelen till ps3ans hårddisk och sedan spela ?
    1. den har troligen 3.42 eller 3.50, har du tur får du tag på en med 3.41 eller lägre... men chanserna är störst att du får en "för hög" så du måste nedgradera för att jailbreaka...

    2. I framtiden kommer det komma CFW, det vill säga du uppgraderar bara till en custom mjukvara

    3. Nej, du måste ha en special dongel för att kunna köra igång programmen som kan hantera backuper, och du måste ligga på 3.41... CFW versionerna som finns ute nu innehåller inte stöd för backuper... pirat spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #579
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. den har troligen 3.42 eller 3.50, har du tur får du tag på en med 3.41 eller lägre... men chanserna är störst att du får en "för hög" så du måste nedgradera för att jailbreaka...

    2. I framtiden kommer det komma CFW, det vill säga du uppgraderar bara till en custom mjukvara

    3. Nej, du måste ha en special dongel för att kunna köra igång programmen som kan hantera backuper, och du måste ligga på 3.41... CFW versionerna som finns ute nu innehåller inte stöd för backuper... pirat spel...
    1.Jag trodde man skulle upp/nedgradera till 3.55 FW men om man får ps3an med 3.42 lr 3.50 så måste man väl uppgradera.

    2.Med andra ord bara lägga/installera nya filer ?

    3.Jaha förlåt läste en annan tråd där jag trodde det stödjer backuper

  10. #580
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. för att köra jailbreak/pirat spel kör du ner den till 3.41 om den har högre än det...

    2. Jao, du uppdaterar då system versionen på maskinen precis som vanligt men med en liten twist, du kör då med en CFW istället för en OFW

    3. Np, inte lätt o hänga med i svängarna alltid
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #581
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. för att köra jailbreak/pirat spel kör du ner den till 3.41 om den har högre än det...

    2. Jao, du uppdaterar då system versionen på maskinen precis som vanligt men med en liten twist, du kör då med en CFW istället för en OFW

    3. Np, inte lätt o hänga med i svängarna alltid
    1. Om spelet stödjer tex 3.55 så går det inte att spela spelet på FW 3.41, jag har läst att man måste ha FW 3.50 eller 3,55 för att spela det

    2.Okej, verkar inte så svårt sen efter man jailbreakat :P

    3.Ne det är det verkligen inte

  12. #582
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Det går att patcha vissa spel och andra får man modda eboot.bin filen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #583
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    20
    Geohot har nu släppt sitt 3.55 CFW.
    http://geohot.com
    Pease!

  14. #584
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Det går att patcha vissa spel och andra får man modda eboot.bin filen
    Härligt !

  15. #585
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av KingPing Visa Inlägg
    Geohot har nu släppt sitt 3.55 CFW.
    http://geohot.com
    yup, men det stödjer ändå inte pirat spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 20 av 20 FörstaFörsta ... 10181920

Liknande diskussioner

  1. Invites 2010 tråden
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 302
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 00:30
  2. Tjafs / Benzema tråden
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:44
  3. Off Topic Tråden
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 18:51
  4. Hitachi 78 Tråden, Hur gör man nu ? :D
    By Postal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 20:12
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •