Sida 10 av 19 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Visar resultat 271 till 300 av 552

Diskussion: PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

  1. #271
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Då var det dags o beställa ps3 snart då, är det någon som vet om någon säljer en prisvärd bundle med 250gb slim PS3 där man får med något vettigt spel till humant pris ?

    Det är sjukt skumt att det skiljer typ 100 spänn mellan 120gb slim och 250gb då 250gb slim kostar 2990 kr på elgiganten och för 320gb slim vilket är endast 70gb mer så får man betala ca 500+ kr

    Man utsätter sig väl för alldeles för stor risk att få 3.42 om man köper 320gb slim med move också får man ens med något spel till det paketet eller är det bara något skit demo ?

    250gb slim är väl det mest prisvärda annars och största chans att få låg firmware eller har jag fel ni får gärna komma med tips annars på bra bundles
    320gb Slim maskinerna med Move ska ha 3.40 om jag inte minns fel, var en här på forumet som köpt en sådan och skrev om det i en tråd, minns dock inte vilken det var, kanske är tidigare i den här tråden?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #272
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Om man köper Teensy eller Teensy++ av er med förprogrammering behöver man inte köpa några andra saker då som miniräknarn Ti84, Mobil eller liknande kommer allting funka direkt då utan att jag behöver köpa något annat förutom Själva PS3an då ? ( drygt bara att ni tar 200 pärlor för tjänsten dock hehe fast billigare än grafräknare och diverse saker man måste köpa då eller ? )


    Det verkar onekligen väldigt svårt o vänta på 1200krs jailbreak även om man vill stöda original teamet samt också om den är lite noobigare för mig så orkar man ju inte vänta till november om man beställer ps3an idag lr ?
    Du behöver en USB-kabel också, tror alla våra tog slut. Iofs kanske vi kör en deal så att usb-kabel alltid ingår när man köper färdigprogrammerat. Men annars brukar man ju ha ett gäng sådana kablar liggande hemma redan...ingår väl till ps3:an för att ladda handkontrollen osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #273
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du behöver en USB-kabel också, tror alla våra tog slut. Iofs kanske vi kör en deal så att usb-kabel alltid ingår när man köper färdigprogrammerat. Men annars brukar man ju ha ett gäng sådana kablar liggande hemma redan...ingår väl till ps3:an för att ladda handkontrollen osv.
    Jepp, använder handkontrollens laddkabel till min teensy och det funkar kanon.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  4. #274
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    läste precis att PS3 Jailbreak USB 2.0 KEY funkar på version 3.42 , funderar bara på om man MÅSTE lägga in spelen på extern usb drive , nån som vet?.

  5. #275
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    läste precis att PS3 Jailbreak USB 2.0 KEY funkar på version 3.42 , funderar bara på om man MÅSTE lägga in spelen på extern usb drive , nån som vet?.
    Vore trevligt om du skrev med källa så vi andra kan se det för det är ganska tyst om jailbreak som funkar på 3.42
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  6. #276
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    hej tjurig.
    jag köper lite olika saker ifrån kina , vet inte om jag skall lägga ut en länk här så att alla beställer ps3 jailbreak därifrån.
    har själv beställt flera gånger från säljaren och varit mycket nöjd varje gång.
    kan maila dig direktlänk till säljaren , så får du själv avgöra vad som är sant.
    vänligen peter.

  7. #277
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    läste precis att PS3 Jailbreak USB 2.0 KEY funkar på version 3.42 , funderar bara på om man MÅSTE lägga in spelen på extern usb drive , nån som vet?.
    Du kan lägga spelen på antingen intern eller extern hårddisk, själva Jailbreak dongeln du köper har inget med den biten att göra, det ända det gör är att försätta konsollen i Dev/Debug mode, det vill säga gör det möjligt att köra osignerad kod.

    Om du hade lust o skicka länken till mig kan jag hjälpa till och se om det är en klon som försöker hamna högre upp i rang genom att påstå att den klarar saker den inte gör, du kan använda dig av kontakt formuläret på min hemsida
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #278
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Så då har man äntligen beställt 250gb PS3 slim samt infamous från elgiganten 3189 kr, ifall jag får fel firmware så kommer ni se på aftonbladet på ons eller torsdag att någon tuttade på elgiganten =)
    Förjävligt att dom endast tog emot kortbetalning dock känns tungt o betala allt över 2k på kort för mig

    Om dom skulle säga nej till öppet köp om jag har otur med firmware då blir det ett jävla hus i helvete iaf , btw dom utlovar ju 3.0 firmware i både 250gb slim och 320gb i Information på ps3an när man köper iaf

  9. #279
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Vore trevligt om du skrev med källa så vi andra kan se det för det är ganska tyst om jailbreak som funkar på 3.42
    Vad jag har hört o sett så stängs USB portarna av i 3.42 och sitter man inte på en 3.41 och sedan dunkar in en patchad 3.42 på samma sätt som Geohots Other OS stöd på en senare mjukvara 3.15+ "kommer inte ihåg nu vad den hette i versionsnummer men den finns på ps3-hacks.com " så är det rätt kört att köra USB attiraljer eller hack från o med 3.42 och fram...

    Säkert ett rykte för att kunna sälja fler donglar som kanske inte fungerar alls.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #280
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Så då har man äntligen beställt 250gb PS3 slim samt infamous från elgiganten 3189 kr, ifall jag får fel firmware så kommer ni se på aftonbladet på ons eller torsdag att någon tuttade på elgiganten =)
    Förjävligt att dom endast tog emot kortbetalning dock känns tungt o betala allt över 2k på kort för mig

    Om dom skulle säga nej till öppet köp om jag har otur med firmware då blir det ett jävla hus i helvete iaf , btw dom utlovar ju 3.0 firmware i både 250gb slim och 320gb i Information på ps3an när man köper iaf

    Så länge du inte misshandlar PS3:an när du kommer hem, så kan inte elgiganten neka dig öppet köp.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  11. #281
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    aha ok aa, då får man leta en sådan så stor som möjligt hehe
    9,5mm tror jag är max måttet iaf i min 80GB version (mätte med en micrometer), finns diskar upp till 750GB som hållet måttet. Kolla på prisjakt brukar stå mätt där.

  12. #282
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    ja 9.5 mm funkade fint.

    Kan ju säga nu när jag bytt att, fyfan vilken tid det tar att backa upp instalera om FM etc.

  13. #283
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av binnet Visa Inlägg
    ja 9.5 mm funkade fint.

    Kan ju säga nu när jag bytt att, fyfan vilken tid det tar att backa upp instalera om FM etc.
    Hur stor disk, vilket märke o modell ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #284
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hur stor disk, vilket märke o modell ?
    640 GB Samsung 5400 rpm Model: HM641JU/ASU

    Edit: betalde 620:- inkl frakt för den, verkade mest prisvärt eftersom en 750 som fanns i lager kostade dryga 1000:- inkl frakt 400:- mer för 110 gb mer plats.

  15. #285
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Gott, då vet vi att den modellen o storleken disk fungerar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #286
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    62
    Respekt
    16
    Jag har nu stoppat in en 500 gb stor hårddisk i min ps3a, Jag har ett teensy 2.0 chip med psgroove. Nu undrar jag hur jag får igång mina backup spel? när jag startar min ps3a med chippet så kommer det upp typ 2 st mappar(dem är tomma) i menyen, är det bara och lägga in ett spel på en extern hårddisk som är formaterad till fat32 och köra ?

    Och hur ftpar jag in mina spel till den interna?

  17. #287
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stumpen1337 Visa Inlägg
    Jag har nu stoppat in en 500 gb stor hårddisk i min ps3a, Jag har ett teensy 2.0 chip med psgroove. Nu undrar jag hur jag får igång mina backup spel? när jag startar min ps3a med chippet så kommer det upp typ 2 st mappar(dem är tomma) i menyen, är det bara och lägga in ett spel på en extern hårddisk som är formaterad till fat32 och köra ?

    Och hur ftpar jag in mina spel till den interna?
    Du måste installera Backup Manager på den nya hårddisken

    För att FTP:a in måste du även installera PS3 FTP Server
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #288
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Skönt att PS3s inbyggda backupfunktion backar upp Backup-manager, back-up-spel, FTP-Server m.m. ^^

    Hehehe X-D

  19. #289
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    62
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du måste installera Backup Manager på den nya hårddisken

    För att FTP:a in måste du även installera PS3 FTP Server
    Hur Installerar jag in Backup manger? ftp?

  20. #290
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Läs tråden! Fråga sen! (lägg i rooten på fat32 disk och stoppa i skiten)

  21. #291
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    62
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av binnet Visa Inlägg
    Läs tråden! Fråga sen! (lägg i rooten på fat32 disk och stoppa i skiten)
    Okej tackar ! nån som har länk till backup managern, har som sagt teensy 2.0

  22. #292
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Stumpen1337 Visa Inlägg
    Okej tackar ! nån som har länk till backup managern, har som sagt teensy 2.0
    suck... http://www.ps3-hacks.com/ här finna svar på alla dina frågor

  23. #293
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    62
    Respekt
    16
    Antar det är denna, ps3-hacks.com/file/84 ?

  24. #294
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    tänker inte svara. sluta posta här och läs!

  25. #295
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    62
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av binnet Visa Inlägg
    tänker inte svara. sluta posta här och läs!
    har backup mananger installerat nu.

    En sista fråga jag har nu installerat ps3 ftp server nu och undrar hur jag skall kunna skicka filer genom ftp utan update från ps3an? ska jag bara neka uppdateringen ?
    Last edited by Stumpen1337; 2010-09-21 at 21:20.

  26. #296
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Tjena igen, det ser ut som att jag får min PS3a 250gb slim imorrn, det jag undrar är har ni 3.41 uppdateringen här på hemsidan och är det 3.41 Pal man ska ha eller är alla samma region för alla samt är det bara lägga den på ett usb minne sen in i ps3an sen frågar den yes eller no eller är det svårare än så ? bifoga gärna guide isåfall :P

    samt Finns det några guider hur man stänger av all internet åtkomst på ps3an första gången jag startar den imorrn då man är ju supernoob och vill inte råka få 3.42 i onödan

    annars finns det väl inte så mycket mer jag kan göra eller fråga om innan jag kan handla något "chip" hos er när ni får in ?

  27. #297
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Tjena igen, det ser ut som att jag får min PS3a 250gb slim imorrn, det jag undrar är har ni 3.41 uppdateringen här på hemsidan och är det 3.41 Pal man ska ha eller är alla samma region för alla samt är det bara lägga den på ett usb minne sen in i ps3an sen frågar den yes eller no eller är det svårare än så ? bifoga gärna guide isåfall :P

    samt Finns det några guider hur man stänger av all internet åtkomst på ps3an första gången jag startar den imorrn då man är ju supernoob och vill inte råka få 3.42 i onödan

    annars finns det väl inte så mycket mer jag kan göra eller fråga om innan jag kan handla något "chip" hos er när ni får in ?
    koppla inte in en ethernet sladd så är det ingen risk för update.

    update filen som du får googla lägger du i PS3\UPDATE mapp på en usb fat32 disk updates är regionfria.

    När du har 3.41 kan du stänga av auto updates och kryssa ur PSN auto-login så slipper du bli frågad om updates.

  28. #298
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av binnet Visa Inlägg
    suck... http://www.ps3-hacks.com/ här finna svar på alla dina frågor
    Jag trodde denna sida hade alla svar
    http://forum.psxcare.com/support/sho...%C3%A5ng-guide

    Där samlar vi allt som rör Teensy 2.0 och även ++ när de kommer.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #299
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag trodde denna sida hade alla svar
    http://forum.psxcare.com/support/sho...%C3%A5ng-guide

    Där samlar vi allt som rör Teensy 2.0 och även ++ när de kommer.
    Samt PS3Key? Ett öppet kort känns lite för ghetto för min stil. Jag fattar dock att ni hellre erbjuder nånting än ingenting (de flesta produkterna är ju slut överallt). Jag såg att en konkurrent sålde PS3Key's men jag litar inte på att ens de själva vet om dom är äkta eller ej.

  30. #300
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    Samt PS3Key? Ett öppet kort känns lite för ghetto för min stil. Jag fattar dock att ni hellre erbjuder nånting än ingenting (de flesta produkterna är ju slut överallt). Jag såg att en konkurrent sålde PS3Key's men jag litar inte på att ens de själva vet om dom är äkta eller ej.
    Jag kommer också ta in ps3key så fort jag får svar från leverantören. Och troligen Xecuters variant. Alla har lite halvsvårt att leverera eftersom chipen som används är bristvara då det blev en oplanerad boom i användningen...

    Dock är det bra att veta att chippen som sitter på Teensy är "bättre" än de som används generellt av de "snygga" donglarna...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 10 av 19 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Reinstall homebrew channal!
    By Tosse82 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 01:45
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •