Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Du behöver en USB-kabel också, tror alla våra tog slut. Iofs kanske vi kör en deal så att usb-kabel alltid ingår när man köper färdigprogrammerat. Men annars brukar man ju ha ett gäng sådana kablar liggande hemma redan...ingår väl till ps3:an för att ladda handkontrollen osv.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
läste precis att PS3 Jailbreak USB 2.0 KEY funkar på version 3.42 , funderar bara på om man MÅSTE lägga in spelen på extern usb drive , nån som vet?.
hej tjurig.
jag köper lite olika saker ifrån kina , vet inte om jag skall lägga ut en länk här så att alla beställer ps3 jailbreak därifrån.
har själv beställt flera gånger från säljaren och varit mycket nöjd varje gång.
kan maila dig direktlänk till säljaren , så får du själv avgöra vad som är sant.
vänligen peter.
Du kan lägga spelen på antingen intern eller extern hårddisk, själva Jailbreak dongeln du köper har inget med den biten att göra, det ända det gör är att försätta konsollen i Dev/Debug mode, det vill säga gör det möjligt att köra osignerad kod.
Om du hade lust o skicka länken till mig kan jag hjälpa till och se om det är en klon som försöker hamna högre upp i rang genom att påstå att den klarar saker den inte gör, du kan använda dig av kontakt formuläret på min hemsida
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Så då har man äntligen beställt 250gb PS3 slim samt infamous från elgiganten 3189 kr, ifall jag får fel firmware så kommer ni se på aftonbladet på ons eller torsdag att någon tuttade på elgiganten =)
Förjävligt att dom endast tog emot kortbetalning dock känns tungt o betala allt över 2k på kort för mig
Om dom skulle säga nej till öppet köp om jag har otur med firmware då blir det ett jävla hus i helvete iaf , btw dom utlovar ju 3.0 firmware i både 250gb slim och 320gb i Information på ps3an när man köper iaf
Vad jag har hört o sett så stängs USB portarna av i 3.42 och sitter man inte på en 3.41 och sedan dunkar in en patchad 3.42 på samma sätt som Geohots Other OS stöd på en senare mjukvara 3.15+ "kommer inte ihåg nu vad den hette i versionsnummer men den finns på ps3-hacks.com " så är det rätt kört att köra USB attiraljer eller hack från o med 3.42 och fram...
Säkert ett rykte för att kunna sälja fler donglar som kanske inte fungerar alls.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
PS2 DMS4 PRO
Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
PS3 Slim 160GB original
NDS Lite M3 Real 8GB
ja 9.5 mm funkade fint.
Kan ju säga nu när jag bytt att, fyfan vilken tid det tar att backa upp instalera om FM etc.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Gott, då vet vi att den modellen o storleken disk fungerar
/ Pendragon
Jag har nu stoppat in en 500 gb stor hårddisk i min ps3a, Jag har ett teensy 2.0 chip med psgroove. Nu undrar jag hur jag får igång mina backup spel? när jag startar min ps3a med chippet så kommer det upp typ 2 st mappar(dem är tomma) i menyen, är det bara och lägga in ett spel på en extern hårddisk som är formaterad till fat32 och köra ?
Och hur ftpar jag in mina spel till den interna?
Google is your friend!
Skönt att PS3s inbyggda backupfunktion backar upp Backup-manager, back-up-spel, FTP-Server m.m. ^^
Hehehe X-D
Läs tråden! Fråga sen! (lägg i rooten på fat32 disk och stoppa i skiten)
suck... http://www.ps3-hacks.com/ här finna svar på alla dina frågor
Antar det är denna, ps3-hacks.com/file/84 ?
tänker inte svara. sluta posta här och läs!
Tjena igen, det ser ut som att jag får min PS3a 250gb slim imorrn, det jag undrar är har ni 3.41 uppdateringen här på hemsidan och är det 3.41 Pal man ska ha eller är alla samma region för alla samt är det bara lägga den på ett usb minne sen in i ps3an sen frågar den yes eller no eller är det svårare än så ? bifoga gärna guide isåfall :P
samt Finns det några guider hur man stänger av all internet åtkomst på ps3an första gången jag startar den imorrn då man är ju supernoob och vill inte råka få 3.42 i onödan
annars finns det väl inte så mycket mer jag kan göra eller fråga om innan jag kan handla något "chip" hos er när ni får in ?
koppla inte in en ethernet sladd så är det ingen risk för update.
update filen som du får googla lägger du i PS3\UPDATE mapp på en usb fat32 disk updates är regionfria.
När du har 3.41 kan du stänga av auto updates och kryssa ur PSN auto-login så slipper du bli frågad om updates.
Jag trodde denna sida hade alla svar
http://forum.psxcare.com/support/sho...%C3%A5ng-guide
Där samlar vi allt som rör Teensy 2.0 och även ++ när de kommer.
/ Pendragon
Samt PS3Key? Ett öppet kort känns lite för ghetto för min stil. Jag fattar dock att ni hellre erbjuder nånting än ingenting (de flesta produkterna är ju slut överallt). Jag såg att en konkurrent sålde PS3Key's men jag litar inte på att ens de själva vet om dom är äkta eller ej.
Jag kommer också ta in ps3key så fort jag får svar från leverantören. Och troligen Xecuters variant. Alla har lite halvsvårt att leverera eftersom chipen som används är bristvara då det blev en oplanerad boom i användningen...
Dock är det bra att veta att chippen som sitter på Teensy är "bättre" än de som används generellt av de "snygga" donglarna...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks