Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: JTAG trasig hos företag?

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19

JTAG trasig hos företag?

Jag har ingen större koll på det där med JTAG men efter att ha läst runt lite verka det klockrent.

Lämnade in den hos ett företag här i Östergötland.
    Den fungerade utan lock men inte med lock.

Omstart efter omstart men den fungerade inte.
    Last edited by freddyc; 2010-08-23 at 11:44.

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Respekt
    15
    låter som rätt dålig service från företaget. synd att du råkade ut för det

vad är det för moderkort i xboxen?

äldre modeller kan ju red-ringa när man minst anar det.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Så Jaevla oproffsigt av dom ... Försök att ta reda på hemadressen och mangla dom tills du får en ny ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    låter som rätt dålig service från företaget. synd att du råkade ut för det

vad är det för moderkort i xboxen?

äldre modeller kan ju red-ringa när man minst anar det.
    Yepps det är en av de tidigaste...

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Så Jaevla oproffsigt av dom ... Försök att ta reda på hemadressen och mangla dom tills du får en ny ...
    Jag har alla uppgifter, men tänkte ge honom några till..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag skulle tippa på att han lyft kortet i flänsarna, då släpper kontakten en aning, be honom kolla vad det är för felkod, det finns vissa felkoder som bara beror på JTAG:ningen (dåliga lödningar/fel programmerad mjukvara) osså finns det felkoder som beror på att han hanterat moderkortet helt fel...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, felkoden säger en del om ifall maskinen blivit skadad pga jtaggning eller om det bara var dags för den att dö.

Det har hänt mer än en gång att vi fått in 360 för flashning som fått rrod när vi testat innan vi öppnat / efter vi flashat / dagen efter dom kommit tillbaka hem till kunden.

Är det då t.ex. felkod 0102 så fanns felet latent i boxen hela tiden och det räckte troligen med att den fick komma ut i friska luften och drabbas av lite växlande värme för att hamna "över gränsen" och börja rrod:a
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Japp, felkoden säger en del om ifall maskinen blivit skadad pga jtaggning eller om det bara var dags för den att dö.

Det har hänt mer än en gång att vi fått in 360 för flashning som fått rrod när vi testat innan vi öppnat / efter vi flashat / dagen efter dom kommit tillbaka hem till kunden.

Är det då t.ex. felkod 0102 så fanns felet latent i boxen hela tiden och det räckte troligen med att den fick komma ut i friska luften och drabbas av lite växlande värme för att hamna "över gränsen" och börja rrod:a
    Tror ju knappat att det har med värmeväxling att göra då det var hett som fan ute när vi lämna in den o den fungerade felfritt innan och efter JTAG med lock av. Sedan dog den.
    Det med felkod 0102. Hur kollar man upp sådant?
    Det är ju annars lätt för alla tekniker som råkar ha sönder maskiner att hänvisa till det om kunden själv inte vet hur man kollar upp sådant.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Lämnade du till en butik/företag så har dom ansvar enligt konsumenttjänstlagen, i praktiken är bevisbördan rätt tung till deras nackdel, så gör en reklamation och begär att få boxen åtgärdad på deras bekostnad.

Vi skulle leta fram en av våra begagnade jtaggade boxar och lämna till dig.

Det är som jag skrev bara om det blir en felkod 0102/0020 eller liknande i samband med en flashning av dvdläsare (där vi inte är i närheten av de komponenter som ger sådana felkoder) som vi backar från ansvar, och det är enbart för att "alla" xbox360 har det felet latent och det är så vanligt att det är statistiskt sett långt ifrån omöjligt att det felet råkar poppa upp ungefär samma datum som den är/har varit i psxcarebutiken...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av freddyc Visa Inlägg
    Tror ju knappat att det har med värmeväxling att göra då det var hett som fan ute när vi lämna in den o den fungerade felfritt innan och efter JTAG med lock av. Sedan dog den.
    Det med felkod 0102. Hur kollar man upp sådant?
    Det är ju annars lätt för alla tekniker som råkar ha sönder maskiner att hänvisa till det om kunden själv inte vet hur man kollar upp sådant.
    för att kolla felkoden själv gör du såhär:

Håll in synkknappen samtidigt som du trycker på Eject knappen.
    Upprepa detta 4 gånger, varje gång du trycker på Eject får du fram en siffra i felkoden, enligt nedanstående tabell:

4 Lampor = 0
    3 Lampor = 3
    2 Lampor = 2
    1 Lampa = 1

0102 beror inte enbart på värme växlingar så, om han lyft moderkortet för många gånger i kylflänsen kan det även bli skador på det viset (CPU kylaren tappar kontakt med CPU enheten) vilket gör att det blir varmare än det ska vara, det i sin tur leder till att konsollen går sönder, men det brukar oftast vara på väg redan innan om det skulle ske så fort...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    för att kolla felkoden själv gör du såhär:

Håll in synkknappen samtidigt som du trycker på Eject knappen.
    Upprepa detta 4 gånger, varje gång du trycker på Eject får du fram en siffra i felkoden, enligt nedanstående tabell:

4 Lampor = 0
    3 Lampor = 3
    2 Lampor = 2
    1 Lampa = 1

0102 beror inte enbart på värme växlingar så, om han lyft moderkortet för många gånger i kylflänsen kan det även bli skador på det viset (CPU kylaren tappar kontakt med CPU enheten) vilket gör att det blir varmare än det ska vara, det i sin tur leder till att konsollen går sönder, men det brukar oftast vara på väg redan innan om det skulle ske så fort...
    Han skulle byta kylplatta o massa annat på den och ngt fäste som gör att kortet inte kan böja sig, kan det ha ngt med det att göra.

Tilläggas skall att boxen fortfarande är kvar på företaget så ja kan inte kolla några felkoder.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av freddyc Visa Inlägg
    Han skulle byta kylplatta o massa annat på den och ngt fäste som gör att kortet inte kan böja sig, kan det ha ngt med det att göra.

Tilläggas skall att boxen fortfarande är kvar på företaget så ja kan inte kolla några felkoder.
    det tyder på att han fått fram 0102 eller 0020 kan även vara annan felkod, men han utför nog en normal RROD-Fix på maskinen
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 18:25
  2. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 20:26
  3. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 02:23
  4. Disc Read Error hos polare, men inte hos mig
    By Raddox in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 23:28
  5. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 22:21

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner