Sida 16 av 19 FörstaFörsta ... 61415161718 ... SistaSista
Visar resultat 451 till 480 av 552

Diskussion: PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

  1. #451
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    har också köpt en helt ny 320gb disk utan att preppa den med firmware bara formatera och köra firmware 3.41
    Kör du slim eller fat?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #452
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Min gamla fat ville inte ha nån fw när jag stoppa i ny disk. Har inte testat på en liten rackare..

  3. #453
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Igår blev jag bjuden på kvällsfika av en vän som hade köpt en ny 500Gb disk som jag kastade in i hans Ps3a och den FAT 60Gb modellen var redan innan uppdaterad med 3.41 och ville inte heller initieras med filer från usb sticka, plug, format and play... Dock ville min 40Gb FAT jag kastade in en 120Gb disk hemma som testmaskin ha 3.41 på USB sticka för att kunna slutföra...

    Så det är väl lite olika mellan tjockis som tjockis. Min teori är att 60gb modellerna med Ps1-2-3 stöd har lite större nandminnen "förmodligen pg.av Ps1-2 emulering" som håller reda på saker o ting.

    När jag var på väg hem hittade vi en bortsprungen Dogo Argentino vovve som vi åkte in med till Polisen Så mycket kan hända
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #454
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Skiljer nog iofs mellan slim och fat, jag behövde nog inte det på min gamla fat när jag bytte disk om jag kommer ihåg rätt.... ca: ett år sedan. Kan det vara så att du har en FAT eller?
    Min SLim var jag tvungen i alla fall....
    Japp, jag köpte min vid release.
    edit: så det stödjer Pendragons teori också, eftersom min är bakåtkompatibel med PS2.

  5. #455
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Fw ligger väl på ps3an inte hårddisken??
    Annars är det bara att byta hårddisk om man uppdaterat sin ps3a? En annan fråga, var kan man hitta billiga hårddiskar till ps3? har bara en 40gigare o det räcker itne länge
    Last edited by norda84; 2010-10-09 at 22:06.

  6. #456
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Fw ligger väl på ps3an inte hårddisken??
    Annars är det bara att byta hårddisk om man uppdaterat sin ps3a? En annan fråga, var kan man hitta billiga hårddiskar till ps3? har bara en 40gigare o det räcker itne länge
    det ligger delvis på båda
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #457
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Min 40GB behövde en usb sticka med fw 3.41 innan den accepterade den nya 500GB.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  8. #458
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    behöver lite starthjälp

    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Du behöver inget annat.
    Hej! hoppar in här som nybliven ps3 ägare, och säg att jag skaffar ett psgroove usb chip..och om jag laddar ner en fil från valfri torrent site och vill lägga in den på ps3ans interna hårddisk och starta filen i ps3an spelbibliotek (eller något)..hur gör man då? jag har inte en susning..allt jag hittat är att man ska använda en extern fat formaterad hårddsisk, men jag har ju 320 gig internt och vill använda det..hilfe..och jag kan inte linux..så gör allt barnsligt enkelt tack

  9. #459
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av kallstrom_74 Visa Inlägg
    Hej! hoppar in här som nybliven ps3 ägare, och säg att jag skaffar ett psgroove usb chip..och om jag laddar ner en fil från valfri torrent site och vill lägga in den på ps3ans interna hårddisk och starta filen i ps3an spelbibliotek (eller något)..hur gör man då? jag har inte en susning..allt jag hittat är att man ska använda en extern fat formaterad hårddsisk, men jag har ju 320 gig internt och vill använda det..hilfe..och jag kan inte linux..så gör allt barnsligt enkelt tack
    vet inte om man får prata om pirat grejer här, men installera ett ftp program på din dator, typ filezilla och sen installerar du ett ftp program på din ps3, http://forum.psxcare.com/support/sho...PS3-FTP-Server

  10. #460
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Fw ligger väl på ps3an inte hårddisken??
    Annars är det bara att byta hårddisk om man uppdaterat sin ps3a? En annan fråga, var kan man hitta billiga hårddiskar till ps3? har bara en 40gigare o det räcker itne länge
    Det är inga speciella diskar som krävs till en PS3. Det enda man behöver tänka på är att det ska vara en 2.5" SATA disk som inte är högre än 9mm (eller om det var 9.5)...

  11. #461
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    hitttade en nyhet om backup manager 1.1, kan inte påstå att det var något spännande
    " I'm trying the new Backup Manager v1.1 now.

    Keep you informed with new functionalities.

    Soon more information.

    - Allows you to play without disc.
    - Works with clones.
    - Ripped games do not work with 1.0. We must re-do the ripping to v1.1
    - Faster read (rip).

    PS: I'm watching the game compatibility has increased significantly. At the moment I work all. Curious "

    ser bara negativt med det, man måste rippa om alla spelen om det ska fungera med 1.1

  12. #462
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    ser bara negativt med det, man måste rippa om alla spelen om det ska fungera med 1.1
    Tja det enda som är negativt med det är väl att det tar tid att ta fram sina originalspel igen
    Allt utvecklas, ibland måste man skrota det man har o uppgradera...
    That´s life!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #463
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tja det enda som är negativt med det är väl att det tar tid att ta fram sina originalspel igen
    Allt utvecklas, ibland måste man skrota det man har o uppgradera...
    That´s life!
    Jo men varför skulle man installera bm 1.1? den har ju absolut ingetting nytt! Varför skulle man köpa psjailbreak original, när man inte får något nytt för pengarna?

  14. #464
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Valet av mjukvara har väl lite o göra med funktioner, så är det även med operativsystem
    Och om de sedan väljer lyxbil kontra fulihopmeckad bil är helt upp till dig när du är ute o kör.

    PSJailbreak var först, alla andra har kopierat funktioner men om du är som jag så har du givetvis planer på att köpa fler logikkort som du kan "testa" olika saker på
    Jag är sådär dum jag med när det gäller DS att jag har fler Flashkort av olika märken med för att vissa funktioner bara stödjs av vissa kort o inte andra så klart.

    Men oavsett vilken BM manager du kör så kommer det alltid nytt, o andra modeller.
    ( oBm eller BM ) lite likt CFW på PSP där M33 var ledande men det även fans andra som baserat mycket på M33 så som Hen och annat.

    Smaken som baken, o tur är väl det
    Last edited by Pendragon; 2010-10-12 at 14:38.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #465
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Jo men varför skulle man installera bm 1.1? den har ju absolut ingetting nytt! Varför skulle man köpa psjailbreak original, när man inte får något nytt för pengarna?
    Kanske för att BM 1.1 enligt rykten ska ha bättre stöd för att lira utan blu-ray, men det är som sagt bara rykten...

    Varför du ska köpa PSJailbreak? well för att stödja dom som först kom fram till hacket, dom som troligtvis har bäst koll på hur det hela fungerar? det lär ju vara dom som först kommer ut med nyare mjukvaru stöd...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #466
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Jag har precis beställt en Western Digital Scorpio Blue 500GB SATA 2.5" till min ps3. När jag får hem den, är det då bara att byta ut den o sen ladda ner 3.41 på en usb sticka o installera o sen bara köra på som vanligt med min psjailbreak? Är det möjligt att få över låtar o sånt som är bara sparat till singstar? Via ftp eller något sådant?

  17. #467
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    hmmm, http://dukio.com/ps3-jailbreak/ps-ja...e-support.html
    OM det stämmer, tror ni det är även 3.42 och 3.50 eller bara lägre?

  18. #468
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det man snackar om där är ju update av firmwaren på PSJailbreak dongeln, det vill säga möjlighet att köra på 3.50+ samt lägre antagligen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #469
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    hmmm, http://dukio.com/ps3-jailbreak/ps-ja...e-support.html
    OM det stämmer, tror ni det är även 3.42 och 3.50 eller bara lägre?
    Med största sannolikhet endast lägre än 3.41 eftersom folk verkar lite upprörda att ps jailbreak ska ta betalt för ngt som tex PS Freedom fixar gratis.
    Och skulle dom mot förmodan ta betalt för tex 3.50+ så tar det väl ungefär 1 dag innan dom övriga också har denna möjlighet så EPIC FAIL i vilket fall ser det ut som.

  20. #470
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av wmadoss Visa Inlägg
    Med största sannolikhet endast lägre än 3.41 eftersom folk verkar lite upprörda att ps jailbreak ska ta betalt för ngt som tex PS Freedom fixar gratis.
    Och skulle dom mot förmodan ta betalt för tex 3.50+ så tar det väl ungefär 1 dag innan dom övriga också har denna möjlighet så EPIC FAIL i vilket fall ser det ut som.
    Folk är så jävla gnälliga o gråter blod för minsta lilla i dagsläge tycker jag ( i-landsproblem )
    PSJailbreak var först, andra har klonat och jag har svårt att tro att man får betala för uppdateringar om man köpt en äkta< PSJ...

    Så det som är Epic Fail enligt mig är att alla småttingar som kör klonat gnäller precis som alla andra som vill köra gratis, då har det alltid varit.

    Antingen köper man en vettig Volvo eller så kör man med en begagnad rostig amazon
    Just nu har inte PSJ kommit med några uppdateringar alls, det har utveklats mest till Alternativa brädor och sånt som vart bra har PS3KEy tagit åt sig o lagt till i sina uppdateringar...

    Inget fel o köra på billiga stickor, allt är tillåtet i krig o kärlek.
    Men att sedan sitta o gråta syndafloder för att en modell dongel har bättre funktion än andra är ju bara.... sorgligt..
    Då är det bara krypa till korset o köpa en till

    Vem vet, Team Jungle och C4eva kanske hinner knäcka läsaren med inom kort.... o då lär det bli ramaskri igen

    Jag gör hellre som mina vänner o köper de saker som kommer ut, inte bara för att testa utan för att stoltsera med att man äger en av varje *skratt* o ni vet väl att den som har flest prylar innan han eller hon dör vinner!!!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #471
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Fick precis hem denna dev board baserad på at90usb162: http://www.olimex.com/dev/avr-usb-162.html vilken jag har förstått ska fungera utmärkt till PS3an(?). Har precis börjat programmera såna här kretsar på universitetet så tyckte det verkar roligare att köpa en sån istället för ett färdigt kit. Vem vet, man kanske kan förstå vad man gör om ett tag

    Efter att ha läst så ögonen håller på att ramla ur hålorna har jag förstått att det man ska ha till är PSGroove då de stödjer den microprocessorn direkt(?). Däremot så har ju dom vad jag uppfattat tagit bort stödet för att spela sina egna backuper så frågan är då hur jag får tillbaka det så att säga?

    Har inte använt konsollen på ett tag och den är på version 2.80 vilket jag inte har sett någon som stödjer, lättast är väl att bara installera 3.41 och inte bry sig om otherOS stöd då det lär komma snart ändå eller bli onödigt iom homebrew applikationer?

    Har ni någon bra guide för de med devboard så får ni gärna länka den med, 99% av alla jag hittar är för olika mobiler eller de som redan är för PS3 som ps3key etc.

  22. #472
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Jensa86 Visa Inlägg
    Fick precis hem denna dev board baserad på at90usb162: http://www.olimex.com/dev/avr-usb-162.html vilken jag har förstått ska fungera utmärkt till PS3an(?). Har precis börjat programmera såna här kretsar på universitetet så tyckte det verkar roligare att köpa en sån istället för ett färdigt kit. Vem vet, man kanske kan förstå vad man gör om ett tag

    Efter att ha läst så ögonen håller på att ramla ur hålorna har jag förstått att det man ska ha till är PSGroove då de stödjer den microprocessorn direkt(?). Däremot så har ju dom vad jag uppfattat tagit bort stödet för att spela sina egna backuper så frågan är då hur jag får tillbaka det så att säga?

    Har inte använt konsollen på ett tag och den är på version 2.80 vilket jag inte har sett någon som stödjer, lättast är väl att bara installera 3.41 och inte bry sig om otherOS stöd då det lär komma snart ändå eller bli onödigt iom homebrew applikationer?

    Har ni någon bra guide för de med devboard så får ni gärna länka den med, 99% av alla jag hittar är för olika mobiler eller de som redan är för PS3 som ps3key etc.
    http://psx-scene.com/forums/f178/fla...sgroove-65332/

  23. #473
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Första spelet (tor jag det kanske finns flera) som inte går att lira med breakad ps3.

    Medal Of Honor.

    No 3.42+ Games for Hacked PS3s
    Posted by greg
    …Yet. That’s unless hackers can figure out the new encryption keys introduced in firmware 3.42. New games, like Medal of Honor for one, require PS3 firmware 3.42 (or later) and trying to run that on your hacked console will only produce error 0×80010019. Now before you think, “well I’ll just modify the PARAM.SFO, big whoop.” Think again. That won’t get you anywhere, and Mathieulh explains that in this tweet:


    Men det ang Gran Turismo och 3.50 lät ju oroväckande då det var 1 av 2 anledningar att jag köpte ps3 för 1.5 år sen (det andra skälet var Wipeout).
    Får väl bli att köpa en till ps3 i värsta fall.....
    But really, if anything, this is just another reason to buy a second PS3 — one for hacks & homebrew and one for PSN & games that will always require a later firmware version. You know it’s going to happen (read: PSP scene). Anyway, support the game developers — don’t pirate everything.

  24. #474
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    En fråga som troligtvis är uppenbar för de flesta men jag inte kan hitta svaret på.
    De Hexfiler som finns ute till PsGrooPic heter *nBTL* och *BTL*, d.v.s. No Bootloader och Bootloader.
    Detta kan enligt min insnöade hjärna innebära två olika saker:
    Antingen att BTL innehåller både bootloader och programvara så att om jag programmerar min Pic-krets med den så kan jag fortsättningsvis uppdatera med nyare hexfiler genom USB?
    Eller att den hexfilen är kompatibel med en Pic-krets som redan har Bootloadern programmerad så att den skall användas i USB-läge?
    Om det är det andra alternativet, vet någon var jag hittar Hermes V3 för 18f2550?
    Min dongel har givetvis jumper så att jag kan sätta den i USB-läge.
    Någon här som är kunnig och har svaret?
    Last edited by Game_Freak_se; 2010-10-15 at 13:59.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  25. #475
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av wmadoss Visa Inlägg
    Första spelet (tor jag det kanske finns flera) som inte går att lira med breakad ps3.

    Medal Of Honor.
    Enligt sony så ska alla spel som kommer ut under senare delev av oktober o framåt ha minst 3.50 som krav.. riktig pung spark på oss jailbreakare!!

  26. #476
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Enligt sony så ska alla spel som kommer ut under senare delev av oktober o framåt ha minst 3.50 som krav.. riktig pung spark på oss jailbreakare!!
    Förhoppningsvis kommer dom på ett sätt att köra nyare spel utan att behöva knäcka varenda fw som Sony släpper då detta kan bli ansträngande i längden och kanske inte ens möjligt.

    Jailbreak teamet ska ju komma med någon "support för nya firmwares" den 20 Oktober. Vad som nu menas med det.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  27. #477
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Förhoppningsvis kommer dom på ett sätt att köra nyare spel utan att behöva knäcka varenda fw som Sony släpper då detta kan bli ansträngande i längden och kanske inte ens möjligt.

    Jailbreak teamet ska ju komma med någon "support för nya firmwares" den 20 Oktober. Vad som nu menas med det.
    Vi får hoppas på de. Såg ju hur det gick sist dom skulle släppa BM 1.1 :P Men ett sätt att gå runt uppdateringskravet är ju helt klart den ultimata lösningen. Det är ju i stort sätt omöjligt för hackers att behöva knäcka Sonys FW för varje gång dom släpper ett nytt, vilket dom kommer fortsätta att göra. Hoppas verkligen att PSJailbreak-teamet lever upp till allas förväntningar och sätter käppen i hjulet för Sony en gång för alla.

  28. #478
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    En fråga som troligtvis är uppenbar för de flesta men jag inte kan hitta svaret på.
    De Hexfiler som finns ute till PsGrooPic heter *nBTL* och *BTL*, d.v.s. No Bootloader och Bootloader.
    Detta kan enligt min insnöade hjärna innebära två olika saker:
    Antingen att BTL innehåller både bootloader och programvara så att om jag programmerar min Pic-krets med den så kan jag fortsättningsvis uppdatera med nyare hexfiler genom USB?
    Eller att den hexfilen är kompatibel med en Pic-krets som redan har Bootloadern programmerad så att den skall användas i USB-läge?
    Om det är det andra alternativet, vet någon var jag hittar Hermes V3 för 18f2550?
    Min dongel har givetvis jumper så att jag kan sätta den i USB-läge.
    Någon här som är kunnig och har svaret?
    Du lär få kompilera mjukvaran själv
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #479
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Vi får hoppas på de. Såg ju hur det gick sist dom skulle släppa BM 1.1 :P Men ett sätt att gå runt uppdateringskravet är ju helt klart den ultimata lösningen. Det är ju i stort sätt omöjligt för hackers att behöva knäcka Sonys FW för varje gång dom släpper ett nytt, vilket dom kommer fortsätta att göra. Hoppas verkligen att PSJailbreak-teamet lever upp till allas förväntningar och sätter käppen i hjulet för Sony en gång för alla.
    Det lär komma någon form av CFW istället för nya möjligheter med donglarna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #480
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Den största segern var väl just när man knäckte 3.41 och fick möjligheten att köra egensignerad kod. Oavsett hur många nya firmwares som Sony släpper så måste det ändå vara enklare att komma runt det nu när man kan skapa egen mjukvara. En CFW är väl som Swizzy säger det troligaste. Frågan är väl om det blir som på 360:n att man knäcker själva läsaren eller att man kan läsa in den på annat sätt. Slippa skivor är ju grymt skönt..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Sida 16 av 19 FörstaFörsta ... 61415161718 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Reinstall homebrew channal!
    By Tosse82 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 01:45
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •