Sida 15 av 19 FörstaFörsta ... 51314151617 ... SistaSista
Visar resultat 421 till 450 av 552

Diskussion: PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

  1. #421
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    ...Den korta historien är att borttagna filer från en backup fungerar på samma vis som en ordentlig repa i skivan.

  2. #422
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Medal of honer kommer att kräva 3.42. Hoppas någon kommer på en väg förbi detta.
    Läste precis på ps3news att de redan har kommit på hur man kan kringå detta

    EDIT: MEDAL OF HONOR COMPLETELY WORKS
    ERASE the Update Folder
    DONT CHANGE ANYTHING IN PARAM.SFO
    GAME MUST BE COPIED USING OBM FROM EXTERNAL TO INTERNAL
    HERMES PATCH NEEDS TO BE ENABLED TO PLAY.
    ENJOY


    Read more: http://www.ps3news.com/forums/ps3-ha...#ixzz11ghIoojB

  3. #423
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    ...Den korta historien är att borttagna filer från en backup fungerar på samma vis som en ordentlig repa i skivan.
    Beror väl lite på vart repan sitter och om den går längs med eller tvärs över
    Och repiga skivor i en Ps3 skadar lasern mer då den är korkat byggd o försöker fokusera för att kompensera för att inte tala om rengöringsskivor som är ett stort ajja bajja enligt Sony... Kör man rengöringsskivor i sin ps3 upphör all garanti att gälla enligt dem: http://community.eu.playstation.com/...s/td-p/8547807
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #424
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Beror väl lite på vart repan sitter och om den går längs med eller tvärs över
    Och repiga skivor i en Ps3 skadar lasern mer då den är korkat byggd o försöker fokusera för att kompensera för att inte tala om rengöringsskivor som är ett stort ajja bajja enligt Sony... Kör man rengöringsskivor i sin ps3 upphör all garanti att gälla enligt dem: http://community.eu.playstation.com/...s/td-p/8547807
    Mjo går den tvärs över så lär inte spelet funka alls, men går det längs med å man har tur så kanske man klarar sig med att hoppa över en viss cutscene eller så. Poängen var i alla fall att en "repig skiva" inte kan bricka enheten.

  5. #425
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Läste precis på ps3news att de redan har kommit på hur man kan kringå detta

    EDIT: MEDAL OF HONOR COMPLETELY WORKS
    ERASE the Update Folder
    DONT CHANGE ANYTHING IN PARAM.SFO
    GAME MUST BE COPIED USING OBM FROM EXTERNAL TO INTERNAL
    HERMES PATCH NEEDS TO BE ENABLED TO PLAY.
    ENJOY


    Read more: http://www.ps3news.com/forums/ps3-ha...#ixzz11ghIoojB
    läste också det, men det var tydligen fake eller så handlade det dom medal o honor airbone, lite oklart vilket ända jag vet är att det inte fungerade för medal of honor tier 1

  6. #426
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Någoon som vet om open manager o det fungerar till psjailbreak? eller fungerar det bara till psgroove o hermes payload? har ett avr-usb kort där hermes v3 är på och open manager 1.16.
    läste på jailbreaks hemsida att dom kommer att släppa en uppdate så man kan använda den på 3.42 och 3.50 också, sen får man väl se om det är sant, men hur uppdaterar man en psjailbreak då? bara koppla in den till datorn, eller är det backup manager som man ska uppdatera o den kommer bara fungera på psjailbreak? eller är det bara skit snack från jailbreak teamet?

  7. #427
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Någoon som vet om open manager o det fungerar till psjailbreak? eller fungerar det bara till psgroove o hermes payload? har ett avr-usb kort där hermes v3 är på och open manager 1.16.
    läste på jailbreaks hemsida att dom kommer att släppa en uppdate så man kan använda den på 3.42 och 3.50 också, sen får man väl se om det är sant, men hur uppdaterar man en psjailbreak då? bara koppla in den till datorn, eller är det backup manager som man ska uppdatera o den kommer bara fungera på psjailbreak? eller är det bara skit snack från jailbreak teamet?
    Den som lever får se... finns ingen info om hur man uppdaterar psjailbreak eftersom det inte finns någon uppdatering att få tag på än.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #428
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    Mjo går den tvärs över så lär inte spelet funka alls, men går det längs med å man har tur så kanske man klarar sig med att hoppa över en viss cutscene eller så. Poängen var i alla fall att en "repig skiva" inte kan bricka enheten.
    Sanning med modifikation ( vill inte vara den som är den ) men ligger revan vid en sektor där uppdateringar tas från o du initierar en uppdatering o den inte kan läsa så nyper den hela maskinen... ingen recovery... inget hopp.. o Sony är inte direkt snälla om man har en maskin som gått ur garanti eller ens har garanti för den delen om man misslyckats i uppdateringar...
    Ps3an buffrar inte uppdateringar och checkar datan innan uppdatering nämligen. Sen har den heller ingen nandbackup den kan skjuta tillbaka som i en typ av failsafe mode.

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Den som lever får se... finns ingen info om hur man uppdaterar psjailbreak eftersom det inte finns någon uppdatering att få tag på än.
    Lär bli spännande för alla som köpt "kloner" på JB som påstås vara original o försöka uppdatera när det väl kommer en uppdateringskod

    Alla JB donglar som säljs under tusenlappen av folk som inte står med på deras officiella ÅF lista lär vara 100% Fake/Kopior/Förfalskade kort som förmodligen inte kommer kunna initieras o uppdateras av deras officiella koder
    Last edited by Pendragon; 2010-10-08 at 10:41.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #429
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sanning med modifikation ( vill inte vara den som är den ) men ligger revan vid en sektor där uppdateringar tas från o du initierar en uppdatering o den inte kan läsa så nyper den hela maskinen... ingen recovery... inget hopp.. o Sony är inte direkt snälla om man har en maskin som gått ur garanti eller ens har garanti för den delen om man misslyckats i uppdateringar...
    Ps3an buffrar inte uppdateringar och checkar datan innan uppdatering nämligen.
    Är du helt säker på att den inte buffrar?
    Jag är helt övertygad att min har gjort så i alla fall. Efter byte av HDD var jag tvungen att ha firmware på USB och då är jag inte 100% men väl 99,9% säker på att det kom upp en stapel när den läste in firmware och en när den installerade den. Efter installation av div. homebrew och absolut blockering av internet och nystart av mina spel, har jag i princip på varenda spel fått upp "en senare programvara behövs för det här spelet" eller nåt liknande. När jag accepterat har det först kommit en stapel när den läser in uppdateringen, och sedan en ny när den installerar. Har varit mycket ominstallation och micklande så jag kan ha fel men har absolut för mig att det är så här.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  10. #430
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    I själva flashnings processen så finns ingen återvändo, rycker man strömmen eller får strömavbrott så är maskinen rätt rökt.
    Samma princip på PSP enheter tyvär, där kunde man väcka dem till liv med Pandora minnen och Jig-Kick batterier men den processen är lite svårare på Ps3 för oss dödliga utan Servicekit för Ps3.

    Det du tänkte på är när man byter disk då viss mjukvara måste läggas på den från Nand samt uppdateringsfiler och det är inte samma som att nanduppgradera en Ps3
    Sitter du på säg 3.15 och byter disk så får du formatera disken o lägga in systemet på nytt ( har du 3.15 på sticka ) så initieras den nya disken ( krypteras och låses till din Ps3 ) i samma veva *därav kravet på updatefilen* Du kan avbryta formateringsprocessen av HDD´n utan att skada din Ps3 mig veterligen.
    Du får bara göra om o göra rätt senare

    Jag har själv en disk på 60Gb liggandes med nyare Firmware update på "3.41" samt en på 120Gb med samma och en 500Gb. Jag kan fritt växla mellan dessa diskar då alla diskar är initierade på min Ps3a men givet inte flytta dessa till en annan Ps3a. Och om jag uppdaterar till 3.50 kommer säkert de andra diskarna sluta fungera tills jag uppdaterar dem med till 3.50

    Inget jag testat riktigt då jag hellre ligger kvar på 3.15 på några Ps3or samt 3.41 på andra
    Last edited by Pendragon; 2010-10-08 at 11:35.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #431
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Såg att *************** säljer psjailbreak för 439kr, och dom påstår att det är äkta, hur är det möjligt? dom är ju inte med på psjailbreaks hemsida för återförsäljare

  12. #432
    Registrerade
    Sep 2009
    Från
    tranås
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    precis köpt. fick en ps jailbreak2, trots att jag beställt ps jailbreak. hur illa är detta? står inte mycket om ps jailbreak2. deras hemsida liknar ps jailbreak och de har försökt kopiera lite med modifikation, ex emblemet för riktighet av vara.

  13. #433
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Såg att *************** säljer psjailbreak för 439kr, och dom påstår att det är äkta, hur är det möjligt? dom är ju inte med på psjailbreaks hemsida för återförsäljare
    Läs det rödmarkerade texten i denna tråd: http://forum.psxcare.com/support/sho...256#post233256

    Eller scrolla upp lite o läs det jag skrivit i rött några inlägg tidigare i denna
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #434
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av kaktusen1 Visa Inlägg
    precis köpt. fick en ps jailbreak2, trots att jag beställt ps jailbreak. hur illa är detta? står inte mycket om ps jailbreak2. deras hemsida liknar ps jailbreak och de har försökt kopiera lite med modifikation, ex emblemet för riktighet av vara.
    Garanterat Fejk!
    Gillar deras stavning på polulär ( Pupular ) o all info är bilder ist för text på en hemsida

    Kod:
    Domain Name: PS3JAILBREAK2.COM
       Registrar: HICHINA ZHICHENG TECHNOLOGY LTD.
       Whois Server: grs.hichina.com
       Referral URL: http://www.net.cn
       Name Server: DNS23.HICHINA.COM
       Name Server: DNS24.HICHINA.COM
       Status: ok
       Updated Date: 01-oct-2010
       Creation Date: 01-oct-2010
       Expiration Date: 01-oct-2011
    
    >>> Last update of whois database: Fri, 08 Oct 2010 12:51:07 UTC <<<
    Last edited by Pendragon; 2010-10-08 at 14:52.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #435
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Läs det rödmarkerade texten i denna tråd: http://forum.psxcare.com/support/sho...256#post233256

    Eller scrolla upp lite o läs det jag skrivit i rött några inlägg tidigare i denna
    Ja jag såg din text innan, så jag ringde o pratade med en kille där, men han står helt fast på att det är äkta vara i från psjailbreak, o jag frågade varför han var så billig, då sa att att dom som är återförsäljare är mycket dyrare bara för att dom står med på deras hemsida. ja jag bara skrattade åt honom, vilken bs!!

  16. #436
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av kaktusen1 Visa Inlägg
    precis köpt. fick en ps jailbreak2, trots att jag beställt ps jailbreak. hur illa är detta? står inte mycket om ps jailbreak2. deras hemsida liknar ps jailbreak och de har försökt kopiera lite med modifikation, ex emblemet för riktighet av vara.
    Du har blivit lurad och skall inte acceptera detta. Kräv att få rätt vara levererad. Du kan hänvisa dom till en officiell leverantör så dom får äkta vara :-)

    Är det Billiga---nånting ni pratar om?? Just där hittar jag det som kallar för psjailbreak till det omöjliga priset 439:-

    Det värsta är att butiker som ägnar sig åt den typen av fulheter förstör trovärdigheten även för oss som gör allt vi kan för att ge korrekt information till våra kunder.

    Köp ps3key istället om det är den prisklassen ni är ute efter, då får man iaf bra support. Eller något labkort som stöds av psgroove.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #437
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du har blivit lurad och skall inte acceptera detta. Kräv att få rätt vara levererad. Du kan hänvisa dom till en officiell leverantör så dom får äkta vara :-)

    Är det Billiga---nånting ni pratar om?? Just där hittar jag det som kallar för psjailbreak till det omöjliga priset 439:-

    Det värsta är att butiker som ägnar sig åt den typen av fulheter förstör trovärdigheten även för oss som gör allt vi kan för att ge korrekt information till våra kunder.

    Köp ps3key istället om det är den prisklassen ni är ute efter, då får man iaf bra support. Eller något labkort som stöds av psgroove.
    ja precis, 439kr tar dom för det, o han påstår att det är helt äkta, o att ni andra återförsäljare tar så mycket bara för ni står med på deras hemsida. Jag ska ändå inte köpa det, har beställt ett äkta psjailbreak av er och så har jag ett avr-usb kort, så jag klarar mig

  18. #438
    Registrerade
    Sep 2009
    Från
    tranås
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jo, har precis meddelat att jag inte var intresserad av någon annan vara än just ps jailbreak. kommer att lämna tillbaka den. nej det är inte prisklassen jag är ute efter utan det är de "riktiga" prylarna jag vill ha. vet att ni har dessa, men råkade se denna pryl till ett förmånligare pris.

  19. #439
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av kaktusen1 Visa Inlägg
    Jo, har precis meddelat att jag inte var intresserad av någon annan vara än just ps jailbreak. kommer att lämna tillbaka den. nej det är inte prisklassen jag är ute efter utan det är de "riktiga" prylarna jag vill ha. vet att ni har dessa, men råkade se denna pryl till ett förmånligare pris.
    Inte lätt alltid, folk som åker på Thailandsemestrar o tror de gjort fynd genom att köpa Breitlingklockor för 2.000 kr eller märkeskläder superbilligt eller Prada/Coco Chanel o vad fan de heter väskor ( Luis Vitton ) får väl reda på när de kommer hem o visar upp dessa för vänner att det är fejk de med

    Förr i tiden kunde man säga att inget från Thailand är original, nästan så att man snart kommer få säga så om Kina med snart *Kinakopior*

    Det finns bara en firma som släppt PSJailbreak, och det är lite bs att påstå att "bara för att man står med på listan är det dyrare"... Vi hade lätt skitit i att vara med på en lista o få påtryckningar av stora firmor om vi hade kunnat spara 50% åt våra kunder o sälja stickor billigare vi med Men om det inte är äkta vara så blir det ju en värre svängom med missnöjda kunder än det är med en äkta vara som kostar lite mer.

    Man får det man betalar för, så har det alltid varit.
    Jag hade hellre som Hansi skrev köpt ett PS3KEy om det blödde så mycket i min plåmbok, och krupit till korset senare o köpt en PsJailbreak om de visar sig komma ut med mer funktione reller program.

    Lite som att köpa bilar... Andra modeller kan ju ha mer finesser än vissa o så ( Volvo & Saab jämförelsen med fyra hjul, går på bensin *De gör samma sak, åker fram, tutar och tar dig från punkt A-B )

    Tänk på att PSJailbreak var föst, och att alla andra är kloner mer eller mindre, och att Ps3KEY magiskt får uppgraderingar när andra som kör Teensy kort eller på annat sätt trollar till en ny finurlig lösning
    Men jag tror personligen mycket på Jailbreak och Ps3KEy för de är smidiga, Teensy gillar jag med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #440
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sanning med modifikation ( vill inte vara den som är den ) men ligger revan vid en sektor där uppdateringar tas från o du initierar en uppdatering o den inte kan läsa så nyper den hela maskinen... ingen recovery... inget hopp.. o Sony är inte direkt snälla om man har en maskin som gått ur garanti eller ens har garanti för den delen om man misslyckats i uppdateringar...
    Ps3an buffrar inte uppdateringar och checkar datan innan uppdatering nämligen. Sen har den heller ingen nandbackup den kan skjuta tillbaka som i en typ av failsafe mode.
    Jag misstänkte det men valde att inte skriva allt för mycket eftersom om update .pup'en är borttagen så kan den ju inte ens läsas halvvägs. Fast jag skulle väl bara ha svarat nej på frågan om man kan bricka sin PS3'a genom att ta bort ps3_update katalogen, för nu blev det en hel del skrivet p.g.a. att jag är lat ändå..

    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Efter byte av HDD var jag tvungen att ha firmware på USB och då är jag inte 100% men väl 99,9% säker på att det kom upp en stapel när den läste in firmware och en när den installerade den.
    Konstigt, jag säger inte att du snackar skit men jag behövde inte preppa en sticka med nån fw när jag bytte disk på min PS3'a.

  21. #441
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    Konstigt, jag säger inte att du snackar skit men jag behövde inte preppa en sticka med nån fw när jag bytte disk på min PS3'a.
    du är konstig! du måste initiera den nya disken för att det ska fungera om den inte redan setat i din PS3:a förut
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #442
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    Konstigt, jag säger inte att du snackar skit men jag behövde inte preppa en sticka med nån fw när jag bytte disk på min PS3'a.
    Det var ju bra att du inte säger det, för då hade du haft noll koll.
    Du kan inte sätta i en helt ny intern disk i din PS3 utan att installera FW, möjligt att den plockar ner från nätet om du har den uppkopplad, ingen aning, men jag var tvungen att stoppa i en usb-sticka med 3.41 i för att den skulle initiera disken.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  23. #443
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Läste på psx.scene att det nu är olagligt att sälja psjailbreak i europa, har ni hört något om det? jäkla tur att jag beställde min igår!!

  24. #444
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Gamersmint
    Good news for Playstation 3 fans...

    Sony is not sitting idly and watching the PSJailbreak wreck havoc. Apart from sanctioning the very mention of the name over at US websites, Sony has finally succeeded in banning the selling of the modchip in Europe.
    After releasing a security firmware update which made the PSJailbreak useless, Sony has gone oneup now and the Japanese manufacturer has cut the grass from under the feet of prospective hackers through an order which makes it illegal to sell the modchip and all its clones in Europe. This news has been confirmed by ChipSpain, one of the leading modchip online retailers who have taken off their stock of the PSJailbreak from their website following this recent order.

    Friday, October 8, 2010 · Prohibition to sell PS Jailbreak and its clones.
    Friday, October 8, 2010 · Prohibition to sell PS Jailbreak and its clones.PS jailbreak and similar products have been withdrawn from stock. All orders will continue to receive full support.

    This is really positive news for Sony and we hope they can soon stop the selling of this modchip throughout the world. It won’t be foolish to say that hackers are having a tough time. First, the security update and now this. As for PS3 fans, you should be relieved that being loyal to your console has paid off and you can still do whatever you want with your PS3!!!

    Source: http://www.gamersmint.com/sony-fight...reak-in-europe
    De jagar på ...
    Last edited by Tjurig; 2010-10-09 at 00:12.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  25. #445
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    LOL!!!

    As for PS3 fans, you should be relieved that being loyal to your console has paid off and you can still do whatever you want with your PS3!!!
    Skojar dom eller?! verkligen något vi inte får göra... dom jagar ju oss som gör vad vi vill med dom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #446
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Jag formaterade en helt fabriksny disk, sen var det inte mer med det... Behövde som sagt ingen fw preppad, å detta var efter 3.42 släpptes (jag kör fortfarande 3.41).

  27. #447
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    Jag formaterade en helt fabriksny disk, sen var det inte mer med det... Behövde som sagt ingen fw preppad, å detta var efter 3.42 släpptes (jag kör fortfarande 3.41).
    Skiljer nog iofs mellan slim och fat, jag behövde nog inte det på min gamla fat när jag bytte disk om jag kommer ihåg rätt.... ca: ett år sedan. Kan det vara så att du har en FAT eller?
    Min SLim var jag tvungen i alla fall....
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  28. #448
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av kaktusen1 Visa Inlägg
    precis köpt. fick en ps jailbreak2, trots att jag beställt ps jailbreak. hur illa är detta? står inte mycket om ps jailbreak2. deras hemsida liknar ps jailbreak och de har försökt kopiera lite med modifikation, ex emblemet för riktighet av vara.
    Var beställde du den för någonstans?

  29. #449
    Registrerade
    Sep 2009
    Från
    tranås
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Var beställde du den för någonstans?
    det har andra redan klurat ut

  30. #450
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    har också köpt en helt ny 320gb disk utan att preppa den med firmware bara formatera och köra firmware 3.41

Sida 15 av 19 FörstaFörsta ... 51314151617 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Reinstall homebrew channal!
    By Tosse82 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 01:45
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •