Sida 13 av 19 FörstaFörsta ... 31112131415 ... SistaSista
Visar resultat 361 till 390 av 552

Diskussion: PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

  1. #361
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    En liten fundering i väntan på sin ps3key:
    Om man har en extern hårddisk som man formaterat i fat32 system , och har en mapp som är döpt till GAMEZ är det då "bara" att koppla in den via usb till sin stationära dator och kopiera över ps3 spelen till den mappen?.
    Eller är det bästa att byta ut den interna ps3 disken till en större (dit man måste föra över via nätverk?).
    Tack för svar.
    Ja det är bara att kopiera över spelen till den mappen, men det bästa är att ha en stor intern disk då laddningstiderna blir snabbare och du har tillgång fler kompatibla spel då en extern hårddisk inte klarar av spel som har filer större än 4gb. Det du kan göra är att lägga över spel som har större filer än 4gb på den interna och lägga över resterande spel på den externa. Så gör jag och det funkar utan problem

  2. #362
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Tack för ditt svar , ni är underbara på detta forumet :-)
    (Tyckte bara att det verkade smidigare på extern om man nu slapp att föra över via nätverk)
    Är ju ny på detta och försöker lära mig hela tiden.....

  3. #363
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Kan bara instämma i det Demon_sid sjukt bra support här

    Men till huvudsaken nu tänkte bara fråga om ni hört något mer från Asien eller vart ni nu köper ps3keys om dom tror att dom kommer skicka den här veckan då vore helgen räddad om man fick hem den innan veckans slut men det är nog ytterst tveksamt men man kan ju alltid hoppas

  4. #364
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Såg nyss denna video - http://www.youtube.com/watch?v=OcQPi7gt6HM
    Själva mjukvaran ska vara gratis att ladda ner, men de nämner inte i videon hur själva hacket går till. Förmodligen fejk.

  5. #365
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Såg nyss denna video - http://www.youtube.com/watch?v=OcQPi7gt6HM
    Själva mjukvaran ska vara gratis att ladda ner, men de nämner inte i videon hur själva hacket går till. Förmodligen fejk.
    Ja, för det här har vi ju sett förut:

    Make Money Uploading Files!

    Never before has making money been so easy - or payouts so high. All you need to do is upload files and post them for people to download. For every download you get up to 80 cents! Thats right, for the same 1000 US downloads you would be getting 10$ for on other sites you get $800 here - sometimes even more!
    Dvs någon lurar alla lättlurade ps3-ägare att klicka runt så att det genereras pengar. Något av intresse att ladda ner kan ni ju glömma att det finns.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #366
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Tjena jag undrar bara det verkar inte som min order skickats det står på ps3key på hemsidan Ordrar till och med ordernummer 84842 är skickade och jag har lägre ordernummer än det eller ska man ha högre nummer än 42 för att det ska ha blivit skickat jag är förvirrad hursomhelst verkar det inte som min är skickad ? surt då får man vänta till nästa vecka men bättre sent än aldrig iaf

  7. #367
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Tjena jag undrar bara det verkar inte som min order skickats det står på ps3key på hemsidan Ordrar till och med ordernummer 84842 är skickade och jag har lägre ordernummer än det eller ska man ha högre nummer än 42 för att det ska ha blivit skickat jag är förvirrad hursomhelst verkar det inte som min är skickad ? surt då får man vänta till nästa vecka men bättre sent än aldrig iaf
    Högre ordernummer = senare order = senare leverans

    Vi räknar med att få in våran ordinarie (stora) leverans imorrn
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #368
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    ok njut det vore fruktansvärt bra om ni fick iväg ps3key imorrn till oss andra, får hoppas inte fanskapet fastnar i Ånge paket brukar fastna dit om man bor norrut fast det är ju brev nu så borde ju inte fastna då får man hoppas brukar alltid ta 1 dag extra jämt annars hatar det så blir inte grejer skickade hit senast onsdag så är det skitsvårt o hinna få det innan veckan efter drygt värre

  9. #369
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, vi får ingen "stor leverans" imorgon. Men snart. Jag har iaf inte fått mail från leverantören att dom gått iväg än.

    Har du lägre ordernummer än det vi angivit så lär det vara skickat. Kollilänkarna i bekräftelsemailet fungerar inte för brevpostförskott. Svårt att få det att fungera då mailet skrivs ut innan det genererats något kollinummer...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #370
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    För er som beställt PS3Key, tänk på att registrera informationen på det gula klistermärket som sitter på plastförpackningen på ps3key.com! Läs readme'n också, å tänk på att eftersom bakhöljet är blått så syns den blåa LEDen markant tydligare än den röda.

    OT: Fick hem den idag, tackar för specialleveransen! Hoppas ni inte backade för mycket på att skicka ut några stycken tidigare.

  11. #371
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    För er som beställt PS3Key, tänk på att registrera informationen på det gula klistermärket som sitter på plastförpackningen på ps3key.com! Läs readme'n också, å tänk på att eftersom bakhöljet är blått så syns den blåa LEDen markant tydligare än den röda.

    OT: Fick hem den idag, tackar för specialleveransen! Hoppas ni inte backade för mycket på att skicka ut några stycken tidigare.
    Tror vi tjänade 3000:- spänn mindre än vi gjort annars, ingen fara. Och ja, släng inte förpackningen med klistermärket :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #372
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    wee det verkar som ps3key har kommit idag men jag kan inte riktigt hämta ut den än samt så har jag några frågor som vanligt

    är backup manager 1.0 senaste eller finns det nyare samt vilket ps3 ftp program ska man ha FTPServer_10b_Tool_PS3-blackb0x eller FTPServer_11_Tool_PS3-blackb0x eller ska man ha något annat program ?

    Samt finns det någon länk här på sidan som leder där man kan ladda hem tillbehöriga program man bör ha för allt man behöver till PS3key eller länk till någon sida som är pålitlig så man inte får fel program eller nått virus shit etc ?

    Kan jag lägga över båda programmen ftp och backup manager via mitt 2gb usb jultomte minne ( Fat 32 ) som jag gjorde med 3.41 uppdateringen eller måste jag ha stor extern hdd för att lägga över behöriga program till ps3an interna 250gb hdd ?

    Samt på networks settings jag har aldrig haft någon tp kabel i ps3an sedan jag köpte den förra veckan än bara lagt in 3.41 via mitt usb minne samt varvat mitt enda original spel som jag köpte med infamous, det jag undrar är kommer ip siffror komma fram av sig själv när jag kopplar imellan tp kabel och dator eller måste jag välja online enabled i network settings jag har disabled i network settings och Wired inte wireless resten av settings är som dom var när jag fick den, då jag är orolig för internet åtkomst vilket nog dom flesta är

  13. #373
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    wee det verkar som ps3key har kommit idag men jag kan inte riktigt hämta ut den än samt så har jag några frågor som vanligt

    är backup manager 1.0 senaste eller finns det nyare samt vilket ps3 ftp program ska man ha FTPServer_10b_Tool_PS3-blackb0x eller FTPServer_11_Tool_PS3-blackb0x eller ska man ha något annat program ?

    Samt finns det någon länk här på sidan som leder där man kan ladda hem tillbehöriga program man bör ha för allt man behöver till PS3key eller länk till någon sida som är pålitlig så man inte får fel program eller nått virus shit etc ?

    Kan jag lägga över båda programmen ftp och backup manager via mitt 2gb usb jultomte minne ( Fat 32 ) som jag gjorde med 3.41 uppdateringen eller måste jag ha stor extern hdd för att lägga över behöriga program till ps3an interna 250gb hdd ?

    Samt på networks settings jag har aldrig haft någon tp kabel i ps3an sedan jag köpte den förra veckan än bara lagt in 3.41 via mitt usb minne samt varvat mitt enda original spel som jag köpte med infamous, det jag undrar är kommer ip siffror komma fram av sig själv när jag kopplar imellan tp kabel och dator eller måste jag välja online enabled i network settings jag har disabled i network settings och Wired inte wireless resten av settings är som dom var när jag fick den, då jag är orolig för internet åtkomst vilket nog dom flesta är
    Vi kan inte snacka om Backup Manager då sony's hundar skäller efter oss... men kolla på ps3-hacks så finner du den infon du kommer behöva...

    Den FTP server jag märker är bäst so far är faktiskt den första som kom, hör och häpna! den är buggig (stänger anslutning om man inte har keep alive och kan krascha) men hastigheterna ligger på runt 30-50mb/s för mig där medans det i nya bara ligger runt 3-5mb/s stor skillnad... och Filezilla fungerar INTE med senaste versionen (1.1) ^ iaf för mig...

    du kan installera alla programmen du vill installera på din PS3:a med hjälp av vilket USB minne som helst som är FAT32 formaterat, det vill säga det du har där kommer räcka bra programen är inte större än ett par mb i dagsläget... du måste sätta dina nätverks inställningar innan det kommer fungera, välj bara wired så löser den allt åt dig (om du har nätverks kabel och en router)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #374
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vi kan inte snacka om Backup Manager då sony's hundar skäller efter oss... men kolla på ps3-hacks så finner du den infon du kommer behöva...

    Den FTP server jag märker är bäst so far är faktiskt den första som kom, hör och häpna! den är buggig (stänger anslutning om man inte har keep alive och kan krascha) men hastigheterna ligger på runt 30-50mb/s för mig där medans det i nya bara ligger runt 3-5mb/s stor skillnad... och Filezilla fungerar INTE med senaste versionen (1.1) ^ iaf för mig...

    du kan installera alla programmen du vill installera på din PS3:a med hjälp av vilket USB minne som helst som är FAT32 formaterat, det vill säga det du har där kommer räcka bra programen är inte större än ett par mb i dagsläget... du måste sätta dina nätverks inställningar innan det kommer fungera, välj bara wired så löser den allt åt dig (om du har nätverks kabel och en router)
    ok då du inte prata om det men om man säger detta då, är BM 1.0 senaste eller finns det nyare 1.1 osv ?

    jag har redan valt wired men längst upp där det står internet eller nått kommer inte ihåg just nu när jag inte är vid ps3an så står det disabled funkar LAN mellan datorn och PS3 då om man har disabled däruppe ?

    Samt om man har ps3FTp och BM 1.0 eller högre är det allt man behöver då eller är det något annat program som du får nämna vid namn eller initialer eller nått som är rekommenderat eller ett måste för att PS3key ska kunna utnyttjas fullt för spel ?
    Last edited by Boz666; 2010-09-29 at 19:31.

  15. #375
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Ny backup manager gjord av en anonym användare

    Citat Original inlägg av psx-scene.com
    An Anonymous person over at the Elotrolado Spanish forums has released a "Open Source" version of the "Backup Manager", which you can compile and play with on your PS3, hopefully it will open the door to more improvements and better game compatibility in the near future!

    Quote:
    Open Manager v1.0

    This application has been made by an anonymous person non seeking fame, profit or benefit.

    I don't want to cause any damage to the video game industry, but it is not reasonable that these consoles (expensive cost) are constructed like butter and we can not do anything to preserve the health of the lens of our readers (my console model cannot be repaired), While Sony is rubbing his hands when you send to repair a console and them are dedicated to eliminating original features of the console, as PS3 Other OS and Linux, relying on what they think best for your business and not caring a shit or the feelings of their users or their acquired rights as users and owners of their consoles.

    The video-game industry only wants control, oligopoly, money, pursuit of anything that does not benefit their interests and if it is possible, force legal changes using their influence and power while we're just anonymous people we have to endure all the crap on hardware that is passed through a computer, just to avoid taxes.

    So I decided to do an experiment: I decided to see if I can make a BACKUP and Homebrew purpose loader (legal in my country), release the source code and waits to see what happens. Maybe someone has the Sony SDK 1.92 and wants to compile, it but that's not my problem.

    Obviously, is 'illegal' to build things with the SONY SDK unlicensed but this is only source code

    FEATURES

    Open Manager has the next features:

    - Supports up to 512 items from two USB devices, internal hdd and bluray

    - Ability to copy games from bdvd to hdd0 or USB's, from hdd0 to USB's or from USB's to hdd0. It is done asking to you the destination device. It use uses asynchronous reading and writing for fast copy.

    - Special support for big files in FAT: it splits files >= 4GB using .666xx fragments (if the file is name.ext, the file splits as name.ext.66600, name.ext.66601,...). This file is not bootable and it is marked using '_' as folder prefix. The file is joining when you copy it to hdd0 device

    - Automatically finds the path of the games and asks to you about it. In other case, if the Open Manager is installed in the hdd0 creates one. You can change it pressing L2+START later.

    - Including checking game option (pressing L1). It displays information about the files, size, splits or big files, if it have one.

    - Support for Homebrew: you can creates "homebrew" folder in root USB FAT device and put here others folders with an EBOOT.BIN (.self format) and one ICON0.PNG. Also you can use the internal hdd0. Homebrew is launched directly and receive the path in argv[0].

    - FTP support to upload homebrew: open_manager uses "OMAN46756" as user, by default. I recommend flashfxp to use it, because FTP support is not very good...

    NOTE: Open Manager works with Hermes payload update. So,if you return from game list, apps_home can launch games without one disc (some games don't work without any disc), but if you return from Homebrew, apps_home works from usb000

    NOTE2: You can modify the program as you want, but please, make public the source code
    Last edited by Tjurig; 2010-09-29 at 20:27.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  16. #376
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Tänkte sätta mig ner o försöka få fanskapet o fungera nu med mina noobkunskaper:

    hämtat från ps3key hemsidan efter jag reggat min ps3key:


    PS3Key Operation Manual
    Requirements

    * PS3 Console (fat or slim)
    * Consule (firmware) version 3.41 only
    * Remove all discs from the drive
    * Do not connect any devices to the console via USB
    * IMPORTANT: The console must be completely switched off before using PS3Key. For fat versions, use the switch at the rear. For slim versions, simply remove the power cable. This is extremely important for the process to work correctly when you start the console.



    Undrar bara varför säger dom extremely important kan något gå sönder om man gör fel om jag skulle tex råka ha infamous i eller usb minnet innan jag gör denna process, att stänga av allt sen sätta i ps3key efter det blev orolig nu det går väl inte bricka nått va ?

    samt man måste väl göra detta exakt varenda gång man vill använda jailbreak och spela så vad händer om man råkar ha något i när man startar ps3an då blev lite hispig nu bara så tack för svar i förhand


    jag drog hem "BM 1.0" från Min "Priv hubb" det tar 526 kb uppackat kan det stämma .pkg fil hittade inte fanskapet på ps3hacks det finns bara " Opn Mgr 1.0 released 29th sep där " jag är nog säkert blind dock eller så har dom tagit bort


    Samt FTPServer_11_Tool_PS3-blackb0x tar ftpserver_11.pkg som uppackat 2.47 mb vill ju veta om dessa stämmer så man inte får något knas i spelstationen
    Last edited by Boz666; 2010-09-29 at 22:27.

  17. #377
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Extemly Important säger dom eftersom det inte fungerar om du gör fel men det spelar ingen roll om du har en Skiva i konsollen när du startar den (iaf med PSGroove) du måste göra om detta varje gång du ska köra något osignerat ja.

    bm stämmer... likaså servern

    Värt att tänka på; testa inte allt som kommer, det kommer att komma mycket fake grejer som t.ex. PSP emulatorn, den förstörde maskiner!

    Skulle något inte fungera är det bara att radera genom att trycka på /\ knappen och välja Delete
    Last edited by Swizzy; 2010-09-29 at 23:08.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #378
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vi kan inte snacka om Backup Manager då sony's hundar skäller efter oss... men kolla på ps3-hacks så finner du den infon du kommer behöva...
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Tänkte sätta mig ner o försöka få fanskapet o fungera nu med mina noobkunskaper: /.../ Samt FTPServer_11_Tool_PS3-blackb0x tar ftpserver_11.pkg som uppackat 2.47 mb vill ju veta om dessa stämmer så man inte får något knas i spelstationen
    Storleken på serverprogrammet stämmer.

    Ang. olika versioner av ftp-server så funkar 1.1 fint för mig ihop med senaste versionen av Total Commander (tidigare känt som Windows Commander, och nåt annat under DOS-tiden ). Men det är väldigt slött, toppar ca 2 mbyte/sec när jag hämtar grejer från PS3:an trådlöst. Jag antar att PS3:an kör med 802.11g så rent teoretiskt ska det gå att skrämma upp den till 6.75 mbyte/sec.

  19. #379
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Jo jag fick höra för nån timme sen av en kille från "hubb" som sa att PSP emulator var livsfarlig bokstavligen :P men jag brukar aldrig dra hem homebrew utan redig research först. Jag har bara fixat rellar som finns här :

    hxxp://www.abgx.net/filename/?ch=9

    det borde väl vara safe med scen rellar såvida det inte står nukes eller nått, samt om man väntar ett par dagar, samt om det står update när man startar ett spel så stänger man av maskinen och frågar på forum först innan man startar spelen är man relativt safe om man gör så här som mig då eller ?
    Last edited by Boz666; 2010-09-30 at 00:20.

  20. #380
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    grr hittar inte vart jag eller hur man ändrar ip adress på ps3 till manuellt ip har automatic men går inte gå ner dit o ändra tack på förhand * googlar just nu men hittar inget vettigt *

  21. #381
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    sådär lyckades överföra första spelet Demons Souls men detta fick jag :

    Transferred 12 512 files totaling 8,12 GB in 51 Minutes 15 Seconds ( 3,12 MB/S ) usch usch är det fel på interna FTPServer_11_Tool_PS3-blackb0x som jag använder eller är det fel på FlashFXP.v3.6.0.1240.Cracked-NoPE det ska väl ändå inte gå såhär sakta så vad ska jag använda i den här farten får jag knappt in 80 gb på 10 timmar usch!!! det går väl i värsta fall att överleva men vad körde du med swizzy som gör att allt går rajtan tajtan fort ?


    Går det att deleta update mappen som följer med i alla spel då det är antagligen den mappen som kommer orsaka problem i framtiden med farliga uppdateringar ?

    D:\Demons_Souls\PS3_UPDATE\PS3UPDAT.PUP 256 MB eller måste man ha den skiten för att spelet ska kunna starta vill gärna ha svar på det annars om det går o ta bort den o spela ändå, då uppdateringar ändå bara är farligt för framtiden ! ?


    Övrigt:

    Google shutsdown PS3 jailbreak compatibility list, citing violation of ToS

    ( finns en annan sida men vågar inte skriva den då man måste hålla nere exponeringen tydligen )
    Last edited by Boz666; 2010-09-30 at 01:53.

  22. #382
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    sådär lyckades överföra första spelet Demons Souls men detta fick jag :

    Transferred 12 512 files totaling 8,12 GB in 51 Minutes 15 Seconds ( 3,12 MB/S ) usch usch är det fel på interna FTPServer_11_Tool_PS3-blackb0x som jag använder eller är det fel på FlashFXP.v3.6.0.1240.Cracked-NoPE det ska väl ändå inte gå såhär sakta så vad ska jag använda i den här farten får jag knappt in 80 gb på 10 timmar usch!!! det går väl i värsta fall att överleva men vad körde du med swizzy som gör att allt går rajtan tajtan fort ?
    Jag använder mig av den första FTP servern, den "buggiga" i samarbete med Filezilla, jag kör även active och keep alive...

    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Går det att deleta update mappen som följer med i alla spel då det är antagligen den mappen som kommer orsaka problem i framtiden med farliga uppdateringar ?

    D:\Demons_Souls\PS3_UPDATE\PS3UPDAT.PUP 256 MB eller måste man ha den skiten för att spelet ska kunna starta vill gärna ha svar på det annars om det går o ta bort den o spela ändå, då uppdateringar ändå bara är farligt för framtiden ! ?
    Den ska gå att ta bort ja, men det är ungefär som på 360'n för tillfället, den är helt ofarlig och onödig... den skulle vara farlig om ngn bytt ut den åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #383
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Jo jag fick höra för nån timme sen av en kille från "hubb" som sa att PSP emulator var livsfarlig bokstavligen :P men jag brukar aldrig dra hem homebrew utan redig research först. Jag har bara fixat rellar som finns här :

    hxxp://www.abgx.net/filename/?ch=9

    det borde väl vara safe med scen rellar såvida det inte står nukes eller nått, samt om man väntar ett par dagar, samt om det står update när man startar ett spel så stänger man av maskinen och frågar på forum först innan man startar spelen är man relativt safe om man gör så här som mig då eller ?
    scene releaser är alltid bra o hålla sig till, dom brukar generellt vara av bra kvalité (fungerar utan större problem/ändringar)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #384
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    OBS!"
    Enligt vad folk sagt så är PSP emulatorn FEJK, en Trojan som förstör o har sig...
    Tänk på att uppdatera era antivirusporogram o jag vet inte om det jag brukar göra är ett bra tips men "vänta" ett tag så märker man när andra trillar dit o prova sedan när det är säkert själva

    Att köra en Viritualisering av en PC o söka eller exikvera program man får upp som trojaner o se vad som händer är också nyttigt men överkurs o mer för avancerade nätgeeks
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #385
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Att köra en Viritualisering av en PC o söka eller exikvera program man får upp som trojaner o se vad som händer är också nyttigt men överkurs o mer för avancerade nätgeeks
    Något som blir svårt med PS3 program
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #386
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Nu verkar jag ha fått allt o fungera iaf och fått in några trevliga exclusives på ps3an o tack för all er hjälp

    Nu undrar jag dock finns det något program som kan spela upp .mkv filer för 720p/1080p BD (10gb ish ) eller .iso filer för complete blurays ? (20-47 gb)
    eller vet ni om det är något sånt program under utveckling för PS3key eller är det för teensy elitgrabbarna ? :P

    Samt jag la aldrig in PS3key update version 2 innan jag fick in allt går det göra efteråt ut nu är det bara stoppa in ps3key i datorn eller ska man lägga in updaten via en annan usb sticka 2gb in på ps3a för att uppdatera,
    och är det några vettiga features som är värt att uppgradera för ?


    Undrar också har någon varit modig nog att testa Snes Emulator på ps3a eller är den lika farlig som PSP emulator och brickar PS3an ? ( talar om denna alltså PS3 SNES9x Build 4.3 w/ Source Code ) från ps3-hacks
    hade varit trevligt annars med den på ps3an om man vill ta en pause från nymodigheterna

  27. #387
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg

    Samt jag la aldrig in PS3key update version 2 innan jag fick in allt går det göra efteråt ut nu är det bara stoppa in ps3key i datorn eller ska man lägga in updaten via en annan usb sticka 2gb in på ps3a för att uppdatera,
    och är det några vettiga features som är värt att uppgradera för ?
    Du uppgraderar genom att stoppa ps3key i datorn. Filer och instruktioner finns på www.ps3key.com/en/members/downloads/ - du måste ha ditt serienummer för att komma åt nerladdningen. Du får "peek och poke" dvs möjlighet att läsa och skriva i minnet och stöd för nyare backup managers om jag inte minns fel. Jag levererade alla ps3key vi fick utan att öppna någon av påsarna så vi har inte testat själva.

    PS3Key Update v2

    This update can be applied using any Windows PC with a USB port. New features include support for peek/poke commands and the ability to run backups on USB HDD without an original game in the BluRay drive. This update also enables PS3Key to function with Backup Manager 2.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #388
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Nu undrar jag dock finns det något program som kan spela upp .mkv filer för 720p/1080p BD (10gb ish ) eller .iso filer för complete blurays ? (20-47 gb)
    eller vet ni om det är något sånt program under utveckling för PS3key eller är det för teensy elitgrabbarna ? :P
    Ps3Media server fixar allt det där

    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Undrar också har någon varit modig nog att testa Snes Emulator på ps3a eller är den lika farlig som PSP emulator och brickar PS3an ? ( talar om denna alltså PS3 SNES9x Build 4.3 w/ Source Code ) från ps3-hacks
    hade varit trevligt annars med den på ps3an om man vill ta en pause från nymodigheterna
    Inga rapporter om att den är fake, dessutom är SNES oftast en av dom första att bli emulerad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #389
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ps3Media server fixar allt det där





    Inga rapporter om att den är fake, dessutom är SNES oftast en av dom första att bli emulerad
    1. eeeh vad ? PS3 media server vad är det för nått, jag har väl inget sånt som följer med PS3an eller ? Bara BD data utility och Video Editor & uploader ?
    Är det något slags Linux Tjosan eller isåfall för det första så har jag inte ens linux på ps3 om det ens går på min ps3key ? plus att jag kan nog inte ens hantera linux OS
    Om inte vart får jag tag i det annars hos pålitlig källa och är det Lika användarvänligt som tex Xbox media center på äldsta xbox 1 det var skitlätt o använda så vitt jag vet


    2. Nee jag har inte hört bra eller dåligt om Snes emu, därför vill jag någon som har testat här kan confirma om den är ok och hur bra det funkar hatar o starta Icke scen rellar utan o vara 100%ig

  30. #390
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg


    Den ska gå att ta bort ja, men det är ungefär som på 360'n för tillfället, den är helt ofarlig och onödig... den skulle vara farlig om ngn bytt ut den åt dig

    Vad menar du med detta angående updates, innehåller Update filerna ingenting eller, eller innehåller Dom tidigare Firmware Updates 1.xx och 2.xx etc eller innehåller dom game updates

    För innehåller dom firmware updates för ps3 så lär det inte vara långt kvar innan dom blir livsfarliga om dom innehåller 3.42 eller högre spelen.

    Som sagt jag vet inte vad dom här updates innehåller Game updates eller PS3 firmware ?


    Övrig viktig fråga: Det här är det enda spelet som har en update release Heavy.Rain.UPDATE.V1.02.JB.PS3-iND varför finns den krävs den för att spelet ska starta eller är spelet superbuggigt annars då inget annat spel i hela jailbreak listan har en update scen release därför blir jag väldigt fundersam tänkte nämligen spela det snart men inte vågat lägga in det än då jag inte fatta varför det spelet har en update och inga andra ?


    /Tack på förhand kanske blev lite mycket nu samt det blev 2 inlägg breve varann som jag vill ha svar på olika frågor men du kan svara på alltsamma i ett inlägg såklart :P

Sida 13 av 19 FörstaFörsta ... 31112131415 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Reinstall homebrew channal!
    By Tosse82 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 01:45
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •