Sida 14 av 19 FörstaFörsta ... 41213141516 ... SistaSista
Visar resultat 391 till 420 av 552

Diskussion: PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

  1. #391
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    1. eeeh vad ? PS3 media server vad är det för nått, jag har väl inget sånt som följer med PS3an eller ? Bara BD data utility och Video Editor & uploader ?
    Är det något slags Linux Tjosan eller isåfall för det första så har jag inte ens linux på ps3 om det ens går på min ps3key ? plus att jag kan nog inte ens hantera linux OS
    Om inte vart får jag tag i det annars hos pålitlig källa och är det Lika användarvänligt som tex Xbox media center på äldsta xbox 1 det var skitlätt o använda så vitt jag vet


    2. Nee jag har inte hört bra eller dåligt om Snes emu, därför vill jag någon som har testat här kan confirma om den är ok och hur bra det funkar hatar o starta Icke scen rellar utan o vara 100%ig
    1. http://ps3mediaserver.blogspot.com/ <--- ps3 media server för att confa den att spela MKV också följ det jag skrivit här: http://forum.psxcare.com/support/sho...ver-MKV-errors

    2. Med tanke på att den funnits ute ett tag nu och ingen rapporterat att den förstör din konsoll är det nog safe o köra den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #392
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Vad menar du med detta angående updates, innehåller Update filerna ingenting eller, eller innehåller Dom tidigare Firmware Updates 1.xx och 2.xx etc eller innehåller dom game updates

    För innehåller dom firmware updates för ps3 så lär det inte vara långt kvar innan dom blir livsfarliga om dom innehåller 3.42 eller högre spelen.

    Som sagt jag vet inte vad dom här updates innehåller Game updates eller PS3 firmware ?


    Övrig viktig fråga: Det här är det enda spelet som har en update release Heavy.Rain.UPDATE.V1.02.JB.PS3-iND varför finns den krävs den för att spelet ska starta eller är spelet superbuggigt annars då inget annat spel i hela jailbreak listan har en update scen release därför blir jag väldigt fundersam tänkte nämligen spela det snart men inte vågat lägga in det än då jag inte fatta varför det spelet har en update och inga andra ?


    /Tack på förhand kanske blev lite mycket nu samt det blev 2 inlägg breve varann som jag vill ha svar på olika frågor men du kan svara på alltsamma i ett inlägg såklart :P
    Updaten innehåller en update som är lägre än 3.41... därmed är den onödig... Spel updates får du enbart genom PSN eller via nätet... dom finns inte med spelet, det e lite obvious really, varför släppa ett spel man måste uppdatera direkt när man startar det?!?!?!

    Heavy Rain fungerar typ bara från interna hårddisken med den updaten tror jag... finns många fler uppdateringar än så, men du hittar dom inte på trackers eftersom dom inte är nödvändiga
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #393
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. http://ps3mediaserver.blogspot.com/ <--- ps3 media server för att confa den att spela MKV också följ det jag skrivit här: http://forum.psxcare.com/support/sho...ver-MKV-errors




    Kan PS3 Bara se .mkv i 720p eller gör man om dom pga den gillar 1080p egentligen ? samt om det är media server går det bara streama då ? jag vill ju helst kunna ha filmerna inlagd på hdd o sen köra rakt av som i xbox media center går inte det ? om det går vilken mapp lägger man filerna på ps3 interna isåfall.

    Kan Den läsa denna relle ps3an tex Avatar.2009.MULTi.COMPLETE.BLURAY-HDPLANET då den blir .iso

    Jag har inget media center program på pcn nu heller måste jag ha det för att ps3 o pc ska connecta då eller, som sagt vore lättast om det gick o köra allt direkt efter man kört in filmerna på hdd om det går ?


    Övrigt: jag har bara 1080p rellar och Complete blurays om det förenklar saken ? om den bara tar emot 720p blir det drygt dock :P

  4. #394
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Jag startade:

    Heavenly.Sword.PS3-DUPLEX och den började då lägga in game install eller nått stog det tog 5 min att gå till 100% vad var det för skit egentligen om det inte fanns game updates i spelen ?
    Jag borde nog börja med att ta bort update mapparna från och med nu eller inget farligt hände väl så vitt jag vet men vad fick jag ut av detta om det inte var en game update ?

  5. #395
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Jag startade:

    Heavenly.Sword.PS3-DUPLEX och den började då lägga in game install eller nått stog det tog 5 min att gå till 100% vad var det för skit egentligen om det inte fanns game updates i spelen ?
    Jag borde nog börja med att ta bort update mapparna från och med nu eller inget farligt hände väl så vitt jag vet men vad fick jag ut av detta om det inte var en game update ?
    Original skivan lägger data på den interna hdd för att den spelet skall ladda snabbare. I princip gör den detsamma med blurayripen på interna. Det borde inte spela någon roll. Ang. "update mapparna", dessa är helt ofarliga eftersom du har redan 3.41, och t.ex. heavenly sword kom när vi var på typ 2.50 eller nåt.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  6. #396
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Original skivan lägger data på den interna hdd för att den spelet skall ladda snabbare. I princip gör den detsamma med blurayripen på interna. Det borde inte spela någon roll. Ang. "update mapparna", dessa är helt ofarliga eftersom du har redan 3.41, och t.ex. heavenly sword kom när vi var på typ 2.50 eller nåt.
    Men de är ju inte så ofarliga på kommande spel där det ligger högre än 3.42. Det är ju inte så att du kan bedömma det på filnamnet precis. Nog bättre och säkrare att ta bort updatekatalogen innan start av spel.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  7. #397
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Kan PS3 Bara se .mkv i 720p eller gör man om dom pga den gillar 1080p egentligen ? samt om det är media server går det bara streama då ? jag vill ju helst kunna ha filmerna inlagd på hdd o sen köra rakt av som i xbox media center går inte det ? om det går vilken mapp lägger man filerna på ps3 interna isåfall.

    Kan Den läsa denna relle ps3an tex Avatar.2009.MULTi.COMPLETE.BLURAY-HDPLANET då den blir .iso

    Jag har inget media center program på pcn nu heller måste jag ha det för att ps3 o pc ska connecta då eller, som sagt vore lättast om det gick o köra allt direkt efter man kört in filmerna på hdd om det går ?


    Övrigt: jag har bara 1080p rellar och Complete blurays om det förenklar saken ? om den bara tar emot 720p blir det drygt dock :P
    PS3 Media Server är ett verktyg för att streama film, musik och bilder till PS3:an det körs på din PC/Linux/Mac (?) jag har inte provat 1080p, men jag vet att en polare till mig har kört fulla Blu-Ray rippar (ISO) och jag har själv kört med DVD-R (ISO) genom PS3 Media Server.

    Det går inte i dagsläget att bara föra över filmerna rakt av via FTP, däremot kan du kopiera filmer med PS3:an genom PS3 Media Server
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #398
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    PS3 Media Server är ett verktyg för att streama film, musik och bilder till PS3:an det körs på din PC/Linux/Mac (?) jag har inte provat 1080p, men jag vet att en polare till mig har kört fulla Blu-Ray rippar (ISO) och jag har själv kört med DVD-R (ISO) genom PS3 Media Server.

    Det går inte i dagsläget att bara föra över filmerna rakt av via FTP, däremot kan du kopiera filmer med PS3:an genom PS3 Media Server

    Ok då vet jag vad den är kapabel till iallafall.

    Samt då återgår jag till min allra första fråga vet ni om det är något program under utveckling som gör att man kan skicka över filmer avi/bdrip/720p/1080p/.ISO(40gb) och sen kunna spela upp dom utan att behöva STREAMA eller tror ni dom skiter i att utveckla ett program som skulle kunna likna XBMC ( xbox media center) eller vad som helst i teorin bara för att det går att streama med tvivelaktig funktionalitet :P samt om man ska tex på semestern med ps3an ska jag slita fram hela datorn i husvagnen då o streama eller om man tar ps3an till kompis bara 2 exempel, hursomhelst kan jag väl inte vara den enda som skulle vilja ha ett sånt fullt och enkelt fungerande program homebrewat för PS3 helst utan att måsta gå in i linux ?

  9. #399
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Hittade denna icke scen release : Pain [EUR][PSJailbreak] ( PSN playstation network spel ) fungerar verkligen dessa eller är det ännu ett försök att bricka våra ps3or ?


    Instructions
    1. Copy the .pkg file onto any standard FAT32 formatted USB flash drive.
    2. Insert the USB flash drive into your consoles USB port. (you should have nothing else plugged in)
    3. On main system menu go to Game, then Install Package Files, and click to install.
    4. Scroll down game menu and you will see Pain application, it should run without any games inserted.
    5. PROFIT!



    hade varit skitskoj annars o kunna spela alla PSN spel men det lär väl inte gå är väldigt sugen o spela Joe Danger PSN ( excite bike nes typ fast svinbra )

  10. #400
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    lol jag har 2st Iso ikoner där man startar spelen efter man mountat dom i " bm 1.0" nhl arcade 3on3 har jag där samt " valfritt spel " 2st totalt alltså den måste ha låst sig där efter jag testade NHL_11_USA_JB_PS3-MOVE tydligen följde det med 2 spel i det försvinner 3on3 nhl sen troligtvis eller kommer detta orsaka problem ?

  11. #401
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    I NHL 11 följer det med 3on3 som måste installeras på hårddisken, vilket inte fungerar.

    Däremot finns en andra starticon som heter NHL11 steget högre upp som man använder för att starta det.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  12. #402
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    I NHL 11 följer det med 3on3 som måste installeras på hårddisken, vilket inte fungerar.

    Däremot finns en andra starticon som heter NHL11 steget högre upp som man använder för att starta det.
    Jo jag fattar väl att nhl 11 ikonen fungerar när det väl är mountat i Bm 1.0 när man klickar på den men varför fungerar inte 3on3 nhl arcade på ikonen därute breve nhl 11 ikonen om Nhl 11 är mountat i "bm 1.0"



    För övrigt angående Game Data Utility jag har knappt installerat 10 spel via när spelen säger Game install data sen 0 till 100% så lägger sig spel därute skulle precis starta Ratchet.And.Clank.Tools.Of.Destruction.PS3-DUPLEX sen sa spelet 416 mb typ needed for game install press PS button and delete you need more space eller nått sånt, detta trots att jag har 36 gb ledigt när jag kollar under system information.

    Så frågan är vad ska jag göra för att få mer utrymme i Game data utility stället så man kan ha fler spel installerade där, är det antalet ikoner den gnäller på eller är PS3 hårddisk partionerad så Game Data utility har en egen plats på HDD tex 30 gb totalt som inte går att höja eller sänka?

  13. #403
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Ok då vet jag vad den är kapabel till iallafall.

    Samt då återgår jag till min allra första fråga vet ni om det är något program under utveckling som gör att man kan skicka över filmer avi/bdrip/720p/1080p/.ISO(40gb) och sen kunna spela upp dom utan att behöva STREAMA eller tror ni dom skiter i att utveckla ett program som skulle kunna likna XBMC ( xbox media center) eller vad som helst i teorin bara för att det går att streama med tvivelaktig funktionalitet :P samt om man ska tex på semestern med ps3an ska jag slita fram hela datorn i husvagnen då o streama eller om man tar ps3an till kompis bara 2 exempel, hursomhelst kan jag väl inte vara den enda som skulle vilja ha ett sånt fullt och enkelt fungerande program homebrewat för PS3 helst utan att måsta gå in i linux ?
    Du kan KOPIERA grejerna FRÅN datorn TILL PS3:an med hjälp av PS3Media Server, det är inte ENBART till för att STREAMA, men det är huvuduppgiften... det blir ungefär samma effekt som att skriva filmen direkt, men du får istället för att styra allt på datorn styra det på PS3:an... så svårt är det inte
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #404
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kan KOPIERA grejerna FRÅN datorn TILL PS3:an med hjälp av PS3Media Server, det är inte ENBART till för att STREAMA, men det är huvuduppgiften... det blir ungefär samma effekt som att skriva filmen direkt, men du får istället för att styra allt på datorn styra det på PS3:an... så svårt är det inte
    Kan du länka till senaste versionen av ps3 media server på pålitlig sida.

    hittar bara den här skitsidan ? http://ps3mediaserver.blogspot.com/
    den är väl inte officiella eller det står jäkla massa text o svårt o hitta vad som är senaste om det ens finns samt behöver version som funkar i windows 7 ?

  15. #405
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Ok då vet jag vad den är kapabel till iallafall.

    Samt då återgår jag till min allra första fråga vet ni om det är något program under utveckling som gör att man kan skicka över filmer avi/bdrip/720p/1080p/.ISO(40gb) och sen kunna spela upp dom utan att behöva STREAMA eller tror ni dom skiter i att utveckla ett program som skulle kunna likna XBMC ( xbox media center) eller vad som helst i teorin bara för att det går att streama med tvivelaktig funktionalitet :P samt om man ska tex på semestern med ps3an ska jag slita fram hela datorn i husvagnen då o streama eller om man tar ps3an till kompis bara 2 exempel, hursomhelst kan jag väl inte vara den enda som skulle vilja ha ett sånt fullt och enkelt fungerande program homebrewat för PS3 helst utan att måsta gå in i linux ?
    http://pspvc.nswardh.com/

    Konverterar alla möjliga format till PSP/PS3/Ipod med mera. Kodat av en av våra medlemmar här i Sverige ( och är GRATIS )... Nyheterna sedan tidigare är PS3/Ipod/Phone stöd samt att den kan konvertera DVD film med med lite handpåläggning
    Jag har för mig att den även lägger filmer på din Ps3 som den gjort tidigare på PSP i rätt kataloger och i rätt format så klart.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #406
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Kan du länka till senaste versionen av ps3 media server på pålitlig sida.

    hittar bara den här skitsidan ? http://ps3mediaserver.blogspot.com/
    den är väl inte officiella eller det står jäkla massa text o svårt o hitta vad som är senaste om det ens finns samt behöver version som funkar i windows 7 ?
    Det är en blogg där dom skriver om nyheterna med PS3Media Server, du måtte fanimej vara blind eller extremt lat! andra inlägget på bloggen uppifrån: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list där har du länken till o ladda hem den >_<

    Välj stable versionen så slipper du problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #407
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    http://pspvc.nswardh.com/

    Konverterar alla möjliga format till PSP/PS3/Ipod med mera. Kodat av en av våra medlemmar här i Sverige ( och är GRATIS )... Nyheterna sedan tidigare är PS3/Ipod/Phone stöd samt att den kan konvertera DVD film med med lite handpåläggning
    Jag har för mig att den även lägger filmer på din Ps3 som den gjort tidigare på PSP i rätt kataloger och i rätt format så klart.
    Att konvertera är en sak, men att kopiera över dom rakt av till maskinen och köra därifrån... det är vad Boz666 vill åstakomma, det hjälper inte o bara konvertera och flytta till hårddisken via FTP
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #408
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Tjo!!
    Jag har laddat ner psgroove v1.1 och open manager 1.3, det fixar kontroll problem på många spel.
    Jag har ett avr.usb.162 kort, vilken hex fil ska jag ha då? jag prövade med atusbkey och tennsy 1.0, men ingen av dom fungerar, någon som vet om det är fel hex fil jag har och i så fall vilken ska jag ha`?

  19. #409
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Någon som vet om man måste vara internet ansluten för att aktivera wma eller kan man få denna funktion på något annat sätt (t.ex. genom en update på usb sticka)?
    Tänkte försöka undvika att ansluta min PS3:a mot internet om det inte absolut är nödvändigt.

  20. #410
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Någon som vet om man måste vara internet ansluten för att aktivera wma eller kan man få denna funktion på något annat sätt (t.ex. genom en update på usb sticka)?
    Tänkte försöka undvika att ansluta min PS3:a mot internet om det inte absolut är nödvändigt.
    http://manuals.playstation.net/docum...enablewma.html
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #411
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22

    Cool

    Så enda sättet är alltså att koppla upp sig mot nätet? Tror jag hellre lever utan wma stöd så länge. Fan vet vad Sony har för sig nu för tiden

  22. #412
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Tydligen så kräver enslaved 3.50, enligt http://www.psjcl.com/pendinggames.php, sen kanske frågan är hur trovärdig han är som har skrivit det, för det finns två st som lagt in enslaved, en skriver att storleken är på typ 3 gig o kräver updatering till 3.50, sen skriver en annan att det är på ca 9 gig okräver uppdatering till 4.0, låter rätt konstigt

  23. #413
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    ser ut som om Hermes har släppt en ny version (v3) av sin payload vilket ska fixa alla problem man kan ha med F1 osv + att det ryktas om att updates kommer att fungera
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  24. #414
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    psgroopic.blogspot.com blivit privat nu

    Någon som vet hur man blir inbjuden?
    Klart den bästa sidan för Pic18f2550...

    Sidan var omarbetad så den gick inte att nå, öppen igen.
    Last edited by Game_Freak_se; 2010-10-06 at 11:34. Anledning: Panik i onödan
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  25. #415
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Laddade precis ner hermers v3, någon som vet hur man gör det till en hex fil till avr-usb-162?

  26. #416
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Tydligen så kräver enslaved 3.50, enligt http://www.psjcl.com/pendinggames.php, sen kanske frågan är hur trovärdig han är som har skrivit det, för det finns två st som lagt in enslaved, en skriver att storleken är på typ 3 gig o kräver updatering till 3.50, sen skriver en annan att det är på ca 9 gig okräver uppdatering till 4.0, låter rätt konstigt
    För mig funkar Enslaved utan problem på externa hårddisken med OpenBM, och spelet är 4.81gb. Skulle det dyka upp ett spel som kräver 3.50 eller senare så tror jag att det kommer att gå runt det på något sätt, men än så länge har en sån åtgärd inte behövts så vitt jag vet.

  27. #417
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    funkar dessa spel på min PS3key PS3 3.41 nu ? : Castlevania_Lords_of_Shadow_USA_JB_PS3-MOVE och Enslaved_Odyssey_To_The_West_USA_JB_PS3-MOVE om man tar bort PS3_Update mappen som tar 256 mb i respektive spel ?

    samt varför i hela vetet har relle grupperna kvar Update mapparna i sina rellar om dom är livsfarlig om dom har 3.42 eller högre ??

    Tänkte köra in dom på Ps3an snart men vore bra o få det konfirmerat först så man inte pajjar sin nya ps3a redan eller ps3key

  28. #418
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    samt varför i hela vetet har relle grupperna kvar Update mapparna i sina rellar om dom är livsfarlig om dom har 3.42 eller högre ??
    Folk får väl tvätta bort uppdateringarna själva o hålla lite koll, på Wii så gör kontroll programmet WiiBrickBlocker det åt en om man väljer den funktionen efter man laddat en .iso
    Och för att unbricka några Wiis måste man ha kvar uppdaterigar.. så jag tycker personligen att det är bra.

    Hellre en 100% ren fil än en 55% söndertvättad fil som kanske inte fungerar.

    Du måste ju själv välja uppdatera innan den gör det! ( Ryktena om att en Wii skulle auto uppdatera stämde inte, o jag tror inte Sony kommer få göra sådana ändringar själva heller )

    O appro på releasegrupper så verkar ingen anammat den nya tekniken torrent där man slipper splitta filer i 1.44Mb arkiv *skratt* Nu räcker det gott o väl med 700Mb arkiv om något. ( allt under 4Gb för FAT system ni vet )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #419
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Finns inget spel än som har någon farlig update. Har inte själv testat o ta bort mapparna men läst att andra gjort det utan att få problem med spelet.

  30. #420
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Medal of honer kommer att kräva 3.42. Hoppas någon kommer på en väg förbi detta. http://www.ps3news.com/PS3-Hacks/med...-tool-arrives/
    Någon som vet vad open manager tool kan göra för nytta?

Sida 14 av 19 FörstaFörsta ... 41213141516 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Reinstall homebrew channal!
    By Tosse82 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 01:45
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •