Sida 3 av 19 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 552

Diskussion: PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

  1. #61
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Figgelito Visa Inlägg
    Kan hända det blivit en krock mellan backupmanager / stealth.
    Det du kan testa är att sätta i en annan orginalskiva och boota om ps3an.
    Hmm, jag provar att starta om både med och utan skiva, samt med olika skivor, men det vill sig fortfarande inte. Att ta backupen går fint, men när jag väljer "Load", trillar jag tillbaka till menyn och ser bara den skiva som är i. Sitter ingen skiva i, får jag ett meddelande som säger att det måste sitta en skiva i för att kunna ladda.

    Fler idéer?

  2. #62
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av thenolifers Visa Inlägg
    Hallå!

    Lyckades med hjälp av min nexus one installera både backup manager och Backup manager stealth. Båda varianterna startar fint, och det går utmärkt att backupa spelen till den interna hårddisken.

    Men...

    När jag i listan på de inlästa spelen försöker välja något av spelen, går PS3:an ut i "meny-läge". Blue-ray-enheten visar där det spel som sitter i skivläsaren, inte det spel som jag precis tryckte på "Load" i Backup manager för att spela.

    Några förslag? Vill ju så gärna att det ska funka...
    Hade samma problem, så jag avinstallerade backup manager och installerade rdx_manager så fungerade det

  3. #63
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hallå igen.

    Jag googlar som en tok och tycker mig förstå att det kan finnas versioner av PSgroove som på något sätt är begränsade när det gäller backuphantering. Jag lyckas dock inte ta reda på om det handlar om att ta backuper eller att ladda backuper. Efterlyser därmed en länk till en PSgroove-version för Nexus one som någon har använt med framgång. Gärna även en länk till en backup manager någon använt med framgång. (Tänker att det är ett bra sätt att eliminera felkällor, om inte annat)

    Mycket tacksam för alla förslag och all hjälp!

    EDIT: Gör ett försök enligt tipset ovan innan sovdags!
    Last edited by thenolifers; 2010-09-06 at 22:57.

  4. #64
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av thenolifers Visa Inlägg
    Hallå igen.

    Jag googlar som en tok och tycker mig förstå att det kan finnas versioner av PSgroove som på något sätt är begränsade när det gäller backuphantering. Jag lyckas dock inte ta reda på om det handlar om att ta backuper eller att ladda backuper. Efterlyser därmed en länk till en PSgroove-version för Nexus one som någon har använt med framgång. Gärna även en länk till en backup manager någon använt med framgång. (Tänker att det är ett bra sätt att eliminera felkällor, om inte annat)

    Mycket tacksam för alla förslag och all hjälp!

    EDIT: Gör ett försök enligt tipset ovan innan sovdags!
    Kan inte riktigt detta började trixa runt idag, Men det som är för mig är att jag måste ha en orginalskiva i, Sen kör jag går jag in i backup och väljer det spel jag vill ha, Kommer tillbaka till vanliga ps menyn och då har orginalspelet blivit det spelet du valde i backup. Hoppas du förstår vad jag menar.

    /Figgelito

  5. #65
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Nu, med rdx-varianten, får jag istället ett felmeddelande då jag försöker ladda spelet. Det står "Disc read error, attempting to read data.

    Kikade på http://www.ps3news.com/subdomain.php...=ps3-jailbreak och konstaterade att inget av mina testade spel var med på listan. Provar med GTA IV nu, det skall fungera enligt listan.

  6. #66
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Prova denna;:
    http://www.pandawill********om/redir...&goto=lastpost
    Funkar för mig iaf.

  7. #67
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Hej,
    första jailbreaken till en bit hårdvara som jag faktiskt har:

    TI-84+ SE

    Tyvärr verkar den ju inte gå att använda för att lira backups.

    http://brandonw.net/ps3jb/

    Som det står ängst ner:

    "Can I use this to play backups?
    No, this jailbreak is based upon the PSGroove source code, which does not support piracy either."

    Är ju ingen idé att fixa det då, hur kan jag få tag i en version av denna jailbreak som jag kan testa back-ups med? Google har inte visat sig hjälpfull.

    Länkar uppskattas. ^^

  8. #68
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av binnet Visa Inlägg
    Google har inte visat sig hjälpfull.

    Länkar uppskattas. ^^
    hur googlar du egentligen? :P
    http://twitter.com/GNSPS

  9. #69
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Hummm kul att man kan haxxa en ps3 med en miniräknare...

    Inte riktigt vad Sony hade tänkt sig ...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  10. #70
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Figgelito Visa Inlägg
    Har problem med vissa spel i backupen.. Får eboot.bin error.
    Någon som vet någon lösning? något program man ska köra innan man kör över spelet till sin externa hdd?
    Ska testa en annan release av samma spel, kanske är en US version jag la in vet inte om det spelar roll men testa får man.

    Tack på förhand!
    Om man laddar hem en version som var skapad innan jailbreaktåget började tuffa så är det just eboot.bin som är problemet.

    De releaserna är ofta i ISO format också...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  11. #71
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av binnet Visa Inlägg
    Hej,
    första jailbreaken till en bit hårdvara som jag faktiskt har:

    TI-84+ SE

    Tyvärr verkar den ju inte gå att använda för att lira backups.

    http://brandonw.net/ps3jb/

    Som det står ängst ner:

    "Can I use this to play backups?
    No, this jailbreak is based upon the PSGroove source code, which does not support piracy either."

    Är ju ingen idé att fixa det då, hur kan jag få tag i en version av denna jailbreak som jag kan testa back-ups med? Google har inte visat sig hjälpfull.

    Länkar uppskattas. ^^
    Det går att fixa. Det är bara avaktiverat i själva koden.
    Man behöver modifiera koden som körs på miniräknaren.

    Jag har testat via min androidtelefon nu och det funkar utmärkt. Har bytt min interna hårddisk till en på 500GB och tagit backup på de får spel jag hade. Ser fram emot vilka program folk kommer att bygga nu.

  12. #72
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Det går att fixa. Det är bara avaktiverat i själva koden.
    Man behöver modifiera koden som körs på miniräknaren.

    Jag har testat via min androidtelefon nu och det funkar utmärkt. Har bytt min interna hårddisk till en på 500GB och tagit backup på de får spel jag hade. Ser fram emot vilka program folk kommer att bygga nu.
    Det är nog inte bara jag som börjar bli lite frustrerad över att inte fått chansen o prova på egen hand
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #73
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det är nog inte bara jag som börjar bli lite frustrerad över att inte fått chansen o prova på egen hand
    Jag har varit något sugen på att testa ett tag nu. Vet hur det är.
    Det är dock omständigt att testa med min mobil. Det funkar inte med den rom och kernel jag kör så varje gång jag vill köra ps3an i detta läge så måste jag först ta backup på den rom jag kör och sedan återställa en backup som jag har gjort av en installerad rom som har stöd för psfreedom och sedan köra. Jag måste sedan gå tillbaka till min backup på mitt originalsystem. Den rom som man har byggt psfreedom för är inte bra, jag vill liksom inte köra den som standard.

    Det där lät rörigt.. och ja, det är omständigt..

  14. #74
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Jag har varit något sugen på att testa ett tag nu. Vet hur det är.
    Det är dock omständigt att testa med min mobil. Det funkar inte med den rom och kernel jag kör så varje gång jag vill köra ps3an i detta läge så måste jag först ta backup på den rom jag kör och sedan återställa en backup som jag har gjort av en installerad rom som har stöd för psfreedom och sedan köra. Jag måste sedan gå tillbaka till min backup på mitt originalsystem. Den rom som man har byggt psfreedom för är inte bra, jag vill liksom inte köra den som standard.

    Det där lät rörigt.. och ja, det är omständigt..
    Låter som jag hellre väntar på de donglar vi snart borde få in här på PSXCare istället
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #75
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Ber er läsa tråden:
    PS3 FW 3.42 Live... VARNING!

  16. #76
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Det går att fixa. Det är bara avaktiverat i själva koden.
    Man behöver modifiera koden som körs på miniräknaren.

    Jag har testat via min androidtelefon nu och det funkar utmärkt. Har bytt min interna hårddisk till en på 500GB och tagit backup på de får spel jag hade. Ser fram emot vilka program folk kommer att bygga nu.
    Ursäkta min idioti men jag har ingen aning om hur man modifierar kod =/

    Hittade iaf filen jag behöver via länken caballerial postade, tack!

    ...kom dock bara hit:

    http://www.filefactory.com/file/b343699/n/PS3JB_mod.8xk

    Lyckas inte ladda ner filen *idiot*

    Vad gör jag för fel?


    EDIT:

    jaha, tror det var webläsaren som buggat upp sig, kom iaf vidare.
    Är inte hemma så har inte tillgång till mitt PS3 men detta blir det första jag gör när jag kommer hem på tisdag (efter att införskaffa 4st AAA batterier till min TI-84+ SE...)
    Last edited by binnet; 2010-09-07 at 15:27.

  17. #77
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Om man laddar hem en version som var skapad innan jailbreaktåget började tuffa så är det just eboot.bin som är problemet.

    De releaserna är ofta i ISO format också...
    De Releasar jag har är i ISO,
    Använder sen ett program för att packa upp det till min externa, Går säkert lika bra med winrar.

    Förlåt lät lite mystiskt kanske, Programmet heter "PS3ISO2JB.exe".

    /Figgelito

  18. #78
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    då var första "homebrew appen" färdig, en ftp server.
    http://psx-scene.com/forums/showthread.php?t=65550

  19. #79
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Jag är helt lyrisk att ps3 är hackat och orkar inte riktigt vänta tills det säljs en färdig usb.. så tänkte göra en själv. Har beställt en teensy++, AT90USBKEY från usa men är några veckor bort. Såg att elfa har här i Sverige.

    https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa...tem=73-219-42;

    Kommer den att funka också? Är ju en AT90USBKEY också... blev så ställd av bilden . Ser ju inte ut att passa i en vanlig usb port? Känns som att jag är helt lost. Trodde det bara var att stoppa in skiten i datorn å flasha med ps3 hackprogramvaran? Lät så jävla simpelt om man titta på ps3-hacks.com

  20. #80
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    73-219-42 på Elfa ska funka. Flasha in programvaran och koppla den sedan till ps3an.
    Elfa har dock leverans i slutet av oktober!

  21. #81
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Okej men då är det ju lika bra att vänta på min usaleverans å slippa allt bök med avbeställning... men det är en vanlig usb kontakt? Blev så fundersam av bilden. Är dessa kort helt öppna eller har dom nått slags plast skydd som vanliga usb-minnen?

  22. #82
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Jodå, det har usb-port. Sitter till vänster på bilden.
    Korten har inga skydd. Det är meningen att allt skall vara lättåtkomligt på såna kort.
    De har utgångar och ingångar m.m. för att man ska kunna skriva mycket roligt. Mest för att testa för att sedan bygga en egen layout på något man då vet kommer funka. Ett demokort liksom.

  23. #83
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Såg det nu, trodde först inte det var det på bilden. aha okej, men är inte risken för elektrisk stöt stor? Är väl lika känslig som datakomponenter? Den här sidan har ersatt med en annan som har skydd. Skulle kännas tryggare med det.

    http://www.teensy.co.uk/Maximus-AVR-...c16/index.html

  24. #84
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Stöt som kan skada kortet eller att du skulle få en stöt?
    Det rör sig om max 5V 500mA. Det får du absolut ingen stöt av.
    Hurvida komponenterna på kortet kan skadas.. det är ingen större risk men visst är det bra med något inkapslat.

    Edit: På den bilden du visar så ser du baksidan av kortet
    Det har inte heller någon inkapsling.
    Last edited by N!klas; 2010-09-08 at 11:00.

  25. #85
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Haha, tänkte på komponenten inte jag aha okej. Jamen då kör jag på det jag beställt. Tack för svaren

  26. #86
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Eftersom att dessa AVR chip är gjorda för USB så överskrider dom inte 5V och 500mA. Dom kan alltså inte skada PS3, eller dig för den delen :P Du får ett större kyss av att slicka på ett 9V batteri, och som dom flesta vet så upplevs de bara som sura stickningar

  27. #87
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Nu missuppfattades frågan ju, jag tänkte på den statiska elektricitet som kortet kan råka utför...inte om jag ska få nån lillfjutt stöt

  28. #88
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Så länge du låter bli att pilla på den efter att ha hanterat något annat så finns det ingen risk. Du ska framför allt undvika kontakt med chippet om du har kammat håret eller gått på en matta, speciellt om du har raggsockor på dig, utan att ha laddat ur dig genom att ta i metall, t.ex. ett element. Har du en antistatisk påse så kan du lägga chippet i eller på den, bara den har kontakt med påsen. Dom följer med i stort sätt alla komponenter till datorn, så har du byggt din dator själv så har du garanterat en sån påse. Annars finns dom att köpa för 5-10kr.

  29. #89
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi får hem TEENSY om 1-3 dagar, dom är skickade från USA igår!

    Vi ligger även mycket tidigt i kön att få AT90USBKEY från ELFA...

    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=131&xPage=1
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #90
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi får hem TEENSY om 1-3 dagar, dom är skickade från USA igår!

    Vi ligger även mycket tidigt i kön att få AT90USBKEY från ELFA...

    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=131&xPage=1
    För ändamålet.. vad gör Teensy 2.0 och Teensy++ 2.0 för skillnad?

Sida 3 av 19 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Reinstall homebrew channal!
    By Tosse82 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 01:45
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •