Sida 9 av 19 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Visar resultat 241 till 270 av 552

Diskussion: PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

  1. #241
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av vioxx Visa Inlägg
    Jag köpte en ny ps3 slim 320gig Bundle med move (den som släptes i onsdags) och den hade 3.40 som version så jag tror inte att 3.42 har hunnit att nå butikerna ännu
    Vioxx är move värt o köpa vad gick åbäket på 320gb slim med move ? var det skoj är inte nya spelen låsta med 3.42 firmware trodde jag ? eller kommer man inte måsta ha ny uppdatering för att move ska fungera, hursomhelst vad gick kalaset på ?

  2. #242
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Vioxx är move värt o köpa vad gick åbäket på 320gb slim med move ? var det skoj är inte nya spelen låsta med 3.42 firmware trodde jag ? eller kommer man inte måsta ha ny uppdatering för att move ska fungera, hursomhelst vad gick kalaset på ?
    Move är helt klart värt att köpa!! Har du spelat wii med motion plus? kan säga att move är minst dubbelt så bra!! känner av minsta rörelse!!!

  3. #243
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Någon som har kommit på ett sätt att installera patcher? prövade med move patchen till heavy rain, men när jag installerade den ( förde över den till konsolen via ftp ) så står det bara att jag ska sätta in rätt skiva! Har precis införskaffat move, men inga spel fungera med psgroove så kanske man får hoppa det? får hoppas på en lösning snart!

  4. #244
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Varför säger du jag ska köpa move om du säger det inte ens fungerar med jailbreak ? :P är det någon som är billigare än * Lame att det blir stjärnor när jag skriver W hallen :P *eller dom ska ha 4000 för move med ps3an känner mig inte så het på det om det kanske inte ens fungerar nu eller i framtiden ? dessutom snacka om att utsätta sig för hög risk o få 3.42 om man köper slim 320gb med move som är nyaste shittet ?
    Last edited by Boz666; 2010-09-17 at 22:50.

  5. #245
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    En fråga som jag nog sagt tidigare men inte riktigt fått svar på:

    Är det någon som har några väl valda ord eller fras man ska säga om man beställer från elgiganten via internet eller butik om man skulle råka få 3.42 och ska lämna tillbaka på öppet köp, tips på vad man ska säga ?

  6. #246
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Där ser du vad jag menar det du skrev i nedre citatet
    Det står dock inget där om att den ska vara själv initierande? alltså att den ska köras igång av sig själv med hack och allting... men nu förstår jag att du läste lite mellan raderna och förstod det hela på ett annat vis än jag tänkte när jag skrev det, no problems, bara du förstår min sista förklaring?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #247
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Varför säger du jag ska köpa move om du säger det inte ens fungerar med jailbreak ? :P är det någon som är billigare än * Lame att det blir stjärnor när jag skriver W hallen :P *eller dom ska ha 4000 för move med ps3an känner mig inte så het på det om det kanske inte ens fungerar nu eller i framtiden ? dessutom snacka om att utsätta sig för hög risk o få 3.42 om man köper slim 320gb med move som är nyaste shittet ?
    Dom här konsollern tillverkades inte för en eller 2 veckor sedan, tillverkades för ett antal månader sedan, t.ex. när jag köpte min Xbox 360 slim var den tillverkad i april, men den släpptes inte förrens flera månader senare...

    När det kommer en helt ny variant av konsoll (eller ny kontroll, som ingår i ett paket med en konsoll som det är i det här fallet) brukar tillverkaren räkna med en rush för att få tag på den nya senaste tekniken, därav börjar man tillverka en större mängd maskiner långt innan release för att kunna sälja till alla som vill ha det senaste, det "bästa"... hade man inte gjort det som tillverkare hade man förlorat en hel del kunder/pengar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #248
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Varför säger du jag ska köpa move om du säger det inte ens fungerar med jailbreak ? :P är det någon som är billigare än * Lame att det blir stjärnor när jag skriver W hallen :P *eller dom ska ha 4000 för move med ps3an känner mig inte så het på det om det kanske inte ens fungerar nu eller i framtiden ? dessutom snacka om att utsätta sig för hög risk o få 3.42 om man köper slim 320gb med move som är nyaste shittet ?
    Du kan köpa spelen som finns ute nu, eller skaffa dom på annat sätt, tex sport champion och start the party fungerar untmärkt med ps move. Det jag svarade på var att move fungerar jätte bra, är mycket bättre än wii motion plus, det har inget med psgroove att göra, jag svarade bara på hur bra move är. Jag tror det kommer en lösning på patcherna ganska snart, specielt med tanke på dom program som har kommit dom senaste dagarna, som psn demo installer och det nyaste programet som låter dig styra alla filerna direkt i från konsolen

  9. #249
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Är det på något steg fram tills att man får pspjailbreak 1200kr kittet och funka som det ska med ps3an så man kan spela, finns det något steg där man kan Bricka själva ps3an eller bricka ps3jailbreak vill gärna veta det isåfall så man är extra försiktig då, samt gäller samma fråga för teensy och dom såklart om det är något man kan bricka med ps3/chippet fram tills att man får allt och funka ?

    Eller har man evigt antal chanser för att få allting och fungera ?

    /tack på föris
    Last edited by Boz666; 2010-09-18 at 14:55.

  10. #250
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Chansen att bricka ps3:an med hjälp av ps3jailbreak är troligtvis lika med noll. Det enda du installerar i ps3:an är backupmanager och ev. ftp server, vilket naturligtvis inte påverkar eller rör firmware. Självaste ps3jailbreak dogglen eller teensy möjliggör bara att den ps3:an bootas upp i debug state, vilket i sin tur tillåter osignade filer att installers dvs. backupmanager, ftp server m.m.

    PS3:an är betydligt mer avancerad och pålitligare än Wii som det kan hända lite vad som helst med om man inte har full koll.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  11. #251
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Är det på något steg fram tills att man får pspjailbreak 1200kr kittet och funka som det ska med ps3an så man kan spela, finns det något steg där man kan Bricka själva ps3an eller bricka ps3jailbreak vill gärna veta det isåfall så man är extra försiktig då, samt gäller samma fråga för teensy och dom såklart om det är något man kan bricka med ps3/chippet fram tills att man får allt och funka ?

    Eller har man evigt antal chanser för att få allting och fungera ?

    /tack på föris
    Du kan få PSJailbreak att inte fungera genom att uppdatera från nätet

    Du kan förstöra Teensy eller motsvarande kort med ESD (statisk elektricitet) dock bör den inte vara exremt hyper känslig mot detta...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #252
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Ok tack för svar så det borde vara omöjligt att bricka själva ps3 eller jailbreaken då när man lägger in allt med ti-84 o allt vad det heter ?, statisk elektricitet fattade jag nog i samma sekund som att jag såg endast jailbreak hade skal, varför har dom varit så jävla snål teensy så dom inte har något skal ?


    Har ni någon guide här på forumet hur man så snabbt som möjligt stänger av all trådlös och nätverkskabel access till internet på ps3an när jag får hem den till veckan då jag aldrig ägt en förut ?

    Måste man vara tillgänglig för internet för att ftpa internt mellan PC och PS3 sen eller går det stänga av all allt förutom intern åtkomst i nätverket på ps3an så man blockar allt internet trådlöst/trådat ?

    Jag kan ju såklart inte göra något förrän ni fått hem jailbreak så man kan köpa men man vill ju vara skyddad hela tiden så gott det går så fort man fått in 3.41 update, det går att lägga in update via USB sticka va utan att äga jailbreak eller ?
    Last edited by Boz666; 2010-09-18 at 22:06.

  13. #253
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Är det på något steg fram tills att man får pspjailbreak 1200kr kittet och funka som det ska med ps3an så man kan spela, finns det något steg där man kan Bricka själva ps3an eller bricka ps3jailbreak vill gärna veta det isåfall så man är extra försiktig då, samt gäller samma fråga för teensy och dom såklart om det är något man kan bricka med ps3/chippet fram tills att man får allt och funka ?

    Eller har man evigt antal chanser för att få allting och fungera ?

    /tack på föris
    Att bricka med Jail Break / PSGroove är nog noll, med FTP Servern kan du dock bricka konsollen, men då ska du vara dum nog att gå in och pilla på flash-filer via FTP.

    Någon annan som använder TI-84 och har någon uppfattning om exkt när och hur man ska trycka på power/eject knappen. Ibland startar inte JB och man får börja om. Har märk att det funkar både om man har spel i och utan spel närman trycket på eject.

  14. #254
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Då man måste köpa ett spel när jag ska beställa 250gb slim från El giganten imorrn kväll så undrar jag angående dessa spel nedanför ifall det är någon av dessa som Inte fungerar alls eller fungerar dåligt med Jailbreak vill köpa ett spel som inte funkar alls eller funkar dåligt då det är smartast ifall spelet ändå inte fungerar 100% med jailbreak :


    Dessa spel är jag mest intresserad av :

    Demon´s Souls
    God of War III
    Heavenly Sword
    Heavy Rain
    Infamous
    Katamari Forever
    Killzone 2
    Little Big Planet
    Metal Gear Solid 4
    Ninja Gaiden Sigma 1
    Ninja Gaiden Sigma 2
    Ratchet & Clank Tools of Destruction
    Ratchet & Clank Quest for Booty
    Ratchet & Clank Future a Crack in Time
    Uncharted 1
    Uncharted 2: Among Thieves
    Resistance 1: Fall of Man
    Resistance 2
    Valkyria Chronicles


    Den som vet om något av dessa spel inte ens startar eller funkar skitdåligt så vill jag gärna veta för då vill jag köpa det spelet eftersom jag måste köpa minst 1 ! Svar uppskattas mycket

  15. #255
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Då man måste köpa ett spel när jag ska beställa 250gb slim från El giganten imorrn kväll så undrar jag angående dessa spel nedanför ifall det är någon av dessa som Inte fungerar alls eller fungerar dåligt med Jailbreak vill köpa ett spel som inte funkar alls eller funkar dåligt då det är smartast ifall spelet ändå inte fungerar 100% med jailbreak :


    Dessa spel är jag mest intresserad av :

    Demon´s Souls
    God of War III
    Heavenly Sword
    Heavy Rain
    Infamous
    Katamari Forever
    Killzone 2
    Little Big Planet
    Metal Gear Solid 4
    Ninja Gaiden Sigma 1
    Ninja Gaiden Sigma 2
    Ratchet & Clank Tools of Destruction
    Ratchet & Clank Quest for Booty
    Ratchet & Clank Future a Crack in Time
    Uncharted 1
    Uncharted 2: Among Thieves
    Resistance 1: Fall of Man
    Resistance 2
    Valkyria Chronicles


    Den som vet om något av dessa spel inte ens startar eller funkar skitdåligt så vill jag gärna veta för då vill jag köpa det spelet eftersom jag måste köpa minst 1 ! Svar uppskattas mycket
    Enligt kompatibilitets listan ska alla dom där spelen fungera bra; https://spreadsheets.google.com/lv?k...owsperpage=250 iaf från interna hårddisken, vissa fungerar inte från extern...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #256
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Jahaja det var ju jäkla skumt hur alla fungerar som jag valde ut brukar ju vara många som inte funkar heh :P Då måste jag ta reda på vilket spel som är längst i speltid eller billigast, Resistance 2 tror jag är billigast men det är bara 8 timmar långt har jag hört lite tråkigt att bara ha 8 timmars material o spela medans man väntar på jailbreak i 100 år Btw jag hittade ej valkyria chronicles i din lista så hur vet du att det funkar prima ?

    Då får ni gärna tipsa vilket spel som ger mest speltid fast det är nog svårare och ha koll på om ni inte är hardcore gamers som mig det enda jag läst är att Infamous ska vara 15-20 h långt x2 för att klara good/evil side och Valkyria är rpg så det bör vara långt det är den enda infon jag har just nu, kanske funderar på o köpa 2 spel som inte är alltför superdyr heller för att ha något att spela medans man väntar på jailbreak i 100 år, har redan varvat alla andra spel på pc,360,wii som har 8 betyg lr bättre så har det spelfattigt nu :/ ( förutom dead rising 2 som kom nyss men håller på med det )

  17. #257
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Förresten Swizzy eller nån vad menas med när det är Röda N = No antar jag eller Gröna Y= Yes på Updates och Online flikarna på kompabilitets sidan du skickade ? Tex vad menas med Röd N på updates brickas ps3 om man uppdaterar med det som är på spelet, eller blir spelet ospelbart för all framtid eller tills man tagit bort nån slags sparad Cache ?

    Samt när det står Grönt= Y på Online fliken ? det är fruktansvärt förvirrande vad menas med det dom kan väl inte mena att man kan gå online med releasen ? :P fattar inget som sagt av Update och Online fliken när det står Y o N vad det menas med det fullt ut ?

  18. #258
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad gäller valkyria hittade jag den inte själv heller när jag tittade i listan direkt, men kan man excel så vet man att filter är aktiverat i den, och varje ruta med en pil har en meny som kan filtrera ut datan för ett specifikt spel i den listan hittade jag det spelet

    Vad gäller förklaring av det hela;

    Y = Fungerar
    N = Fungerar inte
    P = Fungerar att starta men har vissa problem, t.ex. fungerar bara en bit in i spelet eller liknande

    Vad gäller online/update är det väldigt svårt o svara på, inga spel fungerar online i dagsläget då det krävs 3.42 för att gå in på PSN (spela online) så vitt jag vet om iaf
    Updates ska det inte heller fungera speciellt bra med, vissa updates fungerar, har hört lite grann om "debug updates" dessa ska vad jag förstår fungera bra med PSGroove/PSJailbreak etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #259
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Tack för svar än en gång fattar nästan det du sa tror jag hursomhelst går det inte bara o skippa alla updates o säga cancel eller nått när man starta spelen så man aldrig behöver oroa sig eller går det inte blocka dom om man stänger av all internet access på ps3 ?

    Jag snacka med polarn tidigare idag tror han hade en Graf räknare men det är säkert fel version med min otur Fungerar inte 1200kr jailbreak om man har Ti-83 eller Ti-85 eller liknande eller vad det nu finns för versioner ? ( eller är det endast ti-84 som funkar? )

    Annars om jag inte får tag i rätt Grafräknare till Jailbreak, vad är det billigaste/noobigaste sättet annars att jailbreaka ps3an utan att bricka den, samt är det samma guide man följer oavsett vad man använder sig av eller blir det svårare om man använder sig av andra sätt än grafräknare ??

  20. #260
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    köp en billig Graf räknare ti-84 på *******.

  21. #261
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Tack för svar än en gång fattar nästan det du sa tror jag hursomhelst går det inte bara o skippa alla updates o säga cancel eller nått när man starta spelen så man aldrig behöver oroa sig eller går det inte blocka dom om man stänger av all internet access på ps3 ?

    Jag snacka med polarn tidigare idag tror han hade en Graf räknare men det är säkert fel version med min otur Fungerar inte 1200kr jailbreak om man har Ti-83 eller Ti-85 eller liknande eller vad det nu finns för versioner ? ( eller är det endast ti-84 som funkar? )

    Annars om jag inte får tag i rätt Grafräknare till Jailbreak, vad är det billigaste/noobigaste sättet annars att jailbreaka ps3an utan att bricka den, samt är det samma guide man följer oavsett vad man använder sig av eller blir det svårare om man använder sig av andra sätt än grafräknare ??
    Eh, tror inte du hajar det här riktigt. Om du ska köpa en ps jailbreak behöver du ju ingen miniräknare. Miniräknaren är ju bara ett verktyg som gör exakt det som jailbreaken gör. Dessutom lär ju aldrig den officiella ps jailbreak få se dagsljus eftersom kinesiska tullen beslagtar alla sändningar.
    Det bästa o snabbaste sättet är att antingen beställa en av alla kloner av ps jailbreak eller det billigare alternativet, köp ett usb utvecklingskort som dom som sälja av tex psxcare.
    Köper du ett teensy har du ju en svinbra guide här på forumet hur du fixar allt, steg för steg o enkelt.

  22. #262
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Tack för svar än en gång fattar nästan det du sa tror jag hursomhelst går det inte bara o skippa alla updates o säga cancel eller nått när man starta spelen så man aldrig behöver oroa sig eller går det inte blocka dom om man stänger av all internet access på ps3 ?

    Jag snacka med polarn tidigare idag tror han hade en Graf räknare men det är säkert fel version med min otur Fungerar inte 1200kr jailbreak om man har Ti-83 eller Ti-85 eller liknande eller vad det nu finns för versioner ? ( eller är det endast ti-84 som funkar? )

    Annars om jag inte får tag i rätt Grafräknare till Jailbreak, vad är det billigaste/noobigaste sättet annars att jailbreaka ps3an utan att bricka den, samt är det samma guide man följer oavsett vad man använder sig av eller blir det svårare om man använder sig av andra sätt än grafräknare ??
    Det går att skippa updates ja... om du inte har nätverkssladden i kommer spelen inte vilja uppdatera om det inte finns på skivan... och det lär gå att patcha bort behovet av nästkommande uppdateringar om det inte släpps nya versioner av t.ex. PSGroove som stödjer nyare system versioner...

    Jag har ingen aning om hur man gör för att programmera om en Ti-84, utöver det ska allt vara same same but different machine... det vill säga, när du väll fått in programvaran och fått in enheten i rätt läge (beroende på hur dom löst det hela) det vill säga för att initiera hacket ska du slå av maskinen helt (drar ur strömen på en slim eller flippar på switchen där bak på en fat), följt av att du kopplar in ditt val av hack enhet (PSJailbreak, Teensy 2.0, Teensy 2.0++, Ti-84 etc.) slår på maskinen igen och trycker på eject strax efter du startat igång konsollen

    Billigaste sättet är väl att köpa en Teensy 2.0 eller motsvarande, du kan köpa dom lite överallt faktiskt, men det lär vara slut hos dom flesta... köper du en av oss kan du även få den förprogrammerad vilket är bra om du inte förstår dig på den simpla guiden vi har i forumet i vilket fall PSJailbreak inte är något för dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #263
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Då det gäller hårdiskar , kan man inte bara byta ut diskar enkelt nu i ps3? om man köper en som har 40, 60 eller 80gig så kan man väll bara he in en 300 gig eller något sådant?

  24. #264
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Då det gäller hårdiskar , kan man inte bara byta ut diskar enkelt nu i ps3? om man köper en som har 40, 60 eller 80gig så kan man väll bara he in en 300 gig eller något sådant?
    Du ska kunna ha 500gb+ också, frågan är bara om den går in annars får man sätta i en kabel och köra hårddisken externt med extern strömkälla...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #265
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Om man köper Teensy eller Teensy++ av er med förprogrammering behöver man inte köpa några andra saker då som miniräknarn Ti84, Mobil eller liknande kommer allting funka direkt då utan att jag behöver köpa något annat förutom Själva PS3an då ? ( drygt bara att ni tar 200 pärlor för tjänsten dock hehe fast billigare än grafräknare och diverse saker man måste köpa då eller ? )


    Det verkar onekligen väldigt svårt o vänta på 1200krs jailbreak även om man vill stöda original teamet samt också om den är lite noobigare för mig så orkar man ju inte vänta till november om man beställer ps3an idag lr ?

  26. #266
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du ska kunna ha 500gb+ också, frågan är bara om den går in annars får man sätta i en kabel och köra hårddisken externt med extern strömkälla...
    Ok, jo tyckte det också borde funka, fast den interna ska ju funka bättre än externa, gällande att föra över saker mm.

    jo vet inte då det gäller utrymme i ps3:an om en vanlig hdd passar eller om man måste ha den mindre modellen.

  27. #267
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Om man köper Teensy eller Teensy++ av er med förprogrammering behöver man inte köpa några andra saker då som miniräknarn Ti84, Mobil eller liknande kommer allting funka direkt då utan att jag behöver köpa något annat förutom Själva PS3an då ? ( drygt bara att ni tar 200 pärlor för tjänsten dock hehe fast billigare än grafräknare och diverse saker man måste köpa då eller ? )


    Det verkar onekligen väldigt svårt o vänta på 1200krs jailbreak även om man vill stöda original teamet samt också om den är lite noobigare för mig så orkar man ju inte vänta till november om man beställer ps3an idag lr ?
    TI-84 är ett alternativ till Teensy/iPhone/Dingoo/whatever, man behöver alltså bara en av de här grejerna. Har du inte redan tillgång till nån av de här grejerna så är en förprogrammerad Teensy det billigaste alternativet, en sån är bara att plugga in å köra.

    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Ok, jo tyckte det också borde funka, fast den interna ska ju funka bättre än externa, gällande att föra över saker mm.

    jo vet inte då det gäller utrymme i ps3:an om en vanlig hdd passar eller om man måste ha den mindre modellen.
    Du behöver en 2.5" hdd som inte är högre än 9(?) mm.
    Last edited by prodge64; 2010-09-19 at 15:19.

  28. #268
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    Du behöver en 2.5" hdd som inte är högre än 9(?) mm.
    aha ok aa, då får man leta en sådan så stor som möjligt hehe

  29. #269
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Då var det dags o beställa ps3 snart då, är det någon som vet om någon säljer en prisvärd bundle med 250gb slim PS3 där man får med något vettigt spel till humant pris ?

    Det är sjukt skumt att det skiljer typ 100 spänn mellan 120gb slim och 250gb då 250gb slim kostar 2990 kr på elgiganten och för 320gb slim vilket är endast 70gb mer så får man betala ca 500+ kr

    Man utsätter sig väl för alldeles för stor risk att få 3.42 om man köper 320gb slim med move också får man ens med något spel till det paketet eller är det bara något skit demo ?

    250gb slim är väl det mest prisvärda annars och största chans att få låg firmware eller har jag fel ni får gärna komma med tips annars på bra bundles

  30. #270
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Du avgör nog bäst själv vilken bundling du tycker är mest värd, kolla pricerunner. Huvudsaken är att du inte väntar för länge med köpet, det är omöjligt att säga när och var det börjar dyka upp enheter på en högre fw än 3.41.

Sida 9 av 19 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Reinstall homebrew channal!
    By Tosse82 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 01:45
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •