Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: 4 red lights of dead, nu startar den inte ens

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23

4 red lights of dead, nu startar den inte ens

Hej!

har en xbox 360 som först hade 4 red lights of death och nu går den inte ens att starta. har testat plocka isär den och tagit bort dvd,fläkt och ir-kretsen men den startar ändå inte. Har mätt standby spänningen på några ställen och den visar runt 6v.
    Nätdelen lyser gult när den är inkopplad. Testat nätdelen med en annan xbox också och den fungerar.

Någon som har någon ide?

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Respekt
    15
    4 lampor tyder väl på att bildkabeln inte är i?
    http://support.microsoft.com/kb/906652

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23
    Det stämmer men nu startar den inte alls.

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Respekt
    15
    okej men vad gjorde du efter att du fick 4 röda lampor, men innan konsolen slutade starta?

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23
    slog av och sen på.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Sätt i en AV-kabel och prova följande:
    Om nätdelen lyser grönt o maskinen inte startar så prova en annan nätdel.
    Lyser nätdelen rött prova en annan nätdel.

I annat fall om maskinen inte kickar igång alls så släng o köp en ny
    Tid är ju pengar det med indirekt.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23
    Det är inget fel på nätdelen har testat den med en annan xbox.
    Lampan lyser gult och försöker jag slå på xboxen så händer inget, lampan på nätdelen fortsätter lysa gult.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av MetalCrash Visa Inlägg
    Det är inget fel på nätdelen har testat den med en annan xbox.
    Lampan lyser gult och försöker jag slå på xboxen så händer inget, lampan på nätdelen fortsätter lysa gult.
    har du provat att starta maskinen med en handkontroll istället för front panelen?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23
    Ja det har jag också testat.
    Jag har plockat ut moderkortet, skakar jag det så är det något som skrammlar. Svårt att säga vart men det nånstans vid hörnet av eject knappen, kanske hdd kontakten eller kontakterna för minneskortet.

Ni som skruvat istär många xboxar vet ni om det är vanligt att man kan höra något skrammel eller kan det vara problemet?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av MetalCrash Visa Inlägg
    Ja det har jag också testat.
    Jag har plockat ut moderkortet, skakar jag det så är det något som skrammlar. Svårt att säga vart men det nånstans vid hörnet av eject knappen, kanske hdd kontakten eller kontakterna för minneskortet.

Ni som skruvat istär många xboxar vet ni om det är vanligt att man kan höra något skrammel eller kan det vara problemet?
    Skrammlet är normalt då det är Tiltsensorn som känner av om boxen står upp eller ligger ned o visar led indikering på vilken handkontroll som är inkopplad
    Står den upp o du har två handkontroller inkopplade är det lampan klockan 11 och klockan 14 som lyser.
    Samma om den ligger ned.

Du kan lätt se detta genom att ta en fungerande box, synka en handkontroll o utan spel i läsaren tippa ned den från stående så byter lysdioden plats för att alltid ligga längst upp till vänster ( Klockan 11 )

Så det är normalt.

Har du en RF-Synkpanel ( Där man slår igång 360 enheten avlånga kortet ca 8*10 cm som täcks av en vit sköld så porva o byta den, det har hänt att "folk" esd mördar dessa o då kan det strula en hel del.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=972&xSec=93
    Är det den och du beställer en ny av oss så säg till att du skall ha den för 350 kr istället för utsatt pris 500 kr
    Hälsa från mig.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23
    Hej Pendragon!

Jag testade med en RF-synkpanel ifrån en fungerande xbox men gjorde ingen skillnad.
    Xboxen är helt död, vore det kortslutning så ska väl nätdelen ändra färg när jag slår på xboxen?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    japp, kollat att kabeln sitter i ordentligt? (dra ur och tryck i den hårt...)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23
    Swizzy: Jag har mätt några standby spänningar på moderkortet just för att se att nätdelen ger ström och det gör den.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Lägg inte ned mer tid på den om alla Säkringar/Kondensatorer där nätdelen är hela
    Det hade inte jag gjort privat iaf.
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. [TUTv1.0]Överför Spar fil mellan Profiler
    By SomethingUnkown in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 18:36
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 09:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 11:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 18:26

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner