PSGroove är ett projekt med öppen källkod som imiterar PS Jailbreak. Vi kan förprogrammera AT90USBKEY och vi tar då bort de restriktioner som finns inlagda i PSGroove från början.Vilka restriktioner är det ?
Tjenare!
Jag har beställt ett AVR-USB-162, någon som vet en sida där det finns lite info om hur man programera psgroove där? Och hur man tar bort " skyddet " så man kan spela backups?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag har nu beställt samtliga kort och får se vilket jag får först.. både här i Sverige och från usa. Hittade en guide på ps3hacks för teensy++
http://www.ps3-hacks.com/2010/09/07/...ensy-tutorial/
Jag vill kunna ladda hem spel från torrensidor, lägga över till en extern hdd och spela dom, går det när man följt denna guide eller är denna guide enbart för homebrew syftet?
Last edited by icqdevil; 2010-09-08 at 22:28.
Blev väldigt sugen på att köpa en PS3 slim nu när man slipper spendera 600kr för varje spel. Problemet nu är ju dock att 3.42 har kommit, men då butikerna inte lär ha fått in några nya enheter med 3.42 än så bör det vara lugnt.
Men om jag får en enhet med 3.40 eller tidigare; kommer det fungera? Går det att uppgradera till just 3.41 annars, eller är det försent nu?
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
Jailbreaket är gjort för 3.41 så ingen kan garantera att det funkar på andra versioner.
3.41 finns att hämta på nätet och sen kan ud lägga in det på ett usbminne och installera det den vägen ...
Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
/Nalle Puh
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Första lådan med Teensy är i tyskland nu, med lite tur hinner dom hem till imorgon :-)
KOELN (COLOGNE), DE 09/08/2010 9:14 P.M. ARRIVAL SCAN
09/08/2010 7:04 P.M. ARRIVAL SCAN
LOUISVILLE, KY, US 09/08/2010 5:05 A.M. DEPARTURE SCAN
09/08/2010 4:54 A.M. DEPARTURE SCAN
09/08/2010 2:55 A.M. EXPORT SCAN
09/08/2010 2:50 A.M. EXPORT SCAN
09/08/2010 1:51 A.M. ARRIVAL SCAN
PORTLAND, OR, US 09/07/2010 7:01 P.M. DEPARTURE SCAN
09/07/2010 5:45 P.M. ARRIVAL SCAN
TUALATIN, OR, US 09/07/2010 5:25 P.M. DEPARTURE SCAN
09/07/2010 5:21 P.M. ORIGIN SCAN
09/07/2010 4:54 P.M. PICKUP SCAN
US 09/07/2010 7:35 P.M. BILLING INFORMATION RECEIVED
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Gött mos
Har inte riktigt hängt med i den snabba utvecklingen här men "PSJailbreak" är den "officiella produkten" och PS Groove är en open source kopia? Är det någon större skillnad på dessa?
Sen vad skiljer sig era "Adaptrar"? Är AT90USBKEY bättre än Teensy (med tanke på priset)?
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Byggde en adapter med Pic18F2550-krets. Hade en krets liggande som jag använt till USB Jtag-bygge för 360. Allt fungerar precis som det skall. Testade också att stoppa i en annan intern HDD innan installation för att se om man kunde se nåt spår av backupmanager. I PS3:ans grafiska gränssnitt ser man inget spår av backupmanager/ftp-server när jag stoppar tillbaka originaldisken, så den installeras förhoppningsvis bara på disken och skriver inget i själva kretsarna på maskinen. Även om man inte är helt säker så bör det i alla fall vara mindre risk att bli upptäckt om man har en disk för backup och en för onlinespel.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
För den här applikationen är det ingen skillnad mellan de korten vi tagit in. Huvudsaken är att dom inte ser ut som någon 5-årings hobbyprojekt som Olimex AVR-USB-162 som andra butiker säljer nu :-)
Våra Teensy är på väg in nu, även om det ser lite ut som om streckodsläsarpersonalen hade personalfest igår...
BROMMA, SE 09/09/2010 7:53 A.M. IMPORT SCAN
09/09/2010 6:57 A.M. OUT FOR DELIVERY
09/09/2010 6:45 A.M. ARRIVAL SCAN
STOCKHOLM-ARLANDA, SE 09/09/2010 6:10 A.M. DEPARTURE SCAN
09/09/2010 5:40 A.M. ARRIVAL SCAN
Woho. Det kanske blir att bege sig till butiken idag då?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Är jag inne när vi får korten så grönmarkerar jag dem i Webshoppen och tar bort infon om att vi inte fått in dem ännu o ändrar till att vi har fått hem dem
Sen om dom andra som har inloggning gör samma sak om jag är ute o lunchar vette katten
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Jag har en order. Måste jag vänta på bekräftelsen eller är det bara att komma in sen?
Har du valt hämta i butik så brukar vi skicka ett sms när vi plockat ihop kunders ordrar : )
Har vi fått in o det räcker till alla är det bara komma förbi, säga att du har en beställning lagd men du inte fått sms ännu så letar vi upp den o stryker den o du betalar i kassan som vanligt. : D
Det kan nog lösa sig så länge vi bara inte har överbokning på sakerna *ler*
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Bookmarks