Sida 5 av 19 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 552

Diskussion: PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

  1. #121
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    För den här applikationen är det ingen skillnad mellan de korten vi tagit in. Huvudsaken är att dom inte ser ut som någon 5-årings hobbyprojekt som Olimex AVR-USB-162 som andra butiker säljer nu :-)


    Våra Teensy är på väg in nu, även om det ser lite ut som om streckodsläsarpersonalen hade personalfest igår...

    BROMMA, SE 09/09/2010 7:53 A.M. IMPORT SCAN
    09/09/2010 6:57 A.M. OUT FOR DELIVERY
    09/09/2010 6:45 A.M. ARRIVAL SCAN
    STOCKHOLM-ARLANDA, SE 09/09/2010 6:10 A.M. DEPARTURE SCAN
    09/09/2010 5:40 A.M. ARRIVAL SCAN
    ..men AT90 kan visa säg vara ett bättre val för en ev framtid med ny kod även om dom är jämlika just idag?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  2. #122
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    ..men AT90 kan visa säg vara ett bättre val för en ev framtid med ny kod även om dom är jämlika just idag?
    Det kommer ju alltid bättre o bättre metoder o nyare o nyare tillbehör.
    Jag ser fram emot då man kan modda en Ps3 handkontroll så allt ser mindre suspekt ut
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #123
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    En nybörjarfråga:

    Har kollat runt lite på nätet och det enda jag har hemma är en TI-84+.

    1. Är det möjligt att med hjälp av denna köra backupspel?
    2. Kan någon isåfall beskriva lite kort hur man går tillväga?

    Tacksam för svar!

  4. #124
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Instruktioner för TI-84+

    1. Installera TI Connect.
    2. För sedan över den patchade TI-84+ versionen av PSGroove.
    3. Stäng av ditt PS3 på baksidan (om du har Slim, dra även ut sladden).
    4. Ta ur alla USB-enheter som är ansluta till PS3:an.
    5. Anslut din TI-84+ till ditt PS3.
    6. Starta PS3JB genom att starta miniräknaren, trycka på Apps och leta reda på PS3JB i listan.
    7. När du ser splashscreenen, tryck på Enter.
    8. Välj alternativ 1.
    9. Slå på på baksidan igen (och stoppa i sladden om du har ett Slim).
    10. Tryck på Powerknappen och sedan på Ejectknappen direkt efter.
    11. Vänta några sekunder. Du kommer se att det står "Working..." på miniräknaren, och till slut "Done".
    12. Nu kan lägga över Backup Manager i roten på ett USB-minne (FAT32).
    13. Tada
    Last edited by Tjurig; 2010-09-09 at 18:07.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  5. #125
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mixad Visa Inlägg
    En nybörjarfråga:

    Har kollat runt lite på nätet och det enda jag har hemma är en TI-84+.

    1. Är det möjligt att med hjälp av denna köra backupspel?
    2. Kan någon isåfall beskriva lite kort hur man går tillväga?

    Tacksam för svar!
    http://www.ps3-hacks.com/2010/09/08/...-plus-updated/
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #126
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Så just nu är det bara möjligt att göra backups av sina egna originalspel?
    Har försökt o läsa mig till informationen, men allt e rätt rörigt.
    Skulle ju vara kul om man kunde tanka ner iso o slippa bränna o bara föra över via t.ex usb eller liknande
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  7. #127
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Så just nu är det bara möjligt att göra backups av sina egna originalspel?
    Har försökt o läsa mig till informationen, men allt e rätt rörigt.
    Skulle ju vara kul om man kunde tanka ner iso o slippa bränna o bara föra över via t.ex usb eller liknande
    Det går alldeles utmärkt. Antingen laddar man hem och lägger på sitt USB-minne eller extern hårddisk. Eller så för man
    över de med hjälp av sin dator och den nya ftpservern som man kan installera på sin PS3.

    USB-minnet eller hårddisken måste vara i formatet FAT32 (än så länge) och det innebär att man inte kan lägga in filer som är större än 4Gb på dessa.
    Vissa spel har dock filer som är större och dessa måste läggas in på den interna hårddisken (med ftpöverföring) för att fungera.
    Last edited by Tjurig; 2010-09-09 at 13:07.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  8. #128
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Men nu får de fan ta och leverera till PSXCARE. Jag kommer ju behöva sitta i den förbannade rusningen och även tulla vafan! ;-)

  9. #129
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Det går alldeles utmärkt. Antingen laddar man hem och lägger på sitt USB-minne eller extern hårddisk. Eller så för man
    över de med hjälp av sin dator och den nya ftpservern som man kan installera på sin PS3.

    USB-minnet eller hårddisken måste vara i formatet FAT32 (än så länge) och det innebär att man inte kan lägga in filer som är större än 4Gb på dessa.
    Vissa spel har dock filer som är större och dessa måste läggas in på den interna hårddisken (med ftpöverföring) för att fungera.
    Eller så skapar man en katalog som heter spelets namn på sin dator som förhoppningsvis kör NTFS, går ut en katalog, högerklickar o Zippar eller Rarar filerna i fler volymer o väljer 700Mb arkiv.
    När detta är gjort för man över den på sin USB enhet en fil i taget i t.ex GAMES
    Väljer o packa upp RAR filerna och Voila.... Helt magiskt fick du in filer på över 4Gb på en FAT enhet : D
    Begränsningen ligger enbart i överföringen. och man bör kunna ha filer upp till 1,5Tb på en Fat32 disk.


    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Men nu får de fan ta och leverera till PSXCARE. Jag kommer ju behöva sitta i den förbannade rusningen och även tulla vafan! ;-)
    Tullarna stänger ju 18:30 : D
    Och vi har ju alltid en dag imorgon med.

    Det är inte vi som levererar "ännu" än så länge väntar vi på dem själva med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #130
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Eller så skapar man en katalog som heter spelets namn på sin dator som förhoppningsvis kör NTFS, går ut en katalog, högerklickar o Zippar eller Rarar filerna i fler volymer o väljer 700Mb arkiv.
    När detta är gjort för man över den på sin USB enhet en fil i taget i t.ex GAMES
    Väljer o packa upp RAR filerna och Voila.... Helt magiskt fick du in filer på över 4Gb på en FAT enhet : D
    Begränsningen ligger enbart i överföringen. och man bör kunna ha filer upp till 1,5Tb på en Fat32 disk.




    Tullarna stänger ju 18:30 : D
    Och vi har ju alltid en dag imorgon med.

    Det är inte vi som levererar "ännu" än så länge väntar vi på dem själva med.
    Nej, jag vet.
    Tullarna stänger 18:30 ja men ni stänger ju 18? ;-)
    Det är långt kvar tills imorgon!

  11. #131
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    -3 timmar till vi stänger iaf
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #132
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Teensy 2.0 landade precis!
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1257&xSec=131

    Vi har inte testat dem men har precis börjat gå igenom alla beställningar o packar o lägger undan för fulla muggar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #133
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Teensy-korten har kommit. Bara komma och köpa ni som vill programmera korten själva. Eller ge oss någon timme så vi hinner få igång programvara för programmering och en chans att testa själva...

    OBS! Det ingår inte någon USB-kabel, så spring förbi kjell å co e.dyl om ni inte har någon över. Det är väl micro-usb på Teensykorten, och andra änden skall passa till ps3:an.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #134
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Tur att man har ett lager usb-kablar hemma då.
    Bara sätta mig i bilen nu då och hoppas på att hinna innan 18. ;-)

  15. #135
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Teensy-korten har kommit. Bara komma och köpa ni som vill programmera korten själva. Eller ge oss någon timme så vi hinner få igång programvara för programmering och en chans att testa själva...

    OBS! Det ingår inte någon USB-kabel, så spring förbi kjell å co e.dyl om ni inte har någon över. Det är väl micro-usb på Teensykorten, och andra änden skall passa till ps3:an.
    Är det micro-usb så kan man ju bara använda kabeln som följer med Dualshock/Sixaxis =)

  16. #136
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Mini USB heter den till kontrollen o det är precis den man använder.
    Micro är det som standard på HTC Desire o nyare mobiltelefoner enligt nya EU direktiv om gemensam ladd och synk kabel standard.

    <-- Mini-Usb Vs. Micro-Usb -->
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #137
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Lade upp en snabb kom igång guide för Teensy 2.0 här: http://forum.psxcare.com/support/sho...-ig%E5ng-guide
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #138
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Så just nu är det bara möjligt att göra backups av sina egna originalspel?
    Har försökt o läsa mig till informationen, men allt e rätt rörigt.
    Skulle ju vara kul om man kunde tanka ner iso o slippa bränna o bara föra över via t.ex usb eller liknande
    Nu blev allt helt plötsligt mycket intressantare.
    Funderar starkt på att beställa en ps3 från någon sida i såna fall.
    De som finns i lager i sverige idag borde ju inte ha uppdateringen som täpper till hålen för exploit.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  19. #139
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Min funkar fint. Det står i psgroove's källkod att teensykorten bara har EN led (vilket den har) och att den ska släckas när hacket fungerar men det är tvärt om. Den tänds när det är klart och så lyser den konstant. Jag ska ordna lite i koden så att min släcks. Jag har valt att själv ta hem källkoden och kompilera den för att på så sätt ha senaste med de nya "peek"-funktionerna.

    hex-koden tar upp 36% av minnet i Teensy 2.0 så det finns en hel del kvar.

  20. #140
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Instruktioner för TI-84+

    1. Installera TI Connect.
    2. För sedan över den patchade TI-84+ versionen av PSGroove.
    3. Stäng av ditt PS3 på baksidan (om du har Slim, dra även ut sladden).
    4. Ta ur alla USB-enheter som är ansluta till PS3:an.
    5. Anslut din TI-84+ till ditt PS3.
    6. Starta PS3JB genom att starta miniräknaren, trycka på Apps och leta reda på PS3JB i listan.
    7. När du ser splashscreenen, tryck på Enter.
    8. Välj alternativ 1.
    9. Slå på på baksidan igen (och stoppa i sladden om du har ett Slim).
    10. Tryck på Powerknappen och sedan på Ejectknappen direkt efter.
    11. Vänta några sekunder. Du kommer se att det står "Working..." på miniräknaren, och till slut "Done".
    12. Nu kan lägga över Backup Manager i roten på ett USB-minne (FAT32).
    13. Tada
    Tack så mycket, ska testa detta! En följdfråga. Jag ska ha miniräknaren på och starta mitt ps3 med miniräknaren varje gång?

  21. #141
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Hej

    Har problem med att starta spelen får detta med: "You must insert any real game in the drive to use this feature".

    Har följande SW & HW:

    Teensy 2.0
    Backup Manager 1.0
    Psgroove1.1_TEENSY2.0.762 (Patched)


    Har provat med dessa spel att lägga in på den interna HD:n
    Killzone 2
    Svenska Buzz

    Det går bra att kopiera ner spelen till den interna HD:n men jag kan inte starta dom.

  22. #142
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Min funkar fint. Det står i psgroove's källkod att teensykorten bara har EN led (vilket den har) och att den ska släckas när hacket fungerar men det är tvärt om. Den tänds när det är klart och så lyser den konstant. Jag ska ordna lite i koden så att min släcks. Jag har valt att själv ta hem källkoden och kompilera den för att på så sätt ha senaste med de nya "peek"-funktionerna.

    hex-koden tar upp 36% av minnet i Teensy 2.0 så det finns en hel del kvar.
    Hej N!klas
    Undrar bara med vilket prg. du kompilerar med?
    Last edited by Zoega; 2010-09-10 at 08:14.

  23. #143
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Med kompilatorn som krävs. I Linux då alltså.
    Instruktioner finns här http://github.com/psgroove/psgroove
    Last edited by N!klas; 2010-09-10 at 08:26.

  24. #144
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Med kompilatorn som krävs. I Linux då alltså.
    Det förstår väl jag också att man ska kompilera med en kompilator som krävs!
    Men jag undrar vilken applikation använder du i Linux?

    Mvh.
    /Z

  25. #145
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    hm.... kompilatorn som alla använder. make i Linux som sedan använder sig av AVR GCC.

  26. #146
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    hm.... kompilatorn som alla använder. make i Linux som sedan använder sig av AVR GCC.
    Tack för ditt svar .
    Har du något tips om mitt andra inlägg gällande att jag inte kan starta spelen?

    Mvh.
    /Z

  27. #147
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Zoega Visa Inlägg
    Hej

    Har problem med att starta spelen får detta med: "You must insert any real game in the drive to use this feature".

    Har följande SW & HW:

    Teensy 2.0
    Backup Manager 1.0
    Psgroove1.1_TEENSY2.0.762 (Patched)


    Har provat med dessa spel att lägga in på den interna HD:n
    Killzone 2
    Svenska Buzz

    Det går bra att kopiera ner spelen till den interna HD:n men jag kan inte starta dom.
    Och du har förstås gjort precis det den säger till dig, stoppat i en originalskiva?

  28. #148
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Och du har förstås gjort precis det den säger till dig, stoppat i en originalskiva?
    Har jag missuppfattat detta helt och hållet???
    Meningen är väl att man inte ska behöva ha originalskivan i utan ska kunna köra spelen direkt från HD:n eller???!!!.

  29. #149
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Du måste ha en originalskiva i spelaren. Vilken som helst!
    Du monterar sedan spelet på hårddisken och spelet i menyn ersätts med spelet på hårddisken.
    PS3an tror då att det är spelet på hårddisken som sitter i spelaren (vilket det inte är då).

  30. #150
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Du måste ha en originalskiva i spelaren. Vilken som helst!
    Du monterar sedan spelet på hårddisken och spelet i menyn ersätts med spelet på hårddisken.
    PS3an tror då att det är spelet på hårddisken som sitter i spelaren (vilket det inte är då).
    Hmmm den har jag missat :S

Sida 5 av 19 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Reinstall homebrew channal!
    By Tosse82 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 01:45
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •