Sida 19 av 19 FörstaFörsta ... 9171819
Visar resultat 541 till 552 av 552

Diskussion: PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

  1. #541
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Halloj i stugan jag tänkte uppdatera min PS3key för första gången nu sen jag fick den ca 1 månad sen eller nått, men jag stötte på några hinder nu:

    Hur vet man om man har PS3key ( Atmel ) eller PS3key ( Silabs ).

    PS3Key Update Application v1.1

    This is the Windows application necessary to update Atmel-based PS3Keys via USB. This application does not include the actual PS3Key Firmware Update, which must be downloaded separately. If you have a SiliconLabs-based PS3Key then you do not need this application as it is possible to drag-and-drop the update directly onto the dongle in Windows.

    Så jag måste väl veta det pga hur jag ska lägga in det med eller utan det där programmet, samt kan det inte bli fel firmware om man väljer fel update tex silabs på atmel o tvärtom ?

    Samt kan man köra in senaste updaten direkt ?

    PS3Key v4.0 Firmware

    A general update based on the Hermes v4 payload to add the associated features.

    eller måste man lägga in dom i ordning ? v1.3 sen 2.3 sen 3.0 sen v 4.0 eller kan man lägga in ps3key v 4.0 direkt utan någon av dom andra först ?

  2. #542
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Har du L1 patchen på?
    Vet inte ens vad du menar med det om jag ska vara ärlig, men antar du menar det som står angående patchmode on och jag har ju BM 1.0 och inte OM v 1.13 då kan jag väl inte ha någon slags patch på eller L1 patch vad du nu menar med det

  3. #543
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Halloj i stugan jag tänkte uppdatera min PS3key för första gången nu sen jag fick den ca 1 månad sen eller nått, men jag stötte på några hinder nu:

    Hur vet man om man har PS3key ( Atmel ) eller PS3key ( Silabs ).

    PS3Key Update Application v1.1

    This is the Windows application necessary to update Atmel-based PS3Keys via USB. This application does not include the actual PS3Key Firmware Update, which must be downloaded separately. If you have a SiliconLabs-based PS3Key then you do not need this application as it is possible to drag-and-drop the update directly onto the dongle in Windows.

    Så jag måste väl veta det pga hur jag ska lägga in det med eller utan det där programmet, samt kan det inte bli fel firmware om man väljer fel update tex silabs på atmel o tvärtom ?

    Samt kan man köra in senaste updaten direkt ?

    PS3Key v4.0 Firmware

    A general update based on the Hermes v4 payload to add the associated features.

    eller måste man lägga in dom i ordning ? v1.3 sen 2.3 sen 3.0 sen v 4.0 eller kan man lägga in ps3key v 4.0 direkt utan någon av dom andra först ?
    How to I know if my PS3Key is Atmel-based on Siliconlabs-based?

    Applies to: PS3Key

    After you have registered your PS3Key on ps3key.com, you will see the wording "(Atmel-based)" or "(Silabs-based)" after the serial number in the serial numbers list on the download page, or by clicking on the "My PS3Keys" link at the top of the website when you are logged in.

  4. #544
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Halloj i stugan jag tänkte uppdatera min PS3key för första gången nu sen jag fick den ca 1 månad sen eller nått, men jag stötte på några hinder nu:

    Hur vet man om man har PS3key ( Atmel ) eller PS3key ( Silabs ).

    PS3Key Update Application v1.1

    This is the Windows application necessary to update Atmel-based PS3Keys via USB. This application does not include the actual PS3Key Firmware Update, which must be downloaded separately. If you have a SiliconLabs-based PS3Key then you do not need this application as it is possible to drag-and-drop the update directly onto the dongle in Windows.

    Så jag måste väl veta det pga hur jag ska lägga in det med eller utan det där programmet, samt kan det inte bli fel firmware om man väljer fel update tex silabs på atmel o tvärtom ?

    Samt kan man köra in senaste updaten direkt ?

    PS3Key v4.0 Firmware

    A general update based on the Hermes v4 payload to add the associated features.

    eller måste man lägga in dom i ordning ? v1.3 sen 2.3 sen 3.0 sen v 4.0 eller kan man lägga in ps3key v 4.0 direkt utan någon av dom andra först ?
    ett enkelt sätt att ta reda på vilken du ska ha är att koppla den till datorn, dyker den upp som en minnesenhet har du Silabs based, det är vad dom flesta ska ha som köpt av oss (dom första 30 är atmel based) hur som heslt, för att svara på dina andra frågor: du kan köra in den senaste updaten direkt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #545
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Så här i väntans tider så hittade jag nått intressant på psx-scene
    De har tydligen lyckas spoffa fram 3.50 i en payload för psgroove.
    Det går inte att ansluta mot psn än, men vem vet vart det tar vägen.
    Däremot så vet jag inte riktigt hur de ska få till krypteringsnycklarna som las till i 3.50
    Är lite intressant iaf

    http://goo.gl/EEYz8

  6. #546
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Såg detta på twitter
    [quote=ps3stinger]
    PS3 downgrader coming soon,32K open source Stinger running latest Ilness 3.5 spoof,No need to wait just download and run!!!!![/qoute]

    Verkar som den har blivit klonad,frågan är kommer de göra samma approach som psjailbreak eller vad tror ni?

    PS. I vilken tråd ska man lägga info om kloner?

  7. #547
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    [QUOTE=caballerial;235127]Såg detta på twitter
    Citat Original inlägg av ps3stinger
    PS3 downgrader coming soon,32K open source Stinger running latest Ilness 3.5 spoof,No need to wait just download and run!!!!![/qoute]

    Verkar som den har blivit klonad,frågan är kommer de göra samma approach som psjailbreak eller vad tror ni?

    PS. I vilken tråd ska man lägga info om kloner?
    I övrigt tråden bland alal andra kloner kanske

    För övrigt har Ps3KEy fått en ny mjukvara som skall enabla PSN på egen risk, den heter 4.3 o fins uppe på deras sida just nu.
    Testat den o den fungerar finemang men jag saknar versions fejkar funktionen som min teensy 2.0 har ( detektar systemet som 3.50 under system settings, Ps3keyn med senaste mjukvaran syns som 3.41 fortfarande men kommer ut på PSN enligt källor. )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #548
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Hur har det gått med uppdateringen, No disc in drive. fungerar det bättre nu förtiden eller är det säkrast att köra med en disc i spelaren.

  9. #549
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Hur har det gått med uppdateringen, No disc in drive. fungerar det bättre nu förtiden eller är det säkrast att köra med en disc i spelaren.
    Samma som med PSP vissa spel kräver skriva i läsaren.
    PS3KEy har rätt bra patc som för många spel låter dig köra utan skriva men bäst stöd har Teensy o andra open source brädor.
    Bäst är att alltid låta ett valfritt Ps3 BluRay spel sitta i maskinen jämt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #550
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Det är det som är grejen, min Bluray spelare är paj! tänkte slippa den där dyra utgiften med en schyst dongle.

  11. #551
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Det är det som är grejen, min Bluray spelare är paj! tänkte slippa den där dyra utgiften med en schyst dongle.
    Mjo jag förstår hur det känns, prova att ha i en skiva för de spel som kräver det, vem vet... Det kanske fungerar ändå
    Det finns listor om man googlar på vilka spel som kräver en skiva i läsaren medans de kör o inte, dock brukar sånt försvinna från nätet efter lite påtryckningar av yno$

    Ingen dongel i dagsläge har 100% stöd för att köras utan skivor.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #552
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Ska testa det, det är ju ingen ko på isen ioch med att jag har även en slim med Ps3break 1.0. skulle vart kul att ha två Jbade enheter

Sida 19 av 19 FörstaFörsta ... 9171819

Liknande diskussioner

  1. Reinstall homebrew channal!
    By Tosse82 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 01:45
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •