Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Hjälp!

    Tjena!
    visste inte vart jag skulle starta en tråd då jag är lite ny på detta.
    Har iaf en gammal xbox som legat på vinden sen jag köpte 360.
    Tänkte ordna den med chip och ny hårdisk osv.
    Undrar nu bara om ni har allt inne, vad rekomenderar ni osv?
    Vill ha den till musik, film och emulatorer och kanske nå gammalt klassiker spel eller liknande.. Skriv vad ni tycker flytta gärna tråden om den ligger helt out of space!

    Tja

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lajnzor Visa Inlägg
    Tjena!
    visste inte vart jag skulle starta en tråd då jag är lite ny på detta.
    Har iaf en gammal xbox som legat på vinden sen jag köpte 360.
    Tänkte ordna den med chip och ny hårdisk osv.
    Undrar nu bara om ni har allt inne, vad rekomenderar ni osv?
    Vill ha den till musik, film och emulatorer och kanske nå gammalt klassiker spel eller liknande.. Skriv vad ni tycker flytta gärna tråden om den ligger helt out of space!

    Tja
    Valftitt chipp ur vårt sortiment
    Ju dyrare ju mer funktioner, SmartXX är de mest avancerade bland de chipp vi har kvar på lager har jag för mig

    Alla priser hittar du här: http://www.psxcare.com/section.php?xSec=4&xPage=1

    Aktuella priser om du vill att vi skall bygga om din XBOX:
    Xecuter 2.6 CE inkl montering 745:-
    Xecuter 3 inkl montering 845:-
    SmartXX v3 chip inkl montering 995:-

    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Okej okej!
    Vad jag fattar det som så finns det chips att köpa som man kan ansluta med adapter bara utan att behöva löda?
    Även hört något om att man bara kan göra en lödpunkt någonstans, trycka in en skiva och installera osv osv.

    Känns väldigt dyrt att betala 1000:- för att få den chippad.
    Kanske fel forum att ta upp annat än vad ni säljer, men vore schysst med tips. Jag har ingen aning om vad vare chip gör. så lite tips gärna tack, någon guide, länkar m.m..

    Tack

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lajnzor Visa Inlägg
    Okej okej!
    Vad jag fattar det som så finns det chips att köpa som man kan ansluta med adapter bara utan att behöva löda?
    Även hört något om att man bara kan göra en lödpunkt någonstans, trycka in en skiva och installera osv osv.
    Lödfria chip slutar att fungerar efter ett tag pg.av oxidering eller fjäder-pin släpp ( Där pinnarna går med fjäderlås eller ben ut mot moderkorten oftast ) Vi avskyr dessa lösningar då de inte håller så länge.

    Ang lödpunkt kallades den metoden Softmoddning o den var inge stabil alls o fungerade inte bra på alla maskiner... Dödar man en gammelbox genom softmoddning måste man chippa den för att få lite liv i den o det blir bara problem mig veterligen.

    Citat Original inlägg av Lajnzor Visa Inlägg
    Känns väldigt dyrt att betala 1000:- för att få den chippad.
    Priserna jag spaltade upp var Chipp + montering samt iordningsättning av mjukvara på disk utfört av oss, du kan även köpa chippen löst o prova löda o mecka själv för att komma billigare undan. Personligen köpte jag en PopcornHour C-200 för 3.500 kr för att kunna titta på filmer hemma via nätverk Den gamla xboxen jag har har ett Xenium chip i sig o fungerar fortfarande fint då den är sparsamt använd och fastlödd. Film har inte Mediacenter så mycket stöd för därför var det ett bättre val med en renodlad mediaspelare som har fler mediacodecs o klarar 1080p film.

    Citat Original inlägg av Lajnzor Visa Inlägg
    Kanske fel forum att ta upp annat än vad ni säljer, men vore schysst med tips. Jag har ingen aning om vad vare chip gör. så lite tips gärna tack, någon guide, länkar m.m..
    Tack
    Cippen låser upp gammelboxen så du kan stoppa i större HDD, lägga in emulatorer, spela backupper, boota linux o annat gott
    Vi har en hel del info under Xbox delen här i vårt forum

    Scrollar du längre ned på länken jag gav dig så ser du alla våra chipp o vad de kostar, detta är vårt billigaste: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=3&xSec=4

    I samma sektion jag länkade till innan har du dina lödfria adaptrar man lsätter på chippen som strular
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Taaaaaaaaaaaaack! det var ett perfekt svar! nu börjar jag hajja grejen lixom :P haha.

    Ska vara jobbig och ställa några frågor till.
    ¤ Överföra musik/film direkt från datan, något som går?
    ¤ Vilka film codecs klarar den avi? (menar på, om jag tankar en film och sedan trycker in den på xboxen så blir det inte hd, men det blir det ju inte när jag trycker in usb in direkt i tvn heller med film på. så i stort sätt äre ingen skillnad på nedladdad film antar jag?)
    ¤ Musik + tangentbord + mus vore ju soft, en ren musik maskin. detta går också antar jag?

    Det lutar åt att jag kör ett chip från er å att ni får installera. Vill bara vara medveten om vad jag lägger pengar på

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lajnzor Visa Inlägg
    Taaaaaaaaaaaaack! det var ett perfekt svar! nu börjar jag hajja grejen lixom :P haha.

    Ska vara jobbig och ställa några frågor till.
    Nemas problemas.

    Citat Original inlägg av Lajnzor Visa Inlägg
    ¤ Överföra musik/film direkt från datan, något som går?
    Efter man chippat sin gammelbox kan man ansluta mot boxens IP nummer o port 21 med FTP ( Usr: xbox Psw: xbox ) för att föra över data... Mp3, porrfilm med mera *skratt* och spel inte att förglömma.

    Citat Original inlägg av Lajnzor Visa Inlägg
    ¤ Vilka film codecs klarar den avi? (menar på, om jag tankar en film och sedan trycker in den på xboxen så blir det inte hd, men det blir det ju inte när jag trycker in usb in direkt i tvn heller med film på. så i stort sätt äre ingen skillnad på nedladdad film antar jag?)
    Div-X / X-Vid men inte så mycket mer, därför köper man en PopcornHour eller TVix istället som tar fler mediatankar o codecs om man vill titta på film. Mer info om vad får Codecs MediaCenter progrqammet XBMC hittar du på XBMCs hemsida som du lätt kan googla fram. O nej det blir inte direkt HD

    Citat Original inlägg av Lajnzor Visa Inlägg
    ¤ Musik + tangentbord + mus vore ju soft, en ren musik maskin. detta går också antar jag?
    Musik kan du streama eller lyssna på via Mediacenter portalen ja.
    Tangentbord o Mus använder man främst i Linux via två adaptrar jag tror vi tar 20 kr styck för. Men allt du kan göra med en MEdiacenter dator ( Titta på väder o annat ) går via XBMC portalen med.

    Citat Original inlägg av Lajnzor Visa Inlägg
    Det lutar åt att jag kör ett chip från er å att ni får installera. Vill bara vara medveten om vad jag lägger pengar på
    Skall den spelas spel på lägger man pengar på ett chipp tycker jag
    Emulatorer och gamelbox spel samt titta på lite film.
    Annars om det är film skulle jag hellre rekommendera en Asrock ION 330HP Mini-ITX dator med hårdvarustöd för direktavkodning eller en PopcornHour.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    tsk inte att glömma bort att man kan köra en heldel roligt i just en ion 330ht maskin

    min bootar nix + xbmc och streamar i principen allt över scp/ssh

    dumpade av xbox1an på combon som gör i principen samma sak fast streamar över smb...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Nu tappade jag hoppet lite om boxen haha.
    Låter som en sån där popcorn maskin är något istället.
    Sitter nu för tillfället utan bredband då jag har betalningsanmärkningar å skit. så snor internet haha, eller kör mobilt. Så går det likadant där å bara trycka över direkt från datan, filmer, musik osv?

    Det jag vill är att ha en pryl där jag kan ha all min musik, filmer m.m. inkopplat i ljudsystem/tv. Trött på att hålla på med usb sticka via data eller köra hdmi sladd. Sitter sällan vid datan dels pågrund av internet, sääämst

    Så popcorn är något att satsa på? haha!

Liknande diskussioner

  1. Stefan_Fox Behöver Hjälp.
    By stefan_fox in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 09:40
  2. En idiot behöver hjälp med att flasha!
    By manghole in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 19:02
  3. Xbox Duo X2 HjÄlp
    By JohnnyF in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 23:03
  4. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:09
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •