Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Flasha om Action Replay Pro

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    54
    Respekt
    21

    Flasha om Action Replay Pro

    Jag har en Action Replay Pro hemma som för ett par år sedan (när jag lirade mycket med min PS och använde AR enheten en hel del) blev knäpp (?).


    Man kan göra nästan allt man ska kunna med AR enheten, men man kan inte lägga till nya koder då den säger att minnet är fullt (vilket det egentligen inte är).

    Har testat att radera spel från menyn för att frigöra minne, har även testat att radera spelsparningar från det inbyggda minneskortet men inget funkar.


    Den har en skrivarport (LPT?) därbak och jag kom ihåg något om att man skulle kunna koppla ihop datorn med den och på så sätt kunna "hacka" fram fler och bättre koder.

    - Går det att använda den porten för att flasha om enheten så att den blir som ny igen?

    - Måste man ha en speciell kabel eller funkar det med vanlig skrivarkabel som passar i AR enheten och datorn?

    - Krävs det något speciellt kort i datorn?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har nog en "kina" version av ar pro, där fungerar det helt enkelt inte att lägga in egna koder med mindre än att man flashar om hela kortet, då får man med de koder som man flashar in.

    Vi borde ha prylarna för att programmera om liggande, men har faktiskt ingen aning om var längre. Kortet passar nog inte ens en modern dator.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Parallellkorten är av modellen ISA om jag inte missminner mig *lång buss* inte PCI som knappt fanns på den tiden eller var überpoppis o ha som Grafikkortsstandard som sedan ersattes med PCi/AGP/PCi-Express
    En rak Parallellkabel med hona i båda ändar är det du behöver, inte Seriekabel om jag mins rätt

    Riktiga märket Action Replay kan programmeras via Paralellport eller en speciell Flash-CD.

    Kinakopior Flashade vi själva om "Senare versioner som det står *KENT* " Mitt namn IRL *Host* "ovanför parallellportskontakten på AR moderkortet under skalet på den genomskinliga kassetten med antingen en Parallellkabel eller Flash-CD. De modellerna innan "Kent fixen" var vi tvugna att flasha enbart med Parallellkabel eller lyfta ut EE-prom flashminnet o köra i någon av våra multiprogrammerare.

    X-Plorer Ar korten och Gameshark korten programmerades via Paralellport men nyare varianter av X-plorer kunde även programemras om med deras version av Flash-CD.

    Bästa mjukvaran man kunde kasta in i sin Action Replay var Caetla rommen, då öppnade man upp sin Playstation likt en Yarooze ( PSX Utvecklingsmaskin ) och kunde skjuta in spel direkt via Paralellkabel/Seriekabelingången och förhandstesta spel o mjukvara man skrivit själv.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    action replay/gameshark kom väl även ut i cd version om jag inte minns fel. Så ett annat alternativ skulle vara att hitta en gammal image fil på nätet och bränna ut. Förutsatt att konsolen är moddad förstås.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    AR2 hette de om jag inte mins fel o för att köra en image måste maskinen då vara moddad, dessutom måste man ha ART2 minneskortet om man inte patchar mjukvaran så man kan köra med originalkort??

    GS vette katten om de släppte en CD med minneskortsbaserad lösning.

    XP-Loader vet jag släppte en.

    * Samlade på alla modeller förut o har även en AR till min Amiga 500 *
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher
    By RickeXBM in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 21:05
  2. flasha lite on med Xtractor Pro + Spear
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 19:41
  3. Action Replay
    By Begga in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 14:24
  4. Action replay max evo edition
    By kjell33 in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 13:09
  5. CYCLO EVOLUTION, Action Replay, Xploder Advance cartridge. Jag behöver er hjälp.
    By Endorphin in forum Nintendo DS - Övriga Flashkassetter
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 18:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •