Sida 7 av 19 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 552

Diskussion: PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

  1. #181
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Stöt som kan skada kortet eller att du skulle få en stöt?
    Det rör sig om max 5V 500mA. Det får du absolut ingen stöt av.
    Hurvida komponenterna på kortet kan skadas.. det är ingen större risk men visst är det bra med något inkapslat.

    Edit: På den bilden du visar så ser du baksidan av kortet
    Det har inte heller någon inkapsling.
    5V är visserligen ofarligt, faktum är att så mycket som 10.000V eller mer inte behöver vara livshotande. 500mA däremot är direkt dödligt så vitt jag vet. Här är en av många källor som styrker detta. Notera att usb-portar skickar likström, dvs DC. Någon skrev också något om ett 9V batteri men det är helt orelevant i denna frågan. "Öppna" kretsar är inget jag personligen anser vara ofarligt (förstås beroende på hur man nyttjar prylarna). OT så det sjunger om det, men jag kände att det behövde sägas.

  2. #182
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av ponta_koj Visa Inlägg
    Självklart är det fake.

    Se informationen från sidan dom lagt filerna på:

    Make Money Uploading Files!

    Never before has making money been so easy - or payouts so high. All you need to do is upload files and post them for people to download. For every download you get up to 80 cents! Thats right, for the same 1000 US downloads you would be getting 10$ for on other sites you get $800 here - sometimes even more!
    Dom får alltså några kronor varje gång någon sucker klickar sig igenom skiten man måste klicka på för att få ladda ner filerna...lätt sätt att tjäna pengar på lättlurade idio....jag menar naiva internetbrukare...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #183
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Okej men då är det ju lika bra att vänta på min usaleverans å slippa allt bök med avbeställning... men det är en vanlig usb kontakt? Blev så fundersam av bilden. Är dessa kort helt öppna eller har dom nått slags plast skydd som vanliga usb-minnen?
    Det är "experimentkort" för utvecklare. Dra ett par varv isoleringstejp runt kortet om du vill skydda det mot kortslutning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #184
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Eller så skapar man en katalog som heter spelets namn på sin dator som förhoppningsvis kör NTFS, går ut en katalog, högerklickar o Zippar eller Rarar filerna i fler volymer o väljer 700Mb arkiv.
    När detta är gjort för man över den på sin USB enhet en fil i taget i t.ex GAMES
    Väljer o packa upp RAR filerna och Voila.... Helt magiskt fick du in filer på över 4Gb på en FAT enhet : D
    Begränsningen ligger enbart i överföringen. och man bör kunna ha filer upp till 1,5Tb på en Fat32 disk.
    .

    Detta funkar inte för mig. Winrar säger när filen är klar att fat32 inte kan hantera filer större än 4gb och då avslutas.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  5. #185
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Detta funkar inte för mig. Winrar säger när filen är klar att fat32 inte kan hantera filer större än 4gb och då avslutas.
    Det stämmer, du kan inte lagra filer större än 4GB på en FAT32-partition. Det svar du fick måste ha gått ut på att man använder RAR för att splitta upp filerna så att man kan lägga dom på minneskortet ändå, så att man sedan kan kopiera över dom till en NTFS-partition på t.ex. en annan dator. Jag förstår inte vad nyttan med det svaret var om det skall in i en PS3:a.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #186
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    MM..
    Kan man inte formatera till PS3:ans filformat?
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  7. #187
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    MM..
    Kan man inte formatera till PS3:ans filformat?
    Det är krypterat... och det krävs nog linux för att kunna göra det i huvudtaget...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #188
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Någon som vet hur detta kommer att fungera med ps movespelen sen? läste att ps move demo disk " Reviewable code. Reqiured system update " kommer man inte ens kunna att köpa några nyare spel sen? kommer alla då att kräva en systemupdatering? Är grymt sugen på att spela resident evil 5 gold edition med move, men då måste man väl uppdatera spelet o det fungerar väl inte?

  9. #189
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Någon som vet hur detta kommer att fungera med ps movespelen sen? läste att ps move demo disk " Reviewable code. Reqiured system update " kommer man inte ens kunna att köpa några nyare spel sen? kommer alla då att kräva en systemupdatering? Är grymt sugen på att spela resident evil 5 gold edition med move, men då måste man väl uppdatera spelet o det fungerar väl inte?
    Ingen som vet i dagsläget hur det kommer vara framöver, men förmodligen krävs system update, och med system updates kommer det krävas att du uppdaterar ditt jailbreak kit... (PSGroove, PSJailbreak, PS3Key etc.)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #190
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ingen som vet i dagsläget hur det kommer vara framöver, men förmodligen krävs system update, och med system updates kommer det krävas att du uppdaterar ditt jailbreak kit... (PSGroove, PSJailbreak, PS3Key etc.)
    ja jag misstänkte nästan det! Hoppas bakup manager 1.1 har alla funktioner som det ryktas om, då klarar den tydligen även 3.42.

  11. #191
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Någon som vet vad detta är eller vad man har för nytta av det?
    http://psgroove.com/?p=590

  12. #192
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    ja jag misstänkte nästan det! Hoppas bakup manager 1.1 har alla funktioner som det ryktas om, då klarar den tydligen även 3.42.
    Backup manager 1.1 har inget med 3.42 att göra det är snarare nyare version av PSJailbreak...

    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Någon som vet vad detta är eller vad man har för nytta av det?
    http://psgroove.com/?p=590
    Det där programmet är till för att läsa vad som finns i .pkg filer, det vill säga det som används för att installera extra grejer på PS3:an, t.ex. Backup Manager eller FTP Servern, även sådant du laddar hem via PSN är i pkg format, men dessa fungerar inte att göra något med i den här versionen och du kan inte heller göra dina egna ännu...
    Last edited by Swizzy; 2010-09-12 at 22:16.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #193
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Detta funkar inte för mig. Winrar säger när filen är klar att fat32 inte kan hantera filer större än 4gb och då avslutas.
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det stämmer, du kan inte lagra filer större än 4GB på en FAT32-partition. Det svar du fick måste ha gått ut på att man använder RAR för att splitta upp filerna så att man kan lägga dom på minneskortet ändå, så att man sedan kan kopiera över dom till en NTFS-partition på t.ex. en annan dator. Jag förstår inte vad nyttan med det svaret var om det skall in i en PS3:a.
    Det är Flytt/kopieringsmomentet som har begränsningen inte lagringen. lagringsmässigt skall FAT klara filer på 1.5 TB men inte större vad jag läst mig till på nätet någon gång.

    Att Rara filer i 700Mb arkiv på en NTFS disk o sedan flytta varje 700Mb arkiv en i taget ( Sju-åtta stycken brukar det bli om man tar ett dumpat/egenrippat 360 spel t.ex ) till en FAT formaterad HDD som man vill ta med sig hem från en polare, eller om man vill flytta filer från en dator till en annan o saknar internetanslutning/Nätverk gör jag nästan minst en gång i månaden själv. *Host*
    Att sedan packa upp dessa på samma FAT disk till i mitt fall 360 isos på 8.6Gb o sedan rosta ut med IMGBurn är inget jag upplevt några problem med alls heller.

    Svaret var ett tips och eventuellt en lösning om man kan flytta över Ps3 filer till en extern HDD o sedan köra dessa via Groove eller annat... Inget jag provat på PS3 själv ännu men Backupmanager har idag bara stöd för FAT och inte NTFS eller xFAT men då det fungerar att göra som jag gör på andra konsoler eller för andra Os på datorer så borde man kunna använda det som en infallsvinkel till Fat problemet om man inte får fram en NTFS lösning.
    Problemet när man dumpar spel till en Fat32 disk är just när man skyfflar över en fil som är över 4 Gb stor ( DVD rippar på 4,7Gb nyper direkt på min PC när jag dumpar mina originalskivor och sedan för över dem till en Fat32 disk så jag brukar rara dem i 700mb arkiv då. sen flytta, sen packa upp från Fatdisk till Fatdisk... och det funkar.

    Så den som har en viideokamera med laddare o band eller minne som klarar av att spela in i 8timmar på raken kan ju låna ut den till mig så filmar jag gärna hela momentet...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #194
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det är Flytt/kopieringsmomentet som har begränsningen inte lagringen. lagringsmässigt skall FAT klara filer på 1.5 TB men inte större vad jag läst mig till på nätet någon gång.

    Att Rara filer i 700Mb arkiv på en NTFS disk o sedan flytta varje 700Mb arkiv en i taget ( Sju-åtta stycken brukar det bli om man tar ett dumpat/egenrippat 360 spel t.ex ) till en FAT formaterad HDD som man vill ta med sig hem från en polare, eller om man vill flytta filer från en dator till en annan o saknar internetanslutning/Nätverk gör jag nästan minst en gång i månaden själv. *Host*
    Att sedan packa upp dessa på samma FAT disk till i mitt fall 360 isos på 8.6Gb o sedan rosta ut med IMGBurn är inget jag upplevt några problem med alls heller.

    Svaret var ett tips och eventuellt en lösning om man kan flytta över Ps3 filer till en extern HDD o sedan köra dessa via Groove eller annat... Inget jag provat på PS3 själv ännu men Backupmanager har idag bara stöd för FAT och inte NTFS eller xFAT men då det fungerar att göra som jag gör på andra konsoler eller för andra Os på datorer så borde man kunna använda det som en infallsvinkel till Fat problemet om man inte får fram en NTFS lösning.
    Problemet när man dumpar spel till en Fat32 disk är just när man skyfflar över en fil som är över 4 Gb stor ( DVD rippar på 4,7Gb nyper direkt på min PC när jag dumpar mina originalskivor och sedan för över dem till en Fat32 disk så jag brukar rara dem i 700mb arkiv då. sen flytta, sen packa upp från Fatdisk till Fatdisk... och det funkar.

    Så den som har en viideokamera med laddare o band eller minne som klarar av att spela in i 8timmar på raken kan ju låna ut den till mig så filmar jag gärna hela momentet...
    Hur f*n kan du packa upp en stor fil på samma disk som INTE klarar av filen du försöker arbeta med?!?!?!

    Utöver det kommer din metod INTE att fungera då det inte är inprogrammerat i spelet att den ska leta i en .rar fil efter informationen den vill ha, det ända som backup manager gör i dagsläget är att emulera och spoofa skivan (den säger åt PS3:an att leta efter datan i den mappen som spelet ligger i istället för från skivan)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #195
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hur f*n kan du packa upp en stor fil på samma disk som INTE klarar av filen du försöker arbeta med?!?!?!
    Suck vad kul att bli ifrågasatt hela tiden...
    Ta med dig en FAT formaterad disk till mig så skall du få ett dumpat *host* 360 *host* backup som ligger i * antal .rar filer .001 , 002 etc.. Sen efter flytten så packar jag upp dessa åt dig på din FAT disk i en annan dator och sen får du rosta ut skivan på din dator hemma... Eller så dumpar jag en Dubbelsidig DVD åt dig på min NTFS disk som sitter i min PC, rarar i arkiv, flyttar över till din FAT32, packar upp till en .iso o sen får du köra vad du brukar köra för att antingen rosta den eller titta på filmen via FAT disken...

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Utöver det kommer din metod INTE att fungera då det inte är inprogrammerat i spelet att den ska leta i en .rar fil efter informationen den vill ha, det ända som backup manager gör i dagsläget är att emulera och spoofa skivan (den säger åt PS3:an att leta efter datan i den mappen som spelet ligger i istället för från skivan)
    Jag förstod att det var lite begränsningar men om det är möjligt att FTPa över filer till en USB disk på en Ps3a borde man kunna flytta filer direkt till en usb disk med tänkte jag.
    O samma metod där som med mian 360 spel/filmer borde kunna appliceras.. Packa i arkiv, flytta över i lämplig mapp, packa upp o kasta rarfiler..
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #196
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Det var ju ett väldigt trevligt hack det här, funkar busenkelt med min TI-84+

    Nu väntar man bara på ett sätt att hantera dlc samt att man kan använda sin kära Dualshock 3. Hade vart underbart!

  17. #197
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Suck vad kul att bli ifrågasatt hela tiden...
    Ta med dig en FAT formaterad disk till mig så skall du få ett dumpat *host* 360 *host* backup som ligger i * antal .rar filer .001 , 002 etc.. Sen efter flytten så packar jag upp dessa åt dig på din FAT disk i en annan dator och sen får du rosta ut skivan på din dator hemma... Eller så dumpar jag en Dubbelsidig DVD åt dig på min NTFS disk som sitter i min PC, rarar i arkiv, flyttar över till din FAT32, packar upp till en .iso o sen får du köra vad du brukar köra för att antingen rosta den eller titta på filmen via FAT disken...
    Det är möjligen inte så att du kör vista med SP1 eller win 7 där du har möjligheten att använda exFat filsystem, vilket är i princip obegränsat?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  18. #198
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Ang. allt det här med stora filer på FAT32, det ska gå att ha filer på upp till 2TB till min vetskap, dock ej att föra över filer på över 4gb.

    I min erfarenhet är anledningen att det ej funkar när man packar upp 700mb rar akriven kan vara att uppackningsprogrammet är inställt att alltid packa upp till en specific disk (t.ex. systemdisken) och sedan cut/past filen till den plats man valt att packa upp till.

    Detta går enkelt att ändra i t.ex. winrar's inställningar.

    Gå till options --> settings --> paths --> skriv in vart du vill ha filen (din externa disk/usb) under "folder for temporary files"

    Hoppas detta funkar, var ett tag sedan jag pillade med sådant =/

    ska hem och haxxa mitt PS3 nu, har väntat i 2 veckor på att få pilla på min TI-84+ SE nu =D

  19. #199
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av binnet Visa Inlägg
    Ang. allt det här med stora filer på FAT32, det ska gå att ha filer på upp till 2TB till min vetskap, dock ej att föra över filer på över 4gb.

    I min erfarenhet är anledningen att det ej funkar när man packar upp 700mb rar akriven kan vara att uppackningsprogrammet är inställt att alltid packa upp till en specific disk (t.ex. systemdisken) och sedan cut/past filen till den plats man valt att packa upp till.

    Detta går enkelt att ändra i t.ex. winrar's inställningar.

    Gå till options --> settings --> paths --> skriv in vart du vill ha filen (din externa disk/usb) under "folder for temporary files"

    Hoppas detta funkar, var ett tag sedan jag pillade med sådant =/

    ska hem och haxxa mitt PS3 nu, har väntat i 2 veckor på att få pilla på min TI-84+ SE nu =D

    FAT32 kan säkert lagra 2TB totalt, men ingen fil kan vara större än 4GB. Lyckas man med det så är det inte FAT32 utan något annat...

    http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm

    Max File Size: 4GB minus 2 Bytes
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #200
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    En FAT32-partition kan vara max 8TB men en fil kan inte vara större än 4GB. Jag kan bara hitta källor som säger max 4GB per fil. Har någon annan en källa som kan bevisa större filer på FAT32 så läser jag den gärna.

  21. #201
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Jag började precis på projekt Filer större än 8Gb på en Fat disk med Fotodokumentation på en av våra FAT diskar vi använder på en j-taggad 360

    Fortsättning följer.
    Datorn står just nu o rarar ihop en katalog jag lagt ned ett RDR cowboyspel på 360 på.

    Steg1: .iso + .dvd fil totalt 8,5Gb egenrippad skiva lades i en katalog som hette RDR o den katalogen raras i fler arkiv just nu på 700Mb var..

    Steg 2: Flytta över 700Mb arkiven till en Fatdisk o sedan i steg 3 packa upp dem o sen radera .rar filerna...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #202
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Rent teoretiskt.. När är det möjligt att Sony börjar sälja PS3or med 3.42?

    Jag antar att det lär dröja ett litet tag. Jag planerar att köpa en PS3a om två veckor ifrån Dustin eller *********. Behöver jag oroa mig för att få ett med 3.42 redan från början?
    Eller snackar vi om månader innan nyproducerade PS3or kommer ut i handeln?

  23. #203
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Acre Visa Inlägg
    Rent teoretiskt.. När är det möjligt att Sony börjar sälja PS3or med 3.42?

    Jag antar att det lär dröja ett litet tag. Jag planerar att köpa en PS3a om två veckor ifrån Dustin eller *********. Behöver jag oroa mig för att få ett med 3.42 redan från början?
    Eller snackar vi om månader innan nyproducerade PS3or kommer ut i handeln?
    Sony i sig kan redan börja sälja dom nu, men sen är frågan när dom når ut till retailers... det lär ta minst ett par veckor innan retailers får tag på dom allra senaste, och då snackar vi företag som säljer MÅNGA maskiner nu bara sådär, allra helst dom som säljer dom som billigast, dom som säljer till högre pris lär inte sälja slut på sitt lager inom en snar framtid...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #204
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag började precis på projekt Filer större än 8Gb på en Fat disk med Fotodokumentation på en av våra FAT diskar vi använder på en j-taggad 360

    Fortsättning följer.
    Datorn står just nu o rarar ihop en katalog jag lagt ned ett RDR cowboyspel på 360 på.

    Steg1: .iso + .dvd fil totalt 8,5Gb egenrippad skiva lades i en katalog som hette RDR o den katalogen raras i fler arkiv just nu på 700Mb var..

    Steg 2: Flytta över 700Mb arkiven till en Fatdisk o sedan i steg 3 packa upp dem o sen radera .rar filerna...
    När jag har gjort så på en FAT32-partition så har det kommit ett felmeddelande när jag kommit upp i 4GB. På exFAT skulle det gå.

  25. #205
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag började precis på projekt Filer större än 8Gb på en Fat disk med Fotodokumentation på en av våra FAT diskar vi använder på en j-taggad 360

    Fortsättning följer.
    Datorn står just nu o rarar ihop en katalog jag lagt ned ett RDR cowboyspel på 360 på.

    Steg1: .iso + .dvd fil totalt 8,5Gb egenrippad skiva lades i en katalog som hette RDR o den katalogen raras i fler arkiv just nu på 700Mb var..

    Steg 2: Flytta över 700Mb arkiven till en Fatdisk o sedan i steg 3 packa upp dem o sen radera .rar filerna...
    Du kan packa hur du vill så länge inte en fil är över 4gb i storlek, den kommer inte kunna packas upp på en fat32 disk. Så en isofil kommer inte fungera eftersom den är 7gb opackad, däremot kanske man kan extrakta isofilen, packa innehållet i två filer mindre än 4gb och sen föra över dem och packa upp, fast då ligger innehållet i katalog istället för iso.

  26. #206
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Angry

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag började precis på projekt Filer större än 8Gb på en Fat disk med Fotodokumentation på en av våra FAT diskar vi använder på en j-taggad 360

    Fortsättning följer.
    Datorn står just nu o rarar ihop en katalog jag lagt ned ett RDR cowboyspel på 360 på.

    Steg1: .iso + .dvd fil totalt 8,5Gb egenrippad skiva lades i en katalog som hette RDR o den katalogen raras i fler arkiv just nu på 700Mb var..

    Steg 2: Flytta över 700Mb arkiven till en Fatdisk o sedan i steg 3 packa upp dem o sen radera .rar filerna...

    Som om det inte fanns viktigare saker att göra på arbetstid eller!=!=!=!==??!?=?!??!??!?=!=!=!=
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #207
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu är tråden öppen för kommentarer igen. Stängdes av misstag. Tack för att jag blev uppmärksammad på det :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #208
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Tja all

    Var nu ett tag sedan jag var här och skrev, men nu när sådana hära härliga nyheter kommer måste man bara. Detta låter toppen att man kan spela spel från hdd på ps3, Fast vore ju bättre om man kunde lägga in spel från vill säga iso filer.
    Kanske kommer framöver vem vet.

    Sedan så läste jag att det inte funkade med ps1 eller ps2 spel, låter ju konstigt pga att dom spelen ska ju ps3 klara av, i alla fall den 60gig versionen den som antingen har mjuk eller hårdvara för ps1/2 emulering, men är väll ett annat system antar jag så detta med att spara spelen som ps3 spel inte funkar.

  29. #209
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    så småningom kanske någon händig kan förklara lite mer för dom som inte riktigt hänger med hur allt detta funkar, eller kanske bara jag som är lite trög just nu

  30. #210
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Tja all

    Var nu ett tag sedan jag var här och skrev, men nu när sådana hära härliga nyheter kommer måste man bara. Detta låter toppen att man kan spela spel från hdd på ps3, Fast vore ju bättre om man kunde lägga in spel från vill säga iso filer.
    Kanske kommer framöver vem vet.

    Sedan så läste jag att det inte funkade med ps1 eller ps2 spel, låter ju konstigt pga att dom spelen ska ju ps3 klara av, i alla fall den 60gig versionen den som antingen har mjuk eller hårdvara för ps1/2 emulering, men är väll ett annat system antar jag så detta med att spara spelen som ps3 spel inte funkar.
    Det går alldeles utmärkt att ta spel från nätet, dock inte i iso format eftersom dessa skulle bli 40gb+ för VARJE spel... onödigt stort detta fungerar på samma sätt som med JTAG på 360, man tar själva datan från spelet och lägger in på hårddisken istället, tar mindre plats och gör det möjligt att byta ut viss data eller ta bort vissdata som man inte vill ha

    Vad gäller PS1/2 spel beror det på modellerna, man gjorde hacket för att det ska fungera med ALLA varianterna av maskiner (FAT/Slim) det är BARA dom 60gb varianten som klarar av just Ps1 och PS2 spel så vitt jag vet... det finns dock en loader för PS1/2 spel också, men den är långt ifrån färdig och lär inte fungera på vilka konsoller som helst...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 7 av 19 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Reinstall homebrew channal!
    By Tosse82 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 01:45
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •