Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Framkalla RROD

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Framkalla RROD

Jag vill framkalla RROD. Finns det något vattentätt sätt att göra det på?

MVH
    Eq

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    kör maskinen tills den dör med ett krävande spel, t.ex. Portal (att du då ser till att du ramlar genom en portal 2000000000000 gånger...), Viva Piñata (intro videon, alternativt att du kör igång en garden med MASSOR av Piñata's...

Du kan även köra konsollen utan fläkt för att få den att överhetta, sedan låta den svalna och starta se om något händer då, men det är inte att rekomendera då det kan skada hårdvaran om du har otur...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Har fått tipset innan att jag ska linda in konsollen i en handduk och börja spela.

Konsollen är ca 1 och ett halvt år gammal. Det är väl en chansning att spela Viva Pinata och göra en asfet garden eller är det vattentätt RROD?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    alla dom här metoderna är en chansing, att linda in konsollen i en handduk, det såkallade Towel tricket är det absolut dummaste man kan göra eftersom det får kondensatorerna att bli varma, och blir dom för varma går dom sönder...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Okej tack för varningen angående handduken.

Jag får väl spela Viva Pinata en massa då om det inte fanns något "enklare" sätt.

Tack för svaret

Varför vill du framkalla rrod? Om det är för att du ska kunna skicka in den till M$ så skulle jag köra några handdukstrick om du bara vill framkalla det så kan du ta nätkabeln ibak på xboxet och sätta i lite halvt och starta sen trycker du bara in den igen. Xboxet kommer att få för lite el vid upstart och rrod'a sen kommer den bara fortsätta tills du startar om den igen.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ska man skicka in den till MS behöver du inte få fram ngn rrod kod, utan helt enkelt säga att den RROD:ar efter ngn timmas spelande
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ska man skicka in den till MS behöver du inte få fram ngn rrod kod, utan helt enkelt säga att den RROD:ar efter ngn timmas spelande
    Jasså? Säker?
    Isåfall gör jag det imorgon.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ja, jag är säker, det är inte så att dom har tid att sitta och testa maskinen i evigheter, sen är det inte direkt ovanligt att den "lagas" av resan till tyskland, det är en lite "bumpy ride"...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    sen är det inte direkt ovanligt att den "lagas" av resan till tyskland, det är en lite "bumpy ride"...
    Nu är det väldigt tidigt på morgonen så jag skyller på det, men hur menar du?

Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Det är som all elektronik, det kan räcka med en hård stöt för att få den att fungera. Se bara på Xbox360 Tråd headsetet, när den glappar och inte vill funka brukar det gå att helt enkelt slänga den i golvet (Jag har inga temperamentsproblem!) och vips så vill den funka. (Kanske inte är så för alla och nej jag rekommenderar inte den här metoden för dyra saker.......)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Enligt rykten har en 360 som vi donerade till senaste Birdie för att kstas av taket på sporthallen levt ett tag nu. Den förklarade vi som död efter vi försökte oss på den 4.ggr o fortfarande inte fick liv i.
    Vi tar ju inte för vana att mosa maskiner från 20 meters höjd ned i betong/asfalt för att se om de startar om inget annat fungerar

Den var väl skitglad över att någon förbarmade sig över den *skratt*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    som både pendragon och 4everapple1 säger så kan ibland en rejäll smäll få saker att leva igen (elektronik) det kan man på sätt och vis kalla för en "lagning" det som händer är att kretskortet får en stöt/smäll som gör att komponenter som kanske inte sitter riktigt som dom ska hoppar till och då kanske hamnar rätt (om dom inte sitter fast ordentligt) det i sin tur gör att det fungerar igen. och det jag menar med "bumpy ride" är att UPS inte behandlar boxen som en diamant krona (lampa med massa diamanter i) utan dom kastar runt den lite hur som helst, sen så åker den i en bil från dig till Bromma där den byter från bil till flyg för att sedan flygas till tyskland, när den är i luften utsätts maskinen igen för en inte så snäll behandling (turbulens) sedan när den väl landat som även det gör att det skakar till åker den bil igen till MS verkstad där dom undersöker huruvida du har öppnat den eller ej...

Om du har öppnat konsollen skiter dom i den och skickar tbx, annars lagar dom den eller helt enkelt byter ut den...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Så trevligt. Det är värt ett försök.

Tack för hjälpen återigen.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Hm... Nu är jag inne och det står att min standardgaranti gått ut, vilket jag var medveten om, men jag ska ha en RROD-garanti till Mars nästa år.

Dock finns det inget alternativ att beställa RROD-reparation, jag vill minnas att det fanns tidigare? Måste jag ringa dem och be om den lagning alltså?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    går det inte att skicka in en förfrågan om reparation på konsollen via hemsidan ringer man dom... easy...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Haha fan också, ringde xbox kundservice och talade om mitt RROD-problem, de hävdade bestämt att min xbox var bannad och att min garanti gått ut!

Det var himla typiskt. Då får jag väl köpa ett nytt istället

Tack för hjälpen iaf.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det var ju synd
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Laga RRoD
    By bleppmasta in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-08-20, 12:50
  2. Frågor ang garantiärende för RROD hos MS!
    By AdrofleXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 04:12
  3. behöver råd om rrod
    By jlu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 01:55
  4. RROD Key problem
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 09:08
  5. Förebygga RROD?
    By KikkomaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 16:09

Bookmarks