Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: JTAG - Gamla saveningar från ixtreme (noobfråga)

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    JTAG - Gamla saveningar från ixtreme (noobfråga)

    Funderar på att beställa en jtaggad maskin, då min gamla ixtreme 360 gått sönder. Om jag installerar mina gamla spel på USB-disk, kommer jag då kunna öppna mina saves från min gamla hårddisk om jag sätter i den i den jtaggade? (20gb 360-disk). Förstår inte varför det inte skulle gå, men vill vara på den säkra sidan innan jag beställer. Drygt att börja om från början i ett 20-tal spel.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    I värsta fall kan du uppgradera din gamla 360 med 9199 fw o skapa ett minneskort av ett USB minne ( Max 16gb ) och föra över din profil o sparfiler till den, sen på din J-taggade som förmodligen kör 9199 om det är en vettig person som moddat den så kopierar du inehållet från det minnet till den disken.

    Eller så låser du upp profilerna om de inte fungerar på din j-taggade maskin helt enkelt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pettson3816 Visa Inlägg
    Funderar på att beställa en jtaggad maskin, då min gamla ixtreme 360 gått sönder. Om jag installerar mina gamla spel på USB-disk, kommer jag då kunna öppna mina saves från min gamla hårddisk om jag sätter i den i den jtaggade? (20gb 360-disk). Förstår inte varför det inte skulle gå, men vill vara på den säkra sidan innan jag beställer. Drygt att börja om från början i ett 20-tal spel.
    Ja, du kan spela alla dina gamla sparningar förutsatt att dom inte är låsta till konsollen du spelade dom på tidigare (det är väldigt sällsynt om du inte blivit bannad i november banvågen och sedan kört på...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, du kan spela alla dina gamla sparningar förutsatt att dom inte är låsta till konsollen du spelade dom på tidigare (det är väldigt sällsynt om du inte blivit bannad i november banvågen och sedan kört på...)
    Har aldrig varit online med den boxen överhuvudtaget, så då borde det med andra ord vara lugnt att fortsätta mina gamla spel på den jtaggade? Tack så jättemkt för vettigt svar.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja, det ska inte vara ngra problem o köra på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Nya spel fungerar inte med iXtreme 1.5 ( 1.6 på ingång)
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 165
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 19:10
  2. Flytt av data från 20 GB HD till en ny 60 GB
    By chrperez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:09
  3. Kopiera över "saves" från gamla XBOX-disken
    By Kottich in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 03:12
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-17, 23:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •