Sida 8 av 19 FörstaFörsta ... 67891018 ... SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 552

Diskussion: PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

  1. #211
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    så småningom kanske någon händig kan förklara lite mer för dom som inte riktigt hänger med hur allt detta funkar, eller kanske bara jag som är lite trög just nu
    Lite mer? well det är relativt enkelt; du sätter i en USB dongel, startar konsollen på ett speciellt sätt (bryt strömmen, sätt på strömmen och starta konsollen tryck därefter snabbt på eject) om du lyckats kommer din dongel byta färg alternativt slockna/lysa upp (beroende på vilken du kör med)

    När väl den biten är klar installerar du ett program som heter "Backup Manager" från en USB hårddisk/sticka du kan då även passa på att lägga in Ps3 FTP server när du ändå håller på...

    Med hjälp av Backup Manager kan du välja att ladda spel från hårddisk istället för från skiva [kräver dock att du har en skiva i konsollen, spelar ingen roll vilket spel det är bara det är ett spel] mer ingående hur du kommer igång med spelen finns det trådar om här på vårat fina forum
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #212
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Fick problem med Racedriver Grid.
    Gjorde en backup på en 500gb intern disk, startade upp spelet och helt plötsligt stod det att den behövde en uppdatering, till 1.03 tror jag, tryckte OK eftersom jag trodde att den skulle hämta nåt från skivan men såg att den började hämta från nätet!!! trots att jag avaktiverat hämtning från nätet. Hade testat FTP-servern så jag hade glömt bort att ta ur nätverkskabeln vilken jag snabbt ryckte ut och nerladdningen slutade, den stannade på 6%. Men inget mer hände utan allt frös. Jag startade om maskinen och den startade upp som den skall men jag får 'error reading disk' när jag försöker starta spelet nu. Det går fint att starta från skiva så det behövs bevisligen ingen uppdatering för att spela men inte från hdd. Jag har inga sparningar som den försöker läsa in så det är inte problemet heller. Jag tog bort spelet genom Backupmanager och gjorde en ny Backup igen, men med samma resultat. Någon som har en aning var jag skall rensa någonstans, för det verkar ju vara nån cache som har kvar uppdateringen som jag avbröt.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  3. #213
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Fick problem med Racedriver Grid.
    Gjorde en backup på en 500gb intern disk, startade upp spelet och helt plötsligt stod det att den behövde en uppdatering, till 1.03 tror jag, tryckte OK eftersom jag trodde att den skulle hämta nåt från skivan men såg att den började hämta från nätet!!! trots att jag avaktiverat hämtning från nätet. Hade testat FTP-servern så jag hade glömt bort att ta ur nätverkskabeln vilken jag snabbt ryckte ut och nerladdningen slutade, den stannade på 6%. Men inget mer hände utan allt frös. Jag startade om maskinen och den startade upp som den skall men jag får 'error reading disk' när jag försöker starta spelet nu. Det går fint att starta från skiva så det behövs bevisligen ingen uppdatering för att spela men inte från hdd. Jag har inga sparningar som den försöker läsa in så det är inte problemet heller. Jag tog bort spelet genom Backupmanager och gjorde en ny Backup igen, men med samma resultat. Någon som har en aning var jag skall rensa någonstans, för det verkar ju vara nån cache som har kvar uppdateringen som jag avbröt.
    Kolla under Game Data Utility på Games, se om det ligger någonting där... uppdateringen som den hämtade är enbart för spelet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #214
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    uppdateringen som den hämtade är enbart för spelet
    Jo fattade det efter att jag dragit kabeln, men det var ren reflex att dra kabeln när jag såg att den var ute på nätet =)
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  5. #215
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    uppdateringen som den hämtade är enbart för spelet
    Finns inte denna uppdateringen på skivan, skumt att man är tvingad att ha internet för att kunna spela spelet offline?
    Har jag min nätverkskabel i får jag upp frågan om jag vill uppgradera till 1.03: programvaran kommer att avslutas och uppgraderas till senaste versionen står det. Svarar jag nej får jag 'error reading disc', har jag inte kabeln i kommer error direkt, ingen fråga ens.
    FRÅGA!

    Det är alltså ingen risk att maskinen går ut och hämtar firmware 3.42 och dödar min homebrew-maskin?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  6. #216
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det går alldeles utmärkt att ta spel från nätet, dock inte i iso format eftersom dessa skulle bli 40gb+ för VARJE spel... onödigt stort detta fungerar på samma sätt som med JTAG på 360, man tar själva datan från spelet och lägger in på hårddisken istället, tar mindre plats och gör det möjligt att byta ut viss data eller ta bort vissdata som man inte vill ha

    Vad gäller PS1/2 spel beror det på modellerna, man gjorde hacket för att det ska fungera med ALLA varianterna av maskiner (FAT/Slim) det är BARA dom 60gb varianten som klarar av just Ps1 och PS2 spel så vitt jag vet... det finns dock en loader för PS1/2 spel också, men den är långt ifrån färdig och lär inte fungera på vilka konsoller som helst...
    ok det låter underbart, tack
    Man får kolla hur det är med ekonomin och se om man kan skrapa ihop till en ps3

  7. #217
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Finns inte denna uppdateringen på skivan, skumt att man är tvingad att ha internet för att kunna spela spelet offline?
    Har jag min nätverkskabel i får jag upp frågan om jag vill uppgradera till 1.03: programvaran kommer att avslutas och uppgraderas till senaste versionen står det. Svarar jag nej får jag 'error reading disc', har jag inte kabeln i kommer error direkt, ingen fråga ens.
    FRÅGA!

    Det är alltså ingen risk att maskinen går ut och hämtar firmware 3.42 och dödar min homebrew-maskin?
    Jag kör min PS3:a med nätverkskabel i, eller gjorde ett tag tidigare (efter att 3.42 kommit) den uppdaterade inte något annat än spel (uppdaterade bara mina original, då backup manager inte verkar gilla updates vad jag märkt...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #218
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    (uppdaterade bara mina original, då backup manager inte verkar gilla updates vad jag märkt...)
    Det är ju just det som jag anser att problemet är. Att om jag stoppar i originalet och spelar så vill den inte uppdatera, men om jag kör backupen som är gjort av mitt original så får jag frågan om jag vill uppdatera. Hade spelet/maskinen behövt en uppdatering för att fungera så borde väl det behövas även med originalskivan.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  9. #219
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Det är ju just det som jag anser att problemet är. Att om jag stoppar i originalet och spelar så vill den inte uppdatera, men om jag kör backupen som är gjort av mitt original så får jag frågan om jag vill uppdatera. Hade spelet/maskinen behövt en uppdatering för att fungera så borde väl det behövas även med originalskivan.
    Konstigt nog har Samtliga spel jag kört genom backup manager frågat om uppdatering. Bara att välja avbryt så kommer man vidare men det är ju sjukt störande....

  10. #220
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Konstigt nog har Samtliga spel jag kört genom backup manager frågat om uppdatering. Bara att välja avbryt så kommer man vidare men det är ju sjukt störande....
    Väljer jag avbryt på Racedrive Grid så får jag 'error reading disc'....
    Får se om jag testar att uppdatera eller skiter i det spelet. Man kan ju hoppas att det släpps nyare version av Backupmanager som rättar till felet, eftersom det verkar som om det blir olika cache-filer för skiva och hdd-installation.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  11. #221
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Konstigt nog har Samtliga spel jag kört genom backup manager frågat om uppdatering. Bara att välja avbryt så kommer man vidare men det är ju sjukt störande....
    det beror på att du har haft nätverk inkopplat, jag får inte den frågan längre då jag inte kör med nätverkskabel inkopplad eller trådlösa anslutet...

    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Det är ju just det som jag anser att problemet är. Att om jag stoppar i originalet och spelar så vill den inte uppdatera, men om jag kör backupen som är gjort av mitt original så får jag frågan om jag vill uppdatera. Hade spelet/maskinen behövt en uppdatering för att fungera så borde väl det behövas även med originalskivan.
    Det ska den inte göra om du inte har nätverk anslutet till maskinen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #222
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    förut har jag aldrig tänkt på bilderna på dom olika ps3 chippen men nu ser jag att båda teensy och at90usbkey ser ut som något man ska löda fast inne i ps3an är det så eller ? måste man öppna ps3an o bryta garanti för o sätta in dom eller är dom som psjailbreak saken man kopplar bara på via usb ? isåfall blir jag nog tvungen o köpa dyrare jailbreak hatar o pilla inne i konsoller är nog dålig på allt annat annars om allt är likadant, är det samma tillvägagångs sätt på alla chip för att få så att spelen funkar på ps3an eller är det någon som skiljer sig på guiden hur man ska få igång ps3 exploiten ? samt är det stor skillnad på teensy med och utan ++ om man tänker på framtiden är det något viktigt i spelväg man kommer missa om man inte har ++ eller at90usbkey då den också är dyrare ?


    Glömde även fråga när är det närmaste datumet för det mest "noob vänliga" chippet som ni får in i butiken och hur många exemplar väntas ni få är det redan fullbokat nu eller hur många exemplar tror ni ungefärligt är obokade jag säger ungefärligt för ni vet nog säkert inte själv exakt hur många ex ni får in ?

    Blir nog tvungen o beställa en ps3 250gb slim på söndagskväll från elgiganten det är nog lättare o få tag i ett chip i framtiden än att få tag i en 3.41 ps3a


    Btw är det någon som vet vad man ska säga på elgiganten om man vill lämna tillbaka ps3an inom 2 veckor på öppet köp ifall det skulle visa sig med gigantisk otur att man får en 3.42 när man öppnat ps3an och kollat där det står vet inte vart det står då jag inte ägt någon ps3 ännu men lär inte vara svårt o kolla

    samt får man med något original spel när man köper 250gb slim annars vilket är det billigaste spelet man kan köpa någon som vet =
    Last edited by Boz666; 2010-09-17 at 14:01.

  13. #223
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    förut har jag aldrig tänkt på bilderna på dom olika ps3 chippen men nu ser jag att båda teensy och at90usbkey ser ut som något man ska löda fast inne i ps3an är det så eller ? måste man öppna ps3an o bryta garanti för o sätta in dom eller är dom som psjailbreak saken man kopplar bara på via usb ? isåfall blir jag nog tvungen o köpa dyrare jailbreak hatar o pilla inne i konsoller är nog dålig på allt annat annars om allt är likadant, är det samma tillvägagångs sätt på alla chip för att få så att spelen funkar på ps3an eller är det någon som skiljer sig på guiden hur man ska få igång ps3 exploiten ? samt är det stor skillnad på teensy med och utan ++ om man tänker på framtiden är det något viktigt i spelväg man kommer missa om man inte har ++ eller at90usbkey då den också är dyrare ?
    Samtliga kort sätter man på utsidan ( man behöver inte skruva upp ) .

    Jailbreak är en USB sticke lösning, Teensy o alla andra är Experimentkort man kopplar in en usb sladd i o sedan sladden i en USB port på sin PS3.

    Skilnader mellan 2.0 och ++ på Teensy är just att ++ har mer minne.
    Koden i dagsläge är ungefär 20% stor av totala minnet i en Teensy 2.0 så det fins gott om utrymme för förbättrad kod i den.

    I dagsläge är det samma tillvägagångssätt på alla lösningar varesig du kodat en Android mobil som Desire, Iphone, Grafräknare TI-85+ eller Teensy eller andra donglar.


    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    fGlömde även fråga när är det närmaste datumet för det mest "noob vänliga" chippet som ni får in i butiken och hur många exemplar väntas ni få är det redan fullbokat nu eller hur många exemplar tror ni ungefärligt är obokade jag säger ungefärligt för ni vet nog säkert inte själv exakt hur många ex ni får in ?
    De enda vi fått in var Teensy 2.0 o det är lika svårt som alla andra att använda.
    En polare till mig med tummen mitt i handen klarade av den så då borde du med det med våra guider

    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    fBlir nog tvungen o beställa en ps3 250gb slim på söndagskväll från elgiganten det är nog lättare o få tag i ett chip i framtiden än att få tag i en 3.41 ps3a
    Ja experimentkort eller egenkodade mobiler eller grafräknare är ju en smal sak att skaffa, konsollerna börjar ju uppdateras i butiker o skeppas ut nya så.

    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    fBtw är det någon som vet vad man ska säga på elgiganten om man vill lämna tillbaka ps3an inom 2 veckor på öppet köp ifall det skulle visa sig med gigantisk otur att man får en 3.42 när man öppnat ps3an och kollat där det står vet inte vart det står då jag inte ägt någon ps3 ännu men lär inte vara svårt o kolla
    Prova starta konsolen i butiken istället så slipper du ens lägga ut pengar på den innan du bestämmer dig

    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    fsamt får man med något original spel när man köper 250gb slim annars vilket är det billigaste spelet man kan köpa någon som vet =
    Allt beror på vilken kedja o om du köper en sådan paketlösning...
    Last edited by Pendragon; 2010-09-17 at 14:07.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #224
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    förut har jag aldrig tänkt på bilderna på dom olika ps3 chippen men nu ser jag att båda teensy och at90usbkey ser ut som något man ska löda fast inne i ps3an är det så eller ? måste man öppna ps3an o bryta garanti för o sätta in dom eller är dom som psjailbreak saken man kopplar bara på via usb ? isåfall blir jag nog tvungen o köpa dyrare jailbreak hatar o pilla inne i konsoller är nog dålig på allt annat annars om allt är likadant, är det samma tillvägagångs sätt på alla chip för att få så att spelen funkar på ps3an eller är det någon som skiljer sig på guiden hur man ska få igång ps3 exploiten ? samt är det stor skillnad på teensy med och utan ++ om man tänker på framtiden är det något viktigt i spelväg man kommer missa om man inte har ++ eller at90usbkey då den också är dyrare ?


    Glömde även fråga när är det närmaste datumet för det mest "noob vänliga" chippet som ni får in i butiken och hur många exemplar väntas ni få är det redan fullbokat nu eller hur många exemplar tror ni ungefärligt är obokade jag säger ungefärligt för ni vet nog säkert inte själv exakt hur många ex ni får in ?

    Blir nog tvungen o beställa en ps3 250gb slim på söndagskväll från elgiganten det är nog lättare o få tag i ett chip i framtiden än att få tag i en 3.41 ps3a


    Btw är det någon som vet vad man ska säga på elgiganten om man vill lämna tillbaka ps3an inom 2 veckor på öppet köp ifall det skulle visa sig med gigantisk otur att man får en 3.42 när man öppnat ps3an och kollat där det står vet inte vart det står då jag inte ägt någon ps3 ännu men lär inte vara svårt o kolla
    Inget skall lödas, alla varianterna kopplas till USB. Till Teensy behöver du en stump usb-kabel. Själva teensyn kan du tejpa runt lite eltejp på om du vill slippa se kretskortet. Tensy++ är mer kraftfullt men det är tveksamt om det kommer behövas för att jailbreaka ps3:an.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #225
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    förut har jag aldrig tänkt på bilderna på dom olika ps3 chippen men nu ser jag att båda teensy och at90usbkey ser ut som något man ska löda fast inne i ps3an är det så eller ? måste man öppna ps3an o bryta garanti för o sätta in dom eller är dom som psjailbreak saken man kopplar bara på via usb ? isåfall blir jag nog tvungen o köpa dyrare jailbreak hatar o pilla inne i konsoller är nog dålig på allt annat annars om allt är likadant, är det samma tillvägagångs sätt på alla chip för att få så att spelen funkar på ps3an eller är det någon som skiljer sig på guiden hur man ska få igång ps3 exploiten ? samt är det stor skillnad på teensy med och utan ++ om man tänker på framtiden är det något viktigt i spelväg man kommer missa om man inte har ++ eller at90usbkey då den också är dyrare ?
    Teensy och AT90USBKey är båda olika typer av experiment kort, dom används annars till att programmera för att få saker och ting att hända, te.x. kan du löda dit dioder och få dom att blinka annorlunda... med med PSGroove koden är det bara USB porten du behöver komma åt = inga lödningar

    Det mest noobvänliga vi kommer ha är PSJailbreak tror jag, om vi inte tar in PS3Key det vill säga...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #226
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det ska den inte göra om du inte har nätverk anslutet till maskinen...
    Jag håller med, det varken borde eller skall inte inte, men faktum kvarstår....
    När jag startar backupen utan nätverkskabel får jag 'error reading disc'.
    Stoppar jag i nätverkskabeln vill den uppdatera.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  17. #227
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Ok tack för alla svar grabbar men jag fick inget svar på när får ni in teensy plus eller vanliga det är väl dom ni har använt i butiken eller någon av dom andra chippen ?

    Btw Swizzy varför säger du jailbreak är mest noobvänlig om alla kräver samma guide / procedur för att få dom att funka så man kan spela hemladdade spel på ps3an ? ni kanske bara vill ha ut mer stålar av mig annars får du gärna förklara vad som gör 500 kr dyrare jailbreak noobvänligare än dom andra

    Samt kan man dra hem spel från nätet och köra från interna Hdd eller extern med alla chippen ? i början var det ju tjafs om att man bara kunde köra backuper av original spel ?

    Sist men inte minst varför skulle elgiganten låta mig öppna PS3 i butiken o sen titta vilken firmware om det är fel får jag stoppa tillbaka den o testa en ny ? det låter mycket tveksamt i mina ögon. Det låter mer troligt i erat fall då ni troligtvis är hyffsat tjenis med elektronik kedjor som ni handlat tonvis med xbox 360 och diverse hos så tjänar dom massor med pengar på om dom låter er kolla men tror ni verkligen dom låter mig som privat person pröva humm tveksamt ?

  18. #228
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det står i produktinformationen till teensy när vi uppskattar att vi får leverans. Det uppdateras så fort vi vet något nytt så det är bara onödigt om jag skall skriva om det i forumet också.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #229
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Btw Swizzy varför säger du jailbreak är mest noobvänlig om alla kräver samma guide / procedur för att få dom att funka så man kan spela hemladdade spel på ps3an ? ni kanske bara vill ha ut mer stålar av mig annars får du gärna förklara vad som gör 500 kr dyrare jailbreak noobvänligare än dom andra
    Det jag torr Swizzy syftar på är att är att när Jailbreak kommer "om de inte fastnar i tullen eller försnillas bort" är att den leveras fördigprogrammerad i ett fint format som likt ett USB minne har en sköld o är lätt att uppgradera, du betalar också de 500 kr extra för att "någon" skall få en morot till o sitta o koda nya applikationer o funktioner samt stödjer utvecklingen istället för en revvad dongel som enligt rykten inte skall kunna köra Jailbreak teamets Backupmanager mjukvara de släpper frammöver
    Jämför Jailbreak människor med Betal Operativ människor o Groove med Pingvin-Os personer
    Båda funkar i dagsläge, o man får lite vad man betalar för förhoppningsvis

    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Sist men inte minst varför skulle elgiganten låta mig öppna PS3 i butiken o sen titta vilken firmware om det är fel får jag stoppa tillbaka den o testa en ny ? det låter mycket tveksamt i mina ögon. Det låter mer troligt i erat fall då ni troligtvis är hyffsat tjenis med elektronik kedjor som ni handlat tonvis med xbox 360 och diverse hos så tjänar dom massor med pengar på om dom låter er kolla men tror ni verkligen dom låter mig som privat person pröva humm tveksamt ?
    Om dom inte går med på det se till att det står på kvittot att du får öppet köp för att åka hem o kontrollera att mjukvaran inte överstiger 3.41 och om den gör det har du full returrätt... Elgiganten brukar vara Dumt generösa med sina öppet köp i 30 dagar och man får tydligen även köra igång maskiner innan man lämnar tillbaka dessa...

    Dom brukar då vara mer sammarbetsvilliga om de inte redan förstår sig på begreppet "Kundvård"

    Ang leveranser o lagerstatus så säger vi till alla nyfikna att hålla ett öga här:
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=131&xPage=1

    När produkter får en GRÖN ikon istället för GUL eller RÖD så har vi dem i lager...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #230
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Ok tack för svar än en gång, men om jag nu ens skulle vilja stöda jailbreak om den nu funkar bättre i framtiden eller bara för o stöda skaparna så finns den ju inte ens o köpa ??

    Från er sida: 2010-09-08 - Jailbreak kommer troligen hit på fredag 10/9 eller måndag 13/9

    och ni har väl fortfarande fått in noll jailbreaks hur ska man kunna köpa den då hehe ?

    Om jag nu beställer en ps3a från nätet på elgiganten är man körd med öppet köpet då kvitto etc ? jag har 8 mil till närmaste el giganten så det är ganska tungt

    Men hur stor % chans kan det verkligen vara att man får en 3.42 ps3 250gb slim från elgigga nästa vecka ?

    Samt medans man väntar på att ni får in någon jailbreak teensy etc kan man lägga in 3.41 på någon usb sticka o lägga in på ps3an och spela det spel man blir tvungen o köpa medans man väntar på ni får in något ? jag såg dom hade resistance 2 för 149 kr på el gigga en av dom få vettiga spel för billigt pris då man måste ha ett original vad jag uppfattar så verkar man inte få med något spel annars ?

  21. #231
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Lite mer? well det är relativt enkelt; du sätter i en USB dongel, startar konsollen på ett speciellt sätt (bryt strömmen, sätt på strömmen och starta konsollen tryck därefter snabbt på eject) om du lyckats kommer din dongel byta färg alternativt slockna/lysa upp (beroende på vilken du kör med)

    När väl den biten är klar installerar du ett program som heter "Backup Manager" från en USB hårddisk/sticka du kan då även passa på att lägga in Ps3 FTP server när du ändå håller på...

    Med hjälp av Backup Manager kan du välja att ladda spel från hårddisk istället för från skiva [kräver dock att du har en skiva i konsollen, spelar ingen roll vilket spel det är bara det är ett spel] mer ingående hur du kommer igång med spelen finns det trådar om här på vårat fina forum
    Tack, japp alltid fint i detta forum, får nog köpa ett ps3 och testa

  22. #232
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Btw Swizzy varför säger du jailbreak är mest noobvänlig om alla kräver samma guide / procedur för att få dom att funka så man kan spela hemladdade spel på ps3an ? ni kanske bara vill ha ut mer stålar av mig annars får du gärna förklara vad som gör 500 kr dyrare jailbreak noobvänligare än dom andra
    För att PSJailbreak inte skulle kräva någon initiering vad jag läst mig till därmed är det mer noobvänligt, dessutom har den ett färdigt skal (även det, mer noobvänligt då kretsen är mer skyddad) samt är det dubbla dioder som indikerar på ett mycket enkelt vis om hacket är igång eller ej

    därav är det mer vänligt för noobs att använda en sådan än t.ex. Teensy 2.0 som bara har 1 diod, och dessutom är oskyddad (dessa måste dessutom programmeras)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #233
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Det borde väll inte spela roll om man köper en begangnad, så länge den har version 3.41?

  24. #234
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Ok tack för svar än en gång, men om jag nu ens skulle vilja stöda jailbreak om den nu funkar bättre i framtiden eller bara för o stöda skaparna så finns den ju inte ens o köpa ??

    Från er sida: 2010-09-08 - Jailbreak kommer troligen hit på fredag 10/9 eller måndag 13/9

    och ni har väl fortfarande fått in noll jailbreaks hur ska man kunna köpa den då hehe ?

    Om jag nu beställer en ps3a från nätet på elgiganten är man körd med öppet köpet då kvitto etc ? jag har 8 mil till närmaste el giganten så det är ganska tungt

    Men hur stor % chans kan det verkligen vara att man får en 3.42 ps3 250gb slim från elgigga nästa vecka ?

    Samt medans man väntar på att ni får in någon jailbreak teensy etc kan man lägga in 3.41 på någon usb sticka o lägga in på ps3an och spela det spel man blir tvungen o köpa medans man väntar på ni får in något ? jag såg dom hade resistance 2 för 149 kr på el gigga en av dom få vettiga spel för billigt pris då man måste ha ett original vad jag uppfattar så verkar man inte få med något spel annars ?
    Chansen för att dom fått ut 3.42 till retailers i sverige redan nu är väl ungefär 25% kan jag tänka mig, kanske till och med lägre (siffran är tagen från luften då det är väldigt svårt att räkna på och du ville ha en siffra )

    I dagsläget måste du ha ett original spel i DVD enheten för att kunna emulera ett annat spel ja... :/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #235
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Det borde väll inte spela roll om man köper en begangnad, så länge den har version 3.41?
    Det spelar ingen som helst roll om du köper ny eller begagnad, du kan få den mer prisvärd begagnad, men å andra sidan får du garantier och sådant om du köper ny
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #236
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det spelar ingen som helst roll om du köper ny eller begagnad, du kan få den mer prisvärd begagnad, men å andra sidan får du garantier och sådant om du köper ny
    aa det är sant, vore toppen med en som spelar ps1/ps2 spel också. dock kanske inte så himla viktigt egentligen.

  27. #237
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Ok hur menar du med att den initierar sig själv ? då man sätter in rätta original jailbreak 1200 kr i USB porten på PS3 hoppar den förbi allt det där med ti 84 miniräknarn o det eller och lägger in allt så det bara är att överföra spel sen jag fattar nog fel du får gärna förklara, men är det så kan jag nog tänka mig köpa den men den kommer ju aldrig har fan inte sett någon butik som har den, har dom strypt all tillgång i världen i tullarna eller ? ;(


    För övrigt så undrar jag har ni ingen PS3 250gb Slim som ligger o skräpar i psxcare butiken som är 3.41 som ni kan sälja för ca 3050 kr eller mer eller någon av er privat personer som jobbar på psxcare som säljer en ? undra bara vore lättare o slippa oroa sig för o få fel firmware men ni säljer ju inte ens förbaskade basenhet av ps3 på hemsidan trots att tillgången på 3.41 kommer bli sämre i framtiden samma som med jtag 360 så fattar inte varför ni inte har en shoppingrunda på giganten hehe

    Nämnde 3050 kr eller mer för ny pris är mellan 2850- 2999 för ps3 250gb slim på prisjakt

  28. #238
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Ok hur menar du med att den initierar sig själv ? då man sätter in rätta original jailbreak 1200 kr i USB porten på PS3 hoppar den förbi allt det där med ti 84 miniräknarn o det eller och lägger in allt så det bara är att överföra spel sen jag fattar nog fel du får gärna förklara, men är det så kan jag nog tänka mig köpa den men den kommer ju aldrig har fan inte sett någon butik som har den, har dom strypt all tillgång i världen i tullarna eller ? ;(


    För övrigt så undrar jag har ni ingen PS3 250gb Slim som ligger o skräpar i psxcare butiken som är 3.41 som ni kan sälja för ca 3050 kr eller mer eller någon av er privat personer som jobbar på psxcare som säljer en ? undra bara vore lättare o slippa oroa sig för o få fel firmware men ni säljer ju inte ens förbaskade basenhet av ps3 på hemsidan trots att tillgången på 3.41 kommer bli sämre i framtiden samma som med jtag 360 så fattar inte varför ni inte har en shoppingrunda på giganten hehe

    Nämnde 3050 kr eller mer för ny pris är mellan 2850- 2999 för ps3 250gb slim på prisjakt
    Initierar sig själv? vad menar du nu?!

    Det jag snackar om är att PSJailbreak ska vara färdig från scratch, den ska alltså bara vara att koppla in och köra, du behöver alltså inte programmera den själv...

    Den kommer så småningom, ja dom flesta har fastnat i tullarna... kinesiska tullen har hållt på med massa raider och skit mot PSJailbreak försändelserna...

    Vi har inga PS3 alls i butiken utöver gamla trasiga, kunders lagade och hansi's PS3:a... ingen av dom vill du köpa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #239
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag köpte en ny ps3 slim 320gig Bundle med move (den som släptes i onsdags) och den hade 3.40 som version så jag tror inte att 3.42 har hunnit att nå butikerna ännu

  30. #240
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    15
    Där ser du vad jag menar det du skrev i nedre citatet

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Initierar sig själv? vad menar du nu?!

    Det jag snackar om är att PSJailbreak ska vara färdig från scratch, den ska alltså bara vara att koppla in och köra, du behöver alltså inte programmera den själv...

    Den kommer så småningom, ja dom flesta har fastnat i tullarna... kinesiska tullen har hållt på med massa raider och skit mot PSJailbreak försändelserna...

    Vi har inga PS3 alls i butiken utöver gamla trasiga, kunders lagade och hansi's PS3:a... ingen av dom vill du köpa

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    För att PSJailbreak inte skulle kräva någon initiering vad jag läst mig till därmed är det mer noobvänligt, dessutom har den ett färdigt skal (även det, mer noobvänligt då kretsen är mer skyddad) samt är det dubbla dioder som indikerar på ett mycket enkelt vis om hacket är igång eller ej

    därav är det mer vänligt för noobs att använda en sådan än t.ex. Teensy 2.0 som bara har 1 diod, och dessutom är oskyddad (dessa måste dessutom programmeras)

Sida 8 av 19 FörstaFörsta ... 67891018 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Reinstall homebrew channal!
    By Tosse82 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 01:45
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •