PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
En nybörjarfråga:
Har kollat runt lite på nätet och det enda jag har hemma är en TI-84+.
1. Är det möjligt att med hjälp av denna köra backupspel?
2. Kan någon isåfall beskriva lite kort hur man går tillväga?
Tacksam för svar!
Instruktioner för TI-84+
- Installera TI Connect.
- För sedan över den patchade TI-84+ versionen av PSGroove.
- Stäng av ditt PS3 på baksidan (om du har Slim, dra även ut sladden).
- Ta ur alla USB-enheter som är ansluta till PS3:an.
- Anslut din TI-84+ till ditt PS3.
- Starta PS3JB genom att starta miniräknaren, trycka på Apps och leta reda på PS3JB i listan.
- När du ser splashscreenen, tryck på Enter.
- Välj alternativ 1.
- Slå på på baksidan igen (och stoppa i sladden om du har ett Slim).
- Tryck på Powerknappen och sedan på Ejectknappen direkt efter.
- Vänta några sekunder. Du kommer se att det står "Working..." på miniräknaren, och till slut "Done".
- Nu kan lägga över Backup Manager i roten på ett USB-minne (FAT32).
- Tada
Last edited by Tjurig; 2010-09-09 at 19:07.
Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
/Nalle Puh
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Så just nu är det bara möjligt att göra backups av sina egna originalspel?
Har försökt o läsa mig till informationen, men allt e rätt rörigt.
Skulle ju vara kul om man kunde tanka ner iso o slippa bränna o bara föra över via t.ex usb eller liknande
i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?
Det går alldeles utmärkt. Antingen laddar man hem och lägger på sitt USB-minne eller extern hårddisk. Eller så för man
över de med hjälp av sin dator och den nya ftpservern som man kan installera på sin PS3.
USB-minnet eller hårddisken måste vara i formatet FAT32 (än så länge) och det innebär att man inte kan lägga in filer som är större än 4Gb på dessa.
Vissa spel har dock filer som är större och dessa måste läggas in på den interna hårddisken (med ftpöverföring) för att fungera.
Last edited by Tjurig; 2010-09-09 at 14:07.
Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
/Nalle Puh
Men nu får de fan ta och leverera till PSXCARE. Jag kommer ju behöva sitta i den förbannade rusningen och även tulla vafan! ;-)
Eller så skapar man en katalog som heter spelets namn på sin dator som förhoppningsvis kör NTFS, går ut en katalog, högerklickar o Zippar eller Rarar filerna i fler volymer o väljer 700Mb arkiv.
När detta är gjort för man över den på sin USB enhet en fil i taget i t.ex GAMES
Väljer o packa upp RAR filerna och Voila.... Helt magiskt fick du in filer på över 4Gb på en FAT enhet : D
Begränsningen ligger enbart i överföringen. och man bör kunna ha filer upp till 1,5Tb på en Fat32 disk.
Tullarna stänger ju 18:30 : D
Och vi har ju alltid en dag imorgon med.
Det är inte vi som levererar "ännu" än så länge väntar vi på dem själva med.
/ Pendragon
-3 timmar till vi stänger iaf
/ Pendragon
Teensy 2.0 landade precis!
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1257&xSec=131
Vi har inte testat dem men har precis börjat gå igenom alla beställningar o packar o lägger undan för fulla muggar.
/ Pendragon
Teensy-korten har kommit. Bara komma och köpa ni som vill programmera korten själva. Eller ge oss någon timme så vi hinner få igång programvara för programmering och en chans att testa själva...
OBS! Det ingår inte någon USB-kabel, så spring förbi kjell å co e.dyl om ni inte har någon över. Det är väl micro-usb på Teensykorten, och andra änden skall passa till ps3:an.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tur att man har ett lager usb-kablar hemma då.
Bara sätta mig i bilen nu då och hoppas på att hinna innan 18. ;-)
Mini USB heter den till kontrollen o det är precis den man använder.
Micro är det som standard på HTC Desire o nyare mobiltelefoner enligt nya EU direktiv om gemensam ladd och synk kabel standard.
<-- Mini-Usb Vs. Micro-Usb -->
/ Pendragon
Lade upp en snabb kom igång guide för Teensy 2.0 här: http://forum.psxcare.com/support/sho...-ig%E5ng-guide
/ Pendragon
i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?
Min funkar fint. Det står i psgroove's källkod att teensykorten bara har EN led (vilket den har) och att den ska släckas när hacket fungerar men det är tvärt om. Den tänds när det är klart och så lyser den konstant. Jag ska ordna lite i koden så att min släcks. Jag har valt att själv ta hem källkoden och kompilera den för att på så sätt ha senaste med de nya "peek"-funktionerna.
hex-koden tar upp 36% av minnet i Teensy 2.0 så det finns en hel del kvar.
Hej
Har problem med att starta spelen får detta med: "You must insert any real game in the drive to use this feature".
Har följande SW & HW:
Teensy 2.0
Backup Manager 1.0
Psgroove1.1_TEENSY2.0.762 (Patched)
Har provat med dessa spel att lägga in på den interna HD:n
Killzone 2
Svenska Buzz
Det går bra att kopiera ner spelen till den interna HD:n men jag kan inte starta dom.
Med kompilatorn som krävs. I Linux då alltså.
Instruktioner finns här http://github.com/psgroove/psgroove
Last edited by N!klas; 2010-09-10 at 09:26.
hm.... kompilatorn som alla använder. make i Linux som sedan använder sig av AVR GCC.
Du måste ha en originalskiva i spelaren. Vilken som helst!
Du monterar sedan spelet på hårddisken och spelet i menyn ersätts med spelet på hårddisken.
PS3an tror då att det är spelet på hårddisken som sitter i spelaren (vilket det inte är då).
Bookmarks