Sida 17 av 19 FörstaFörsta ... 71516171819 SistaSista
Visar resultat 481 till 510 av 552

Diskussion: PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

  1. #481
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det lär komma någon form av CFW istället för nya möjligheter med donglarna...
    Ja det skulle ju iofs vara bäst :P Det är väl det man använder sig utav till PSP nu för tiden? Och om jag inte har fattat det helt fel så finns det väl en hel del likheter mellan PSP och PS3 när det kommer till skydd och kryptering? Men men, man får väl se när det kommer. Jag tycker att det släpps nya användbara saker i stort sätt varje dag så det kanske inte är så långt borta som det känns

  2. #482
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    CFW på PSP har funnits jätte länge, det är i princip den ända formen av mod jag känner till som i huvudtaget är användbar för "oss"...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #483
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Tjena jag undrar angående denna Release som kom idag: Pain.EUR.JB.PS3-BlaZe detta är i grunden ett playstation network spel så jag undrar funkar detta spel / inget som är skumt med det ?
    Då jag packa upp det så fick jag en mapp som hette PS3_CONTENT i vanliga fall så brukar det bara vara PS3_GAME och Update mappen endast och nu 3 mappar så blev lite orolig bara då jag är noob som vanligt

    Vill mest bara veta om det är grönt o lägga in det o om det kommer fungera direkt från backupmanager som alla andra tidigare spel jag kört ?

    .nfo filen är ju inte så givande precis ända den påstår sig säga är att detta är en retail version vilket jag inte visste det ens fanns av små arkad spel ?


    The goal in PAIN is simple. Launch your character into anything
    that will hurt the F out of him. Whether vaulting him into a
    passing subway or simply bashing him into a wall, the goal in PAIN
    is to inflict it.

    Of course this is the Retail version, not the PSN version.



    För övrigt så verkar spelet rätt skoj så vill gärna spela det så fort som möjligt, men lär väl sluta i besvikelse som dom flesta " små lir " hehe
    hxxp://www.gamespot.com/ps3/action/pain/index.html?tag=result%3Btitle%3B4


    Önskar att någon tog tag i att försöka knäcka PSN spelen då det finns rätt många guld klimpar av dom spelen faktiskt, då jag snart är färdig med alla ps3 exklusiva spel
    Last edited by Boz666; 2010-10-15 at 23:05.

  4. #484
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Haha det där spelet såg ju helt sönderknarkat ut =)

    Nej men jag hoppas också dom kunde lyckas knäcka PSN spelen :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  5. #485
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du lär få kompilera mjukvaran själv
    inte mycket till svar på mina frågor, men det löste sig ändå, hittade en fil som fungerade kompilerad av en som kallar sig Illness
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  6. #486
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Tjena jag undrar angående denna Release som kom idag: Pain.EUR.JB.PS3-BlaZe detta är i grunden ett playstation network spel så jag undrar funkar detta spel / inget som är skumt med det ?
    Då jag packa upp det så fick jag en mapp som hette PS3_CONTENT i vanliga fall så brukar det bara vara PS3_GAME och Update mappen endast och nu 3 mappar så blev lite orolig bara då jag är noob som vanligt

    Vill mest bara veta om det är grönt o lägga in det o om det kommer fungera direkt från backupmanager som alla andra tidigare spel jag kört ?

    .nfo filen är ju inte så givande precis ända den påstår sig säga är att detta är en retail version vilket jag inte visste det ens fanns av små arkad spel ?


    The goal in PAIN is simple. Launch your character into anything
    that will hurt the F out of him. Whether vaulting him into a
    passing subway or simply bashing him into a wall, the goal in PAIN
    is to inflict it.

    Of course this is the Retail version, not the PSN version.



    För övrigt så verkar spelet rätt skoj så vill gärna spela det så fort som möjligt, men lär väl sluta i besvikelse som dom flesta " små lir " hehe
    hxxp://www.gamespot.com/ps3/action/pain/index.html?tag=result%3Btitle%3B4


    Önskar att någon tog tag i att försöka knäcka PSN spelen då det finns rätt många guld klimpar av dom spelen faktiskt, då jag snart är färdig med alla ps3 exklusiva spel
    Det släpptes som PSN spel först men då det vart så populärt så släpptes det även på skiva

    http://www.game.se/acatalog/Pain_PS3_Playstation_3.html
    =)

    är det inte bara att testa
    Last edited by caballerial; 2010-10-16 at 11:41.

  7. #487
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    Det släpptes som PSN spel först men då det vart så populärt så släpptes det även på skiva

    http://www.game.se/acatalog/Pain_PS3_Playstation_3.html
    =)

    är det inte bara att testa
    Ja du såg ju vad som hände med dom som " bara testa" PSP emulator till ps3 det resulterade i att deras kära ps3 inte vaknade igen och la sig i koma ?

    Det är ju alltid säkrast därför o fråga sig fram innan man testar nya okända grejer så inget blir brickat i onödan bara för man ville vara först o testa något

  8. #488
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Ja du såg ju vad som hände med dom som " bara testa" PSP emulator till ps3 det resulterade i att deras kära ps3 inte vaknade igen och la sig i koma ?

    Det är ju alltid säkrast därför o fråga sig fram innan man testar nya okända grejer så inget blir brickat i onödan bara för man ville vara först o testa något
    allas dog inte helt vissa lyckades fixa det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #489
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Ja du såg ju vad som hände med dom som " bara testa" PSP emulator till ps3 det resulterade i att deras kära ps3 inte vaknade igen och la sig i koma ?

    Det är ju alltid säkrast därför o fråga sig fram innan man testar nya okända grejer så inget blir brickat i onödan bara för man ville vara först o testa något
    jo, men det var ett program som de installerade...har svårt att se hur ett retail spel ska kunna göra någon skada...men jag kan ha fel...

  10. #490
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Nu kan man spela medal of honor som kräver 3.42 på en 3.41. Lär fungera på ett antal spel framöver!!! lätt som en plätt

  11. #491
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Nu kan man spela medal of honor som kräver 3.42 på en 3.41. Lär fungera på ett antal spel framöver!!! lätt som en plätt
    Var väl snarare så att man "glömt" att implementera den nya krypteringsnyckeln i just MoH som gjorde att det fungerade. Naturligtvis kan det fungera på andra spel också men många andra som kommer med 3.42 lär inte fungera på samma sätt. EA´s MMA spel ska tydligen inte fungera. Men det var bara vad jag läste när jag ögnade igenom några foruminlägg på psx-scene. Jag kan ha fel.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #492
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Var väl snarare så att man "glömt" att implementera den nya krypteringsnyckeln i just MoH som gjorde att det fungerade. Naturligtvis kan det fungera på andra spel också men många andra som kommer med 3.42 lär inte fungera på samma sätt. EA´s MMA spel ska tydligen inte fungera. Men det var bara vad jag läste när jag ögnade igenom några foruminlägg på psx-scene. Jag kan ha fel.
    Det som krävs är det det finns en updatering/patch till spelet, då fungerar det, sen lär väl sony komma på något sätt att täppa igen det också så småning om.

  13. #493
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Det som krävs är det det finns en updatering/patch till spelet, då fungerar det, sen lär väl sony komma på något sätt att täppa igen det också så småning om.
    Jo fast fortfarande som jag förstod det så är inte MoH ett "fullt" fw 3.42 spel. Därav går det att patcha. Men det kan ju mkt väl komma patchar som även funkar för alla 3.42 spel.

    Edit: Iofs verkar vissa ha fått fart på MMA nu. Ja vi kanske har tur iaf då =)
    Last edited by pemani; 2010-10-18 at 20:55.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #494
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jo fast fortfarande som jag förstod det så är inte MoH ett "fullt" fw 3.42 spel. Därav går det att patcha. Men det kan ju mkt väl komma patchar som även funkar för alla 3.42 spel.

    Edit: Iofs verkar vissa ha fått fart på MMA nu. Ja vi kanske har tur iaf då =)
    lysande!! Var läste du att dom har fått igång det??

  15. #495
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    fick själv igång det nu! ändrade bara param.ifo filen

  16. #496
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Vi ska nog inte ropa hej än. Så vitt jag har förstått det så är det ett kryphål i MoH's uppdatering som gör att det plötsligt klarar sig på fw 3.30 eller högre. Nyare spel kan mycket väl komma att kräva en CFW.

  17. #497
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    Vi ska nog inte ropa hej än. Så vitt jag har förstått det så är det ett kryphål i MoH's uppdatering som gör att det plötsligt klarar sig på fw 3.30 eller högre. Nyare spel kan mycket väl komma att kräva en CFW.
    Jo det var precis det jag menade i mitt tidigare inlägg även om det blev lite luddigt. Dom fuckade up helt enkelt.

    Nu verkar det ju dock funka med MMA också så ev är det väl fler spel som funkar för tillfället. Men kommande titlar lär ju ha detta åtgärdat dessvärre.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  18. #498
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    HIttade detta om MMA ...

    "Just change the param.sfo to 3.400"
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  19. #499
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    jaha o så var psjailbreaks spport för nya fw försenat IGEN, förvånade? deras backup manager kommer i morgon, tror knappast det har något nytt jämfört med open manager 2.1

  20. #500
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    jaha o så var psjailbreaks spport för nya fw försenat IGEN, förvånade? deras backup manager kommer i morgon, tror knappast det har något nytt jämfört med open manager 2.1
    Det är väl bra att de släpper något som funkar o får tid på sig än att släppa något halvmesyr som de måste uppdatera inom en vecka

    Lite Volvo / SaaB över det hela, olika "trimkod" ger olika egenskaper på olika bilar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #501
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Dock skriver dom: "As well, we would like to announce that our updates for newer firmwares will be delayed a few days, but it will be released before the end of the month."

    Vilket bör betyda 3.42 och 3.50? Annars hade dom väl inte använt ordet "newer" utan "other" eller liknande?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  22. #502
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Spekulationer
    Bättre ta det lungt i TV-soffan hemma än att sitta på nålar o få gråa hår
    Det man kanske får göra är att dumpa om spel om det vill sig riktigt illa *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #503
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Dock skriver dom: "As well, we would like to announce that our updates for newer firmwares will be delayed a few days, but it will be released before the end of the month."

    Vilket bör betyda 3.42 och 3.50? Annars hade dom väl inte använt ordet "newer" utan "other" eller liknande?
    Det är precis det dom menar, dom kanske släpper en firmware update till PSJailbreak dongeln men inte en som stödjer nyare PS3 firmwares?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #504
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är precis det dom menar, dom kanske släpper en firmware update till PSJailbreak dongeln men inte en som stödjer nyare PS3 firmwares?
    Vi får hoppas att dom överraskar oss positivt =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  25. #505
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Personligen tycker jag det gått fort på kort tid för de som knäckte nöten o de som klonade konceptet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #506
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Hacking scenen sover aldrig :P

    You gotta love the time zones =)
    Last edited by pemani; 2010-10-19 at 17:22.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  27. #507
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Enda anledningen till att jag skulle göra nya "backups" på mina spel skulle vara ifall det var något riktigt bra med den nya Managern, typ NTFS-stöd eller liknande...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  28. #508
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Undrar vilken " timezone " psjailbreak teamet har, för än så länge finns det ingen ny ute

  29. #509
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Don ligger i Tidszonen ( De som donerar får förtur )
    Resten får vänta tills klockan passerar det de angivit
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #510
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Don ligger i Tidszonen ( De som donerar får förtur )
    Resten får vänta tills klockan passerar det de angivit
    Haha, ja antagligen är det så, eller så är det ren skitsnack från deras sida, igen! tänkte köpa en psjailbreak, men jag avvaktar tills det kommer något vettigt i från deras sida

Sida 17 av 19 FörstaFörsta ... 71516171819 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Reinstall homebrew channal!
    By Tosse82 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 01:45
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •