Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 47 av 47

Diskussion: Pink Devotion (ByggLogg)

  1. #31
    Uppdatering :]

    Nu har jag gjort en skiljevägg där jag bland annat ska gömma nätagget,
    Skiljeväggen ska målas matt svart som resten av lådan vid senare tilfälle.





    Och så ännu en bild på min fina sleeve



    Hoppas ni gillar bygget kom gärna med förslag om vad jag kan ändra på.

  2. #32
    Nu har jag precis varit och hämtat mitt xbox JTag For The Win <---- Jag är kind of glad :P

  3. #33
    Nu ska det väl ta och hända något tycker man.
    Har införskaffat mig en Noctua NF-P14 (140mm) fläkt, kommer förmodligen skaffa minst en till men använder denna som mall nu.

    Har även skaffat en chassikontakt då nätagget ska sitta i fram och kontakten i bak, man vill ju inte ha en sladd som sticker ut ur burken ?



    Mer kommer imorgon eller senare ikväll
    Over and out.

  4. #34
    Sådär, nu har jag inhandlat färg för 100 riksdaler..

    Självklart så blev man färgblind och valde fel nyans men det blir bara o åka o köpa nytt... Har även prövat att gravera lite då jag ska ha en o annan logga typ...

    Frågan är fortfarande.. JTag eller inte JTag i lådan? Vad tycker ni?, jag vill nog egentligen hellst ha JTagen däri...

    Här har ni en lite halvredigerad bild,, sorry men jag var lite stressad..


    Sen va det ju det här med CPU kylaren.. Har gjort lite reklam med er (PSX) på forumet SweClockers och tänker iochmed JTagningen sätta som än "täckplåt" över sladdhärvan och kontakten som kom till och gravera antingen psX eller psXcare. Belysa bakifrån med lila LED förmodligen men fylla i x'et med röd färg. (Hela täckplattan kommer vara målad svart från utsidan)
    Vad tycker ni på psX om det?

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Som jag sa senast du frågade; JTAG FTW!! kör JTAG i den, skit i o köra en original... det blir bara tråkigt! dock bör du nog ta bort D-suben eller gömma den någonstans du kan dra kablarna till undersidan istället om du vill dölja dom lite grann...

    Vad gäller logga etc. dunno... up to you... vad som passar bäst med hela bygger i sig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Ja tänkte gömma dsuben under täckplattan som ja tänkte gravera på.. En ganska lite platta egentligen..

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hehe ok, bara du kommer åt den om du skulle behöva det utan att behöva riva upp allt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sweet
    Det tar sig som mordbrännaren sade

  9. #39
    Tänkte mig en liten omröstning såhär på fredagskvällen, funderar på ett namnbyte då färg och namn inte riktigt gått ihop som jag ville.. MDPCx sleeven var inte så lila som jag förväntade mig och sprayfärgen jag fixade va inte helle det, dock mycket lik sleeven.
    Så jag har en lite lista på nya namn + det gamla som ni kan få rösta på , om ni vill såklart.

    -Unspoken Pink

    -Pink Liberation

    -Deep Purple

    -Pink Devotion

  10. #40
    Hejhopp alla!, nu har jag även fått tag på en HDD har inte koll på vilken size det är på minnet men jag plockade den från min trasiga iMac då jag inte kunde finna felet vid min felsökningen (Isärplockning och kolla hårdvara). Problemet jag fick brukar ha och göra med svullna/spruckna kondesatorer men nog med det.

    Projektet i själv går ganska segt men det är pga mina idéer som strular ihop sig för att jag har lite svårt att bestämma mig.
    Finns det någon BILLIG fläkt som kan takmonderas utan att börja låta? Har hört att det är stora problem med sådant.

    Tacksam till hjälp på namnvalet, jag lutar åt Pink Devotion men jag vill gärna höra era åsikter så jag inte gör ett dåligt val.

  11. #41
    Hej alla! Det var ett tag sen ni fick bilder så här kommer bilder på nya fläkten.

    Innan sleeve


    Efter sleeve


    Tänker dock köpa Enermax Cluster fläktar (modulära) för resterande utrymmen...

  12. #42
    Hur byter jag namn på tråden?

  13. #43
    Kan någon snäll Moderator byta namnet på tråden till Pink Devotion (ByggLogg)

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Hur byter jag namn på tråden?
    Du gör det genom att editera första inlägget och ändra titel på inlägget tror jag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du gör det genom att editera första inlägget och ändra titel på inlägget tror jag
    Trodde jag också men så funkade det visst inte, som du ser finns det en titel på första inlägget nu.....

  16. #46
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fixat
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #47
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Fixat
    Tack

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •