...Den korta historien är att borttagna filer från en backup fungerar på samma vis som en ordentlig repa i skivan.
...Den korta historien är att borttagna filer från en backup fungerar på samma vis som en ordentlig repa i skivan.
Läste precis på ps3news att de redan har kommit på hur man kan kringå detta
EDIT: MEDAL OF HONOR COMPLETELY WORKS
ERASE the Update Folder
DONT CHANGE ANYTHING IN PARAM.SFO
GAME MUST BE COPIED USING OBM FROM EXTERNAL TO INTERNAL
HERMES PATCH NEEDS TO BE ENABLED TO PLAY.
ENJOY
Read more: http://www.ps3news.com/forums/ps3-ha...#ixzz11ghIoojB
Beror väl lite på vart repan sitter och om den går längs med eller tvärs över
Och repiga skivor i en Ps3 skadar lasern mer då den är korkat byggd o försöker fokusera för att kompensera för att inte tala om rengöringsskivor som är ett stort ajja bajja enligt Sony... Kör man rengöringsskivor i sin ps3 upphör all garanti att gälla enligt dem: http://community.eu.playstation.com/...s/td-p/8547807
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Någoon som vet om open manager o det fungerar till psjailbreak? eller fungerar det bara till psgroove o hermes payload? har ett avr-usb kort där hermes v3 är på och open manager 1.16.
läste på jailbreaks hemsida att dom kommer att släppa en uppdate så man kan använda den på 3.42 och 3.50 också, sen får man väl se om det är sant, men hur uppdaterar man en psjailbreak då? bara koppla in den till datorn, eller är det backup manager som man ska uppdatera o den kommer bara fungera på psjailbreak? eller är det bara skit snack från jailbreak teamet?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Sanning med modifikation ( vill inte vara den som är den ) men ligger revan vid en sektor där uppdateringar tas från o du initierar en uppdatering o den inte kan läsa så nyper den hela maskinen... ingen recovery... inget hopp.. o Sony är inte direkt snälla om man har en maskin som gått ur garanti eller ens har garanti för den delen om man misslyckats i uppdateringar...
Ps3an buffrar inte uppdateringar och checkar datan innan uppdatering nämligen. Sen har den heller ingen nandbackup den kan skjuta tillbaka som i en typ av failsafe mode.
Lär bli spännande för alla som köpt "kloner" på JB som påstås vara original o försöka uppdatera när det väl kommer en uppdateringskod
Alla JB donglar som säljs under tusenlappen av folk som inte står med på deras officiella ÅF lista lär vara 100% Fake/Kopior/Förfalskade kort som förmodligen inte kommer kunna initieras o uppdateras av deras officiella koder
Last edited by Pendragon; 2010-10-08 at 11:41.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Är du helt säker på att den inte buffrar?
Jag är helt övertygad att min har gjort så i alla fall. Efter byte av HDD var jag tvungen att ha firmware på USB och då är jag inte 100% men väl 99,9% säker på att det kom upp en stapel när den läste in firmware och en när den installerade den. Efter installation av div. homebrew och absolut blockering av internet och nystart av mina spel, har jag i princip på varenda spel fått upp "en senare programvara behövs för det här spelet" eller nåt liknande. När jag accepterat har det först kommit en stapel när den läser in uppdateringen, och sedan en ny när den installerar. Har varit mycket ominstallation och micklande så jag kan ha fel men har absolut för mig att det är så här.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
I själva flashnings processen så finns ingen återvändo, rycker man strömmen eller får strömavbrott så är maskinen rätt rökt.
Samma princip på PSP enheter tyvär, där kunde man väcka dem till liv med Pandora minnen och Jig-Kick batterier men den processen är lite svårare på Ps3 för oss dödliga utan Servicekit för Ps3.
Det du tänkte på är när man byter disk då viss mjukvara måste läggas på den från Nand samt uppdateringsfiler och det är inte samma som att nanduppgradera en Ps3
Sitter du på säg 3.15 och byter disk så får du formatera disken o lägga in systemet på nytt ( har du 3.15 på sticka ) så initieras den nya disken ( krypteras och låses till din Ps3 ) i samma veva *därav kravet på updatefilen* Du kan avbryta formateringsprocessen av HDD´n utan att skada din Ps3 mig veterligen.
Du får bara göra om o göra rätt senare
Jag har själv en disk på 60Gb liggandes med nyare Firmware update på "3.41" samt en på 120Gb med samma och en 500Gb. Jag kan fritt växla mellan dessa diskar då alla diskar är initierade på min Ps3a men givet inte flytta dessa till en annan Ps3a. Och om jag uppdaterar till 3.50 kommer säkert de andra diskarna sluta fungera tills jag uppdaterar dem med till 3.50
Inget jag testat riktigt då jag hellre ligger kvar på 3.15 på några Ps3or samt 3.41 på andra
Last edited by Pendragon; 2010-10-08 at 12:35.
/ Pendragon
Såg att *************** säljer psjailbreak för 439kr, och dom påstår att det är äkta, hur är det möjligt? dom är ju inte med på psjailbreaks hemsida för återförsäljare
precis köpt. fick en ps jailbreak2, trots att jag beställt ps jailbreak. hur illa är detta? står inte mycket om ps jailbreak2. deras hemsida liknar ps jailbreak och de har försökt kopiera lite med modifikation, ex emblemet för riktighet av vara.
Läs det rödmarkerade texten i denna tråd: http://forum.psxcare.com/support/sho...256#post233256
Eller scrolla upp lite o läs det jag skrivit i rött några inlägg tidigare i denna
/ Pendragon
Garanterat Fejk!
Gillar deras stavning på polulär ( Pupular ) o all info är bilder ist för text på en hemsida
Kod:Domain Name: PS3JAILBREAK2.COM Registrar: HICHINA ZHICHENG TECHNOLOGY LTD. Whois Server: grs.hichina.com Referral URL: http://www.net.cn Name Server: DNS23.HICHINA.COM Name Server: DNS24.HICHINA.COM Status: ok Updated Date: 01-oct-2010 Creation Date: 01-oct-2010 Expiration Date: 01-oct-2011 >>> Last update of whois database: Fri, 08 Oct 2010 12:51:07 UTC <<<
Last edited by Pendragon; 2010-10-08 at 15:52.
/ Pendragon
Ja jag såg din text innan, så jag ringde o pratade med en kille där, men han står helt fast på att det är äkta vara i från psjailbreak, o jag frågade varför han var så billig, då sa att att dom som är återförsäljare är mycket dyrare bara för att dom står med på deras hemsida. ja jag bara skrattade åt honom, vilken bs!!
Du har blivit lurad och skall inte acceptera detta. Kräv att få rätt vara levererad. Du kan hänvisa dom till en officiell leverantör så dom får äkta vara :-)
Är det Billiga---nånting ni pratar om?? Just där hittar jag det som kallar för psjailbreak till det omöjliga priset 439:-
Det värsta är att butiker som ägnar sig åt den typen av fulheter förstör trovärdigheten även för oss som gör allt vi kan för att ge korrekt information till våra kunder.
Köp ps3key istället om det är den prisklassen ni är ute efter, då får man iaf bra support. Eller något labkort som stöds av psgroove.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jo, har precis meddelat att jag inte var intresserad av någon annan vara än just ps jailbreak. kommer att lämna tillbaka den. nej det är inte prisklassen jag är ute efter utan det är de "riktiga" prylarna jag vill ha. vet att ni har dessa, men råkade se denna pryl till ett förmånligare pris.
Inte lätt alltid, folk som åker på Thailandsemestrar o tror de gjort fynd genom att köpa Breitlingklockor för 2.000 kr eller märkeskläder superbilligt eller Prada/Coco Chanel o vad fan de heter väskor ( Luis Vitton ) får väl reda på när de kommer hem o visar upp dessa för vänner att det är fejk de med
Förr i tiden kunde man säga att inget från Thailand är original, nästan så att man snart kommer få säga så om Kina med snart *Kinakopior*
Det finns bara en firma som släppt PSJailbreak, och det är lite bs att påstå att "bara för att man står med på listan är det dyrare"... Vi hade lätt skitit i att vara med på en lista o få påtryckningar av stora firmor om vi hade kunnat spara 50% åt våra kunder o sälja stickor billigare vi med Men om det inte är äkta vara så blir det ju en värre svängom med missnöjda kunder än det är med en äkta vara som kostar lite mer.
Man får det man betalar för, så har det alltid varit.
Jag hade hellre som Hansi skrev köpt ett PS3KEy om det blödde så mycket i min plåmbok, och krupit till korset senare o köpt en PsJailbreak om de visar sig komma ut med mer funktione reller program.
Lite som att köpa bilar... Andra modeller kan ju ha mer finesser än vissa o så ( Volvo & Saab jämförelsen med fyra hjul, går på bensin *De gör samma sak, åker fram, tutar och tar dig från punkt A-B )
Tänk på att PSJailbreak var föst, och att alla andra är kloner mer eller mindre, och att Ps3KEY magiskt får uppgraderingar när andra som kör Teensy kort eller på annat sätt trollar till en ny finurlig lösning
Men jag tror personligen mycket på Jailbreak och Ps3KEy för de är smidiga, Teensy gillar jag med.
/ Pendragon
Jag misstänkte det men valde att inte skriva allt för mycket eftersom om update .pup'en är borttagen så kan den ju inte ens läsas halvvägs. Fast jag skulle väl bara ha svarat nej på frågan om man kan bricka sin PS3'a genom att ta bort ps3_update katalogen, för nu blev det en hel del skrivet p.g.a. att jag är lat ändå..
Konstigt, jag säger inte att du snackar skit men jag behövde inte preppa en sticka med nån fw när jag bytte disk på min PS3'a.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Det var ju bra att du inte säger det, för då hade du haft noll koll.
Du kan inte sätta i en helt ny intern disk i din PS3 utan att installera FW, möjligt att den plockar ner från nätet om du har den uppkopplad, ingen aning, men jag var tvungen att stoppa i en usb-sticka med 3.41 i för att den skulle initiera disken.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Läste på psx.scene att det nu är olagligt att sälja psjailbreak i europa, har ni hört något om det? jäkla tur att jag beställde min igår!!
De jagar på ...Original inlägg av Gamersmint
Last edited by Tjurig; 2010-10-09 at 01:12.
Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
/Nalle Puh
LOL!!!
Skojar dom eller?! verkligen något vi inte får göra... dom jagar ju oss som gör vad vi vill med domAs for PS3 fans, you should be relieved that being loyal to your console has paid off and you can still do whatever you want with your PS3!!!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Jag formaterade en helt fabriksny disk, sen var det inte mer med det... Behövde som sagt ingen fw preppad, å detta var efter 3.42 släpptes (jag kör fortfarande 3.41).
har också köpt en helt ny 320gb disk utan att preppa den med firmware bara formatera och köra firmware 3.41
Bookmarks