Sida 2 av 19 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 552

Diskussion: PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

  1. #31
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av zdx Visa Inlägg
    Fick igång PSGroove med ett AT90USB162
    Vet du om det installeras nåt i PS3:ans hårdvara eller endast på den interna disken?
    Om det endast installeras på disken så är det ju enklast att ha typ en 750 gb intern disk för backups som inte har nätverket aktiverat och en originaldisk för onlinespel, om man vill minska risken att bli upptäckt av Sony.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Vet du om det installeras nåt i PS3:ans hårdvara eller endast på den interna disken?
    Om det endast installeras på disken så är det ju enklast att ha typ en 750 gb intern disk för backups som inte har nätverket aktiverat och en originaldisk för onlinespel, om man vill minska risken att bli upptäckt av Sony.
    en vild gissning är att det kan vara som så att maskinen lagrar information om vad du gör med maskinen, eftersom backup manager normalt har en felaktig game ID är då risken överhängande stor att du blir utkastad...

    men om du bytt ut den informationen (game ID) mot ett spels Game ID är det ju inga problem på den fronten om den nu lagrar information i statistiskt syfte...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    en vild gissning är att det kan vara som så att maskinen lagrar information om vad du gör med maskinen, eftersom backup manager normalt har en felaktig game ID är då risken överhängande stor att du blir utkastad...

    men om du bytt ut den informationen (game ID) mot ett spels Game ID är det ju inga problem på den fronten om den nu lagrar information i statistiskt syfte...


    Så game ID ligger i själva backupmanager?
    Trodde att det skapades av backupmanager så att alla spel hade samma ID, så att det hamnade på disken som sitter i.
    Game ID är väl motsvarande 'SCES' till PS2 eller?
    Såg på nåt forum en som har börjat kompilera om programvaran så att man har en massa olika game ID att välja på.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #34
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Så game ID ligger i själva backupmanager?
    Trodde att det skapades av backupmanager så att alla spel hade samma ID, så att det hamnade på disken som sitter i.
    Game ID är väl motsvarande 'SCES' till PS2 eller?
    Såg på nåt forum en som har börjat kompilera om programvaran så att man har en massa olika game ID att välja på.
    Japp det stämmer. Dock är man inte helt säker på att det funkar som det är tänkt då EBOOT.BIN är omodifierad och skickar ut det ursprungliga game-id't.

  5. #35
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Hoppas det kommer en guide till forumet snart som förklarar steg för steg hur man gör, vad man ska tänka på, nyttiga länkar m.m.

    Är det någon som vet om man kan lira PSN spel med jailbreak? Har man JTAGat 360n så kan man ju lira XBLA på den på mindre lagliga sätt, så de vore trevligt om det gick till PS3

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Någon som vet om homebrew fungerar med en ps3a med trasig blu-ray drive?

  7. #37
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Lär det inte göra eftersom man måste ha en originalskiva i när man drar igång backupspelet.

  8. #38
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det går man säkert förbi senare.

    Android är på G. De håller på och portar till Desire just nu. Det är samma i de flesta av HTC's Androidmobiler så de tror att det som funkar på Desire även kommer fungera på alla andra av HTC's androidmobiler.
    Last edited by N!klas; 2010-09-29 at 19:43.

  9. #39
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Dom håller även på att portar till Iphone
    http://twitter.com/musclenerd
    http://www.youtube.com/watch?v=YyyHRPNahOQ

    Update: En spansk grupp har börjat jobba på att försöka porta PSGroove till Dualshock. http://www.maxconsole.net/content.ph...k-3-controller

    Skulle dom lyckas så vore ju det sjukt underbart, eftersom att alla har ju en Dualshock/Sixaxis Verkligen skoj att följa utvecklingen av jailbreaket. Hackers hittar nya möjligheter hela tiden nu, allt från mobiltelefoner och miniräknare till självaste handkontrollen
    Last edited by Krutan; 2010-09-05 at 20:21.

  10. #40
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    kan låsa upp ps3:an med n900 nu lägger upp en video senare om jag orkar
    http://talk.maemo.org/showthread.php?t=61669

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av villageidiot Visa Inlägg
    kan låsa upp ps3:an med n900 nu lägger upp en video senare om jag orkar
    http://talk.maemo.org/showthread.php?t=61669
    det har gått att göra relativt länge
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Nu händer det saker
    http://twitter.com/brandonlwilson
    ti 84

    http://pastebin.com/Khy5bfLV
    OpenDesire (android)

  13. #43
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    Nu händer det saker
    http://twitter.com/brandonlwilson
    ti 84

    http://pastebin.com/Khy5bfLV
    OpenDesire (android)

    Sikken tur att man precis införskaffat en HTC Desire då
    Dock Android 2.2 o sist jag kikade var de svåra o Roota utan att bricka dem... Så jag låter nog bli på ett tag pg.av för lite kunskap och tid att lära mig
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #44
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sikken tur att man precis införskaffat en HTC Desire då
    Dock Android 2.2 o sist jag kikade var de svåra o Roota utan att bricka dem... Så jag låter nog bli på ett tag pg.av för lite kunskap och tid att lära mig
    Har flashat in den, så får se om det fungerar när jag kommer hem

    Trodde ni var teknikgudar på psxcare

    Kopplade in den i jobb datorn med psfreedom kernel och den hittar en "generic usb hub"
    Last edited by caballerial; 2010-09-06 at 15:42.

  15. #45
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    Har flashat in den, så får se om det fungerar när jag kommer hem

    Trodde ni var teknikgudar på psxcare
    Införskaffade nallen igår vid 21.00 tiden, duckade en riktigt otäck olycka på Huddingevägen i höjd med gymnasiet/badet och åkte hem o laddade den... Den ligger fortf o laddar ( 17.timmar ) har precis fått tag på ett Invisi Sheild skärmskydd o slänger väl på den ikväll och väntar på ett skal till nallen innan jag börjar använda den på riktigt

    Den kom med Android os v 2.2 o jag har inte kikat om den går att Roota ännu då jag visste att det var sketjobbigt om ens möjligt alls sedan förut.
    Så när jag hinner lär jag googla lite o se hur man gör då jag är mer van vid att jailbreaka i-phones som är lika lätt som en knapptryckning

    Efter telefonen är rootad måste man vad jag förstått dumpa nanden o sen kasta in en alternativ mjukvara o det är där jag kommer vänta

    Synd på en vettig lur om den blir lika värdelös som en brevpress med tanke på att jag hellre brickar en värdelös I-phone än en funktionell Desire
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #46
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Införskaffade nallen igår vid 21.00 tiden, duckade en riktigt otäck olycka på Huddingevägen i höjd med gymnasiet/badet och åkte hem o laddade den... Den ligger fortf o laddar ( 17.timmar ) har precis fått tag på ett Invisi Sheild skärmskydd o slänger väl på den ikväll och väntar på ett skal till nallen innan jag börjar använda den på riktigt

    Den kom med Android os v 2.2 o jag har inte kikat om den går att Roota ännu då jag visste att det var sketjobbigt om ens möjligt alls sedan förut.
    Så när jag hinner lär jag googla lite o se hur man gör då jag är mer van vid att jailbreaka i-phones som är lika lätt som en knapptryckning

    Efter telefonen är rootad måste man vad jag förstått dumpa nanden o sen kasta in en alternativ mjukvara o det är där jag kommer vänta

    Synd på en vettig lur om den blir lika värdelös som en brevpress med tanke på att jag hellre brickar en värdelös I-phone än en funktionell Desire
    Var också lite osäker om man skulle roota eller inte, sen tog nyfikenheten över.

    Här är en bra guide hur du rootar hboot 0.92 om du känner att du blir lite sugen http://forum.xda-developers.com/show...50#post7602850

  17. #47
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    @N!klas fick precis höra att ett litet vaderat kuvär ligger hemma och väntar. Jag hade tur :-)

  18. #48
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Får köra lite try and error, för ps3:an bootar inte när jag stoppar i desiren. får göra lite rtfm

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    Får köra lite try and error, för ps3:an bootar inte när jag stoppar i desiren. får göra lite rtfm
    du ska stänga av konsollen baktill, sätta i allt i PS3:an, därefter starta den och snabbt trycka på och hålla i Eject...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #50
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    hmm...jo, och när jag gör det så bootar den inte. funderar på om det kan ha med firmware att göra, funderar på om man måste uppdatera till 3.41 :S

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Vilka Htc modeller funkar detta på ?? någon som vet det ?

  22. #52
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jakupi Visa Inlägg
    Vilka Htc modeller funkar detta på ?? någon som vet det ?
    http://psfreedom.com/wiki/index.php?...atibility_list

    uppdaterade till 3.41 och då fungerarde det...men nu är jag utan other os :S
    Last edited by caballerial; 2010-09-06 at 19:52.

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    [url]
    uppdaterade till 3.41 och då fungerarde det...men nu är jag utan other os :S
    Vad låg du på för mjukvara tidigare?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #54
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad låg du på för mjukvara tidigare?
    2.8

    när jag bootar om så finns backup manager kvar...
    däremot så verkar den inte boota spelen från hd.... blir lite mer läsning när det 3
    åriga lilla monstret har lagt sig

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kanske är så att man måste boota på samma sätt varje gång man ska använda backup manager :/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    kanske är så att man måste boota på samma sätt varje gång man ska använda backup manager :/
    jo, det måste man, men även när jag bootar med custom kernel i desire så verkar det inte gå. men psfreedom ska ju inte fixa backup utan måste patcha om jag förståt det rätt...

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Probably... så är det ju med PSGroove också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #58
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Backup manager

    Hallå!

    Lyckades med hjälp av min nexus one installera både backup manager och Backup manager stealth. Båda varianterna startar fint, och det går utmärkt att backupa spelen till den interna hårddisken.

    Men...

    När jag i listan på de inlästa spelen försöker välja något av spelen, går PS3:an ut i "meny-läge". Blue-ray-enheten visar där det spel som sitter i skivläsaren, inte det spel som jag precis tryckte på "Load" i Backup manager för att spela.

    Några förslag? Vill ju så gärna att det ska funka...

  29. #59
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av thenolifers Visa Inlägg
    Hallå!

    Lyckades med hjälp av min nexus one installera både backup manager och Backup manager stealth. Båda varianterna startar fint, och det går utmärkt att backupa spelen till den interna hårddisken.

    Men...

    När jag i listan på de inlästa spelen försöker välja något av spelen, går PS3:an ut i "meny-läge". Blue-ray-enheten visar där det spel som sitter i skivläsaren, inte det spel som jag precis tryckte på "Load" i Backup manager för att spela.

    Några förslag? Vill ju så gärna att det ska funka...
    Kan hända det blivit en krock mellan backupmanager / stealth.
    Det du kan testa är att sätta i en annan orginalskiva och boota om ps3an.

  30. #60
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Har problem med vissa spel i backupen.. Får eboot.bin error.
    Någon som vet någon lösning? något program man ska köra innan man kör över spelet till sin externa hdd?
    Ska testa en annan release av samma spel, kanske är en US version jag la in vet inte om det spelar roll men testa får man.

    Tack på förhand!

Sida 2 av 19 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Reinstall homebrew channal!
    By Tosse82 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 01:45
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •