Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Filer i roten på DSTWO

  1. #1
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23

    Filer i roten på DSTWO

    Hur många filer kan man ha i rotkatalogen på ett DSTWO?
    Barnen har cirka 280 spel och jag tycker vissa saknas.
    Kan det vara så att DSTWO bara klarar att visa 256 filer i roten?
    Kan jag lägga spelen i kataloger?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi brukar alltid tipsa stora småbarn att lägga en katalog i Rooten som heter NDS o lägga .NDS filer *spel där tillsammans med .SAV som är sparfiler

    Vi tipsar även om att man med fördel kan skapa en MP# katalog man lägger just .mp3 musik i samt kanske en GBA katalog för -GBA spel då det kortet även har stöd för detta.

    Har du för mycket spel o de inte syns kan du sedan strukturera upp det i NDS1 ( 200 spel )
    NDS2 ( 200 till )

    Jag har själv inte haft in så många spel när jag testat men det borde inte vara några sådana begränsningar tycker jag

    Om det är det är det väl bara göra en underkatalog i NDS katalogen som heter 1 och en som heter 2 etc.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi brukar alltid tipsa stora småbarn att lägga en katalog i Rooten som heter NDS o lägga .NDS filer *spel där tillsammans med .SAV som är sparfiler

    Vi tipsar även om att man med fördel kan skapa en MP# katalog man lägger just .mp3 musik i samt kanske en GBA katalog för -GBA spel då det kortet även har stöd för detta.

    Har du för mycket spel o de inte syns kan du sedan strukturera upp det i NDS1 ( 200 spel )
    NDS2 ( 200 till )

    Jag har själv inte haft in så många spel när jag testat men det borde inte vara några sådana begränsningar tycker jag

    Om det är det är det väl bara göra en underkatalog i NDS katalogen som heter 1 och en som heter 2 etc.
    Eller så kan man köra som jag kör på mitt M3i Zero, jag har lagt en katalog som heter NDS, under den sen har jag lagt ett antal kataloger som heter typ 0-A, B-C, D-F etc (baserat på hur många spel det är per bokstav har jag gjort olika mängder bokstäver i varje mapp, vissa har t.ex. bara 1 bokstav... andra har flera som ovan beskriver... Det gör att det blir lätt att bläddra bland spelen samtidigt som man vet att alla finns med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    Tack för era svar. Det verkar dock räcka att bara lägga dom i en underkatalog. Roten har ju traditionellt sämre kapacitet att hålla filer än vad en katalog har.

Liknande diskussioner

  1. [TUTv1.0]Överför Spar fil mellan Profiler
    By SomethingUnkown in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 17:36
  2. test
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 14:52
  3. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  5. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •