Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Några jtag-frågor (noobish)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17

    Question Några jtag-frågor (noobish)

    Har några frågor angående jtag.

    1.
    Vad är 'skillnaden' (hur kan de användas) mellan extern USB-hårddisk och OEM MS-disk? Om jag förstått det rätt så behöver man en OEM-disk (allefall på falcon eller äldre). Ska man satsa på en stor 'intern' OEM-disk (Byter ut 60gb mot en 2.5" 500 GB-disk), och lägga allt på den (apps, spel..) eller går det lika bra med en liten OEM och en stor USB-HD att lägga spel m.m på? Vad är att föredra, smidigast? pro/con?

    2.
    Om jag i framtiden vill uppdatera freeboot (på en redan jtaggad xbox) behöver jag inte öppna xboxen va? utan kan göra det utan att löda/koppla sladdar?

    Är den enda info man behöver i ett sådant fall cpu-nyckel och original nand-image (behöver man denna?) för att bygga sin nya freeboot-image?

    Finns det någon vänlig själ som vill svara på mina noobfrågor

    /Olle

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fruktmoasen Visa Inlägg
    Har några frågor angående jtag.

    1.
    Vad är 'skillnaden' (hur kan de användas) mellan extern USB-hårddisk och OEM MS-disk? Om jag förstått det rätt så behöver man en OEM-disk (allefall på falcon eller äldre). Ska man satsa på en stor 'intern' OEM-disk (Byter ut 60gb mot en 2.5" 500 GB-disk), och lägga allt på den (apps, spel..) eller går det lika bra med en liten OEM och en stor USB-HD att lägga spel m.m på? Vad är att föredra, smidigast? pro/con?

    2.
    Om jag i framtiden vill uppdatera freeboot (på en redan jtaggad xbox) behöver jag inte öppna xboxen va? utan kan göra det utan att löda/koppla sladdar?

    Är den enda info man behöver i ett sådant fall cpu-nyckel och original nand-image (behöver man denna?) för att bygga sin nya freeboot-image?

    Finns det någon vänlig själ som vill svara på mina noobfrågor

    /Olle
    1. Du behöver INTE ha en vanlig 360 disk i huvudtaget, du kan likagärna använda ett USB minne att lagra profil etc. på, går även bra med USB hårddisk, värt att tänka på dock är att du inte kan köra spel från samma enhet med XEXMenu (så att dom listas i en lista, det vill säga du kan inte ha en katalog vid namnet Games på hårddisken/minnet då startar inte XEXMenu)

    2. Som det ser ut just nu verkar det som att du kan följa den här guiden: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38611 dock kanske det skiljer lite när nästa version av Freeboot kommer... om du kan få tag på din Original nand är det den bästa att köra från...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Tack för svar. Du är snabb att svara som vanligt

    Så jag kan ha XEXMenu, andra program, saves, profiler på en usb-sticka och sen ha alla spel på en stor usb-hårddisk?
    Om jag inte har en vanligt 360-HD alltså?

    Jag läste något om att det finns en 16 gb-gräns på usb-enheter, men det kanske bara är direkt i dashboarden och inte genom homebrew-program?

    Om jag förstått guiden rätt som du länkade till så dumpar man sin redan moddade NAND (om man inte har originalet), och det funkar alltså också OK när man uppdaterar freeboot (allefall den versionen som är aktuell nu).

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fruktmoasen Visa Inlägg
    Tack för svar. Du är snabb att svara som vanligt

    Så jag kan ha XEXMenu, andra program, saves, profiler på en usb-sticka och sen ha alla spel på en stor usb-hårddisk?
    Om jag inte har en vanligt 360-HD alltså?

    Jag läste något om att det finns en 16 gb-gräns på usb-enheter, men det kanske bara är direkt i dashboarden och inte genom homebrew-program?

    Om jag förstått guiden rätt som du länkade till så dumpar man sin redan moddade NAND (om man inte har originalet), och det funkar alltså också OK när man uppdaterar freeboot (allefall den versionen som är aktuell nu).
    Ja, du kan köra från USB minne/hårddisk... och ja gränsen är för 360 dashboarden, för att lagra DLC/XBLA samt sparningar/profiler och sådant på, du kan ha större minne också men du kan bara utnyttja 16gb...

    Vad gäller guiden så är det precis så det går till, dock kan det i vissa fall inte fungera riktigt som det ska, då får man begära ut en original dump från dom som JTAG:ade maskinen från början...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    En sista fråga

    Så för att DLC/XBLA ska funka så måste de sparas på enheten som man kommer åt från dashboarden (den lilla, max 16 gb)? Även om man kommer åt 500 gb usb-disk också, så vill man ju kunna utnyttja alla GB på den)

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Precis, det är där du lagrar DLC/XBLA...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag hoppas att det går bra att jag lånar tråden för en noob-fråga.

    Jag har en jtag'ad 360 med 20gb disk som jag tänkte byta ut till en 250gb disk och undrar vad jag behöver tänka på.
    Räcker det med att slänga in xexmenu under "hdd1:\content\0000000000000000\" på den nya disken och köra igång?
    Hur är det med savegames och profiler, går dom att kopiera över rakt av?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av xlr8 Visa Inlägg
    Jag hoppas att det går bra att jag lånar tråden för en noob-fråga.

    Jag har en jtag'ad 360 med 20gb disk som jag tänkte byta ut till en 250gb disk och undrar vad jag behöver tänka på.
    Räcker det med att slänga in xexmenu under "hdd1:\content\0000000000000000\" på den nya disken och köra igång?
    Hur är det med savegames och profiler, går dom att kopiera över rakt av?
    japp, du kan kopiera in xexmenu dit... den ska ligga i 3 undermappar (om jag inte minns fel, kan vara 2 undermappar bara) men det är redan färdigt om du tar officiella releaserna av programmet [om jag inte minns fel igen, vet att det är så på ISO'n iaf]

    Profiler och sparningar ligger: hdd1:\content\E.......

    Du ska kunna kopiera dessa till nya disken utan större problem... om du däremot skulle flytta allt till en helt ny konsoll kan det uppstå problem med vissa sparningar då vissa spel låser sparningarna till den konsollen dom är skapade på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Tack för det snabba svaret.
    Jag har bytt HD och kopierat över profiler saves och innehåll i content och allt fungerar förutom att avataren är helsvart. Kan jag lösa detta genon att köra $SystemUpdate_9199.zip från MS eller förstör jag något då?

    Tacksam för svar.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Det brukar vi göra åt våra kunder o det sabbar inget vad vi märkt.
    Se bara till att maskinen kör 9199 innan o att avatarerna inte syns så "borde" det inte vara någon fara, den lägger då till texturerna.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av xlr8 Visa Inlägg
    Tack för det snabba svaret.
    Jag har bytt HD och kopierat över profiler saves och innehåll i content och allt fungerar förutom att avataren är helsvart. Kan jag lösa detta genon att köra $SystemUpdate_9199.zip från MS eller förstör jag något då?

    Tacksam för svar.
    ja, du kan köra 9199 updaten, om du har Freboot det vill säga, ett tips är att ta uppdateringen från min hemsida, där vet du att det är vad du tror att det är (vad det står)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Tack för dom ännu snabbare svaren!

    Avataren blev synlig igen efter att jag körde in uppdateringen.

    Tack för hjälpen.
    Last edited by xlr8; 2010-09-09 at 15:09.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Game on!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Jtag (able) xbox 360 säljes
    By Tosca in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-22, 16:08
  2. jtag
    By richi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 22:52
  3. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25
  4. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 19:26
  5. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 01:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •