Sida 1 av 20 12311 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 585

Diskussion: PSJAILBREAK tråden

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22

    PSJAILBREAK tråden

    Hittade denna idag på tuben.
    Med tanke på att OzModChips varit med länge och hackat många maskiner så borde dom inte svärta ner sitt rykte genom att pubba en fakevideo?

    Någon som har mer info om detta?
    http://www.youtube.com/watch?v=4jOEbZEkp9A

    GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Diskuteras med skepsis på diverse forum, men som du säger, OzModChips (om det är dom jag tror det är, har inte hunnit dubbelkolla att det är "rätt" ozmodchips som lagt upp videorna) så är det trovärdigt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Diskuteras med skepsis på diverse forum, men som du säger, OzModChips (om det är dom jag tror det är, har inte hunnit dubbelkolla att det är "rätt" ozmodchips som lagt upp videorna) så är det trovärdigt.
    Ok, det låter ju bra.

    Är det bara för mig som OzModChips sida är seg? Kan tänka mig att de får en hel del träffar nu.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    mer info till videon; http://psx-scene.com/forums/showthread.php?t=64935

    www.ozmodchips.com fungerar inte för mig iaf, så det e svårt att verifiera för min del...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    mer info till videon; http://psx-scene.com/forums/showthread.php?t=64935

    www.ozmodchips.com fungerar inte för mig iaf, så det e svårt att verifiera för min del...
    Jag kom in på sidan, men det fanns inte mycket att hämta där. Den enda infon är:

    "Hello ps3 fans

    We are currently testing out the world first Ps3 modchip. Stay tuned for more info
    "

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    såg denna också med lite mer information:

    http://www.ps3hax.net/2010/08/ps-jai...-real-or-fake/ såg ju bra ut på filmen iaf, får hoppas det är sant.

    Nu fungerade hemsidan för mig och man kan beställa chippet för 170 dollar,
    http://www.ozmodchips.com/ps-jailbre...play-p-68.html
    Last edited by Hayvosh; 2010-08-19 at 13:09.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Efter att ha kollat av dom seriösa siterna verkar det dock som detta är på riktigt. Nu är frågan om man vågar beställa.... $170 är pengar det med.
    Tror jag väntar till Hansi & Co. har testat detta.

    GroGG
    Last edited by GroGGmanneN.se; 2010-08-19 at 13:34.
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av GroGGmanneN.se Visa Inlägg
    Efter att ha kollat av dom seriösa siterna verkar det dock som detta är på riktigt. Nu är frågan om man vågar beställa.... $170 är pengar det med.
    Tror jag väntar till Hansi & Co. har testat detta.

    GroGG
    Instämmer, vågar inte kasta ut 170 dollar för att vara "först" och så visar det sig att det inte funkade som det skulle ändå.

    Hoppas PSXCare får sig ett exemplar snarast för utvärdering!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Det verkar ju lovande, men jag väntar också på att någon modig får testa först.

    Priset är 170 Australienska dollar, så omkring tusen kronor blir det för oss.

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    170 AUD ~ 1130 SEK + porto + tullavgifter.

    Som GroGGmanneN.se sa så väntar jag också tills Hansi och hans crew har hårdtestat detta...om det nu visar sig vara äkta dvs.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    man lär få räkna med närmare 1500:- för det här, så det är inte direkt vänligt för plånboken
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    man lär få räkna med närmare 1500:- för det här, så det är inte direkt vänligt för plånboken
    Precis som det alltid har varit i början med modchips. Kan man vänta så blir det billigare...men vänta är svårt.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    http://www.youtube.com/watch?feature...otation_164879

    Jag vet inte vad jag ska tro :S är väldigt sugen på och köpa den

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    54
    Respekt
    21

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Alla dom där bilderna är bilder som visar en "forum konversation" hade varit bättre om idioten länkade direkt till forumet istället för bilder från forumet... så man vet att det är ett äkta forum där dom vet vad dom snackar om, visst det kan mycket väl handla om dev grejer, men det kan också vara äkta...

    Bild 14/15 är SAMMA bild, uppladdad 2 gånger...

    Det faktum att det tagit så himmla lång tid för det här att komma ut är det som gör att folk inte litar på det, plus att massa noobs gjort videos med liknande grejer förut, som då varit fake... det kan mycket väl vara äkta med tanke på att det verkar vara ozmodchips.com som sprider detta, eller åtminstone testar och säljer, dom är inte okända vad jag förstår av andra här... (har inte så bra koll själv) men det kan mycket väl också vara några som använder deras namn för att försöka få det att bli trovärdigt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    100
    Respekt
    19
    The product description and FAQ from various websites:

    Q: What firmware version does PS JailBreak it work on?
    A. It apparently works on a couple of old firmware verisons, but it was designed for the latest firmware version 3.41

    Q. Does PS Jailbreak allow you to dump ps2 games, ps1 game, Blu ray movies?
    A. No, just PS3 games.

    Q. Does PS JailBreak allow every game to work?
    A. Apparently 150 games have been tested, and they all work. If a game happens to have 1 file over 4gb the program will not be able to rip the game onto the harddrive. Apparently the worl around is to dump it on an internal hardrive

    Q. Can I still play online with PS Jailbreak?
    A. When today (19.08.2010) you can, we can't guarantee you will never be banned for using the 3rd party device.

    Q. Can Sonly block this with firmware updates?
    A. Probably. The have have the USb dongle firmware upgradable, but you can never predict the future. This is made to work with 3.41. If you happen to download an install an update which is higher then this then it is your doing. We will not accept stock back as "faulty" if you have upgraded your firmware.

    Here's more from the makers, promises 2x faster playback, homebrew and more:

    *PS Jailbreak is a USB plug and play solution that installs in seconds, keeping your valid warranty seal in tact.

    * Easy to use installer and GUI takes you step by step.
    Compatible with all production models FAT and SLIM. Supports all regions: USA, JAP, PAL and KOREA

    * PS Jailbreak disables forced software updates and will never brick your console.
    Supports all games (it does not allow backups of bluray movies , dvd movies , or past consoles games)

    * Backup games to your internal hard drive or external hard drive through USB, and boot directly off GUI. Eliminating the need for expensive blueray burners and costly blank media.
    Play backups off your hard drives 2x as fast as off the blueray drive. This eliminates lags and glitches to provide you with smoother game play.

    * Open up your console to a new generation of homebrew applications. Load homebrew apps/games off any USB hard drive/flash drive.

    * Fully updatable with new features/updates by connecting PS Jailbreak to any computers USB port.

    En andra video för alla tvivlare.
    http://www.youtube.com/watch?v=8IDaG...879&feature=iv

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Kan även posta länken från PSX Scene-forumet där jailbreak diskuteras.
    http://psx-scene.com/forums/showthread.php?t=64935

    Det låter för bra för att vara sant,så då måste det vara sant :P

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    107
    Respekt
    18
    Here you go... http://www.maxconsole.net/content.ph...glish-language

    Hoppas att detta kommer att funka bra =)
    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

    PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det e ju lite bra också att dom säger att videon är på engelska... men i själva verket är den på franska

    Men det ser mer och mer ut som att detta är äkta!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    http://www.youtube.com/watch?v=ofkW5VCJ2ic
    Ser onekligen äkta ut...
    Nog har man blivit sugen att köpa en, lönen kommer ju snart

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    verkar som att en svensk butik har fått hem ett prov ex...
    så det verkar som det är sant!

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    verkar som att en svensk butik har fått hem ett prov ex...
    så det verkar som det är sant!
    Vet att du inte får säga (pga. forumregler) vilken butik det är, men jag hittar ingen info alls om att en svensk butik ska ha fått ett ex.


    EDiT: Jag hittade just butiken. Så glöm det jag sa.

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    "Någon" får jättegärna PMa mig om vilken butik det är
    Skepsisen bytes jättegärna mot Hands-On testning av oss.

    Och finns det ett bra sätt lär vi ta in eller erbjuda det
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    vet inte riktigt hur man pm:ar :S

    hittar bara Visitor Message

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har beställt hem ett litet antal chip.

    Jag är övertygad om att det här chippet är klonat och dyker upp för småpengar inom några få veckor, så jag tänker inte beställa hem tusentals chip i det här läget...

    Vill någon ha chip ur denna första beställning så är priset 1895:- och säljs endast kontant i butiken (få chip, dyraste/snabbaste frakten, räknat med att få tulla och momsa + tjäna några hundralappar för mitt besvär/er bekvämlighet)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag har beställt hem ett litet antal chip.

    Jag är övertygad om att det här chippet är klonat och dyker upp för småpengar inom några få veckor, så jag tänker inte beställa hem tusentals chip i det här läget...

    Vill någon ha chip ur denna första beställning så är priset 1895:- och säljs endast kontant i butiken (få chip, dyraste/snabbaste frakten, räknat med att få tulla och momsa + tjäna några hundralappar för mitt besvär/er bekvämlighet)
    Då är det bara att avvakta och se hur recentionerna låter

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    17
    Verkar inte som det är möjligt att köra updates eller DLC på de backupade spelen. Vilket gör onlinebiten lite svår, speciellt om man måste ha en update för att köra.

    Låt säga att det löses med en senare updaten. Jag är liet rädd för hur man kommer kunna manipulera filerna på hddn... tänk fusk... instant trophies osv
    Playstation 3 - Omoddat 3.55
    Playstation 3 Slim - 3.41 Jailbreakad med psfmod Nexus One
    Nintendo Wii - d2ckey
    PSP Slim Silver - CFW 5.00 m33-6
    XBOX 360 Elite (Jasper) - iXtreme 1.6

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Microsoft instantbannar folk så fort de upptäcker mygel o jag kan inte tänka mig att Sony kommer göra annorlunda
    Har du en speltimme på ett spel o tagit alla achevements är det ju rätt uppenbart

    Ms kastade ju ut folk som köpte Datels "läsa av minneskort o fuska" lösningar rakt av.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Kanske dags att damma av PS3an och börja lira igen. Men då vill jag vara säker på att online-delen funkar. Annars får man väl köra med tunnlar som till gamla Xboxen. Hur som helst är det förhoppningsvis ett steg i rätt riktning.

  30. #30
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag har beställt hem ett litet antal chip.

    Jag är övertygad om att det här chippet är klonat och dyker upp för småpengar inom några få veckor, så jag tänker inte beställa hem tusentals chip i det här läget...

    Vill någon ha chip ur denna första beställning så är priset 1895:- och säljs endast kontant i butiken (få chip, dyraste/snabbaste frakten, räknat med att få tulla och momsa + tjäna några hundralappar för mitt besvär/er bekvämlighet)

    En svensk butik har redan lagt ut "PS Jailbreak" för 1095 kr/st. Och skickat ut följande info "Vi har i dagsläget inget slutgiltigt pris eller leveransdatum.
    Priset kommer dock ligga runt 1095kr och vi bör ha dem på lager inom 2 veckor!"
    Gör de bort sig med andra ord ?

Sida 1 av 20 12311 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites 2010 tråden
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 302
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 00:30
  2. Tjafs / Benzema tråden
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:44
  3. Off Topic Tråden
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 18:51
  4. Hitachi 78 Tråden, Hur gör man nu ? :D
    By Postal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 20:12
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •