Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 36

Diskussion: Installera WAD

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Installera WAD

    Jag undrar hur man gör för att installera WAD filer. Jag har en wii-konsol som kör system 4.3 och har fått den softmoddad nyligen av PSXcare så att jag har Homebrew Channel, USB loader gx och gecko.

    Jag har letat runt lite men inte hittat en exakt beskriving för hur jag ska göra, tacksam för hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://swizzy.se/Guider/USBLoaderGX_Forward.php följ den här guiden och byt ut wad filerna mot dom du vill installera, läs också i .nfo eller readme filer för att se om det är något speciellt för just den wad du vill installera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    STORT TACK! Instruktionen fungerade klockrent och inte nog med att jag kunde installera wad-filen, jag fick dessutom forwarden installerad! Jag letade faktiskt runt på internet efter en tydlig instruktion men utan framgång. Så, extra kul att den bästa hjälpen fanns att få här på PSXcare.

    Det är just sådant här som skapar trogna kunder! :-)

    Tack!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kul att du fick det att fungera även med andra wads =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    För er andra nyfikna så har vi infon nedan:

    1. Ladda hem USBLoaderGX och WAD Manager samt USBLoaderGX, du kan
    ladda hem ett färdigt paket med alla filerna på rätt ställe: USBLoaderGX_Forwarder_Pack.rar

    2. Packa upp dessa till ett SD kort på följande vis (där x:\ är ditt SD kort):
    * WAD Manager: x:\apps\Wad Manager\boot.dol
    * USBLoaderGX: x:\apps\usbloader_gx\boot.dol
    * USBLoaderGX forwarder: x:\wad\USB Loader GX-UNEO_Forwarder.wad

    3. Starta igång WAD Manager genom HBC [Home Brew Channel]

    4. Tryck på A, se till att det står < IOS249 > längst upp gör det inte det välj IOS
    med pilarna till höger/vänster på din Wiimote, tryck sedan på A igen

    5. När programmet frågar om NAND emulator ska det stå < Disable >, gör det inte
    det tryck då på en av pilarna till höger/vänster på din Wiimote

    6. Nu ska du välja Källa, i det här fallet ska det stå < Wii SD Slot > du väljer
    källa genom att trycka på pilarna höger/vänster på din Wiimote

    7. Välj nu vad du vill installera (i detta fallet finns det bara 1 val så
    tryck bara på A knappen)

    8. Du ska nu välja vad du vill göra med WAD'en, i det här fallet vill
    vi installera, se då till att det står < Install WAD > gör det inte det väljer du
    med pilarna höger/vänster på din Wiimote Tryck sedan på A knappen.

    Grattis! du har precis installerat USBLoaderGX Forwarder, för att den nu ska fungera
    krävs det att du har USBLoaderGX installerat på följande plats på ditt SD kort:

    x:\apps\usbloader_gx\boot.dol
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hej igen!

    Efter att ha installerat detta så hände det märkliga att cirka två tredjedelar av omslagsbilderna till mina spel i USB Loader försvann. Jag har 50 spel inlagda och har sett till att dessa har omslag genom USB loaders egen funktion att leta upp bilderna på internet. På SD-kortet ligger samtliga femtio omslag fint i mappen images/2D/. Däremot möts jag av ideliga frågetecken i själva USBloader - och inte kan jag leta upp dessa på internet då prgrammet säger att omslaget redan finns.

    Vad kan ha hänt?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jadu, förmodligen har det hänt något med datan för bilderna, prova att döpa om mappen med alla bilderna i till något annat och sedan ladda hem dom igen på nytt se om det hjälper... om inte det heller fungerar kan du se om det finns en nyare version av USBLoaderGX och se om det fungerar bättre där...

    annars vet jag inte vad det kan vara som gått snett...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Framgång!

    Jag ändrade namnet på images mappen. Därefter satte jag in SD kortet igen och skulle ladda ner omslagen igen. Då sa den "can't create directory!", då skapade jag en mapp med namnet images, återigen samma svar. Därefter skapade jag undermappen images/2D, då lyckade det.

    Samtliga femtio omslag är nu uppe igen!

    Tack.

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    jag har försökt att få installerat wads med wad-manager i evigheter. dock aldrig lyckats.

    gör precis som det står i guiden men wad-manager fryser bara när jag trycker på A efter att ha valt ios..

    vad kan det vara som är fel?

    EDIT: är dock väldigt osäker på det här med ios. exakt vilken rev är det som skall installeras? måste jag installera något innan osv?

    framförallt får jag felmeddelande när jag försöker installera wads. som i senaste fallet, super mario bros. får felmeddelandet error! (ret = -1020)
    Last edited by tqila; 2010-09-15 at 22:22.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    jag har försökt att få installerat wads med wad-manager i evigheter. dock aldrig lyckats.

    gör precis som det står i guiden men wad-manager fryser bara när jag trycker på A efter att ha valt ios..

    vad kan det vara som är fel?

    EDIT: är dock väldigt osäker på det här med ios. exakt vilken rev är det som skall installeras? måste jag installera något innan osv?

    framförallt får jag felmeddelande när jag försöker installera wads. som i senaste fallet, super mario bros. får felmeddelandet error! (ret = -1020)
    Du måste ha Custom IOS installerat, gärna Custom IOS x rev 19 eller senare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    provade att installera bit.trip runner nu och det funkade fint. verkar vara något fel på de wads jag provat innan, eller så måste de ha någon annan ios kanske.

    installerade ios 236 för att sedan installer 249.

    men som sagt, nu funkade det iaf att installera en wad :P

    behövs det olika ios till olika spel/program (wad)?
    Last edited by tqila; 2010-09-15 at 22:56.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Olika program/spel kräver olika versioner av IOS:arna... se det som att du uppdaterar din dator
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    May 2002
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    När jag försöker lägga in forwarder till USB loadern så verkar det som om minnet i Wii:n tar slut för allt hänger sig. Kan spel minnena ta så stor plats? Jag har inte lagt in något annat. Kan man optimera minnet på något sätt, finns det något man kan ta bort? Kan man lägga mer på minneskortet eller på externa hårddisken så att Wii:n blir avlastad. Har läst att man lan lägga över spel minnena på mineskortet men måste man lägga tillbaka det varje gång man ska spela det aktuella spelet för att inte tappa hur långt man kommit? Vissa spel vill inte heller starta då de säger att det finns för få block lediga och då får man gå in och röja bort minnen för spel man inte tror man kommer att sakna.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av magnusbrodin Visa Inlägg
    När jag försöker lägga in forwarder till USB loadern så verkar det som om minnet i Wii:n tar slut för allt hänger sig. Kan spel minnena ta så stor plats? Jag har inte lagt in något annat. Kan man optimera minnet på något sätt, finns det något man kan ta bort? Kan man lägga mer på minneskortet eller på externa hårddisken så att Wii:n blir avlastad. Har läst att man lan lägga över spel minnena på mineskortet men måste man lägga tillbaka det varje gång man ska spela det aktuella spelet för att inte tappa hur långt man kommit? Vissa spel vill inte heller starta då de säger att det finns för få block lediga och då får man gå in och röja bort minnen för spel man inte tror man kommer att sakna.
    Har du följt min guide jag skrivit ihop om, hur man installerar USBLoaderGX forwardern?; http://www.swizzy.se/Guider/USBLoaderGX_Forward.php

    då ska det fungera, förutsatt att du lagt USBLoaderGX här: x:\apps\usbloader_gx\boot.dol
    där x:\ representerar ditt SD kort, det måste ALLTID sitta i konsollen för att det ska fungera, och USBLoaderGX måste gå att starta normalt via HBC, annars är det något fel på USBLoaderGX filerna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Gäller det även channels? För om jag för över tex installerade wiiwave (från Wasa) till sd kortets meny så går de inte att starta sen. Och går ej heller att föra tillbaka dem till Wii..

    Och till det tidigare inlägget, hur vet man vilja iOS som behövs till vilka Wads?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    Gäller det även channels? För om jag för över tex installerade wiiwave (från Wasa) till sd kortets meny så går de inte att starta sen. Och går ej heller att föra tillbaka dem till Wii..

    Och till det tidigare inlägget, hur vet man vilja iOS som behövs till vilka Wads?
    Channels??

    Forwarder = En Channel som länkar till en fil på ditt minneskort

    Hur du vet vilka IOS versioner du behöver till olika wads; Läs Readme/.nfo där brukar det stå om du behöver något speciellt, annars är det inte dumt att ha dom senaste

    Du ska inte installera grejerna till SD kort via wii'n, utan du lägger in apps och liknande på SD kortet via datorn...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Jaha, så man startar från Wii som kör ifrån sd då

    Ok, och vilka är de senaste? Har bara hört talas om 249 eller vad det är.
    Vilka mer borde man installera?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    Jaha, så man startar från Wii som kör ifrån sd då

    Ok, och vilka är de senaste? Har bara hört talas om 249 eller vad det är.
    Vilka mer borde man installera?
    IOS = en del av Wii mjukvaran, det vill säga inte bara 249 utan en hel drös andra... det du tänker på mest är Custom IOS... som inte alls är samma sak som IOS, visst en Custom IOS består av en vanlig IOS men har även andra funktioner i sig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    ok, och vilka ios skall jag installera då? tänkte på det du sa om att det inte är dumt att ha dom senaste. (tog det som att det var flera och att jag borde installera dem alla)

    speciellt då man behövde flera olika ios till olika wiiware/vc/apps osv (wads)

    så tänkte slänga in alla ios nu som kan vara bra att ha som du sa

    så tacksam om du nämner de jag borde ha..

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag har ingen koll på exakt vilka versioner som finns, men om du kör med updater programmet (för att uppdatera till 4.3) får du dom senaste
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Jaha ok. Well jag har 4.3 så då har jag väl dem jag behöver.

    Nu ska jag bara prova med forwarder så jag kan föra över channels till sd kort och starta dem ändå.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Som sagt, Forwarder är bara en länk, därmed måste SD kortet sitta i konsollen när du vill starta ett program som du installerat en forwarder för.

    När du installerar channels gör du det genom WAD Manager (om du inte laddar hem Nintendo's officiella)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Förresten med updater menade du officiella uppdateringen eller något annat sätt att uppdatera på?

    Jo jag vet hur man installerar wads.

    Sd kortet sitter alltid i, så inga problem där.

    Men läste någonstans att man bara behövde installera ios80 så kunde man köra wiiware från sd channels.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    Förresten med updater menade du officiella uppdateringen eller något annat sätt att uppdatera på?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...e-Updater-v4.3 <--- denna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    hur installerar man forwarder för alla spel (wads) jag installerat då?

    förmodar att jag gjort rätt hitills iaf

    först installerar jag wads på wii systemet med wad-manager
    sen flyttar jag spelet i channel manager till sd kortet

    men sen då?

    jag följde guiden du hade gjort men då får jag ju bara usb loader gx som channel, och den kan jag inte starta för den säger bara att jag måste koppla in en usb-enhet.
    men det är ju sd kortet jag skall ha spelen på.

    så hur gör jag för att forwarda alla spelen på sd kortet som channel på wii?

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    woho! SÄKER

    installerade ios80 genom dop-mii och nu kan jag starta installerade wads (channels,wiiware) från sd-kortets channel-meny.

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Hm, kanske inte skulle ropat hej..

    Några spel som inte funkar på sd kortet.

    Bomberman blast och world of goo

    Hittar ingen info om det på Google dock. Om det nu kan vara så att det är någon iOS som måste installeras.

    Provade med 35 för world of goo. Men det hjälpte inte..

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tyvär har jag inte provat mig på just det, det ända jag installerat som WAD är just USBLoaderGX forwarder, vilket guiden är skriven för^^ men det ska gå att installera andra wads på samma vis, vissa kanske som sagt kräver speciella metoder för att installera, andra kanske kräver speciella wads för att fungera i huvudtaget m.m. hoppas du får hjälp av någon som har bättre koll på det där med wads än vad jag har
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    Hm, kanske inte skulle ropat hej..

    Några spel som inte funkar på sd kortet.

    Bomberman blast och world of goo

    Hittar ingen info om det på Google dock. Om det nu kan vara så att det är någon iOS som måste installeras.

    Provade med 35 för world of goo. Men det hjälpte inte..
    "Bomberman blast" ska ha IOS36 för att funka vet dock inte vilken version. vilken har du?
    "world of goo" ska ha IOS35 för att funka vet dock inte vilken version. vilken har du?

    Kör du system meny 4.3? Patchade du IOS80 när du installerade den med DOP-Mii?

    Ta ut en lista med syscheck 2.0.1 och posta resultatet här. syscheck spar ner en fil (sysCheck.csv) på SD kortet
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    http://pastebin.com/EiDBaceT

    där har du listan som skapades med syscheck.

    jag patchade inte ios80 (åtminstone tror jag inte det, valde iaf inget.. bara tog next hela tiden och valde ios80 då jag inte hittade något alternativ att patcha)
    står ju no patches på ios80 i listan där så

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. GUIDE: Installera CFW på PSP-3000 och 2000
    By allewii in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 55
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 15:26
  2. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  3. WAD Manager + Menu 4.1E = ERROR -2011
    By Jompe71 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-26, 05:07
  4. hjälp ...wad manager 1.4
    By eddy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 16:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •