Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: aldrig mer live

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Thumbs down aldrig mer live

    Hej, har hört att det kommer en såkallad banclock med den nya dashboard uppdateringen den 4 november. alla med lite 1.0 1.1 måste se sig för!
    man blir bannad så fort man kopplar upp sig på live efter den 4 november har jag hört.. ingen idee att köpa ny sen vad jag vet. vad blir era tankar kring det?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tankar om vad du "hört" eller tankar om det är värt att ha en extra omodifierad 360 med köpta originalspel för att köra det man vill köra live?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Det är bara snack ... Hur ska någon kunna veta det??? OMÖJLIGT!!!
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    står överallt googla så ska du se, ja jag säger ju det.. man behöver inte köpa ny maskin man har ju redan en flashad då antagligen.. och nej jag tror inte att det är omöjligt.. ska man vänta och se om moddarna/flasharna kan komma på ett sätt att ta sig förbi? men det tror jag inte

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Då de inte släppt uppdateringen så är det ju bara spekulationer.
    Jag hörde rykten om att IOS 4 till I-phone skulle göra det möjligt att radera en kontakt i taget ur senast inkomna/utgående o missade samtal men det gör det ju inte... Alltså Spekulationer o löst prat.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    okej men en form av banwave lär det ju bli.. men tycker ni att man ska vänta med att flasha en ny box tills efter? eller göra det nu och inte koppla upp sig och se vad som händer?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det är alltid en Banvåg runt November då alla Stortitlar släpps, sist var det ju HaloWars/Fable2 Modern Warfare 2 etc.

    Ms har ett system som känner av per automatik om en box är flashad om man flashat med en ikke säker mjukvara eller kör skivor som inte kontrollerats o patchats med ABGX360... Köär man osäkra spel på Live får man skylla sig själv och man skall alltid ha i åtanke att Live spelas på egen risk o att det inte finns 100% säkra lösningar om man moddat sin konsol o man vill spela online..
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    då är det nog bäst att flasha efter november månad då

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Varför ?
    360 har funnits sedan 2005 och varje November har Ms gått bärsärk o haft en Banvåg tills de uppdaterade sina system efter Call Of Duty Modern Warfare 2 samt Tekken 6 som automatiskt bannar folk de upptäcker kör fulspel ( Beroende på Flash och okontrollerade skivor )

    Mao har de haft +4 år på sig med sina stora Bannvågor och efter det så kastas folk ut per automatik o givetvis i stora banvågor "De som inte systemen hittat automatiskt o kastat ut då de inte uppdaterat sin dashboard till den senaste som känner av om man kör fulflash ( Se Mwf2 + Tekken6 uppdateringarna *86** har jag för mig. )

    De som inte uppdaterat dash måste MS manuellt kasta ut o dessa sker oftast runt November när de kör sin banväg...

    Sumam summarum, flashar du med en ny Firmware som inte syns lika bra så är det ju mer säkert än att köra en gammal flash eller okontrollerade spel eller hur...

    Och blir man utkastad så blir man.
    Det finns ingen 100% lösning om man flashar sin box själv o den om påstår annat ljuger brallorna av både sig o dig!

    Det enda som inte bannar en människa är om man kör Original hela vägen o inte spel innan de har release... Rykten säger ju att folk som fick tag på Halo 3 innan release ( under disk av vänner i spelbutiker ) blandannat blivit bannade då de spelat spel innan de skulle släppts o därmed brutit det EULA avtal de godkänner iochmed sitt 360 användande.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    http://www.teamxlink.co.uk/ ... ett alternativ (för vissa spel och för de med låg ping/alt. JTAG).

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    oavsätt vilket ixtreme ilite allt vad det är säkert/osäkert blir man bannad dedär är bara rent utav skitsnack MS ser direkt om en konsol är moddad på något vis. har inget med spelen att göra jag har vart nogrannare än nogrannast och blir endå bannad.. ska iallafall vänta tills efter november, helt onödigt att flasha nu enligt min åsikt.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    jag vill tilllägga att de gamlare firmwaren är säkrare då ilite eller vad den heter är inne jusst nu så kör de på den o inte på äldre som tex iXtreme 1.51

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AHOEK Visa Inlägg
    oavsätt vilket ixtreme ilite allt vad det är säkert/osäkert blir man bannad dedär är bara rent utav skitsnack MS ser direkt om en konsol är moddad på något vis. har inget med spelen att göra jag har vart nogrannare än nogrannast och blir endå bannad.. ska iallafall vänta tills efter november, helt onödigt att flasha nu enligt min åsikt.
    först och främst; spelen spelar en VÄLDIGT STOR roll i huruvida du är säker eller inte, utöver det hittade MS en metod att skilja på original och moddade maskiner i november, det tror man sig nu har åtgärdat (det är även testat och verkar fungera bra för tillfället)

    Det du säger om "gamlare" (äldre) mjukvaror stämmer inte alls, äldre mjukvaror är dom som MS hittar som lättast! du tror väl inte MS bara släpper sina äldre metoder att hitta fuskare (folk som moddar konsollerna) och BARA riktar in sig på nya? skärp dig! MS är inte totala idioter, dom LÄGGER TILL nya funktioner, dom tar inte bort gammalt beprövat!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    googla fakta tester osv om banwaves om vilka som drabbas det är alltid de nyare firmware. och fasst en skiva är säker kan man endå bli bannad.. vrf blir jag bannad om jag har senaste firmware och patchad stealthcheckad skiva då.. dom kan se det endå aldrig spelat live heller..

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den faktan du snackar om stämmer inte riktigt, visst folk som har Xtreme mjukvaror har klarat sig genom banvågor, men det beror troligtvis på att man inte anslutit sig mitt under banvågen, ansluter du dig med ett pirat spel mitt under banvågen är risken större att dom upptäcker dig än annars just för att dom under den perioden kör ALLA testerna dom har mot ALLA som ansluter, andra tider kör dom kanske inte lika mycket tester mot varje maskin...

    Att det hänt just dig att du blivit bannad med senaste mjukvaran och stealthcheckade spel kanske bara är en slump, du kan ha kört spelen innan release (offline, eller ansluten till live med inte på live) då är du rökt redan där... du måste inte SPELA på live för att bli bannad, det räcker med att du ansluter...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    En av mina Eliter hemma har en BenQ läsare i sig o den har hela tiden fått mjukvaran uppgraderad så fort det kommit en ny mjukvara och den har jag haft sean Elite kom på marknaden och spelat Live med med Kopior o jag är inte bannad...
    Jag är 110% nitisk o spelar inte backupper som inte gått igenom ABGX360 och inte heller spelar jag spel innan Europarelease...

    Om min polare ger mig ett spel så dumpar jag den o kör ABGX360 direkt o bränner en egen kopia o lämnar tillbaka hans backup dels för att jag hellre kör på Verbatim än deras billiga skitskivor och dels för att jag tror mig ha ett hum om hur vida lasrar mår bättre av bättre media

    Om ett spel inte checkar OK i ABGC360 så får det ligga på en hylla eller i en spindel tills de går igenom.... Jag har fortfarande inte spelat vissa nyare spel som ABGX360 inte har i sin databas men jag har många andra spel att gå igenom så jag klarar mig...

    Varje Stor release väntar jag med minst en månad med o spela spelen o tillskillnad från mina vänner som "Achevement huntar" så behöver jag inte hävda mig på det sättet utan spelar spelen för spelens skull inte för snoppmätartävlingen ( Jag klarade det först )...

    Risken att man blir bannad ökar med att man inte kontrollerar spel eller spelar innan release... ( Även om en kompis säger att skivan är OK så gör jag egna kontroller o det har hänt att deras spel varit osäkra... )

    Nuförtiden är inte Banvågor problemet, det är Ms automatiska system
    Som jag skrev innan kan man bli flaggad o sedan vid ett senare tillfälle bli utkastad, o oftast är folk flaggade som inte alltid kopplar in en nätverkssladd o kör fulspel och kör med en gammal Dashboard ( den innan Ms system kan se mer info i maskinen som jag nämnde innan. ) och en gammal Fw...

    Just nu är det ju LT mjukvarorna som gäller där Benq har fått en fix o ligger på iXtreme LT 1.2 *Just för att kunna läsa mer skitskivor o slippa Dirty Disc, men också för att patcha hål som Ms kan tjyvkika genom."

    Hitatchi kör iXtreme 1.51 *INTE livesäker för fem öre...

    Samsung kör Ixtreme LT 1.1 *Lite livesäkrare

    Benq kör iXtreme LT 1.2 *Lite livesäkrare och 1.2 ist för 1.1 bara för att de uppdaterade medialäsning av skitskivor...

    Lite-On kör iXtreme LT 1.1 och här måste man förstå att LT 1.1 med urläst Laser Kalibreringsdata ( av oss kallad Lix LT 1.1 CAL *Liteon iXtreme 1.1 Calibration ) är osäkrare än iXtreme LT 1.1 med urläst Kalibreringsdata.... LiX 1.1 CAL är sltså säkrare...

    Tänk på att om man inte fått med Laser Kalibreringsdatan på en Lite-On från början kommer du aldrig få den, mao: du är lite lite säkrare med en Laser Cal urläsning i samband med flashning än utan då om du flashar en utan får samma kalibreringsdata som alla andra som flashat med samma mjukvara o bara ändrat DVD keyn.

    Ligger du på lägre mjukvara än de jag specat om det inte släppts nyare löper du risk att bli upptäckt även om du kör med Finpatchade spel eller originalspel...

    Live sker alltid på egen risk o måste man spela Live tycker vi på PSXCare att man gott kan köpa en Original 360 o spela spelen från originalskivor... Ni lär ju ha råd med det enligt tidigare kalkyler jag dumt nog presenterat
    Last edited by Pendragon; 2010-08-25 at 11:25.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    hahaha okej tänkte börja achievment hunta vara off från live överhuvudtaget och fixa 50k sen gå online ban direkt eller?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AHOEK Visa Inlägg
    hahaha okej tänkte börja achievment hunta vara off från live överhuvudtaget och fixa 50k sen gå online ban direkt eller?
    du blir inte bannad för att du har tagit extrema mängder achievments offline, titta bara på 4everapple1... hans profil har över 650k i gamerscore, fuskat till sig allt... han är fortfarande inte bannad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du blir inte bannad för att du har tagit extrema mängder achievments offline, titta bara på 4everapple1... hans profil har över 650k i gamerscore, fuskat till sig allt... han är fortfarande inte bannad...
    Hahaha det stämmer xD

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Hahaha det stämmer xD
    Whoot??
    Kanske borde ge Stan64 det tipset så slipper han sitta o mala alla spel o förlora arbetstid för att samla Achevements och få gamescore
    Fan vad mycket lättare hans liv kommer bli
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    ah så om man är offline under en banvåg.. hur stor är risken att bli bannad :P ?

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av AHOEK Visa Inlägg
    ah så om man är offline under en banvåg.. hur stor är risken att bli bannad :P ?
    MICROSOFTS SYSTEM KÄNNER PER AUTOMATIK AV ATT DU HAR EN MODIFIERAD MASKIN OM DU INTE KÖR MED EN NYARE MJUKVARA PÅ DVD ENHETEN ELLER KÖR SPEL SOM DU INTE KONTROLLERAT MED ABGX360 SÅ ÄVEN OM DU HAR KONSOLEN OFFLINE ELLER NÄTVERKSSLADDEN UR UNDER EN BANVÄG SÅ KAN DU BLI FLAGGAD NÄR DU KOPPLAR UPP DIG...............

    Herre gud människa, läser du inte vad folk skriver ?
    Gå tillbaka till början av tråden o läs hela följetången och folks svar en gång till o försök hitta en röd tråd genom alla meddelanden...
    För att underlätta har jag färgmarkerat texten som är relevant och sammanfattat... *i detta meddelande*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    ooooj förlåt mig .. världen gick nog under.. så trevlig man får vara..
    jag menade om man inte haft i kabeln sen man flashade konsollen

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Om du låter bli att koppla upp dig är risken noll.
    Men jag antar att du menar att du väntar ut banvågen och kopplar upp dig först efter?
    Omöjligt att veta hur stor risken är, kanske bannar de dig efter någon timme/dag/vecka/månad, eller så kanske de väntar till nästa banvåg innan de tar itu med dig.

    Om du däremot kopplat upp den modifierade boxen innan vågen, och de bannar folk med samma mjukvara som du, då e risken stor att du också är körd.
    Det hände mig förra året.

    Men nu när vi har LT så vet man ju inte hur det kommer gå.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Liknande diskussioner

  1. XBR 3 + Live = Ban = NO Cripple!
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 11:19
  2. Nätverk / LIVE
    By djesko in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 13:03
  3. Xbox Live?
    By pspnoob1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 20:15
  4. Xbox Live banning?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 17:12

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •