Finns det någon som helst risk att bricka sitt DS vid användning av flashkort och "backup"-spel?
Finns det någon som helst risk att bricka sitt DS vid användning av flashkort och "backup"-spel?
Lika stor chans som att "Bricka" en Ds med originalspel.
Måndagsexemplar förekommer ju även på Originalkassetter och det finns ingen statistik på hur många Fuskkort som bränner säkringar eller maskiner kontra original.
Frågar man Nintendo så säger de såklart att det är större chans med flashkort än med original.
Jag har själv haft ett originalspel som blåste säkringen i en av mina Ds enheter... Både spelet o konsolen blev utbytta, konsolen hade förövrigt ingen garanti kvar vid tillfället men efter "butiken" fick prova spelet i sin egen "Demo" konsol o även den brann upp så tyckte jag att poängen var rätt given o fick en ny maskin
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Ok. Min fundering grundade sig på att det kanske cirkulerar "defekta" backuper som skulle kunna förstöra något.
Har tex läst någonstans om ett slags virus som kan "infektera" DS. Har dock inte fått någon uppfattning om hur stor risken är.
Frågan är givetvis rent hypotetisk, eftersom det är olagligt att ladda ner spel från Internet
Hypotetsik eller inte du kan ju starta egenkodade saker från ett flashkort o det har väl inte Nintendo något att göra med
Jag vågar inte säga att du med en egenutvecklad mjukvara kan skjuta sönder nandminnen eller annat i en Ds.
Vad jag vet så nej, jag har inte hört något om det.
Isf borde information läcka ut skitfort på forum att folk haft problem med xxx titel minst en månad efter scene release
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Det är främst Homebrew som skulle kunna vara "virus" men risken för att någon haft så himmla tråkigt att dom kodat ett virus till DS'n är inte speciellt stor...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Jag skulle inte bli förvånad. Det finns för mycket skit folk hittar på.
Verkar finnas virus till DS, även om artikeln är från 2005.
http://www.engadget.com/2005/10/10/n...r-nintendo-ds/
Bookmarks