Sida 18 av 19 FörstaFörsta ... 816171819 SistaSista
Visar resultat 511 till 540 av 552

Diskussion: PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

  1. #511
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    är det någon som har prövat : PS3 SNES9x Build 4.3.6 w/ Source Code ännu ?
    vill gärna spela snes liren på ps3an men jag är feg som vanligt o testa själv
    lägger man in den på samma sätt som jag la in bm 1.0 och "ps3 ftp programmet 1.1" via fat 32 usb sticka

    Och sen då vart lägger man snes romsen i vilken catalog när man sitter o scrollar i flash fxp fattar noll av alla kataloger i ps3 hittar bara till Laun12345 GAMEZ allt annat vågar jag inte röra har ju inte vågat lagt in snes emulator som sagt så lär väl vara lättare och se då vilken mapp det ska vara i kanske om man vågar testa ifall någon här har kört det felfritt

  2. #512
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Jag har provat både "snes9x-ps3-squarepusher-build-4.3.6-480p.pkg" och "snes9x-ps3-squarepusher-build-4.3.6-720p.pkg". 720 blir otroligt liten text i browsern för spel, plus att jag upplevde det som lagg med bl.a. donkey kong country i 720,så jag kör med 480. Spelen kan du lägga var som helst på vilken disk som helst, du får bläddra dig fram först till vilken enhet du har dina roms på, sen till rätt katalog på enheten, så enklast är nog att lägga dem i en katalog i rooten på ett USB-minne.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  3. #513
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    undrar vad det var med backup manager 1.1 som skulle " blow you away "? inget nytt alls!! Tror dom har grävt sin egna grav nu

  4. #514
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    undrar vad det var med backup manager 1.1 som skulle " blow you away "? inget nytt alls!! Tror dom har grävt sin egna grav nu
    Ge dom lite mer tid att spänna musklerna. Jag tror att vi inte fick så många nyheter för att det redan finns managers som klarar de mesta. PSJ jobbar på att få fram stöd för FW 3.42 och 3.50, och jag tror dom vill vara först med det mer än att släppa en manager som klarar mer än GAIA och OpenBM. Om man kan lita på PSJ så ska detta stöd släppas i slutet av nästa vecka.

  5. #515
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Ge dom lite mer tid att spänna musklerna. Jag tror att vi inte fick så många nyheter för att det redan finns managers som klarar de mesta. PSJ jobbar på att få fram stöd för FW 3.42 och 3.50, och jag tror dom vill vara först med det mer än att släppa en manager som klarar mer än GAIA och OpenBM. Om man kan lita på PSJ så ska detta stöd släppas i slutet av nästa vecka.
    Jag hade absolut inte brytt mig OM dom inte lovat massa nya grejer som skulle " blow you away ". Om dom inte kommer ut med en lösning för 3.42 eller 3.50 så är det helt kört för dom, tror jag iallafall.

  6. #516
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Jag hade absolut inte brytt mig OM dom inte lovat massa nya grejer som skulle " blow you away ". Om dom inte kommer ut med en lösning för 3.42 eller 3.50 så är det helt kört för dom, tror jag iallafall.
    Ja visst va det fel av dom att gå ut med en sån pass stor nyhet utan att leva upp till den. Men utan dom hade vi inte ens haft möjligheterna vi har idag, så lite överseende måste man ha och visa en gnutta respekt för att det tar tid. Det har varit väldigt mycket strul med Sony för dom, något som sätter käppen i hjulet för dom. Personerna bakom allt open source som vi ser idag har kunnat jobba i lugn och ro utan att behöva oroa sig, dom bryter ju trots allt inte mot några lagar.

    Men vi får väl se hur det går för dom. Lyckas dom inte knäcka 3.42 och 3.50 så är det nog kört för dom, men hur det än slutar så är jag tacksam för deras insatser.

  7. #517
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Ja visst va det fel av dom att gå ut med en sån pass stor nyhet utan att leva upp till den. Men utan dom hade vi inte ens haft möjligheterna vi har idag, så lite överseende måste man ha och visa en gnutta respekt för att det tar tid. Det har varit väldigt mycket strul med Sony för dom, något som sätter käppen i hjulet för dom. Personerna bakom allt open source som vi ser idag har kunnat jobba i lugn och ro utan att behöva oroa sig, dom bryter ju trots allt inte mot några lagar.

    Men vi får väl se hur det går för dom. Lyckas dom inte knäcka 3.42 och 3.50 så är det nog kört för dom, men hur det än slutar så är jag tacksam för deras insatser.
    Dom som ligger bakom PSGroove bryter lika mycket mot lagen som alla andra som kodat mjukvaran för PSJ och PS3Key... det är bara att dom är svårare att hitta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #518
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Men det var väll ett jädra sätt o gå Offtopic o skriva massa strunt
    Jag har kört Snes emun som ger 720p o den funkar fint för mig. lagt lite rommar på en USB sticka i en katalog som heter SNES-Roms med underkataloger i bokstavsordning ( 0-9, A ,B etc.etc. )

    Låt nu denna diskussion handla om emulatorer o inte nya BM som vi alla vet att det är bättre att JB temet dröjer med o släppa o gör något bra än att stressa ut något för att alla som skriker o gråter blod om saker kostar 100 kr mer klagar...
    Vi vet alla varför DaX och GeoHot ruttnade för... jo allt tjatande om att folk ville ha saker o helst nyss...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #519
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    kommer ni att vara en av " we are now accepting sample previews for the first 250 distributors who inquire "? Vore intressant att veta om det verkligen fungera, så väl är det ju värt ett köp

  10. #520
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Låt nu denna diskussion handla om emulatorer o inte nya BM som vi alla vet att det är bättre att JB temet dröjer med o släppa o gör något bra än att stressa ut något för att alla som skriker o gråter blod om saker kostar 100 kr mer klagar...
    Vi vet alla varför DaX och GeoHot ruttnade för... jo allt tjatande om att folk ville ha saker o helst nyss...
    jag håller med om att det har blivit "för lätt" att hacka, det är nog det allt det här beror på. och med för lätt menar jag processen som krävs för slutanvändarna att kunna dra nytta av detta, som i detta fall i princip bara består av att stoppa i en sticka i PS3:an. alla som kodar nu däremot, de har det tuffare än någonsin bara med tanke på hårdvaran.

  11. #521
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    kommer ni att vara en av " we are now accepting sample previews for the first 250 distributors who inquire "? Vore intressant att veta om det verkligen fungera, så väl är det ju värt ett köp
    Vi har visat vårt intresse...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #522
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    WTF har PSN spelen blivit knäckt nu eller ? o ingen sagt nått

    hittade detta nyss på min " priv torr site" :

    [REQ] Joe Danger PSN

    joedangerNPUB30206.rar


    You are Joe Danger, the world's most determined stuntman. You live to thrill the crowd and break World Records. Take on your friends or race against your rivals the reckless Team Nasty. You laugh in the face of danger, and it laughs back, as you bounce from boulder to boulder, on fire, towards that pile of mousetraps. Freeze the game at any point and edit your level however you want it. Once you are finished, share the joy.

    Install instructions:

    1.FTP/Copy the folder NPUB30206 into /dev_hdd0/game
    2.Place UP2034-NPUB30206_00-JOEDANGERHG00001-A0101-V0100.pkg on the root of a USB drive & install pkg from xmb
    3.Play game

    ( kan tillägga att filen tar 142 MB i Rar format när jag fick hem om det kan stämma )

    Samt fattar inte helt hundra ska man lägga den där filen som steg 1 bland dom andra vanliga spelen i samma Gamez mapp, sen ska man installera den andra filen via mitt USB 2gb minne på samma sätt som jag läggde in " BM 1.0" och PS3 ftp programmen ?



    Kan det här stämma att det funkar eller ska man akta sig som för psp emulator ? det här är bland det bästa spelet på hela PSN network!!! så vill supergärna spela det

    /tack på förhand för svar



    Ps såvitt jag vet så har detta aldrig släppts via Retail Bluray Disc som det förra spelet Pain som fungerar så detta är 100% Playstation network så det verkar mycket skummt ?
    Last edited by Boz666; 2010-10-27 at 22:13.

  13. #523
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Låter som FTP används för att kasta in filerna och PSP emun har det gått rykten om att den kraschar ps3or så håll dig borta från den

    Hade det varit Open Backup manager eller GAIA manager ( Aka: Sexy manager ) som är lite snyggare i design så får man välja om den skall dumpa till en GAMEZ katalog eller Games... Open Manager använder GAMEZ som standard o GAIA anpassas om man kör in den efteråt.

    Personligen kör jag Open + Gaia o allt i GAMEZ även hemkodat från FAT formaterad USB disk.
    Men NES och S-NES emulatorn är smutta i dagsläge faktiskt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #524
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    WTF har PSN spelen blivit knäckt nu eller ? o ingen sagt nått

    hittade detta nyss på min " priv torr site" :

    [REQ] Joe Danger PSN

    joedangerNPUB30206.rar


    You are Joe Danger, the world's most determined stuntman. You live to thrill the crowd and break World Records. Take on your friends or race against your rivals the reckless Team Nasty. You laugh in the face of danger, and it laughs back, as you bounce from boulder to boulder, on fire, towards that pile of mousetraps. Freeze the game at any point and edit your level however you want it. Once you are finished, share the joy.

    Install instructions:

    1.FTP/Copy the folder NPUB30206 into /dev_hdd0/game
    2.Place UP2034-NPUB30206_00-JOEDANGERHG00001-A0101-V0100.pkg on the root of a USB drive & install pkg from xmb
    3.Play game

    ( kan tillägga att filen tar 142 MB i Rar format när jag fick hem om det kan stämma )

    Samt fattar inte helt hundra ska man lägga den där filen som steg 1 bland dom andra vanliga spelen i samma Gamez mapp, sen ska man installera den andra filen via mitt USB 2gb minne på samma sätt som jag läggde in " BM 1.0" och PS3 ftp programmen ?



    Kan det här stämma att det funkar eller ska man akta sig som för psp emulator ? det här är bland det bästa spelet på hela PSN network!!! så vill supergärna spela det

    /tack på förhand för svar



    Ps såvitt jag vet så har detta aldrig släppts via Retail Bluray Disc som det förra spelet Pain som fungerar så detta är 100% Playstation network så det verkar mycket skummt ?
    jodå, har hittat en del psn spel, bland annat tekken, street fighter osv. du lägger dem på ett usb minne och installerar som du gjorde med backup manager

  15. #525
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    varför släpper ingen av Scen grupperna releaser på PSN spelen ifall dom nu fungerar till 100% är inte det konstigt isåfall ?

    Caballerial behöver jag inte göra detta steg ?


    1.FTP/Copy the folder NPUB30206 into /dev_hdd0/game

    eller är det bara att lägga in spelet direkt via min usb sticka som jag gjorde med b manager

    enligt det jag skrev tidigare så verkar dom vilja man ska lägga in filer först i Game mapp eller behöver man inte det ? ( för övrigt har jag PS3key har inte uppdaterad den alls än + BM 1.0 ) )

  16. #526
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    varför släpper ingen av Scen grupperna releaser på PSN spelen ifall dom nu fungerar till 100% är inte det konstigt isåfall ?
    Jadu, det kan inte jag svara på, de fungerar då för mig...


    Caballerial behöver jag inte göra detta steg ?

    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    1.FTP/Copy the folder NPUB30206 into /dev_hdd0/game

    eller är det bara att lägga in spelet direkt via min usb sticka som jag gjorde med b manager

    enligt det jag skrev tidigare så verkar dom vilja man ska lägga in filer först i Game mapp eller behöver man inte det ? ( för övrigt har jag PS3key har inte uppdaterad den alls än + BM 1.0 ) )
    Jag la in .pkg filerna på en usb sticka och använda install package för att få in dem...
    Sen om det är rätt sätt eller inte det vet jag inte. Däremot så fungerade det.

  17. #527
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    varför släpper ingen av Scen grupperna releaser på PSN spelen ifall dom nu fungerar till 100% är inte det konstigt isåfall ?
    100% är det aldrig, kan komma nya metoder och Scenegrupper är måna om sitt rykte.
    Sånt släpps hellre som independent där man är mer förlåtande då det kan vara en finnig fjortis som dumpat saker som scrubbats o patchats...

    Jag har sett Scenegrupper som släppt J-tag dumpar av 360 spel o det är bannemig idiotiskt då man hellre vill dra hem en 1/1 iso o patcha o mecka själv...

    Sen at det fortfarande envisas med miljoner rar filer är bara lustigt, splittade filer på under 4Gb kan jag förstå om man för över till FAT32 system... men 125 * 1,4Mb filer Wtf Vi slangar inte via ßßs utan Torrents nuförtiden eller FTP
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #528
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag har sett Scenegrupper som släppt J-tag dumpar av 360 spel o det är bannemig idiotiskt då man hellre vill dra hem en 1/1 iso o patcha o mecka själv...
    Inte alla som kan och förstår hur de skall göra kanske, så då är det väl bra att det finns, du har ju alltid själv möjligheten att ta ner den opatchade ison och leka själv eller?

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sen at det fortfarande envisas med miljoner rar filer är bara lustigt, splittade filer på under 4Gb kan jag förstå om man för över till FAT32 system... men 125 * 1,4Mb filer Wtf Vi slangar inte via ßßs utan Torrents nuförtiden eller FTP
    Jag tycker nog att det är värre när det släpps som en enda rarfil på flera Gb. Det händer ju faktiskt att det finns klåpare som av någon anledning har filer som är skadade som de sedan seedar på flera andra trackers, för att få upp sin ratio. dDå är det rätt skönt att ta ner 2x50 Mb istället för 6Gb. Har man 100/100 eller kanske t.o.m. Gigabit-uppkoppling spelar det kanske ingen roll, men sitter man på 24/1-uppkoppling så är det inte kul att seeda 6 Gb om igen. Sen 1,4Mb filer? Har jag nog inte sett sedan innan ADSL kom.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  19. #529
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Inte alla som kan och förstår hur de skall göra kanske, så då är det väl bra att det finns, du har ju alltid själv möjligheten att ta ner den opatchade ison och leka själv eller?
    Jajjemänn
    Men jag tycker att grupperna då i .nfo filerna kan förklara tydligt hur folk lägger in det dom laddat ned
    Lite goodwill får man bjuda på eller en länk till en forumstråd som berör ämnet
    Personligen tycker jag att man gott kan skicka med en ABGX360.TXT fil med den checkade infon klipp klistrad från ABGX
    Dock är jag en sån som själv ändå alltid kontrollerar spel o inte litar ens på mina vänner som har haft del förut
    För min egen säkerhet.

    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Jag tycker nog att det är värre när det släpps som en enda rarfil på flera Gb. Det händer ju faktiskt att det finns klåpare som av någon anledning har filer som är skadade som de sedan seedar på flera andra trackers, för att få upp sin ratio. dDå är det rätt skönt att ta ner 2x50 Mb istället för 6Gb. Har man 100/100 eller kanske t.o.m. Gigabit-uppkoppling spelar det kanske ingen roll, men sitter man på 24/1-uppkoppling så är det inte kul att seeda 6 Gb om igen. Sen 1,4Mb filer? Har jag nog inte sett sedan innan ADSL kom.
    Åter igen, de som lägger upp måste packa upp filerna själv o testa att allt funkar innan de lägger ut
    Störst e-penis är inte allt *skratt*

    Men såklart så är det trevligare för den som lägger ut joxet om det strular
    Ration kan man få upp ändock om man länkar till samma fil på datorn även från fler trackers har jag för mig, o sen det fina med torrent är att man har automagisk resume
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #530
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jajjemänn
    Men jag tycker att grupperna då i .nfo filerna kan förklara tydligt hur folk lägger in det dom laddat ned
    Lite goodwill får man bjuda på eller en länk till en forumstråd som berör ämnet
    Håller med, info på hur det används, annars är det ingen nytta med färdiga saker.


    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Åter igen, de som lägger upp måste packa upp filerna själv o testa att allt funkar innan de lägger ut
    Jo, men det är ju inte alltid det sker, så de sitter med nerladdad release som inte är komplett och lägger till sig som seedare på andra trackers och då får ju även du ner felaktiga filer om du råkar ta en del av deras sunkiga fil.

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Störst e-penis är inte allt *skratt*
    Eller som jag såg på en bild av en broderad väggbonad "En stor k*k är en klen tröst i ett fattigt hem".
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  21. #531
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Tjena skulle bara fråga kan man lita på den här sidan om någon vet ?? ( det finns ca 16 lir eller nått )

    hxxp://www.ps3iso.com/ps3-game-downloads/32333-surubadigital-play-station-3-psn-games-psn-all-time-games-daily-updated-16-games.html

    Försöker få hem Streetfighter II turbo hd remix ( PSN ) det tog typ 2 timmar lul måste blivit nått fel.

    Hursomhelst huvudfrågan är om någon annan använt sig av alla dom här jag blev tipsad av någon om detta på min priv torre sida.


    PS det står typ olika metoder under NFO&install på alla liren typ sjukt hur kan det vara olika sätt på alla ?? samt på pixeljunk monsters står det att min Jailbreak Payload måste supporta install retail pkg fattar inte vad menas med det.

    Jag har som sagt PS3key första update ej uppdatera något än men kan väl göra det i värsta fall.


    Om inlägget ogillas för mycket får ni väl ta bort det men det borde ju väl vara fler som uppskattar PSN lir eller som rör angående jailbreak och hur man får dom o funka eller ?
    Last edited by Boz666; 2010-11-02 at 05:15.

  22. #532
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    PS det står typ olika metoder under NFO&install på alla liren typ sjukt hur kan det vara olika sätt på alla ?? samt på pixeljunk monsters står det att min Jailbreak Payload måste supporta install retail pkg fattar inte vad menas med det.
    uppdatera till version 3 eller 4 (4 är att föredra)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #533
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22

    Minimus AVR 32

    Hejan! Har en fråga angående Minimus AVR 32. Är den att rekomendera? Är lite tveksam med tanke på att de bara finns 32kb flashminne på den?

  24. #534
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Hejan! Har en fråga angående Minimus AVR 32. Är den att rekomendera? Är lite tveksam med tanke på att de bara finns 32kb flashminne på den?
    Det är väl en smaksak
    Kör själv med en Teensy och en Ps3key o tycker båda funkar fint.
    Koden som läggs på är inte stor alls o man kan lätt köpa en ny sticka vid senare behov om man tycker man behöver andra funktioner
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #535
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Hejan! Har en fråga angående Minimus AVR 32. Är den att rekomendera? Är lite tveksam med tanke på att de bara finns 32kb flashminne på den?
    bara? det är mer än du behöver det är mer än dom flesta andra har många har 16kb... andra har 32kb vissa har även 64... men vanligaste är nog 16 tror jag du ska inte ha massa grafik på den då behövs inte så himmla mycket minne!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #536
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    testa nytt

    Kör just nu på ett teensy 2.0 kort med psgroove 1.1 + backup manager (den första). Allt funkar men är ändå sugen på att testa nått nytt,det har ju hänt en hel del. Min tanke var att köra Hermes v4 och open manager. Det går väl att programmera om kortet? Nån som har erfarenheter av denna kombination el andra rekomendationer. Vad händer med spelen jag har lagrad på ext hd?

  27. #537
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ilballetto Visa Inlägg
    Kör just nu på ett teensy 2.0 kort med psgroove 1.1 + backup manager (den första). Allt funkar men är ändå sugen på att testa nått nytt,det har ju hänt en hel del. Min tanke var att köra Hermes v4 och open manager. Det går väl att programmera om kortet? Nån som har erfarenheter av denna kombination el andra rekomendationer. Vad händer med spelen jag har lagrad på ext hd?
    Hermes har slutat 4.ggr o lämnat scenen för gott men alltid kommit tillbaka *skratt*
    Jag skulle köra PL3 eller högre om den kommit o tuffa på Med senaste Gaia manager.

    Spel på USB disk påverkas inte av uppdatering av logikbrädor, tar du bort Managerprogram så ryker allt som ligger på interndisk o extern ( om du ahr den inkopplad ) så koppla ut den innan så är du safe o gör en backup av allt på intern till extern
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #538
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Jag får inte igång The sims 3 (The_Sims_3_USA_JB_PS3-MOVE) från interna disken. Det hänger sig på 100% när det ska installera game data. Ibland hänger det sig tidigare. Jag såg att det är flera med detta problem men vissa har fått igång spelet. Har någon här fått igång det?

    Release Notes: |
    |
    3.42 required by default. We patched param and replaced the fw update with 3.41. |
    |
    For originals, see included file. By the way, it's a 5.3GB Game Data install. |
    |
    Functional on jailbroken PS3's. Working, tested using Hermes v4b and OM 1.17.2. |
    Jag får inte igång Quake wars (Enemy.Territory.Quake.Wars.EUR.JB.PS3-AGENCY) heller då det krashar när det installerar game data. Sen blir game data korrupt.

    Jag kör Gaia med hermes v4b.
    Last edited by razor1394; 2010-11-05 at 19:12.

  29. #539
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Jag är lite inne på samma stuk men det gäller:

    White.Knight.Chronicles.EUR.JB.PS3-ATAX jag lyckades installera hela spelet men skärmen står still helt vitt efter Level 5 loggan (företaget)kommer fram har jag för mig och det går inte att starta spelet vad ska jag göra då ?

    Detta är hämtat från .nfo filen i spelet !

    REQUIRED:
    ---------
    • [PS3 with Fw 3.41]
    • [PS3 Jailbreak or a selfmade flashed Stick with HermesV4]
    • [OM v1.13+ with PatchMode ON]


    Jag har "BM 1.0" och PS3 key update 1 ( som följde med )

    Måste man fixa Hermes skiten då o det för att det ska funka om det nu ens gör det med det ?
    och stöder ps3key allt det där OM v1.13 hermes 4 etc ens ?

    Varför ska dom krångla så jäkligt nu så kära "bm 1.0" inte funkar längre nu isåfall ? alla andra tidigare 30+ lir jag kört så har det gått prima
    Last edited by Boz666; 2010-11-05 at 18:57.

  30. #540
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Jag är lite inne på samma stuk men det gäller:

    White.Knight.Chronicles.EUR.JB.PS3-ATAX jag lyckades installera hela spelet men skärmen står still helt vitt efter Level 5 loggan (företaget)kommer fram har jag för mig och det går inte att starta spelet vad ska jag göra då ?

    Detta är hämtat från .nfo filen i spelet !

    REQUIRED:
    ---------
    • [PS3 with Fw 3.41]
    • [PS3 Jailbreak or a selfmade flashed Stick with HermesV4]
    • [OM v1.13+ with PatchMode ON]


    Jag har "BM 1.0" och PS3 key update 1 ( som följde med )

    Måste man fixa Hermes skiten då o det för att det ska funka om det nu ens gör det med det ?
    och stöder ps3key allt det där OM v1.13 hermes 4 etc ens ?

    Har du L1 patchen på?

    Varför ska dom krångla så jäkligt nu så kära "bm 1.0" inte funkar längre nu isåfall ? alla andra tidigare 30+ lir jag kört så har det gått prima
    Har du L1 patchen på?

Sida 18 av 19 FörstaFörsta ... 816171819 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Reinstall homebrew channal!
    By Tosse82 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 01:45
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •